Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 125 worden weergegeven.

Discussie: Gestolen post

  1. #76

    Standaard

    Royal Mail werd deze maand geplaagd door stiptheidsacties en stakingen, vandaar dat post uit de UK vertragingen heeft opgelopen (CD Wow verstuurt vanuit Hong Kong, niet uit de UK, vandaar het verschil in levertijd). De vakbonden hebben de acties opgeschort: http://www.royalmail.com/portal/rm/c...diaId=51600692
    Deze maand door mij in de UK gedane bestellingen deden er ca. 14 dagen over voor ze werden bezorgd.

  2. #77

    Standaard

    65% was het eens met de stelling dat de bezorging achteruitholt. Liefst 45 procent van de deelnemers noemt de postbezorging in het algemeen matig tot slecht. Iets minder dan een kwart vindt het voldoende en slechts een op de vijf ondervraagden geeft een goede beoordeling. De kritiek neemt vooral toe in de zomermaanden. Volgens 52 procent tegen 38 procent wordt er in de vakantietijd minder post op tijd bezorgd. Kennelijk zijn er dan te weinig postbodes. http://www.telegraaf.nl/uwtelegraaf/...uit.html?p=0,0

  3. #78

    Standaard

    Laatst was ook weer een DVD van cd-wow in de post "verdwenen". De vervanger voor die DVD heb ik woensdag ontvangen.

    Ik vertrouw het steeds minder, het principe "DVD-brievenbuspost".
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  4. #79

    Standaard

    't Is inderdaad te erg voor woorden... Ik heb er gelukkig nog geen last van gehad. Ik had laatst wel een woordenwisseling met een postbode, nadat hij met veel geweld een bubbeltjesenvelope met 2 DVD's erin door de brievenbus had geduwd. Het pakketje was zo gescheurd dat ik, zonder ook maar een stukje van de envelope af te scheuren, beide DVD's er zo uit kon halen... Dus ik had hem effe teruggeroepen en gevraagd of hij dat normaal vond. Zei hij dat de hoogte van mijn brievenbus te laag was. Jaja, tuurlijk... Dus ik vroeg aan hem waarom hij dan niet gewoon even aanbelde, daar had hij geen antwoord op.

    Maar goed, ik hoop niet dat ik nu op de blacklist van die postbode sta...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Diana Bekijk bericht
    Wij zijn het afgelopen jaar echt veel poststukken kwijt geraakt. Onder andere:
    - een memorycard voor de ps2
    - trouwkaarten
    - 3 XBOX 360 games
    - meerdere dvd's
    - een dvdspeler

    Volgens mij moeten we maar niets meer via internet bestellen, want dit gaat de spuigaten uitlopen. Als je contact opneemt met de TNT wordt je klacht nog niet eens serieus genomen ook. Dan hadden we alles maar met een track en trace code moeten laten opsturen, zodat ze konden achterhalen waar de spullen waren gebleven. Zonder track en trace code is niet te achterhalen wat er met de post gebeurd. Lekkere service is dat zeg. Je gaat er toch vanuit dat alles wat wordt verzonden ook netjes in de brievenbus terecht komt.
    Dat zou je logischerwijs denken, en is ook gewoon de bedoeling. Maar ik merk steeds vaker als ik een poststuk aflever bij het postkantoor dat ze vragen of je verzekerd wil verzenden. Daar verdienen ze goed aan. Allemaal commercie, waarbij het dus lijkt alsof ze gemakzuchtig worden bij standaard verzending (zonder track & trace). 1 DVD met track & trace verzenden kost je € 6,20. Dat wordt toch te gek voor woorden... Bij pakketpost krijg je ook bij standaard verzending een track&trace-code. Maar dan nog, ook dat systeem is niet waterdicht. Genoeg klachten gelezen van mensen die post kwijt zijn, ondanks aanwezigheid van track&trace.

    De meeste zaken die je noemt zijn natuurlijk erg populair en diefstalgevoelig. Maar het hoort gewoon niet!!! Ik word zelf ook mismoedig van internetbestellingen. Nog voordat de bestelling geplaatst is ben ik al ongerust.
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    't Is inderdaad te erg voor woorden... Ik heb er gelukkig nog geen last van gehad. Ik had laatst wel een woordenwisseling met een postbode, nadat hij met veel geweld een bubbeltjesenvelope met 2 DVD's erin door de brievenbus had geduwd. Het pakketje was zo gescheurd dat ik, zonder ook maar een stukje van de envelope af te scheuren, beide DVD's er zo uit kon halen... Dus ik had hem effe teruggeroepen en gevraagd of hij dat normaal vond. Zei hij dat de hoogte van mijn brievenbus te laag was. Jaja, tuurlijk... Dus ik vroeg aan hem waarom hij dan niet gewoon even aanbelde, daar had hij geen antwoord op.

    Maar goed, ik hoop niet dat ik nu op de blacklist van die postbode sta...
    Er zitten gemakzuchtige aso's tussen inderdaad. Het boeit ze ook niet. Als die tas op het einde van de rit maar leeg is (of met nog wat pakketjes erin die ze zelf goed kunnen gebruiken ).

    Ik kwam er een maand geleden achter dat twee keepcases op elkaar in een bubbeltjesenvelop net niet door de brievenbus past. Op het postkantoor hebben ze een standaard brievenbusopening waarmee ze bij twijfel poststukken kunnen checken of het past. Iedere brievenbusopening is dus hetzelfde.

    Dat zou helemaal mooi worden, als postbodes een blacklist hadden. Helemaal een reden om (bij ontdekking van een negatief patroon) die gasten flink aan te pakken. Corruptie...
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniël Dundee Bekijk bericht
    Dat zou je logischerwijs denken, en is ook gewoon de bedoeling. Maar ik merk steeds vaker als ik een poststuk aflever bij het postkantoor dat ze vragen of je verzekerd wil verzenden. Daar verdienen ze goed aan. Allemaal commercie, waarbij het dus lijkt alsof ze gemakzuchtig worden bij standaard verzending (zonder track & trace). 1 DVD met track & trace verzenden kost je € 6,20. Dat wordt toch te gek voor woorden... Bij pakketpost krijg je ook bij standaard verzending een track&trace-code. Maar dan nog, ook dat systeem is niet waterdicht. Genoeg klachten gelezen van mensen die post kwijt zijn, ondanks aanwezigheid van track&trace.

    De meeste zaken die je noemt zijn natuurlijk erg populair en diefstalgevoelig. Maar het hoort gewoon niet!!! Ik word zelf ook mismoedig van internetbestellingen. Nog voordat de bestelling geplaatst is ben ik al ongerust.
    Valt gewoon op dat de praktijken zijn begonnen sinds de TNT het boeltje heeft overgenomen. Toen is het misgegaan en het geneuzel begonnen.

    Het is voor ons nu niet meer praktisch om iets via internet te bestellen want je bent je dvd gewoon niet zeker meer...
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  8. #83

    Standaard

    Pfff... jullie treffen het wel (nu weer). Als het me zo vaak zou gebeuren bestelde ik ook niks meer. Inderdaad sinds TNT het heeft overgenomen is het dubbel zo erg geworden. Ik ben een paar keer bij het post-distributiepunt in mijn regio geweest om het door te geven, maar ze kijken je aan als een stel halfdooie schapen, en doen er werkelijk niks mee...
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  9. #84

    Standaard

    Het wantrouwen is bij mij zo hoog dat ik mn aankopen (daar waar mogelijk) bij Amazon.co.uk doe (met name boeken en soms DVDs muv de Regio 1's uiteraard) en voor verzending via DHL kies.
    Ok, het is duur.....maar:
    -Binnen 1-2 dagen in huis
    -Je weet continue waar je pakket zich bevind (je kan online zien waar de zending is! (is nog amusant ook))
    -Indien je niet thuis bent krijg je netjes een briefje....bel je het nummer dan kun je doorgeven waar ze het een dag later (in mijn geval vaak mn werk) kunnen afgeven
    -Je moet tekenen voor ontvangst (dus geen 'afgeven bij de buren en geen briefje in de bus' praktijken meer)

    Bij pakketten van +- 60 GBP vind ik de dure verzending wel gerechtvaardigd.

  10. #85

    Standaard

    Ik kan niet klagen, woon in een rustige landelijke wijk. We kennen onze eigen postbode en nog nooit is iets niet aangekomen. Maar bij dure bestellingen opteer ik tegenwoordig ook altidj voor DHL of DPD als verzending, bij meer dan 10 titels is dit best te overwegen.
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Diana Bekijk bericht
    Ik denk dat het nu ook tijd gaat worden om een keer aangifte te doen bij de politie van diefstal cq verduistering door TNT.
    Vergeet het. Ze zullen er niets mee doen. Het is aan jou om te bewijzen dat het pakje is verzonden en zonder het als pakket of aangetekende post te verzenden kun je dat niet. Een daar beroept TNT zich ook op in hun algemene voorwaarden.

    Het is gewoon wachten op meerder aanbieders op de postmarkt, zodat je een andere keuze kunt maken. De huidige aanbieders zijn alleen interessant als je veel te verzenden hebt.

  12. #87

    Standaard

    Bij mij worden pakketjes uit de UK bezorgd door pakketservice TNT, de 'gewone' TNT-postbezorger, Selekt Mail en nog een ander bedrijf waarvan ik de naam niet meer weet (Sandd?). Ik heb geen systeem kunnen ontdekken in wanneer wie welk pakket bezorgt, dat is tamelijk willekeurig. Probleem is dus dat je uiteindelijk niet precies weet welke postbezorgdienst verantwoordelijk is voor niet (tijdige) levering. Hoofdverantwoordelijke in Nederland voor de bezorging van vanuit UK verstuurde post is echter volgens mij RM Netherlands, de NL'se tak van Royal Mail, misschien dat je daar eens kunt informeren:

    Adres RM Netherlands

    RM Netherlands BV
    Laan van Ypenburg 130
    2497 GC Den Haag

    Tel: 0800 766 5000 (gratis)

    Tel: +31 (0)70 307 5666
    Fax: +31 (0)70 307 5630

    E-mail: sales@rm-nl.nl
    Bron: http://www.rm-nl.nl/adres.htm

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Diana Bekijk bericht

    Conclusie: hier heb ik wederom helemaal niets aan.
    Had je van TNT wat anders verwacht dan?

  14. #89
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Ik had volgens de tnt en hun tracking al afgelopen vrijdag een pakketje in ontvangst mogen nemen. Am me hoela dus.

    Blijft die muts/eikel gewoon het pakje afgegeven te hebben bij de buren en een briefje in de bus doen kan er dus niet meer af. Mijn buren zijn absoluut okay daar niet van, maar het is zo slordig en slecht in je manieren jegens je klanten.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chimera01 Bekijk bericht
    Ik had volgens de tnt en hun tracking al afgelopen vrijdag een pakketje in ontvangst mogen nemen. Am me hoela dus.

    Blijft die muts/eikel gewoon het pakje afgegeven te hebben bij de buren en een briefje in de bus doen kan er dus niet meer af. Mijn buren zijn absoluut okay daar niet van, maar het is zo slordig en slecht in je manieren jegens je klanten.
    Wat een drama!

  16. #91

    Standaard

    Ik probeer het meeste idd niet meer via de post te versturen. Ik laat t wel via Kiala sturen. Kan je het tenminste ophalen bij het dichtsbijzijnde punt wanneer je zelf tijd hebt. Ideale oplossing vind ik!

  17. #92

    Standaard

    Betreurenswaardige ervaringen allemaal. Persoonlijk heb ik nog nooit een probleem gehad, wel kom ik waarschijnlijk niet eens aan een tiende van de bestellingen die een diehard plaatst op het internet.
    Ik zou haast denken dat het iets met de privatisering, uitbesteding en vrije concurrentie binnen de postbezorging heeft te maken. Misschien was het vroeger minder "efficient" maar je kon er tenminste op vertrouwen dat je post aankwam.

  18. #93

    Standaard

    Wat ik niet begrijp is dat ze er liever zoveel duizend mensen uitgooien ipv de kwaliteit verhogen. Als de kwaliteit hoog is dan willen de klanten best iets meer betalen.
    Laatst aangepast door Jan-Kees : 29-08-2007 om 07:10

  19. #94

    Standaard

    vandaag 2 boeken binnen van thebookdepository.com, 5 dagen na het verzenden. Zij verzenden vanuit Gloucester, UK, dus post uit dat land lijkt weer snel te komen.
    Burn down the disco
    Hang the blessed DJ
    Because the music that they constantly play
    It says nothing to me about my life

  20. #95

    Standaard

    ik krijg ook het idee dat mijn post ergens onderweg gestolen word, althans van Play.com want van dvdoutlet kreeg ik 2 dagen na verzending m'n dvd gewoon binnen ze moeten zulke mensen gelijk lynchen:x
    Mindy Macready: Act like a bitch, get slapped like a bitch.
    Besteld: *out of order*



  21. #96
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Symphony X Bekijk bericht
    Wat een drama!
    Ach een drama is een groot woord maar een dergelijke achter uitgang van service baart mij zorgen.
    TNT doet net alsof het een gunst is dat je je post ontvangt, terwijl zij gewoon geacht worden te doen en dan nog goed ook.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  22. #97

    Standaard

    en jawel hoor, postbode is net geweest.....nog niks, cd en dvd zijn de 17e en 19e verstuurd deze maand, dus 12 en 14 dagen onderweg............. ik vraag na 21 dagen nog 1 keer om ze opnieuw te versturen, komen ze dan nog niet aan vraag ik om een refund........teringpost
    Mindy Macready: Act like a bitch, get slapped like a bitch.
    Besteld: *out of order*



  23. #98

    Standaard

    Royal Mail is opnieuw in staking, dat zal hoogstwaarschijnlijk ook hier wel weer tot vertraging gaan leiden bij de aflevering van pakketjes uit de UK..

    http://www.royalmail.com/portal/rm/c...diaId=51600692

  24. #99

    Standaard

    De laatste tijd verloopt alles hier gelukkig weer netjes met de post. Ongeveer een half jaar geleden had ik bijna vier keer achter elkaar een geval van brievenbuspost die niet aankwam. Bij ieder specifiek geval ben ik flink gaan tieren bij het TNT distributiepunt van mijn regio. Ze kijken je dan wel aan als een stel schapen, maar volgens mij blijven ze achter de schermen niet onberoerd. Ze zien toch dat er flinke klachten binnenkomen, en daar zul je zelf achteraan moeten gaan, om dat kenbaar te maken. Alles loopt nu (vooralsnog) goed.
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  25. #100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    Royal Mail is opnieuw in staking, dat zal hoogstwaarschijnlijk ook hier wel weer tot vertraging gaan leiden bij de aflevering van pakketjes uit de UK..

    http://www.royalmail.com/portal/rm/c...diaId=51600692
    Misschien zou dat kunnen verklaren dat 3 dvd's, verstuurd op 9, 11 en 17 september bij mij nog steeds niet aan zijn gekomen....

Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •