Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 74 worden weergegeven.

Discussie: The X-Files

  1. #1

    Standaard The X-Files

    hey,

    er is al een thread over the X Files, maar die focust zich meer op de dvd's.
    Ik wil met deze thread, net zoals dat bij The Simpsons het geval is, een inhoudelijke thread starten over deze serie.

    Ik ga van start met mijn verhaal: Als klein kind keek ik 's avonds altijd heel geboeid naar the X files, in verwondering over die paranormale verhalen enzovoort. Ik heb enkel dingen van seizoen 1 & 2 gezien.
    Ik raakte het ferm uit het oog, en vorig jaar, toen ik 19 was, kreeg ik plots terug vanuit het niets een ENORM verlangen om terug naar The X Files te kijken.
    In een impulsieve bui heb ik in 1 keer alle seizoensboxen op dvd gekocht (bij Mediadis, voor 25 euro per stuk, voor de originele digipacks, dus dat valt nog mee :P ) en nu ben ik ze aan het opnieuw bekijken.
    Ik zit nu aan het einde van seizoen 3.

    De serie bevalt me enorm! Ja, er zitten wat zwakkere tussen, maar bijna elke aflevering heeft een ijzersterk scenario, donkere cinematografie en passende muziek. Acteerprestaties zijn (natuurlijk) ook dik in orde.
    Ik weet dat de serie naar verluid zou verzwakken vanaf (en hier bestaat onenigheid over, maar voornamelijk) de laatste 2 a 3 seizoenen.

    Nog een leuke anecdote: de begingeneriek van de serie vind ik nog altijd fantastisch, iedere keer als ik die generiek zie met het titelnummer van Mark Snow krijg ik terug die kriebels in mijn buik als toen ik klein kind was en met grote ogen naar het televisiescherm zat te staren...

    Andere mensen, chime in...

  2. #2

    Standaard

    Ik ben vanaf het vierde seizoen beginnen kijken toen dat op het scherm kwam in 1998, het was eigenlijk heel toevallig dat ik aan het zappen was en The X-Files net op tv was, en ik was er onmiddellijk aan verslaafd. En dan bedoel ik ook verslaafd. Miin kamer was vroeger een X-Files schrijn :P Overal posters and foto's en andere dingen....ik was lid van de Belgische fanclub en iedere keer we een meeting hadden, kregen we een aflevering uit Amerika te zien die hier nog niet op het scherm geweest was, dus dat was altijd erg uitkijken hiernaar!

    Ja, dat waren goede tijden :P

    Ondertussen heb ik natuurlijk ook al alle boxen enz...het is en blijft mijn lievelingsserie, en sommige afleveringen zijn gewoon zo goed dat je ze kan blijven en blijven en blijven bekijken

    Ik ben het eens met wat je zegt, Mathieu, vooral de laatste twee seizoenen vond ik ook wat minder, maar dan wellicht omdat Mulder niet meer meedeed met de serie. Als grote David-Duchovny fan was dat een verschrikking indertijd!

    Het derde en vierde seizoen vond ik het beste qua inhoud.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vleatles
    Ik ben het eens met wat je zegt, Mathieu, vooral de laatste twee seizoenen vond ik ook wat minder, maar dan wellicht omdat Mulder niet meer meedeed met de serie. Als grote David-Duchovny fan was dat een verschrikking indertijd!
    Wel, dat heb ik dus zelf nog niet kunnen ervaren, daar ik zelf nog maar aan serie 3 zit in mijn (her)bekijken van de serie, destijds als kind had ik alleen de 1ste 2 seizoenen opgevangen.
    Maar zowat iedereen op internet lijkt het erover eens te zijn, dus bereid ik me erop voor.
    Het idee dat ze de serie gewoon lieten verdergaan met andere agenten vind ik alleszinds niet passend, zeker vanwege de grote invloed van de originele karakters op de plotlijnen, en het is spijtig dat Fox de serie niet gewoon in schoonheid kon laten eindigen.

    Wel leuk om je ervaringen te lezen, over die fanclub en zo. Daar ben ik nooit lid van geweest, was dat voor de rest nog leuk ook?
    Zijn er nu nog bepaalde dingen te doen rond The X Files?
    Ik heb op ebay zo'n soort neonlampje gezien van the X files, dat ik erg mooi vind, maar ik vertrouw het niet echt om het daarvan te kopen (voor 1 euro, terwijl ik die vroeger op ebay aan een meer waarachtige prijs van 70 euro zag staan, en alle verkopers zijn van Hong Kong... ga ik me toch niet riskeren), het zou leuk zijn als je die ook via een officiële winkel kon krijgen.

    Maar goed, nu wijk ik terug af, terwijl deze thread meer inhoudelijk over The X files moet gaan :wink:

  4. #4

    Standaard

    Had destijds via enkele Amerikaanse publicaties al 't één en ander gelezen over deze serie... Toen de BBC de pilot uitzond, meteen gekeken en opgenomen (ouderwets op VHS)... Uiteindelijk bleef het me drie seizoenen lang boeien. Naar mijn idee was de rek er toen uit... heb nog wel eens een aflevering hier en daar gekeken, maar kon de aandacht niet meer vasthouden...

    Ik besef me nu dat ik de ontknoping nooit meer heb meegekregen, trouwens. Was 't nog wat?

  5. #5

    Standaard

    Als 12-jarig jochie voor het eerst deze serie gezien. Dat was in 1996, het eerste seizoen. Elke week (was het donderdagavond?) aan de beeldscherm gekluisterd en wat was het spannend zeg! Eén aflevering van het eerste seizoen is me echt bijgebleven; Darkness Falls, [spoiler:d3c3329e09]over organismen die uit eeuwenoude bomen ontsnapten toen deze werden gekapt. Alleen in het donker deden ze kwaad, mensen werden dan in een soort van cocons geweven door die beesten.[/spoiler:d3c3329e09] Echt geweldig. Ook de spannende afleveringen met Tooms zijn me op het netvlies gebrand.
    Heb s1 een aantal jaren geleden als digipack aangeschaft, daarna s4 (die kon ik spotgoedkoop halen). Nu heb ik vandaag de digipacks van 2 en 3 binnengekregen voor een spotprijs en zal ze zeker binnenkort bekijken.
    Ik vind alle seizoenen (tot 7) te gek; elk seizoen heeft memorabele afleveringen vind ik. In 4 is dat bijvoorbeeld die aflevering met de Peacock family, in (volgens mij) 2 of 3 zijn de afleveringen in Tunguska te gek.
    Kortom, deze serie is nog steeds één van mijn favorieten en ik ben blij dat ze in zulke mooie uitgaves te krijgen zijn.
    Somebody once wrote: "Hell is the impossibility of reason." That's what this place feels like. Hell. (Chris Taylor - Platoon)

  6. #6

    Standaard

    Ik heb een paar weken terug de oude versies van Season 1 t/m 7 en de film voor €145,- Incl verzendkosten gekocht. (nu ook een van de mooiste dvd uitgaves die ik bezit).

    Ik heb vorig jaar in de zomervakantie Season 1 t/m 4 al gekeken (via download) maar wou ze toch op dvd hebben. Sinds vorige week heb ik heel Season 1 weer gezien, en ben bij disc 4 van Season 2. Ik kan helaas een tijdje lang niet meer verder kijken, heb het te druk met vanalles.

    Voor degene die m'n recentie van season 1 wil lezen, klik hier.

  7. #7

    Standaard

    Een serie die pure jeugdsentiment is

    Heb laatst de seizoenen 1 t/m 7 (8 en 9 vond ik niets) gekocht en de eerste keer toen het muziekje klonk kreeg ik kippenvel.

    Ook de introductie van CSM, Deep Throat, Kryczek e.d. Geweldig allemaal!

    Seizoen 1 vond ik the thing kloon 'Ice' erg goed!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  8. #8

    Standaard

    Mijn eerste X-Files ervaring was een (her)uitzending op Kanaal 2 van de aflevering Eve (s1), en kort daarna Beyond The Sea. Toen is er toch wel iets enorms blijven kleven wat maakte dat ik regelmatig een afleveringetje meepikte, maar omdat ik de mythology toen nog niet meehad ging dat de ene keer me al meer af dan de andere. De echte verslaving is pas met de release van de dvd's gekomen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #9

    Standaard

    Toen het destijds voor de eerste malen op Ka2 kwam, was ik meteen verkocht. Alleen zijn de uitzendschema's, eindeloze herhalingen enz zodanig gewijzigd geweest doorheen al die seizoenen dat ik méér dan de helft nooit heb gezien. De hele rode draad enzo, daar ben ik dus helemaal niet meer in mee. 'k Ben van plan om ze ooit op DVD te kopen, allesinds.

  10. #10
    Senior Member
    Registratie datum
    Jun 2006
    Woonplaats
    Maastricht, waar anders :)

    Standaard

    Ik ben in de zomer van 2005 begonnen met het kijken van de X-Files, had de eerste 5 seizoenen van het net gled.Dat beviel, en toen heb ik nog seizoen 6 en 7 erbij ge dled.
    Toen ik die allemaal had gekeken en voor 8 wou gaan en die bijna binnen had crashte me pc, toen verloor ik het een tijdje uit het oog en begon ik medio 2006 weer vanaf seizoen 6 die ik inmiddels gekocht had, hier kwamen 7 en 8 en 9 bij waarna ik uiteindelijk eind zomer 2006 de series finale zag,die me eerlijk gezegt heel erg tegenviel.

    Het leukste blijf nog altijd seizoen 1-2.
    Dat is de reden dat ik 1 heb aangeschaft op dvd en 2 binnenkort ook.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris Taylor Bekijk bericht
    Als 12-jarig jochie voor het eerst deze serie gezien. Dat was in 1996, het eerste seizoen. Elke week (was het donderdagavond?) aan de beeldscherm gekluisterd en wat was het spannend zeg! Eén aflevering van het eerste seizoen is me echt bijgebleven; Darkness Falls, [spoiler:d3c3329e09]over organismen die uit eeuwenoude bomen ontsnapten toen deze werden gekapt. Alleen in het donker deden ze kwaad, mensen werden dan in een soort van cocons geweven door die beesten.[/spoiler:d3c3329e09] Echt geweldig. Ook de spannende afleveringen met Tooms zijn me op het netvlies gebrand.
    Heb s1 een aantal jaren geleden als digipack aangeschaft, daarna s4 (die kon ik spotgoedkoop halen). Nu heb ik vandaag de digipacks van 2 en 3 binnengekregen voor een spotprijs en zal ze zeker binnenkort bekijken.
    Ik vind alle seizoenen (tot 7) te gek; elk seizoen heeft memorabele afleveringen vind ik. In 4 is dat bijvoorbeeld die aflevering met de Peacock family, in (volgens mij) 2 of 3 zijn de afleveringen in Tunguska te gek.
    Kortom, deze serie is nog steeds één van mijn favorieten en ik ben blij dat ze in zulke mooie uitgaves te krijgen zijn.
    Zo toevallig, dat is zowat de enigste aflevering die ik me ook nog echt herinnerde, toen ik terug begon te kijken.
    Ik geloof dat dat de allereerste aflevering is die ik heb gezien als klein kind, en ik weet nog dat ik dacht: "Is dit nu een film? Het is wel mijn ding alleszinds...", toen ik er al zappend op botste.

  12. #12

    Standaard

    Leuk om te zien dat de X-Files toch nog zoveel mensen bezig houd....Ik had zelf haast het idee dat iedereen deze serie een beetje vergeten was ondertussen.

    X-Files zal waarschijnlijk altijd 1 van mijn meest favoriete series blijven (samen met Buffy).
    Ik volgde het echt vanaf het allerbegin, toen X-Files net werd uitgezonden bij Veronica (toen Veronica volgens mij nog bij de publieke omroep zat).
    En zelfs ver voordat X-Files op de Nederlandse tv verscheen, had een jongen in m'n klas het al over de X-Files en hij hield er maar niet over op .
    Als ik terugdenk aan al die fantastische, ondertussen "klassieke" afleveringen....dan krijg ik daar toch altijd wel een enorm "warm/blij" gevoel van nostalgie.
    En wat dat betreft heeft X-Files mij tot het einde weten te boeien!
    Men zegt dan konstant dat X-Files steeds minder werd, maar wat ze eigelijk bedoelen is dat de mythologie gewoon een stuk minder spannend en interessant werd.
    (wat mij betreft had het over mogen zijn na de X-Files Movie...die hele mythologie)...want de stand-alone episode's zijn wat mij betreft altijd erg sterk gebleven.
    En zelfs de laatste 2 seizoenen, waarvan ik eerst niks van moest hebben, omdat inderdaad Mulder er niet tot nauwelijks inzat....zijn eigelijk toch best goed, moet ik achteraf zeggen.
    Ik heb echt heel lang box 1 t/m 7 gehad....en pas later toen de boxen enorm in prijs daalde heb ik toch maar Seizoen 8 & 9 erbij gekocht om de boel toch maar compleet te hebben.
    En omdat ik eigelijk maar paar afleveringen had gezien van 8 en van 9 zo goed als niets, was ik eigelijk toch wel verrast van de kwaliteit.
    Vooral Dogget vind ik toch wel een goed karakter (met veel diepte...zeker de verhaallijn over z'n zoontje, alhoewel het wel erg vergelijkbaar is met Mulder's zoektocht naar z'n zus) en een aantal stand-alone episode's zijn toch wel erg goed.
    (de mythologie afleveringen zijn daarentegen ERG slap, jammer dat Lucy Lawless niet een wat leukere rol had gekregen in een losse aflevering ofzo...en niet zo'n vage "super soldier" als rol in 1 van de mytholgie afleveringen).

    Ben wel benieuwd of ooit die 2e X-Files film nog een keer op poten word gezet.
    Het lijkt alweer jaren geleden dat er werd gezegd dat Gillian Anderson en David Duchovny en alle andere castleden hadden toegezegd dat ze graag weer mee zouden doen aan een X-Files film.
    En Chris Carter is volgens mij al eeuwen bezig aan'et script!
    Het zal misschien niet helemaal hetzelfde meer zijn na al die jaren, maar toch zit ik wel te popelen om deze reunie op het witte scherm te mogen aanschouwen!
    Laatst aangepast door Kevin Lottering : 25-03-2007 om 01:08

  13. #13

    Standaard

    Het is ook leuk om te lezen op internet hoe indertijd The X Files zeer ongewoon was voor een televisieserie:
    geen soapachtig uiterlijk, maar een f'filmuiterlijk', die dan nog es niet bang was om erg donker te zijn en heel veel met tegenlicht te werken, veel meer muziek dan de gewone shows, meer open eindes,...
    En wat me ook opvalt is dat die begingeneriek me blijft kriebels geven. Heb ik wel al es gezegd in mijn originele post, maar ze hebben er als ik me niet vergis, ook enorm veel prijzen voor gewonnen, voor die begingeneriek.
    Zéér mooi ontworpen!

  14. #14

    Standaard

    Ik heb enige tijd geleden de boxset met seizoen 1 t/m 10 uit Engeland laten komen en ben sindsdien weer helemaal verslaafd aan X-Files.

    Heb ook goede herinneringen aan de serie toen hij op TV was. Heb ook vooral de eerste seizoenen goed gevolgd. Daarna heb ik steeds minder van de serie gezien eigenlijk, dus geweldig dat alles nu in mijn eigen tempo op DVD na te kijken is.

    Ik zit nu aan het begin van seizoen 5, zitten veel afleveringen bij die ik nog niet had gezien, maar ook een paar die ik toch tussendoor heb kunnen meepikken op TV. Wel erg kicken overigens dat X-Files vanaf seizoen 5 in breedbeeld is opgenomen, nu komt die duistere en filmische cinematografie nog beter tot zijn recht.

    Grappig dat Chris Taylor er over begint trouwens, maar Darkness Falls is ook een van mijn favoriete afleveringen. Vooral omdat ik hem vroeger (en nu nog wel een beetje ) echt serieus creepy vond. Ook merk je in die aflevering goed dat X-Files geen standaard serie is. Bij de meeste series weet je dat de hoofdpersonages altijd bespaard blijven van het ergste leed. Bij de X-Files wist je dat altijd iets minder zeker. En Darkness Falls was echt zo'n aflevering die je bij blijft vooral als aan het eind iedereen ten prooi lijkt te vallen aan de kleine moordlustige vuurvliegjes . Heerlijke duistere serie!

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik Bekijk bericht
    Ik heb enige tijd geleden de boxset met seizoen 1 t/m 10 uit Engeland laten komen en ben sindsdien weer helemaal verslaafd aan X-Files.
    Heerlijke duistere serie!
    Er zijn maar 9 seizoenen, tenzij jij iets weet dat wij niet weten
    Voor de rest ben ik het eens.
    (ik zit nu net aan het einde van serie 3)

  16. #16

    Standaard

    Ik ben vorig jaar juni begonnen met the X-Files en heb gedurende de zomer de negen seizoenen op dvd gekocht. De eerst avond dat ik ging kijken was ik gelijk verkocht, de combinate van spanning en geweldig uitgewerkte verhaallijnen zorgden ervoor dat binnen twee maanden alle seizoenen bij mij in de kast stonden. Ook de filmsfeer die de serie uitstraalde sprak me aan.

    Wat al eerder gezegt is door anderen is bij mij ook het geval, als ik de opening theme van de serie hoor ben ik altijd al gelijk in de stemming voor de aflevering.

    Ondanks de verdwijning van Mulder in het grootste deel van seizoen 8 en 9 zat ik nog steeds elke aflevering op het puntje van mijn stoel. Naast het geweldige karakter van John Dogget was ik meteen gek op Monica Reyes, ik vond haar een verfrissend karakter en ik kon het eigen de veranderingen wel waarderen. Hoewel ik het natuurlijk altijd wel geweldig vond wanneer Mulder terug was en weer samen met Scully was.

    Ik kijk zelf ook erg uit naar een 2e X-Files film, de eerste was geweldig en heb ik inmiddels al een aantal keer gezien. Ik ben wel weer toe aan een nieuw verhaal uit de X-Files serie. Volgens bronnen die eerder over het project bekend zijn gemaakt, zou het een op zich zelf staande film worden. Er zou dus niet meer terug worden gegrepen naar eerdere dingen uit de serie, dit om ook nieuwe fans aan te spreken. Zowel David Duchovny als Gillian Anderson hebben al meerdere keren gezegt wel mee te willen doen. Als de film komt dan hoop ik dat Mitch Pileggi, Robert Patrick en Annabeth Gish ook weer mee doen, ik zou dus het liefst de hele groep terug zien. Vooral door het enthousiasme van maker Chris Carter, Duchovny en Anderson zie ik de film er nog wel eens komen.

  17. #17

    Standaard

    Hoe zou het trouwens zijn met Chris Carter? Vreemd dat er van zo'n (destijds) gehypte en talentvolle televisiemaker niets meer te horen is.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mathieu Ghekiere Bekijk bericht
    Er zijn maar 9 seizoenen, tenzij jij iets weet dat wij niet weten
    Voor de rest ben ik het eens.
    (ik zit nu net aan het einde van serie 3)
    Ik zat met mijn hoofd half bij Friends denk ik. Inderdaad heb ik geen geheime X-File X in de kast staan ofzo.
    Zo, mezelf even ingedekt... voor je het weet heb je mannen in grijze pakken aan je deur en een punniknaald in je nek.

  19. #19

    Standaard

    Meningen over de film zijn ook welkom.

    Misschien zat er in de film niet genoeg nieuwe info voor de vaste kijkers van de serie, ik weet het niet, maar ik vond de film fantastisch.
    Veel fans klaagden dat de film 'hetzelfde was als de afleveringen, maar ietsje spectaculairder'... wel dan?? Is dat niet fantastisch?

    De film behield een goed scenario dat zijn publiek niet onderschatte, had enkele adembenemende scenes (met voorop de bijen-scene, en de climax), bleef trouw aan zichzelf terwijl het ook een vrij goed volgbare film was voor niet-ingewijden (als je je aandacht erbij hield, tenminste )

  20. #20

    Standaard

    Ik heb even gekeken wat Chris Carter heeft gedaan de afgelopen jaren en ik kan je zeggen dat dit niet veel is. Het enige project wat bij IMDB bekend is is the X-Files the game: Recist or Serve uit 2004.

    Een tijdje terug heeft Carter wel in de pers laten weten bezig te zijn met een script voor een tweede X-Files film maar deze berichten zijn ook al van begin 2006. Kortom er is niets bekend over Carter op dit moment, maar ik denk (en hoop verschrikkelijk) dat hij ineens terug komt met nieuws over een tweede X-Files film.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mathieu Ghekiere Bekijk bericht
    Wel leuk om je ervaringen te lezen, over die fanclub en zo. Daar ben ik nooit lid van geweest, was dat voor de rest nog leuk ook?
    Zijn er nu nog bepaalde dingen te doen rond The X Files?
    Ik heb op ebay zo'n soort neonlampje gezien van the X files, dat ik erg mooi vind, maar ik vertrouw het niet echt om het daarvan te kopen (voor 1 euro, terwijl ik die vroeger op ebay aan een meer waarachtige prijs van 70 euro zag staan, en alle verkopers zijn van Hong Kong... ga ik me toch niet riskeren), het zou leuk zijn als je die ook via een officiële winkel kon krijgen.

    Maar goed, nu wijk ik terug af, terwijl deze thread meer inhoudelijk over The X files moet gaan :wink:
    Ik vond die fanclub erg leuk. We kregen regelmatig een nieuwsbrief/magazine en op het einde van de jaren '90 hadden wij thuis nog internet via de telefoon dus erg veel surfen deed ik niet. Dus die nieuwsbrief was wel erg handig om de laatste weetjes te lezen over wat er gebeurde in het seizoen dat in Amerika al op het scherm te zien was.

    Er waren regelmatig ook bijeenkomsten waar allerlei activiteiten georganiseerd werden : quizzes, nieuwe afleveringen kijken (die zij hadden laten overkomen van Amerika, nog op VHS) of andere activiteiten zoals een wandeling met een quiz of bowlen of zo...kortom, gezellig samenzijn en over The X-Files praten met gelijkgezinden :razz:

    Ik was echt een ongelofelijke fan...ik nam elke aflevering netjes op VHS op zodat ik ze een tijd later nog zou kunnen herkijken. Mijn kamer hing vol posters en elk artikeltje uit de krant knipte ik uit...onlangs kocht ik uit nostalgie nog de popjes van Mulder en Scully. Ik zal er eens een foto van nemen, ze zijn wel grappig

  22. #22

    Standaard

    (Grappig hoe sommigen het hier over 'jeugd-sentiment' hebben. Bij mij is dat eerder Knight-Rider, Battlestar Gallactica, e.d. ).

    Ik heb zelf de X-Files eigenlijk vrij laat ontdekt, alhoewel ik de naam wel al kende en wist dat het een ware hype was in de States. Ik ben het close beginnen volgen tijdens de zomer-herhalingen op Ka2 toen er elke avond een uitzending was, dit tot grote ergernis van mijn toenmalig lief . Uiteindelijk nam ik ook alles op op video en had zo de eerste vier seizoenen (met uitzondering van de aflevering Oubliette die Ka2 in volle Dutroux-tijdperk niet wou uitzenden).
    Enkele jaren later kwam dan het eerste seizoen uit op DVD. Ik twijfelde nog effen om de doos te kopen, omdat ik wou vermijden dat ik met een paar seizoenen ging zitten en niet zeker was of uiteindelijk alles op DVD ging uitkomen (was toen zeker niet te voorspellen dat TV-series op DVD de big business ging worden die ze vandaag is). En zo gaandeweg alle 9 seizoen gekocht (of gekregen). De prijs toen was overigens nog >€100 per box .
    Heeft uiteindelijk toch nog 5j geduurd eer ik alle 9 seizoenen gezien heb (vooral omdat ik ook veel andere interesses had en dus af en toe maanden zonder XF deed).
    Persoonlijk vond ik de niveau-daling in latere seizoenen nog meevallen, en vond ik de afleveringen zonder Mulder nog wel meevallen. Ik vond Duchovny trouwens een veel minder goed acteur dan Anderson. En hoe ouder Anderson/Scully werd, hoe sexier ze eruit zag . Best wel grappig om bvb nu nog de jonge Scully te zien uit S1.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan Bekijk bericht
    En hoe ouder Anderson/Scully werd, hoe sexier ze eruit zag . Best wel grappig om bvb nu nog de jonge Scully te zien uit S1.
    Inderdaad...vooral als je die mollige Scully terugziet in de Duane Berry afleveringen (Scully's ontvoering), is het echt een wereld van verschil van de latere Scully....maar eigelijk kwam dat toendertijd omdat ze zwanger was van d'r 1e kind!
    Als ik aan de "sexy" Scully denk, moet ik altijd gelijk aan die aflevering denken waar Scully aan'et rotzooien is met die man met die pratende tattoo (met de stem van Jodie Foster ), "Never Again" heet die aflevering en dat was eigelijk de eerste aflevering waarin ik dacht van, "nou, die Scully is best hot"....misschien omdat je daar eigelijk voor het eerst een andere kant van Scully krijgt te zien.
    Sowieso vind ik deze aflevering erg gedenkwaardig, omdat deze ook nog eens een v/d meest gruwelijke scene's bevat die ik ooit heb gezien.
    En het grappige is dat in deze scene totaal geen gruwelijkheden te zien zijn, maar alleen te horen.
    Dat is het moment wanneer de man met de tattoo denkt dat z'n benedenbuurvrouw hem loopt uit te dagen en dan zo kwaad word dat hij naar beneden loopt de deur intrapt en haar dood slaat, terwijl dit alleenstaande vrouwtje niksvermoedend daarvoor rustig een boekje zit te lezen......erg aangrijpend.

    Wat zijn trouwens jullie favoriete afleveringen?
    Van mij zijn het er een heleboel, zoals:
    Post Modern Prometheus - De zwart/wit aflevering met die frankenstein-achtige Cher fan
    Clyde Bruckman's Final Repose - Geniale aflevering over helderzienden, zit gewoon zo leuk inmekaar!
    Humbug - 1 van de 1e komische afleveringen, over een "sideshow" carnaval.
    Monday - wanneer de dag zich telkens herhaald (gepikt van Groundhog day, maar toch zeer originaal gedaan)
    Darkness Falls - Ook van mij een favoriet, echt een op-het-puntje-van-stoel zitten aflevering die toendertijd erg veel indruk op me maakte.
    Beyong The Sea - Brad Dourif is gewoon zo goed in deze aflevering!!
    The Goldberg Variation - Over de man die ontzettend veel geluk heeft (en zelfs een val van een enorme flat overleeft)
    The Amazing Maleeni - Heerlijke "goochelaar/illusionist" aflevering, nog zo'n onwijs goede aflevering uit 1 v/d latere seizoenen!
    En Ami - De aflevering "where The Cigarette Smoking Man takes Scully out for a dinner" erg gedenkwaardige aflevering!
    How The Ghost Stole Christmas - Hele aparte kerstmis aflevering die me altijd enorm is bijgebleven
    Three Of A kind - Erg leuke aflevering met Scully en The Lone Gunmen, vooral de scene waar Scully een beetje de weg kwijt is en versierd word door Morris Fletcher is erg grappig
    Bad Blood - waarschijnlijk een v/d grappigste X-Files afleveringen ooit gemaakt, waar het verhaal over een stadje vol vampieren vanuit 2 perspectieven word verteld (van Mulder en vab Scully).
    Mind's Eye - Erg goed vooral vanwege Lili Taylor (o.a. van Six Feet Under)...waarin zij een blinde vrouw speelt die door de ogen van een moordenaar kan zien.
    Folie a Deux - Een aflevering die toendertijd ook erg veel indruk op me maakte, waarin een man medewerkers van z'n werk gijzelt op'et werk omdat hij claimt dat z'n baas een monster is....wat niemand gelooft, zelfs de kijker niet...totdat....
    John Doe - Haast een stand-alone Dogget aflevering, waarin hij in Mexico terecht komt en z'n geheugen kwijt is. Zeker 1 v/d beste afleveringen van seizoen 9!
    Improbable - Bizarre, maar geniale 'nummerologie" aflevering met Burt Reynolds. Ik snap'em nog steeds niet helemaal en het einde is helemaal raar!

    Nou...eigelijk zou ik nog wel ff door kunnen gaan, maar toch kap ik ermee!
    Laatst aangepast door Kevin Lottering : 26-03-2007 om 18:59

  24. #24

    Standaard

    Favoriete aflevering? Ja, dat zijn er zoveel!

    Ik kan echt niet zeggen welke op nummer 1 staan, maar enkele van mijn favorieten zijn toch wel :

    Detour
    Pusher
    Post Modern Prometheus
    Folie à Deux
    Monday
    Darkness Fall
    D.P.O. (eerste aflevering die ik ooit zag, als was ik er me niet helemaal bewust van dat het om The X-Files ging, en ik ben pas echt beginnen kijken op televisie vanaf het einde van seizoen 4)
    Irresistible
    Quagmire
    Paper Hearts
    Small Potatoes
    Dreamland I & II
    Field Trip
    4-D

    Eigenlijk teveel om op te noemen....

    Ik krijg gelijk weer zin om een paar afleveringen te kijken. Ik heb nog wel een paar andere series liggen die ik nog moet bekijken, maar misschien moet ik toch nog maar eens mijn dvd-boxen van The X-Files terug boven halen.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan Bekijk bericht
    Ik vond Duchovny trouwens een veel minder goed acteur dan Anderson. En hoe ouder Anderson/Scully werd, hoe sexier ze eruit zag . Best wel grappig om bvb nu nog de jonge Scully te zien uit S1.
    Als vrouwelijke fan kan ik wel zeggen dat Mulder één van de redenen was waarom ik ooit naar The X-Files beginnen kijken ben
    Dat de hoofdrolspeler een knappe FBI-agent was, was natuurlijk heel mooi meegenomen.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •