Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 125 worden weergegeven.

Discussie: PS3 is here ...

  1. #51

    Standaard

    heb de Yamaha RX V2600 receiver. Deze beschikt over hdmi 1.1 idd. Maar zoals te lezen op de dts site kan je met hdmi 1.1 en hdmi 1.2 al via Linear PCM Genieten van de DTS HD Master audio track. En geloof me als je switched tussen De gewone dts track en deze track dan weet je niet wat je hoort zo erg is het verschil. dat had ik zelf ook niet verwacht. lijkt net of je een laken van je speakers afhaalt!!

    maar ben wel blij met het geheel hoor

    tot mijn verbazing gaf mijn receiver ook via de ps3 SACD weer trouwens wat normaal gesproken via minimaal hdmi 1.2 pas zou gaan??? had het getest met Top gun en hij gaf netjes aan SACD en gaf gewoon perfect het geluid weer
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  2. #52

    Standaard

    Ik hoor meer en meer verhalen over dat de PS3 blu-ray's zou downscalen naar 480P ipv 720P.. 1080i zou ie dan weer wel pakken... Ik had mijn PS3 ingesteld op 720P en dan downscaled ie films dus naar 480P, ben ik niet zo blij mee uiteraard... Is het dan beter om m in te stellen op 1080i en blijft het kwaliteitsverschil dan beperkt?

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stephan. Bekijk bericht
    Ik hoor meer en meer verhalen over dat de PS3 blu-ray's zou downscalen naar 480P ipv 720P.. 1080i zou ie dan weer wel pakken... Ik had mijn PS3 ingesteld op 720P en dan downscaled ie films dus naar 480P, ben ik niet zo blij mee uiteraard... Is het dan beter om m in te stellen op 1080i en blijft het kwaliteitsverschil dan beperkt?
    Het is al bij al eigenlijk redelijk simpel, alleen maken veel artikels er een zootje van.
    Het komt er simpelweg op neer dat de PS3 *niet* kan scalen, behalve naar PAL/NTSC resolutie (dus 480p/576p). Wat ie wel kan, is van progressive interlaced maken (is eigenlijk simpelweg bij elk frame de helft van de lijnen laten vallen).
    Het gevolg is dat:
    * je bij BluRay eigenlijk geen 720p kunt displayen, want de meeste BDs zijn 1080p. 1080p kan de PS3 wel omzetten naar 1080i maar dus niet naar 720p.
    * je bij games afhankelijk bent van de ontwikkelaar. In tegenstelling tot een film (waar alles reeds in een bepaalde resolutie op disk staat) worden bij games de beelden eerst gerenderd naar een bepaalde resolutie. Bedoeling is dat alle games zowel 1080p als 720p ondersteunen. Enkele van de eerste games ondersteunen echter alleen 720p, waardoor ze op HDTVs die geen 720p/i ondersteunen enkel naar 480p kunnen gescaled worden.

  4. #54

    Standaard

    Heey thanks man, duidelijk verhaal!

  5. #55

    Standaard

    Sony heeft het m.b.t. de verkrijgbaarheid van hun product toch wel even wat beter voor elkaar dan Nintendo. Vanmiddag zag bij MM Zwolle ruim 30 dozen klaar staan terwijl ik ruim 3 maanden na launch nog steeds de eerste Wii in het wild moet tegenkomen.

  6. #56

    Standaard

    Mijn eerste ervaring met de ps3 was toch niet zo best.
    Dat wil zeggen dat de meesten ps2 spelen haperen of vast slaan.
    Dus zelf wacht ik nog even voor ik er zelf 1 koop mijn kast staat nog vol met spelen waar ik nog niet mee klaar ben

  7. #57

    Standaard

    er zijn er nu na update 1.6 meer dan 1250 speelbaar. sommige minder goed als anderen. Ik heb zelfs Twisted metal van de ps1 probleemloos kunnen spelen

    voor de liefhebbers hier de psone en ps2 backwards compatibility lijst van Sony zelf. Met per titel niet alleen aangegeven of ze werken maar ook of ze goed draaien of niet
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon Bekijk bericht
    Sony heeft het m.b.t. de verkrijgbaarheid van hun product toch wel even wat beter voor elkaar dan Nintendo. Vanmiddag zag bij MM Zwolle ruim 30 dozen klaar staan terwijl ik ruim 3 maanden na launch nog steeds de eerste Wii in het wild moet tegenkomen.
    Misschien omdat die gewoon niet zo goed verkoopt? :P Van meerdere verkopers gehoord dat het niet zo goed verkoopt. Hadden ze evenveel Wii's binnengekregen als ze nu PS3's hebben gekregen, dan zouden al die Wii's DIRECT uitverkocht zijn .

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    Anderhalf jaar geleden kocht ik een XBox, 2e hands voor 80 euro.
    Inmiddels heb ik zo'n 40 (!) spellen gekocht in prijs varierend van 5 euro(!) gloednieuw
    bij Intertoys to 35 euro 2e hands bij bijv. Replay Videogames.

    Bij elkaar heb ik nog geen 600 euro uitgegeven en ik beleef er heel veel plezier aan
    Nu en de komende jaren nog.

    Diverse spellen heb ik nog maar amper gespeeld, dus ik heb nog van alles te ontdekken.

    Reken even uit, een PS3 voor 600 euro en dan 40 spellen erbij voor 65 euro per stuk: 3200 euro!!!!!!!!

    Uiteindelijk voor dezelfde lol.

    De spellen zijn namelijk alleen maar MOOIER, maar hetzelfde als op de PS2 (of PS1) of XBox.

    Ik heb bijv. Tony Hawk's Project 8 op de XBox.
    Prachtig spel, speelt prima.
    Op de PS3 zal het best mooier zijn, maar moet ik daar dan 665 euro aan uitgeven?
    Ik dacht het niet.....

    Als je geen spelcomputer hebt, is het mischien best wel een optie.
    Maar als je zoals ik tegen de 70 (spel)computers hebt om spellen op te spelen,
    dan heb je niet zo'n haast met een nieuw apparaat.
    Ik kocht de XBox toen de XBox 360 uitkwam.

    En nu de PS3 er is zal ik een PS2 gaan kopen, hoewel de animo bij mij daarvoor
    niet echt hoog is omdat de XBox toch wat beter is.
    Hey zetmoon, ik begrijp volledig je standpunt maar ook voor een groot deel het standpunt van degenen die direkt zo een ps3 aankopen.
    Als 3D in z'n kinderschoenen stond en ik een jonge 20er was MOEST ik gewoon het nieuwste hebben wat er uit kwam op de PS1 (ook wel te wijten door de hype die er is rond bepaalde topgames).
    Sindsdien ben ik gaan verzamelen en heb ik inmiddels vele consoles en een grote retrocollectie.
    Voor een klein deel is het zo dat ik liever het geld waarvoor je een PS3 koopt besteed aan het aankopen van tal van games die vroeger duur waren (sommigen RARE titles zijn dit weliswaar nog) en ik toen van dacht die MOET ik gespeeld hebben.
    Door tijdgebrek en de overvloed van releases ZIJN er gewoon veel topgames van een paar jaar terug waar ik dus nu van geniet en nog lang van ga genieten.
    Ik ben er zeker van dat de ervaring van de nieuwste PS3 games minder is dan bvb god of war 2 die nu op de ps2 is verschenen.
    Voor de echte toppers is het nog wat afwachten geblazen.
    Dus als iemand een PS3 nu koopt en met blue ray die in z'n kinderschoenen staat vind ik dit toch wel weggegooid geld.
    Ik geef ook veel geld uit aan games maar weet dat ik op ebay er hetzelfde geld voor zou kunnen krijgen en voor sommigen veel meer.
    Ik besef ook dat ik onmogelijk van alle games die ik heb onmogelijk kan spelen (laat staan uitspelen) in m'n hele levensloop.
    Ik besef dat ik bepaalde games niet fatsoenlijk zal spelen maar dat ik ze niet kan weg doen door de verzamelwaarde.
    Dus daar beken ik schuld aan mijn soort van geldverkwisting.
    Een goede zaak aan de nieuwe generatie consoles is dat men oudere games kan downloaden.
    Dit is goed nieuws voor degenen die geen tal van oude consoles tot hun beschikking hebben.

    Groeten
    RCduck7
    Laatst aangepast door RCduck7 : 27-03-2007 om 20:19

  10. #60

    Standaard

    Klein vraagje voor de mensen die hun PS3 via een HDMI -> DVI kabel hebben aangesloten: klopt het dat je de console op moet starten door de Power knop enkele seconden ingedrukt te houden alvorens deze hem herkent? Ik startte hem vandaag direct op (bij een Samsung Syncmaster 940 MW) maar kreeg totaal geen beeld uit de kabel. Iemand die kan bevestigen dat het wél werkt door bovenstaande? Alvast bedankt!
    Mega Star Trader / SafeTrader
    Gamed.nl - Als eerste met het laatste gamenieuws

  11. #61

    Standaard

    ik heb mijn receiver aangesloten staan op mijn hitachi plasma met DVI dit dmv een hdmi naar dvi-d adapter op de tv. ik gebruik wel gewoon normale hdmi kabels om aan te sluiten.

    Maar ik zet altijd gewoon me receiver aan en hij herkent hem altijd zonder dat ik bepaalde toeren uit moet halen?
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  12. #62

    Standaard

    Ik had eerst composit (meteen herkenning), toen component (meteen herkenning) en daarna HDMI -> DVI (geen herkenning). Ik las op het PlayStation forum dat je de power knop enkele seconden ingedrukt moet houden en dan los laten, waarna hij hem wel pakt en je alles in moet stellen. Ik vind het een wat raar verhaal, maar het probleem is dus dat ik het nu niet direct kan testen omdat ik niet de beschikking heb over de kabel, omdat ik al dacht dat deze niet werkte.
    Mega Star Trader / SafeTrader
    Gamed.nl - Als eerste met het laatste gamenieuws

  13. #63

    Standaard

    nogmaals mijn ps3 zit met hdmi op me receiver en dan met hdmi naar de hdmi->dvi adapter op me tv. maar heb dus absoluut geen problemen en hoef nooit de powerknop ingedrukt te houden ofzo. sterker nog die gebruik ik nooit want start het altijd met mijn controller of afstandsbediening
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  14. #64

    Standaard

    In ieder geval dank, ik zal de kabel morgen nog maar eens kopen om het te testen, wellicht werkt het (hopen mag altijd )
    Mega Star Trader / SafeTrader
    Gamed.nl - Als eerste met het laatste gamenieuws

  15. #65

    Standaard

    laat maar horen of het gelukt is met je kabel he
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Flying Dagger Bekijk bericht
    Misschien omdat die gewoon niet zo goed verkoopt? :P Van meerdere verkopers gehoord dat het niet zo goed verkoopt. Hadden ze evenveel Wii's binnengekregen als ze nu PS3's hebben gekregen, dan zouden al die Wii's DIRECT uitverkocht zijn .
    Denk dat het vooral aan de hoge prijs van de PS3 ligt. Iedereen die een stuk consumentenelectronica uitbrengt dat ver boven de 300 euro kost kan verwachten dat een heel groot gedeelte van de markt al afvalt.

    Je kunt ook dik 2 Wii's kopen voor dat geld... heb je nog geld over voor een spel en een extra controller ook.

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik Bekijk bericht
    Denk dat het vooral aan de hoge prijs van de PS3 ligt. Iedereen die een stuk consumentenelectronica uitbrengt dat ver boven de 300 euro kost kan verwachten dat een heel groot gedeelte van de markt al afvalt.

    Je kunt ook dik 2 Wii's kopen voor dat geld... heb je nog geld over voor een spel en een extra controller ook.
    True, in de ogen van de gemiddelde consument (die nog geen HD - TV bezit) is dat idd de betere deal. Ik als gamer in het bezit van een HD-TV ben van mening dat consoles als de X360 en de PS3 toch meer te bieden hebben dan de Wii. Heb na Zelda Twilight Princess het apparaat niet meer aangezet. Heb hem daarom vandaag voor aankoopprijs weer verkocht. Ik vond het zelf niet waard om de Wii te houden voor alleen Mario Galaxy en Metroid Prime 3...

    Ontopic, ben erg benieuwd naar de komende PS3 games (alhoewel er een paar X360 crossplatform games tussen zitten )!

    Ratchet and Clank: Tools Of Destruction
    Eight Days
    Little Big Planet
    Uncharted: Drake’s Adventure
    Devil May Cry 4
    Metal Gear Solid 4
    Final Fantasy 13
    White Knight Story
    GT5
    Lair
    Ninja Gaiden Sigma
    GTA4
    Assassin’s Creed
    Afrika
    DIRT
    The Darkness
    Heavenly Sword
    Killzone 2
    Unreal Tournament 3
    Star Wars: The Force Unleashed
    Home
    Half – Life 2 Orange
    Cellius games

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Buurs Bekijk bericht

    Ga zelf ook voor 720p, ziet er superstrak uit, vooral Virtua Fighter 5
    Om voor 720p te gaan, moet je toch het vinkje weghalen bij 1080i als dat je maximale resolutie is in de opties?
    En hoe doe je dat dan bij Blu-Ray films? want als die bij een film op 720p staat dan downscaled hij hem naar 480 toch? of zet je dan weer je maximale resolutie op 1080i?

    Of heb ik het nu mis?

    Is het trouwens ook mogelijk om je resolutie te zien, als je een Blu-Ray film aan het afspelen ben? als ik namelijk op de knop display druk zie je genoeg andere info maar niet de resolutie. Met de Xbox 360 kan je nog switchen tussen je resolutie als je een HD-DVD aan het kijken bent

    En wat kan ik beter kiezen? Bitstream of PCM? ik speel het af op een normale receiver dus geen HDMI receiver.

    Groeten.
    Three-Star Trader
    "We are now up against live, hostile targets. So, if Little Red Riding Hood should show up with a bazooka and a bad attitude, I expect you to chin the bitch!"
    My DVD Collection


  19. #69

    Standaard

    Ik heb mijn PS3 op 1080i ook geselecteerd. Sommige games die ik heb ondersteunen 720P, anderen 1080P. Maar wat ik merk bij games is dat ze automatisch overschakelen op 720P als ik mijn settings op 1080i heb staan via de XMB. Films blijft mijn PS3 vervolgens wel vertonen op 1080i, heb dus geen last van het downscalen naar 480p.

    Als je receiver geen HDMI ingang heeft is het niet naar mijn weten niet mogelijk om 5.1 PCM geluid te krijgen...

  20. #70

    Standaard

    Ik dacht dat probleem met downscalen allang in update was opgelost?

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ash Bekijk bericht
    Om voor 720p te gaan, moet je toch het vinkje weghalen bij 1080i als dat je maximale resolutie is in de opties?
    En hoe doe je dat dan bij Blu-Ray films? want als die bij een film op 720p staat dan downscaled hij hem naar 480 toch? of zet je dan weer je maximale resolutie op 1080i?

    Of heb ik het nu mis?

    Is het trouwens ook mogelijk om je resolutie te zien, als je een Blu-Ray film aan het afspelen ben? als ik namelijk op de knop display druk zie je genoeg andere info maar niet de resolutie. Met de Xbox 360 kan je nog switchen tussen je resolutie als je een HD-DVD aan het kijken bent

    En wat kan ik beter kiezen? Bitstream of PCM? ik speel het af op een normale receiver dus geen HDMI receiver.

    Groeten.
    Als ik op de info toets druk van de TV, dan geeft de TV weer met welke resolutie een signaal ontvangen wordt.

    Bitstream of PCM, lijkt mij afhankelijk van het aangeboden signaal, de huidige DVD's gebruiken veelal Bitstream met DD en DTS , er zijn maar enkele DVD's die ik heb met PCM geluid. De receiver zal beide ondersteunen. Met Bitstream denk ik dat je met wat oudere apparatuur wel goed zit, ivm met DD en DTS, doch als je die nieuwe dingen gaat gebruiken, de True varianten, dan gebruik je PCM. Kort/simpel gezegd, afhankelijk van het signaal dat je wil horen.
    Have fun and enjoy your collection

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    laat maar horen of het gelukt is met je kabel he
    Helaas, de 19-pins HDMI -> DVI kabel lijkt maar niet te willen werken op mijn Samsung 940MW. Wat ik ook probeer, er is geen beeld door te krijgen, enkel via composit en component geeft hij beeld
    Mega Star Trader / SafeTrader
    Gamed.nl - Als eerste met het laatste gamenieuws

  23. #73

    Standaard

    misschien een lompe vraag maar heb je wel je ps3 ingesteld op hdmi ?

    anders moet je eventueel op ebay kijken voor een hdmi -> dvi adapter en dan een normale hdmi kabel gebruiken. zo is het bij mij aangesloten van me receiver naar me tv. (in de info van de receiver staat trouwens wel bij signal zelfs hdmi -> dvi apart dat hij dat weet hehe)

    maar is je scherm wel hdcp compliant?
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  24. #74

    Standaard

    PS3 is ingesteld op HDMI en de DVI kent een HDCP ondersteuning, toch niet werkend. Gelukkig is het me wel gelukt om de component kabel op 720p te krijgen, iets waar ik al heel tevreden mee ben
    Mega Star Trader / SafeTrader
    Gamed.nl - Als eerste met het laatste gamenieuws

  25. #75

    Standaard

    Eigenlijk vind ik de PS3 nu al een mislukking.

    Ten eerste komt het ding veel te laat uit, iedereen heeft al een Xbox360 of Wii.
    Als gevolg hierop is het spellenassortiment veel minder.
    Voor de prijs hoef je het ook niet te doen want daarvoor kun je een Xbox360 en een Wii halen. Grafisch is het iets beter als de 360, maar niet opzienbarend veel.
    Ook moet je er al een HD-tv voor hebben wil je dit écht zien.
    Als laatste hebben ze er last minute nog, als reactie op de Wii, een zeer beperkte bewegingscensor in proberen te duwen.

    Mijn conclusie is, meer van hetzelfde voor belachelijk veel geld en veel te laat.
    Majja, dat is mijn mening.
    Bound only by the paper-thin wrapper of mortality, a soul here lies, struggling to be free, and so it will, thanks to a bowl of bad gezpacho and a man named Calavera.

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •