De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 23rd Amsterdam Fantastic Film Festival

    Ja mensen....nog een maandje en we kunnen weer...!

    Check de site: http://www.afff.nl/

    Bespreek in dit topic alles wat er met dit festival te maken heeft! Welke films wil je zien, welke heb je gezien, welke raad je aan etc etc etc...

  2. #2

    Standaard

    Ik ga denk ik dit jaar voor 't eerst, 't ligt er een beetje aan of El labirinto del fauno een beetje gunstig draait, op een doordeweekse dag 's avonds naar Amsterdam (vanuit Rotterdam) is niet de meest praktische timing. Maar da's dus de film die ik graag wil zien, 'k heb er al zo lang op gewacht . Verder kijken wat er nog meer voor interessants draait, ik ben er verder niet echt van op de hoogte. Maar vooral naar de sci-fi en anime programmering ben ik benieuwd.
    N/A

  3. #3

    Standaard

    Ik wil er graag naartoe, maar welke films naast Pan's en Distrubia draaien er dan?

  4. #4

    Standaard

    Pan's is al lang te bekijken hoor, ook op een legale manier.

    Als je de film op het grote scherm wilt zien wordt het idd wel lastig...
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  5. #5

    Standaard

    Moet Pan's Labyrinth nog steeds uitkomen in Nederland dan? Dat is wel een beetje balen, zo moeten wij steeds langer wachten op de DVD. (zie ook 'Perfume') Maar omgekeerd gebeurd dat ook wel, dus ik mag niet klagen.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban
    Moet Pan's Labyrinth nog steeds uitkomen in Nederland dan?
    Yep, hij komt pas in April in de bios dus de DVD zal zeker niet voor het najaar komen..
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  7. #7

    Standaard

    Het programma is bekend gemaakt! De volgende titels hebben nu in ieder geval al mn belangstelling:

    The Host
    Pan's Labyrinth
    Black Sheep
    Hills Have Eyes 2
    Fountain

  8. #8

    Standaard

    zekers black sheep meeeeeeh

  9. #9

    Standaard

    zeker deze 3

    Black Sheep
    Hills Have Eyes 2
    Fountain ondanks ik hier al een screener van heb liggen.

  10. #10

    Standaard

    Zijn er nog meer mensen die hier ook heen gaan ?
    Ik ga dit jaar me oude record van 16 films proberen te breken ,er draaien dit jaar zeer veel films waar ik nieuwsgierig naar ben

  11. #11

    Standaard

    Frustrerend dat ik in Limburg woon, huil huil. Maar ik neem me voor om volgend jaar echt eens naar dit Festival te gaan!! Zeker interessante titels, jammer dat ik The Host, Pan's Labyrinth en The Fountain al gezien heb. Maar goed het gaat ook om het sfeertje, en Terry Gilliam had ik ook wel graag willen ontmoeten!!
    .....The Only Verdict Is Vengeance, A Vendetta.....

    V (Hugo Weaving)- V For Vendetta

  12. #12

    Standaard

    Pan's Labyrinth en The Fountain laat ik toch even liggen....aangezien die ook in de reguliere bioscopen komen. En dus kan ik me op ander spul gaan richten.

    Zondag staan Black Sheep en Dog Bite Dog (Gau ngao gau, 2006) op het programma en maandag is The Host aan de beurt.....jihaaaaaaaaaaaaa

  13. #13

    Standaard

    eens effen kijken of ze me de vrijkaartjes hebben opgestuurd zoals vorig jaar

  14. #14

    Standaard

    Gister eerste dag voor mij. Mensen wat een drukte, ja doe dan ook meer dan 1 kassa open!! En iedereen die gereserveerd heeft kan naar kassa 2 maar uiteindelijk staan daar ook alleen maar kaartjesjagers, wat tot gevolg heeft dat ik bijna het begin van 'Firefly' mis!! En die rij stond er nog een aantal uren. Ik kan iedereen de shorts aanraden, en Paprika [die ook in Rotterdam draaide] is erg bijzonder.

    Terry Gilliam nog gezien! Bijzonder genant dat het omroepmeisje tot drie keer toe riep dat het om Terry William ging.... Doos.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  15. #15

    Standaard

    draaien er nog goede misdaadfilms???
    I always tell the truth. Even when I lie.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101 Bekijk bericht
    Gister eerste dag voor mij. Mensen wat een drukte, ja doe dan ook meer dan 1 kassa open!! En iedereen die gereserveerd heeft kan naar kassa 2 maar uiteindelijk staan daar ook alleen maar kaartjesjagers, wat tot gevolg heeft dat ik bijna het begin van 'Firefly' mis!! En die rij stond er nog een aantal uren. Ik kan iedereen de shorts aanraden, en Paprika [die ook in Rotterdam draaide] is erg bijzonder.

    Terry Gilliam nog gezien! Bijzonder genant dat het omroepmeisje tot drie keer toe riep dat het om Terry William ging.... Doos.
    Haha, dat zijn zulke stomme foutjes, snap niet dat een organisatie zoiets kan laten gebeuren Wou dit jaar ook gaan maar heb er geen tijd voor helaas.

  17. #17

    Standaard

    Vandaag twee films gezien op het AFFF. De eerste film was Dog Kill Dog over een Cambodjaanse huurmoordenaar die als een beest (hond) tekeer gaat. Hij zegt geen woord en ruimt iedereen op die op zn pad komt. Een politieagent zit hem op de hielen. En dat is het eigenlijk.....een vrij simpel verhaal. De Cambodjaanse hond komt op zn pad een meisje tegen en ze worden voor het gemak ook maar even verliefd. De film is vrij hard, de gevechten, steek- en schietpartijen liegen er niet om. Het deed me een beetje denken aan Bangkok Dangerous. Aardige film maar zeker geen topper.

    De tweede film was in de grootste zaal en die zat ook afgeladen. Hier keek ik al naar uit toen ik de eerste posters zag en enkele taglines las zoals "The Violence of the Lambs". Ik heb het over Black Sheep. Het gegeven is natuurlijk al vrij hilarisch....genetisch gemanipuleerde schapen die veranderen in moordlustige monsters. De film richt zich dan ook vooral op de lach waardoor elke vorm van spanning eigenlijk al wegvalt. Echter veel grappen kwamen op mij wel heel erg bedacht over. De eerste paar keer dat de schapen in actie kwamen was het erg grappig....maar na een tijdje is daar de nieuwigheid wel van af. Elk mens dat is gebeten door een schaap veranderd in een soort gemuteerde schaapzombie. Er komt ook aardig wat gore om de hoek kijken. De actiescenes zijn ronduit slecht. Als er een achtervolging is dan zie een camera heel erg wilde heen en weer zwaaien zodat je geen idee hebt wat er gebeurt. Op die manier probeert de regisseur wel heel opzichtig zijn onkunde op actiegebied te omzeilen. Het is echter een leuke en vermakelijke film....maar helaas zeker geen topper. De film heeft een leuke postercampagne en moet het hebben van de "gimmick".De grappen vond ik vaak wat flauw. De schapen zagen er goed uit, wat zeker een pluspunt is! Dus...ik heb twee leuke films gezien...maar ik werd echter niet van mn sokkken geblazen zoals dat vorig jaar wel gebeurde bij Spider Forest en The Hills Have Eyes. Morgen naar de Host....en die schijnt ook nogal komisch te zijn. Toch maar even op zoek naar die ene film waarbij ik mn broek schijt van angst....want dat is toch het leukste van dit festival....als een hele zaal op t puntje van zn stoel zit en je iedereen af en toe op ziet veren bij een schrikmoment.

  18. #18

    Standaard

    Dinsdag naar Dead Silence..
    Net de trailer gekeken, en die was veebelovend!


  19. #19

    Standaard

    De tweede film was in de grootste zaal en die zat ook afgeladen. Hier keek ik al naar uit toen ik de eerste posters zag en enkele taglines las zoals "The Violence of the Lambs". Ik heb het over Black Sheep. Het gegeven is natuurlijk al vrij hilarisch....genetisch gemanipuleerde schapen die veranderen in moordlustige monsters. De film richt zich dan ook vooral op de lach waardoor elke vorm van spanning eigenlijk al wegvalt. Echter veel grappen kwamen op mij wel heel erg bedacht over. De eerste paar keer dat de schapen in actie kwamen was het erg grappig....maar na een tijdje is daar de nieuwigheid wel van af. Elk mens dat is gebeten door een schaap veranderd in een soort gemuteerde schaapzombie. Er komt ook aardig wat gore om de hoek kijken. De actiescenes zijn ronduit slecht. Als er een achtervolging is dan zie een camera heel erg wilde heen en weer zwaaien zodat je geen idee hebt wat er gebeurt. Op die manier probeert de regisseur wel heel opzichtig zijn onkunde op actiegebied te omzeilen. Het is echter een leuke en vermakelijke film....maar helaas zeker geen topper. De film heeft een leuke postercampagne en moet het hebben van de "gimmick".De grappen vond ik vaak wat flauw. De schapen zagen er goed uit, wat zeker een pluspunt is! Dus...ik heb twee leuke films gezien...maar ik werd echter niet van mn sokkken geblazen zoals dat vorig jaar wel gebeurde bij Spider Forest en The Hills Have Eyes. Morgen naar de Host....en die schijnt ook nogal komisch te zijn. Toch maar even op zoek naar die ene film waarbij ik mn broek schijt van angst....want dat is toch het leukste van dit festival....als een hele zaal op t puntje van zn stoel zit en je iedereen af en toe op ziet veren bij een schrikmoment.
    Black Sheep
    Ben het met je eens. Vond het een leuke film. Geen moment verveeld. Mooi ook om Nieuw Zeeland eens zonder hobits te zien. De grappen waren opzich wel goed getimed en de film hield er ook echt wel de vaart in. Eng was hij absoluut niet maar genoeg auch momenten. Het deed me een beetje denken aan een mindere versie van Evil Dead. Dit had misschien ook te maken met de acteerprestaties van de hoofdpersonen en de idd niet altijd even scherpe regie. Toch wel een aanrader voor een leuke avond breinloos amusement. En we kunnen in ieder geval zeggen dat we de enige schapen slasher film hebben gezien.

    Paprika
    Prachtige animatie, geweldig creatieve figuren, goeie muziek en een goed tempo. Toch ben ik helaas wat teleurgesteld in deze film. Deze film ging voor mij gewoon net te ver in z'n droombeelden. En omdat er daarvoor of er tussen door geen goede karakter ontwikkeling was ingezet gaf je daar eigenlijk niet zo veel om, Alle karakters waren wel ontzettend bijzonder maar tegelijkertijd ook erg klinisch. Daarom maakte het niet zo veel uit wat er gebeurde en daarom werd het meer een soort interessante ervaring om naar te kijken inplaats van een echte film. Toch ben ik blij dat ik deze film van Kon heb gezien want het was weer een bijzondere belevenis.
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  20. #20

    Standaard

    Pan's Labyrinth
    Mooi doch donker coming-of-age-sprookje tegen een historische en politieke achtergrond. Goeie rol van Sergi Lopez. Mooie artdirection, al is de Pale Man vele malen intrigerender dan de Faun. En toch zat er meer in, volgens mij.

    Firefly
    Onafhankelijk digitaal gedraaide scifi [al zal de regisseur niet blij zijn met dat stempel] dat pas na anderhalf uur een geheel lijkt te worden. Voor een amateur-eske film goed geacteerd en geschreven.

    Paprika
    Bijzondere anime met een intrigerend uitgangspunt. Vooral de muziek is erg goed, maar de effecten in de animatie mogen er ook zijn. Op het randje van fantasy, zeker gaan zien!

    European Fantastic Shorts #1 + #2
    Ik hou wel van korte films, en in deze twee blokjes zit een enorme diversiteit aan genre en vorm: van digitaal amateur tot professioneel cinemascope op 35mm. Vooral 'Maestro', 'Temerario' en 'Versus' zijn aanraders!

    4th Dimension
    Klein beetje overschat en te intellectueel. Interessant in zwart-wit, al glipt er op een gegeven moment ook wat kleur in. De clou is niet bijster origineel of sterk en doet eigenlijk alleen maar aan de film af.

    The Host
    Gemist op het IFFR dus dan hier maar. Verrassend genoeg verschijnt het monster al na enkele minuten op het scherm! Maar het blijft spannend, gelukkig. Een mooi monster in CGI en lekker anti-Amerikaanse grappen en typecasting. Misschien iets te lang, maar met recht een Koreaanse blockbuster.

    The Girl Who Leapt Through Time
    Zoetsappige anime voor bakvissen. Een meisje ontdekt dat ze terug in de tijd kan 'springen'. Ze wendt haar nieuwe krachten aan in haar eigen voordeel maar uiteraard heeft elke nieuwe actie een ongewenst effect. NIet zo fantastisch. Magere meisjes en stoere jongens, liefde en geluk en verdriet tegen een blij en gelukkig Japan. Hurl.

    Bothersome Man
    Een verrassing! Een man vindt zichzelf in een naamloze stad waar niets moeilijk is en alles van een leien dakje gaat. Toch ontbreekt er iets. Realiteit misschien? Erg goed geschreven en gemaakt, en uiterst droogkomisch bovendien! Zeker een aanschaf waard als ie enigszins verkrijgbaar op de Nederlandse markt verschijnt. Kijken!!

    Day Watch
    Verplicht vervolg voor Night Watch van 2 jaar terug. De achtbaan gaat verder bij het eindpunt van deel 1. Nog evenveel actie en spektakel als voorheen, al betekent dat voor mij dat ik me iets minder op het verhaal kan focussen. Andere culturen blijven lastig, ook Russisch dus. Maar niettemin de moeite waard.

    Mulberry Street
    Digitaal gedraaide zombiethriller die voor zijn budget bijzonder geslaagd is. Het gegeven mag dan wat tegen het ridicule leunen en uitgekauwd zijn bovendien, de film hangt aaneen van spanning en zit als een huis in elkaar. Met weinig geld een maximum aan effect, applaus!

    Silk
    Taiwanese wetenschappers vangen een geest en ontdekken dat het ding niet zonder reden ronddoolt. Dat de Aziatische Horror-Welle nog niet uitgegolft is blijkt uit de zoveelste statische spookfilm uit het Oosten. Waar halen geesten hun energie vandaan, en zou die energie te vangen zijn in een apparaat in een apparaat dat de Menger Sponge heet? Belachelijk, zo lijkt het. Inderdaad. De film doet zijn best maar blijft oppervlakkig en cliché.

    The Fountain
    Vreemd maar fascinerend. Een wat afgeperkt kostuumdrama in wonderlijke decors. De titel slaat op het Engelse woord voor vulpen, wat ik niet wist. Dat maakte de film aanvankelijk nog wonderlijker. Een dokter vecht tegen de kanker van zijn vrouw en vervult tegelijkertijd de rol van conquistador op jacht naar het eeuwige leven en de postmoderne newage wetenschapper, met een boom op reis naar Xibalba. Een lesje over afscheid nemen en loslaten. Verdient een re-view.

    Black Sheep
    Grappig en met goeie effecten! Doet direct denken aan Peter Jackson, maar dan iets minder nep Goed voor een lach, inderdaad, maar licht verteerbaar en gauw vergeten. Er wordt ook leuk gestoken naar 'greenies' en ego's.

    The Abandoned
    Eindelijk een ouderwets en eng horrorverhaal! Ik vreesde voor veel gore in deze lange film van Ignacio Cerdà, maar gelukkig zit de griezel vooral in andere dingen. Een vet verhaal en heerlijk sober in beeld gebracht door master of photography Xavi Jimenez [van The Machinist]. Geluid is ook erg goed, applaus voor Cerdà, hoewel velen de film zullen zien als cliché. Vooral gaan zien en je eigen oordeel vellen.

    The Invisible
    De verrassingsfilm. Ontzettend slap. Hoewel Jan Doense deze film 'beter' noemde dan andere kandidaten als Primevil, The Number 23 en Spiderman 3 blijkt het gewoon een tienerdrama met een bovennatuurlijke twist die uitmondt in een ultradeceptie voor Fantastische filmfreaks. Foei, Jan, Foei!

    Them
    Funny Games op zijn Roemeens. Of heb ik dan al teveel verklapt? De film wil maar niet echt eng worden. Alleen de proloog ademt wat authentieke thrillerspanning, maar dat is al gauw weg. Gebaseerd op ware feiten! Des te disturbing is de punch aan het einde. Toch wel goed, alhoewel niet fantastisch.


    Weer genoeg gezien deze editie.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  21. #21

    Standaard

    @1101....je hebt je wel vermaakt zie ik....je hebt er behoorlijk veel gezien...tof man!

  22. #22

    Standaard

    Gisteravond weer een voorstelling tijdens het AFFF gezien, namelijk The Host, van dezelfde makers die het sterke Memories of Murder hebben afgeleverd. We zaten weer in de grootste zaal en ik zat perfect in het midden voor het scherm. De film begin eigenlijk meteen ijzersterk....vanaf het moment dat het monster zn intrede doet, kreeg ik een geweldige adrenalinestoot voor mn kiezen en was het genieten geblazen. Dat beest oogt behoorlijk realistisch. De aanzwellende muziek erbij maakt het feest compleet. Dit effect krijg je dus niet voor elkaar thuis met je home cinemasetje en je tv-tje. Dus als je de kans krijgt dit ze zien op het grote scherm....doen! Chemisch afval is tot alles in staat mensen....knoop dat in jullie oren! En ik maar denken dat het alleen slecht is voor het milieu...well....think again! Het veranderd schapen in bloeddorstige monsters en in Korea onstaat er een soort hagedis-achtige-visoktopus....dus....kijk een beetje uit met wat je door de gootsteen flikkerd. Ok...het gedrocht neemt in zn strooptoch een klein meisje mee en haar familie is not amused. Het leger wordt echter ingezet omdat er sprake zou zijn van een virus (ook dat nog). Ze kunnen dus geen kant op. Maar wegens een inventief staaltje "let's get out of here" weet de familie te ontsnappen aan de mannen die een groot deel van de Koreaanse bevolking onder quarantine heeft gezet. De zoektocht naar het lopende en slingerende en zwemmende stuk sushi kan beginnen. Na het zeer sterke begin is het erg moeilijk om dat niveau vast te houden. De film kent dan ook helaas wat tragere gedeeltes....terwijl je eigenlijk hoopt dat het monster weer wat kort en klein gaat meppen. Dat is eigenlijk het grootste nadeel van deze film....de afwisseling van actie naar zeer trage stukken. Er zit echter ook veel humor in deze film....wat me erg aansprak! De humor is naar mijn idee een stuk vloeiender en passender en minder geforceerd dan in Black Sheep. Het is dan ook een actie-comedy-monster-dramafilm. Tevens worden er wat kaakstoten richting USA uitgedeeld wat ik dus alleen maar een pluspunt vind. Het acteerwerk is ook prima! Eindoordeel....een zeer sterke film die je echt in de bios moet zien. De actiescenes waarbij het gedrocht in actie komt zijn zeer sterk....deze worden helaas veel afgewisseld met wat trage en ietwat langdradige stukjes. Het einde vind ik ook erg sterk...dat zouden de Amerikanen dus nooit doen als ze het zelfde script zouden gaan verfilmen. KIJKEN!!

  23. #23

    Standaard

    Vooral de barbecue buiten de Amerikaanse trailer waar Gong-du verblijft slaat de spijker op zijn kop. Geeft weer een aardig beeld van de ignorant pigs des USA's. Maar dat einde is toch wel vrij heldhaftig, wat dat betreft had het evengoed een Westerse productie kunnen zijn.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101 Bekijk bericht
    Vooral de barbecue buiten de Amerikaanse trailer waar Gong-du verblijft slaat de spijker op zijn kop. Geeft weer een aardig beeld van de ignorant pigs des USA's. Maar dat einde is toch wel vrij heldhaftig, wat dat betreft had het evengoed een Westerse productie kunnen zijn.
    Wat ik bedoel is dit: de hele film wordt het kleine meisje gezocht....en die sterft gewoon op het einde. Bij een Amerikaanse productie zou het meisje denk ik blijven leven. Tevens vond ik het wel fijn dat er niet wordt gehint naar een vervolg...door bv een heel klein babymonstertje weg te zien zwemmen of iets in die trant....

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •