Pagina 3 van 42 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 1044 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    daarom zet ik op latere tijdstippen de Night Functie aan

    nog nooit problemen gehad met deze functie aan met de buren en de huizen zijn toch behoorlijk gehorig
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    daarom zet ik op latere tijdstippen de Night Functie aan

    nog nooit problemen gehad met deze functie aan met de buren en de huizen zijn toch behoorlijk gehorig
    Maakt de Night Functie ook beroerd gesproken tekst duidelijker

    Niet elke versterker heeft een makkelijk in te schakelen nachtfunctie oid, maar als die functie binnenmonds gemurmel en slecht verstaandbare tekst weer helder verstaanbaar maakt.... dan lijkt me dat wel wat, maar in sprookjes geloof ik al lang niet meer, ben wel gek op SF
    Have fun and enjoy your collection

  3. #53

    Standaard

    Staat wel weer tegenover dat je met zo'n nightfunctie het audio enigszins uit het verband trekt heh! Anyway: ieder zo ze voorkeuren. Laatst zat ik de laatste LOTR te kijken waarbij de finale bij Mount Doom ergens rond 00:30 plaats vond op zondag avond... Tjah... dan zou je 'm eigenlijk wel wat zachter moeten zetten heh .

    Een goed geplaatste centerspeaker ZOU eigenlijk dit soort problemen moeten voorkomen natuurlijk. Toegegeven dat gaat niet bij elk schijfje op!
    Persoonlijk ben ik van mening dat DOLBY enzo lekker met hun vingertjes van de dialog normalization af hadden moeten blijven. Op die manier had iedereen geweten waar 'ie aan toe was geweest. Nu is het een beetje gokken in 5.1 land .

    En geloof me: als je het als DVD developer goed probeert te doen dan zijn er altijd wel weer volksstammen die het toch niet vinden klinken!

    Cheers,
    Jurriaan

  4. #54

    Standaard

    de night functie maakt nie beroerd gesproken tekst duidelijker maar je kan je receiver wel wat harder aan laten staan zodat het weer wat duidelijker wordt dan

    ik ben het ermee eens dat de receiver het geluid vervormt als de nightfunctie aanstaat al valt dat nog wel mee. maar als ik om 0.30 een film kijk stellen mijn buren het nie op prijs denk ik als ik hem op vol vermogen laat draaien
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  5. #55

    Standaard Dts-hd

    Op de eerste pagina maakte iemand de opmerking hoe goed DTS-HD track wel niet klonk. (dit geloof ik ook achter mekaar)

    maar op dit ogenblik is het toch nog niet mogelijk om voor de volle 100% gebruik te maken van DTS-HD dit omdat A/V receivers dat geluidsspoor niet kunnen decoden?

    Het wordt dan toch gedownscaled naar 1509 kbps ipv 24.5 mbps??????

    p.s. ik heb nog geen PS3 dus stenig mij aub niet :smile:

  6. #56

    Standaard

    ik was degene die deze opmerking plaatste. en het is in tegenstelling tot wat velen denken wel ondersteund door hdmi 1.1 en 1.2 zoals zelfs op de dts site staat:

    http://www.dts.com/dts-hd/dtshd-mast...g-receiver.php

    en gestenigd worden zal je al helemaal niet hoor
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  7. #57

    Standaard

    hoe weten jullie nu eigenlijk dat de blu-ray van de ps3 geen 720p ondersteunt? Waar zien jullie dat? Als ik mijn ps3 op 720p zet voor ik een blu-ray bekijk,dan speelt ie hem gewoon af,maar hoe weet je dan dat ie niet in 720p speelt??

  8. #58

    Standaard

    ik zie het aan het feit dat ik mijn ps3 met hdmi op mijn receiver heb aangesloten. Daar kan ik dan de info van de inputs en outputs bekijken onscreen als ik dat wil en bij mijn ps3 staat er dan als ik hem op 720p instel : input hdmi 480p output hdmi 480p
    (dit is alleen bij blu ray bij games geeft hij wel 720p weer)


    als ik hem op 1080i instel dan staat er
    input 1080i output 1080i

    maar er zijn ook veel lcd / plasma televisies die als je een bron inschakelt automatisch even in beeld weergeven op welke reolutie het scherm de bron weergeeft (net als televisiezender of inputbron)

    bij de sony bravia van mijn oom staat dat bijvoorbeeld boven in beeld een paar seconde bij mijn hitachi plasma weer niet
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    ik zie het aan het feit dat ik mijn ps3 met hdmi op mijn receiver heb aangesloten. Daar kan ik dan de info van de inputs en outputs bekijken onscreen als ik dat wil en bij mijn ps3 staat er dan als ik hem op 720p instel : input hdmi 480p output hdmi 480p
    (dit is alleen bij blu ray bij games geeft hij wel 720p weer)


    als ik hem op 1080i instel dan staat er
    input 1080i output 1080i

    maar er zijn ook veel lcd / plasma televisies die als je een bron inschakelt automatisch even in beeld weergeven op welke reolutie het scherm de bron weergeeft (net als televisiezender of inputbron)

    bij de sony bravia van mijn oom staat dat bijvoorbeeld boven in beeld een paar seconde bij mijn hitachi plasma weer niet
    ok,dank je wel,bij de mijne staat dat dus ook niet.
    Hopelijk komt er vlug een update die dit in orde brengt.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    hoe weten jullie nu eigenlijk dat de blu-ray van de ps3 geen 720p ondersteunt? Waar zien jullie dat? Als ik mijn ps3 op 720p zet voor ik een blu-ray bekijk,dan speelt ie hem gewoon af,maar hoe weet je dan dat ie niet in 720p speelt??
    Waarschijnlijk kijk je dan niet in 720p, maar in op de normale SD resolutie.
    | Beamer: JVC DLA-HD1 | Scherm: Lumene Movie Palace Velvet 300C | Popcorn Hour C-200 | Receiver: Denon AVR-3808 | Speakers Front: JBL XTi 80 | Speaker Center: JBL Xti 10c | Speakers Surround 4x : JBL L810 | Subwoofer: JBL E250P |

  11. #61

    Standaard

    Hoop inderdaad ook dat sony snel met een customizable resolutie rangorde komt... Dan kun je de volgorde zetten als volgt: 720P, 1080i, 480P.. en dan zou alles opgelost moeten zijn... Ik denk dat het naar 720P downscalen lastig te fixen is...

  12. #62

    Standaard

    Hoe is eigenlijk het beeld met een "normale" dvd. is dit gewoon vergelijkbaar met een goeie dvd speler?

  13. #63

    Standaard

    het beeld is idd niet slecht. Als vergelijkingsmateriaal heb ik de Yamaha DVD S657 met QED PCV-1 Component cable
    en de ps3 geeft ook een mooi resultaat gewoon
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brian2 Bekijk bericht
    En voor de mensen (ik) die een TV hebben die wel 720p ondersteunt, maar geen 1080i/p, is het natuurlijk ook pech. Als ik straks een Blu-ray afspeel kan ik dus alleen maar naar een 480p versie kijken (als ik het goed snap) en dat is flink balen. Mijn TV ondersteunt volgens de specs trouwens wel 1080i, maar dan ziet het beeld er zo uit:


    Net de PS3 binnen gekregen (21 maart al verstuurd, maar ze hadden de straatnaam verkeerd gespeld, bleek achteraf ) en gelijk getest of 1080i werkte en wat denk je.... het werkt . Vraag me af waarom hij het bij de PS3 wel doet en bij de Samsung box niet.... Maar goed, ik ben allang blij.

  15. #65

    Standaard

    Misschien dan maar eens een updateladen van de samsungbox? of eens bij samsung informeren?

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Misschien dan maar eens een updateladen van de samsungbox? of eens bij samsung informeren?
    De laatste versie van de software draait al sinds de dag dat hij online stond, daar zal het niet aan liggen. Andere gebruikers hebben geen problemen met de 1080i output, dus misschien ligt het aan de hardware van mijn box. Ik zal Samsung eens mailen.

  17. #67

    Standaard

    Ik gebruik de optical out om geluid naar mijn A/V receiver te versturen, maar heb bij de Blu-ray van Black Hawk Down alleen maar een PCM 2.0 signaal wat de PS3 verstuurt. Ik heb de audioinstellingen al veranderd, de 5.1 vakjes staan aangevinkt. Optical out kan toch gewoon 5.1 aan? Of doe ik nu iets fout? Als ik op de select knop van de controller druk staat er wel in het beeld dat de audio stream 5.1 is, niet linear pcm. Mijn A/V receiver geeft echter aan dat hij een PCM 2.0 signaal ontvangt.

    EDIT: Never mind, bij de BD instellingen stond de output voor optisch op linear pcm en niet op bitstream.
    Laatst aangepast door Brian2 : 11-04-2007 om 21:58

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brian2 Bekijk bericht
    Ik gebruik de optical out om geluid naar mijn A/V receiver te versturen, maar heb bij de Blu-ray van Black Hawk Down alleen maar een PCM 2.0 signaal wat de PS3 verstuurt. Ik heb de audioinstellingen al veranderd, de 5.1 vakjes staan aangevinkt. Optical out kan toch gewoon 5.1 aan? Of doe ik nu iets fout? Als ik op de select knop van de controller druk staat er wel in het beeld dat de audio stream 5.1 is, niet linear pcm. Mijn A/V receiver geeft echter aan dat hij een PCM 2.0 signaal ontvangt.

    EDIT: Never mind, bij de BD instellingen stond de output voor optisch op linear pcm en niet op bitstream.
    Toch maar wat rommelen bij de instellingen in het Blu-ray menu, ik heb gewoon DD5.1
    | Beamer: JVC DLA-HD1 | Scherm: Lumene Movie Palace Velvet 300C | Popcorn Hour C-200 | Receiver: Denon AVR-3808 | Speakers Front: JBL XTi 80 | Speaker Center: JBL Xti 10c | Speakers Surround 4x : JBL L810 | Subwoofer: JBL E250P |

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wrcveen Bekijk bericht
    Toch maar wat rommelen bij de instellingen in het Blu-ray menu, ik heb gewoon DD5.1
    Lees mijn bericht nog even een keer, en ook de edit die je gequote hebt

  20. #70

    Standaard PS3 en blu ray en DVD kwaliteit

    Heb sinds introductie een PS3. Mijn ervaringen zijn tot nu toe erg positief.
    Al een aantal Blu ray films gekocht en bekeken op 1280x720 mitsubishi HC3100 beamer op een groot 2,7 meter scherm.

    De Sony PS3 ook met de Oppo 971H vergeleken. Dat wordt als een van de betere, door sommige zelfs als beste dvd players gezien. Na uitgebreid testen kom ik tot de conclusie dat de PS3 niet veel /niets onderdoet voor de Oppo. Zelfs op het grote scherm zie ik erg weinig verschil. Met een test dvd (DVD discovery) in beide spelers blijkt de PS3 op geen enkel vlak onder te doen voor de Oppo. De maximale resolutie (10mhz) wordt op beiden gehaald, wat trouwens erg goed is. Kleurscheiding, ruis, scherpte allemaal perfect in orde bij DVD weergave.
    Dit om aan te geven hoe goed de PS3 als dvd player voldoet. De Oppo gebruik ik helemaal niet meer sinds ik de PS3 heb. Ik ben best wel kritisch maar het verschil is erg klein blijkbaar, ik zie het amper. Een minpuntje is dat de PS3 weinig beeld instellingen heeft. Bij de Oppo kun je van alles instellen. Nu stond bij mij het meeste op standaard dus in de praktijk maakt het gelukkig niet zo veel uit. Bij de Oppo moest ik wel de audio vertraging aanzetten om geluid lipsync te krijgen. Die instelling heeft de Ps3 niet, maar gelukkig is het geluid volkomen in sync.

    Met de 1.6 update kan de Ps3 helaas een Blu ray niet weergeven op 720p. Hij maakt er dan 480 van. Op 1080i output gaat alles goed, de mitsubishi beamer maakt er natuurlijk weer 1280x720 van. Blijkbaar kan dat allemaal redelijk verliesloos want het beeld ziet er erg goed uit. Uiteraard moet Sony zorgen dat Blurays ook op 720 kunnen worden afgespeeld. Als je scaler in de plasma/lcd niet zo goed is heb je nu wel een probleem.

    Geluid op de PS3 is erg goed. Een aantal Blu ray die ik heb zit uncompressed geluid op. Zeer de moeite waard.

    Beeld van een Blu Ray is veel meer drie dimensionaal. Als bij DVD de acteurs achter elkaar staan is het vaak moeilijk ze uit elkaar te houden. Iedereen is ongeveer even scherp. Bij Bluray is in zo'n situatie direct duidelijk waar iedereen staat. Dit komt natuurlijk omdat door de hoge scherpte er veel meer verschil in scherpe en onscherpe delen is te zien. Bluray kijkt daarom erg fijn op een groot scherm. Omdat alles zo scherp en rustig is heb je geen moeite alles te volgen.

    Ik ervaar de beeld verschillen die ik zie tussen Blu Ray en DVD als behoorlijk groot.
    Een BR als 'identity' b.v. is ongelooflijk scherp. Bij closeups kun je elk haartje en rimpel zien. Het zwart is mooi doortekend en van ruis geen spoor. De mensen op het scherm zien eruit alsof je ze kunt aanraken. Meest opvallend is hoe duidelijk de ogen van de acteurs zijn. Ik weet niet of ik dit ooit in de bioscoop zo heb gezien.
    'Tears of the sun' met Bruce willis
    Heb ik zowel de BR als de DVD vergeleken. Dat is een 'moeilijke' film qua beeld omdat hij zo donker is. Op DVD zijn er hele stukken erg slecht, de blu ray blijft dan veel mooier. De jungle opnamen zijn zeer levensecht en zelfs de nachtopnamen zijn op BR goed te volgen. De BR is stukken scherper bij overzichten zie je op BR nog allerlei dingen gebeuren, mensen lopen terwijl dat op DVD een grote waas wordt. Als je Bruce Willis op DVD ziet lijkt hij gewoon een hele plak rotzooi op zijn gezicht te hebben. Op BR ziet hij er dan echt als een commando uit met camouflage.
    Vertical limit.
    Ook hier is de BR weer stukken scherper al vind ik het verschil met DVD niet schokkend omdat de DVD al zo goed is.
    Eight below:
    De BR is stukken scherper. Goed te zien aan de closeups maar ook de overzichtsshots zijn veel mooier. Als ze bij de berg 'melbourne' aankomen ziet het er bij de DVD best goed uit. Tot je de BR ziet en die berg wel een foto lijkt zo scherp. De sneeuwshots zijn fantastisch.
    Descent:
    De DVD is het aankijken niet waard. Bovendien is die 16:9 terwijl de film veel breder is (20:9). De BR is hier echt veel beter. Er is een overzichtshot als ze de grote grot inkomen en een paar rode fakkels aansteken. Op DVD zie je als een paar wazige vlekjes staan en is er rechts en links zelfs een stuk afgesneden. Op BR is iedereen goed te zien. Dat shot is dan echt heel indrukwekkend. Ook is er ergens een closeup als ze net een rode fakkel hebben aangestoken. Op DVD is het gezicht volkomen rood en onscherp. Op BR ziet het er wel een beetje rood uit maar nog wel normaal en weer zeer scherp.

    Kan wel zeggen dat BR een grote verbetering is. Wil je er op een plasma of LCD van kunnen genieten dan moet je wel een beetje formaat hebben. 37 of 42 inch is wel het minimum en dan niet te ver weg gaan zitten. Dat is dan zonde want dan zie je niets van de verschillen. Meeste mensen zitten 3 tot 4 meter ver weg dat is bij BR veel te ver. Je kunt bij een goede plasma best op 2 meter afstand gaan zitten dat zou er dan nog heel scherp uit moeten zien.

    Conclusie.
    Blu ray's kunnen erg scherp zijn en een DVD ver overtreffen. Ik denk wel dat ze nog wat beter zullen worden omdat het natuurlijk nog een erg nieuwe techniek is. De nieuwe films die eigenlijk allemaal digitaal gemonteerd worden en dus in een heel vroege fase al digitaal ingelezen op de computer kunnen er op BR erg goed uitzien. Erg levensecht en een genot om naar te kijken. Er komt ten opzichte van DVd een hele dimensie bij. De kwaliteit van het filmwerk wordt nu n.l. ook de moeite waard om naar te kijken. Het spelen met de scherpte /onscherpte zoals filmregisseurs graag doen komt nu veel beter tot zijn rechts in vergelijking met DVD.
    Laatst aangepast door diax : 17-04-2007 om 11:33

  21. #71

    Standaard

    dankje voor de review, want ik heb zelf ook de oppo en was ook van plan de PS3 te gebruiken, maar de PS3 doet toch geen Upscaling naar 720p bij dvd, alleen naar 570p?
    Ik wacht nog even op een volgende firmware/zuinigere cellproc voordat ik de PS3 ga aanschaffen, en het feit dat op dit moment de BR's mij nog wat te duur zijn..
    Hopelijk dat ze bij een volgende firmware wel wat meer mogelijkheden bieden bij dvd, 1 mogelijkheid die ik heel erg graag zou willen zien is de mogelijkheid om ondertiteling te verplaatsen/resizen (tot nu tot nog maar 1 dvdplayer van gehoord die het blijkbaar kan, en dat was een softwaredvdspeler voor windows), dan kun je namelijk tenminste wanneer de ondertiteling verkeerd staat mooi in beeld plaatsen..

  22. #72

    Standaard

    De PS3 (software relaease 1.60 maart 2007) kan eigenlijk alleen maar downscalen en niet upscalen.

    Met DVD erin is de PS3 output = standaardresolutie van 576 x 720 pixels

    Met Blu ray is de PS3 output = 1080i of 1080p x1920 pixels als je plasma/lcd /beamer dat ook kan. De Ps3 zoekt dat zelf uit. Je kunt op de PS3 in het systeemmenu zien welke schermresoluties door je lcd/plasma ondersteund worden. Eventueel kun je ze aanpassen.

    Met Blu ray is de PS ouput = 576 pixels als je plasma / lcd / beamer niet over 1080i of 1080p beschikt !!! Dat is jammer maar in de meeste gevallen geen drama.

    Gevolg is dus dat als je een High definition uitvoerapparaat aansluit met 1280x720 of 1366x768 pixels zonder 1080i of 1080p mogelijkheid je het beeld van de Blu ray altijd via de interne scaler van je lcd /plasma van 1080i /p naar 720p gescaled moet worden.

    DVD's moeten in die situatie van 576 naar 720 worden gescaled. Afhankelijk van de kwaliteit van je scaler en de gebruikte kabels (hdmi of component) geeft dit bijna geen of enig beeldkwaliteitsverlies.

    Ik ga ervanuit dat je de Ps3 met HDMI aan je plasma/lcd verbindt. Dat is een complete digitale signaaloverdracht en zal waarschijnlijk minder scaler-verlies opleveren dan dat je componentkabels gebruikt. De componentuitgangen zijn gebaseerd op analoge signalen en om die te rescalen moeten ze eerst nog gedigitalisserd worden wat weer een stap extra is. Die stap komt dus te vervallen als je hdmi gebruikt.

    Al met al is de PS3 misschien nog niet perfect maar overtreft veruit mijn verwachtingen qua beeld en geluid. Voor 600 euro is het eigenlijk een koopje zelfs als je nooit games zou spelen.

    Wat ik trouwens nooit lees is de aardige mogelijkheid om hoge resolutie foto's weer te geven op 1920x1080. Ziet er zeer scherp uit. De meeste fotoviewers komen niet verder dan 576x720. Maar dat terzijde.

    Ik zal eerdaags eens wat foto's maken met vergelijkingen van Blu ray en dvd. Weet alleen niet waar ik die moet plaatsen. Maar geeft wel aardig de verschillen aan.

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door diax Bekijk bericht
    Gevolg is dus dat als je een High definition uitvoerapparaat aansluit met 1280x720 of 1366x768 pixels zonder 1080i of 1080p mogelijkheid je het beeld van de Blu ray altijd via de interne scaler van je lcd /plasma van 1080i /p naar 720p gescaled moet worden.
    Hier klopt een en ander niet, ofwel verwoord je het ongelukkig.
    Als je op de PS3 een TV/projector aansluit die geen 1080p of 1080i ondersteunt, dan gaat dat toestel die resoluties per definitie niet kunnen scalen naar zijn eigen native resolutie van 1280x720 of 1366x768 of whatever. (Overigens ben je de zoveelste persoon die de scaler van een weergever (TV/projector) verwart met een scaler in een bronapparaat. De scaler in een TV scalet maar naar 1 resolutie, en dat is zijn eigen native resolutie, en dus geen 720p of 1080i of whatever, want deze laatste zijn signaalresoluties.)
    Het bizarre aan de PS3 is nu dat hij 1080p materiaal niet kan downscalen naar 720p, maar alleen naar SD TV resolutie (dus 576p of 480p). Dit is geen probleem met games, omdat de meeste games zelf naar verschillende resoluties kunnen renderen en je dus meestal wel kunt instellen dat ze in 720p gerenderd moeten worden. Bij BluRay is het wel een probleem, omdat de films normaal in 1080p op het schijfje staan. Die kunnen in dit geval dus slechts in gewone PAL resolutie bekeken worden. Gelukkig is het aantal TVs/projectoren die geen 1080p noch 1080i ondersteunen nogal beperkt (maar wel pech als je net zo eentje hebt natuurlijk).
    Dat een PS3 niet kan upscalen is ook soms een probleem, namelijk voor games die wel in 720x1280 maar niet in 1080x1920 gerenderd kunnen worden. Die kunnen dan namelijk niet in 1080p of 1080i afgespeeld worden, wat dan weer een probleem is voor weergevers die wél 1080i maar geen 720p supporteren (bvb oude HD CRTs).

    Al bij al is het wel bizar dat de PS3 wel naar SD TV resoluties kan scalen, maar niet naar het nauwelijks hogere 720p.
    Voor DVD/BluRay verwacht ik eigenlijk dat het op te lossen valt via nieuwe firmware omdat de PS3 genoeg CPU-power vrij heeft tijdens het spelen van een film om software-matig de scaling te doen. Met games is het een ander paar mouwen...

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door diax Bekijk bericht
    Op 1080i output gaat alles goed, de mitsubishi beamer maakt er natuurlijk weer 1280x720 van. Blijkbaar kan dat allemaal redelijk verliesloos want het beeld ziet er erg goed uit.
    Zeer leuke review. Alleen vond ik die quote wel nogal grappig. Het is een beetje 'in het land van de blinden is eenoog koning' achtig.
    Hoe kan je van 'redelijk verliesloos' spreken als je niet kunt vergelijken met het origineel (dus in 1080p) .

  25. #75

    Standaard

    Moet mijn mening over het te luid zijn van de ps3 wat nuanceren.

    Ik had hem welliswaar in een open kast liggen maar boven o.a een eindversterker. Dit was de oorzaak dat de ps3 te veel ging blazen. Hij kwam boven een bepaalde temperatuur denk ik waardoor hij harder ging draaien dan normaal gesproken. Nu heb ik de ps3 rechtop gezet en echt vrij. Ik hoor hem nu enkel nog heel zachtjes zoeven als het erg stil is. Bijkomend voordeel: hij ziet er staand onwijs stoer uit.... Nee, zo hou ik het voorlopig wel uit met de ps3 als bd speler...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

Pagina 3 van 42 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •