Pagina 27 van 42 EersteEerste ... 1723242526272829303137 ... LaatsteLaatste
De resultaten 651 tot 675 van 1044 worden weergegeven.
  1. #651

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door windoweyez Bekijk bericht
    De DD en DTS signalen worden wel in een hogere bitrate van respectievelijk 640 kbps en 1509 kbps doorgegeven maar dit is geen Hd....
    Jep, zo bedoelde ik het ook. Ik heb toch geen high end speakers, maar geluid op een hogere bitrate hoor je wel en dat is (voorlopig) ruim voldoende.

  2. #652

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Inderdaad via de HDMI naar je TV krijg je superbeeld.

    Via de Toslink (optische kabel) krijg je een hogere bitrate als dan je gewend bent van de standaard DVD, dus in weze krijg je dan al beter geluid. Je krijgt niet via de Toslink de HD audio bitrates, daar is Toslink niet geschikt voor. Normaal gesproken gaan de HD audio via de HDMI, maar als je receiver daar niet geschikt voor is, dan houd het op.

    Bij de PS3 dien je te kiezen voor geluid via de HDMI of geluid via de Toslink, het is maar 1 van beide die werkt. In mijn geval heb ik voor de Toslink gekozen, mijn receiver staat toch altijd aan als ik films kijk. Het geluid over de Toslink is zeer goed, om van de HD audio streams te kunnen genieten dien je niet alleen te beschikken over de geschikte apparatuur, maar ook over hele goede speakers. Persoonlijk denk ik dat alleen mensen met rondom volwaardige (Full Range) high end speakers wat zullen hebben aan de nieuwe audio formaten. Misschien wel een stimulans om de luidsprekerfabriekanten van meer klanten te voorzien. Ik denk niet dat de mensen met een satellietsysteem profijt zullen hebben van de nieuwe audio formaten, technisch is er wel veel mogelijk, maar om het ook werkelijk te kunnen genieten..... dat kan wel een een paar centjes kosten.

    Zelf ben ik tevreden met het geluid dat ik via de Toslink binnenkrijg al heb ik wel de mogelijkheden om de nieuwe audioformaten weer te geven. Het is maar wat je echt belangrijk vind, maar ik denk niet dat je jezelf tekort doet met een PS3 en het geluid via de Toslink, ik kan er best mee leven:wink:
    Bedankt, precies het antwoord dat ik zocht. Op naar een PS3 dus 8)

  3. #653

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Driessen Bekijk bericht
    Bedankt, precies het antwoord dat ik zocht. Op naar een PS3 dus 8)
    En een Toslink kabel 8)
    Never argue with a fool. People might not be able to tell the difference.
    If you absolutely must, keep as serene as is possible. Do not let them provoke you. Ever. Being really, really, really sarcastic in a calm tone of voice is a good way. See The Matrix. Remember when Neo fights the agent with one hand? Look like that. Let them get worked up. Have fun.

  4. #654

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen van K. Bekijk bericht
    En een Toslink kabel 8)
    Die heb ik al voor mijn huidige setje, dus dat komt goed!

  5. #655

    Standaard

    net voor de eerste keer mijn ps3 kunnen gebruiken met de picture in picture functie.
    Resident evil extinction bevat deze extra feature en is op zich wel heel aardig.Je kijkt gewoon de film en in het klein loopt synchroon de making of van de scene die je ziet mee.
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  6. #656

    Standaard

    Misschien een gekke vraag, maar zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de ps3 als SACD-speler? Ik heb er een paar via 2 kanaals SACD afgespeeld en ik was aangenaam verrast, zeer veel detail en warmte in de geluidstracks.

    Weet iemand trouwens hoe dit werkt qua aansluitingen? Ik dacht zelf altijd dat SACD spelers altijd via de analoge uitgangen aangesloten moesten worden, maar ik hoor tot nu toe niet zo heel veel verschil tussen 2 kanaals via analoog en 2 kanaals via optisch....
    Panasonic TH-42PY FullHD - Denon A1SR - 1 x B&W HTM - 2 x B&W 804 - 2 x B&W 805 - Rel Storm subw. - ps3 - HK HD760


  7. #657

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door windoweyez Bekijk bericht
    Misschien een gekke vraag, maar zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de ps3 als SACD-speler? Ik heb er een paar via 2 kanaals SACD afgespeeld en ik was aangenaam verrast, zeer veel detail en warmte in de geluidstracks.

    Weet iemand trouwens hoe dit werkt qua aansluitingen? Ik dacht zelf altijd dat SACD spelers altijd via de analoge uitgangen aangesloten moesten worden, maar ik hoor tot nu toe niet zo heel veel verschil tussen 2 kanaals via analoog en 2 kanaals via optisch....
    Dan heb je een 60GB versie, want de 40GB versie kan geen SACD's afspelen (alszijnde SACD, want natuurlijk kan je een SACD in een normale cdspeler ook afspelen).

  8. #658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Dan heb je een 60GB versie, want de 40GB versie kan geen SACD's afspelen (alszijnde SACD, want natuurlijk kan je een SACD in een normale cdspeler ook afspelen).
    Je geeft niet echt antwoord op zijn vraag. Ik ook niet eigenlijk...
    Never argue with a fool. People might not be able to tell the difference.
    If you absolutely must, keep as serene as is possible. Do not let them provoke you. Ever. Being really, really, really sarcastic in a calm tone of voice is a good way. See The Matrix. Remember when Neo fights the agent with one hand? Look like that. Let them get worked up. Have fun.

  9. #659

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen van K. Bekijk bericht
    Je geeft niet echt antwoord op zijn vraag. Ik ook niet eigenlijk...
    ik zei het express omdat er misschien anders mensen zijn die denken dat ze SACD geluid hebben terwijl dit helemaal niet zo is.. en sommige mensen weten niet dat de 40GB versie geen SACD support heeft...

  10. #660

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Dan heb je een 60GB versie, want de 40GB versie kan geen SACD's afspelen (alszijnde SACD, want natuurlijk kan je een SACD in een normale cdspeler ook afspelen).
    Er zijn SACD's die je in een normale CD speler kunt laten spelen, maar je kunt natuurlijk NIET zomaar een SACD in elke CD speler spelen...... waarvan akte!!
    Have fun and enjoy your collection

  11. #661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door windoweyez Bekijk bericht
    Misschien een gekke vraag, maar zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de ps3 als SACD-speler? Ik heb er een paar via 2 kanaals SACD afgespeeld en ik was aangenaam verrast, zeer veel detail en warmte in de geluidstracks.

    Weet iemand trouwens hoe dit werkt qua aansluitingen? Ik dacht zelf altijd dat SACD spelers altijd via de analoge uitgangen aangesloten moesten worden, maar ik hoor tot nu toe niet zo heel veel verschil tussen 2 kanaals via analoog en 2 kanaals via optisch....
    Het werkt inderdaad heel mooi via de optische aansluiting, ook ik was aangenaam verrast. Je krijgt het weliswaar in stereo, maar daar luisterde ik de SACD's in, dat multi channel kon mij niet echt bekoren.

    Inderdaad normaal gesproken via de analoge uitgangen van een SACD speler, dit omdat een normale receiver de digitale signalen van een SACD niet herkent. Het lijkt erop dat Sony een manier heeft gevonden om het SACD signaal om te zetten naar een voor een 'normale' receiver herkenbaar signaal. Klinkt in ieder geval beregoed
    Have fun and enjoy your collection

  12. #662

    Standaard

    Zo, heb hem binnen (40GB versie) en alles is goed aangesloten, nieuwste firmware en middels een HDMI kabel aangesloten op mijn Samsung 40F86. Geluid is super, alleen als ik een bluraytje afspeel lijkt het er op dat het beeld een hele lichte flikkering geeft. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
    De HDMI kabel kan iig wel 1080p en HDMI 1.3 aan, want ik heb er ook een gewone bluray op aangesloten gehad en dat werkte wel goed. Verders ziet het beeld er even goed uit.

  13. #663

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Dan heb je een 60GB versie, want de 40GB versie kan geen SACD's afspelen (alszijnde SACD, want natuurlijk kan je een SACD in een normale cdspeler ook afspelen).
    Ik heb inderdaad nog een 60GB versie.
    Dat ze de SACD functie geschrapt hebben bij de 40GB uitvoering wist ik nog niet, best jammer eigenlijk. Maar waarschijnlijk dat er toch maar weinig mensen gebruik van maken....
    Panasonic TH-42PY FullHD - Denon A1SR - 1 x B&W HTM - 2 x B&W 804 - 2 x B&W 805 - Rel Storm subw. - ps3 - HK HD760


  14. #664

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht

    Inderdaad normaal gesproken via de analoge uitgangen van een SACD speler, dit omdat een normale receiver de digitale signalen van een SACD niet herkent. Het lijkt erop dat Sony een manier heeft gevonden om het SACD signaal om te zetten naar een voor een 'normale' receiver herkenbaar signaal. Klinkt in ieder geval beregoed
    Ik denk dat het dan een beetje hetzelfde werkt als met de nieuwe HD-audioformaten. Dus, 5.1 via analoog of HDMI en PCM stereo eventueel ook via optisch.

    Maar inderdaad, ik was dus ook aangenaam verrast. Ik ben zelf nogal een muziekliefhebber, misschien nog wel meer dan filmliefhebber en die SACD zijn een zeer aangename aanvulling op cd`s. En dit terwijl ik toch een vrij goede cd-speler heb.
    Als je dus een 60GB uitvoering hebt samen met redelijke boxen en receiver dan is het dus zeker de moeite waard om de SACD functie eens uit te proberen. Ik denk dat ik in de toekomst maar eens een bescheiden verzamelinkje aan ga leggen....
    Panasonic TH-42PY FullHD - Denon A1SR - 1 x B&W HTM - 2 x B&W 804 - 2 x B&W 805 - Rel Storm subw. - ps3 - HK HD760


  15. #665

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Driessen Bekijk bericht
    Zo, heb hem binnen (40GB versie) en alles is goed aangesloten, nieuwste firmware en middels een HDMI kabel aangesloten op mijn Samsung 40F86. Geluid is super, alleen als ik een bluraytje afspeel lijkt het er op dat het beeld een hele lichte flikkering geeft. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
    De HDMI kabel kan iig wel 1080p en HDMI 1.3 aan, want ik heb er ook een gewone bluray op aangesloten gehad en dat werkte wel goed. Verders ziet het beeld er even goed uit.
    Misschien dat het flikkeringetje door de beeldvertraging komt?
    Ik weet niet of je tv 24p ondersteund, maar als dat het geval is dan zou je die functie dus in het menu van je ps3 op aan moeten zetten. Dan zou het weg moeten zijn...
    Panasonic TH-42PY FullHD - Denon A1SR - 1 x B&W HTM - 2 x B&W 804 - 2 x B&W 805 - Rel Storm subw. - ps3 - HK HD760


  16. #666

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door windoweyez Bekijk bericht
    Ik denk dat het dan een beetje hetzelfde werkt als met de nieuwe HD-audioformaten. Dus, 5.1 via analoog of HDMI en PCM stereo eventueel ook via optisch.

    Maar inderdaad, ik was dus ook aangenaam verrast. Ik ben zelf nogal een muziekliefhebber, misschien nog wel meer dan filmliefhebber en die SACD zijn een zeer aangename aanvulling op cd`s. En dit terwijl ik toch een vrij goede cd-speler heb.
    Als je dus een 60GB uitvoering hebt samen met redelijke boxen en receiver dan is het dus zeker de moeite waard om de SACD functie eens uit te proberen. Ik denk dat ik in de toekomst maar eens een bescheiden verzamelinkje aan ga leggen....
    Met de Oppo DV-981HD had ik al de beschikking over een SACD speler, met de Oppo gaat het geluid van de SACD over de analoge uitgangen. Meerkanaals SACD-geluid kan ik niet echt waarderen, maar het stereogeluid is echt heel mooi strak en goed gedetaileerd. Nu viel mij wel op dat de PS3 enkel een stereo signaal doorgeeft via de optische kabel, het maakte niet uit of ik nu een multichannel track draaide of een stereo track, in beide gevallen kreeg ik enkel een stereo signaal op de receiver, maar wel een heel mooi stereo signaal. Heb gisteren beiden een beetje oppervlakkig op het gebied van SACD audio met elkaar vergeleken.... ze doen niet voor elkaar onder, vind beiden even strak en krachtig klinken, dit terwijl het signaal van de 1 analoog en van de ander digitaal binnenkomt. Heb niet veel SACD's , niet veel in mijn smaak en prijsklasse te krijgen, en ik ben meer een filmgek dan een muziekliefhebber

    De PS3 ziet er niet uit, ik vind het maar een onhandig gevormd lelijk hok, maar zijn veelzijdigheid is te prijzen. Gelukkig is ie zwart en valt ie bij mij niet op, het is e'm vergeven. Momenteel zou ik niemand nog een standalone BD speler aanraden, dit totdat het systeem eindelijk eens op spec is. De PS3 is in deze overbruggingstijd een ware vriend gebleken, ik kan er heel goed mee uit de voeten. Ik spaar hem wel op het gebied van afspelen, ik koop bergen DVD's en praktisch geen Blu Rays, vind het zonde om de PS3 mijn DVD's af te laten spelen, de Oppo doet dat net zo goed en misschien wel beter en dan ook nog eens in alle rust.

    Heb je er ook wel eens een externe HDD aangehangen? Voor de mensen die dat nog niet hebben geprobeerd.... er gaat een wereld voor je open, zeker met de juiste bestanden op die HDD. Ik heb er muziek en films op, gebruik voornamelijk de mogelijkheid om in HD opgenomen films te beoordelen. Werkelijk schitterend beeld is mogelijk. Spellen worden er hier bijna niet gespeeld, al is er hier in huis wel dat spel met die gitaar, speel het zelf niet, maar weet dat het heel erg wordt gewaardeerd

    De PS3 is een aanrader, zeker voor mensen die nog niet weten of ze wel of niet Blu Ray willen hebben, maar er toch zijdelings wel eens van willen proeven. Een veelzijdigheid die je bij een standalone niet zult vinden, ben er best wel tevreden mee8)
    Have fun and enjoy your collection

  17. #667

    Standaard

    Ik zag op de site van Sony dat de Spiderman Trilogy meedoet voor die actie voor een gratis Blu-ray remote als je drie titels koopt van Sony. Weet iemand of de box dan als één titel telt of meteen als drie (aangezien er drie titels in de box zitten)?

  18. #668

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Ik zag op de site van Sony dat de Spiderman Trilogy meedoet voor die actie voor een gratis Blu-ray remote als je drie titels koopt van Sony. Weet iemand of de box dan als één titel telt of meteen als drie (aangezien er drie titels in de box zitten)?
    Aangezien je deel 1 en 2 niet los kunt kopen, lijkt het me zeer waarschijnlijk dat de box als één telt en niet als drie.

  19. #669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Aangezien je deel 1 en 2 niet los kunt kopen, lijkt het me zeer waarschijnlijk dat de box als één telt en niet als drie.
    Alles waar 1 prijskaartje opzit telt als 1 titel. Op de bon staan toch ook geen 3 producten als je hem afrekent? Duh...
    Never argue with a fool. People might not be able to tell the difference.
    If you absolutely must, keep as serene as is possible. Do not let them provoke you. Ever. Being really, really, really sarcastic in a calm tone of voice is a good way. See The Matrix. Remember when Neo fights the agent with one hand? Look like that. Let them get worked up. Have fun.

  20. #670

    Standaard

    Deze zomer update Sony de PS3 via een firmware, zodat ook de mogelijkheden voor Blu-ray Live gebruikt kunnen worden!

    Originele bericht hieronder:

    After finally coming out on top, it looks like Sony is looking to press its advantage by announcing their upcoming BD Live update for the PlayStation 3, which should be arriving as early as May or June.

    For those of you who aren't familiar with the BD Live initiative, this allows your Blu-ray releases to have extended features by going online and looking for related content appropriate to your Blu-ray title.

    Sony mentioned this little tidbit to Home Cinema Choice Magazine. In the company's statement, PS3 owners can expect the new firmware update to go live once the first BD Live stand alone players hit the market this Summer.

    Most likely, the company was referring to the
    Panasonic DMP-BD50, which is believed to be the first Blu-ray player to feature BD-Live. The player and the accompanying PS3 firmware update can be expected to hit the streets be late May or early June.

    In any case, we'll just have to wait and see if Sony decides to release any more information on this in the coming months. We'll be sure to update everyone with any news we get on this, so make sure to keep coming back to this spot.

  21. #671

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8t88 Bekijk bericht
    For those of you who aren't familiar with the BD Live initiative, this allows your Blu-ray releases to have extended features by going online and looking for related content appropriate to your Blu-ray title.
    Tja, leuk voor sommige, maar ik zie het nut er totaal niet van in, dit principe kennen we eigenlijk ook al met dvd, alleen moet je die dan in je computer stouwen, en die optie wordt ook al eigenlijk nooit gebruikt door veel mensen (ok, de drempel ligt natuurlijk lager indien de standalone speler het ook kan).. maar goed, de normale consument interesseert het eigenlijk amper, die kijk gewoon het filmpje en daarna zet die em af..

  22. #672

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Tja, leuk voor sommige, maar ik zie het nut er totaal niet van in, dit principe kennen we eigenlijk ook al met dvd, alleen moet je die dan in je computer stouwen, en die optie wordt ook al eigenlijk nooit gebruikt door veel mensen (ok, de drempel ligt natuurlijk lager indien de standalone speler het ook kan).. maar goed, de normale consument interesseert het eigenlijk amper, die kijk gewoon het filmpje en daarna zet die em af..
    De normale consument interesseert het eigenlijk amper,

    ..... meer iets voor idioten en die sufferds die ooit eens een HD DVD speler hadden gekocht

    Ach, het is maar wat je normaal vind.
    Have fun and enjoy your collection

  23. #673

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    De normale consument interesseert het eigenlijk amper,

    ..... meer iets voor idioten en die sufferds die ooit eens een HD DVD speler hadden gekocht

    Ach, het is maar wat je normaal vind.
    Wat heeft het met HD-DVD nu extra te maken, dit was dus ook al mogelijk bij DVD.. En wat veel mensen hier vergeten is dat zij niet de 'normale consument' zijn als we het hebben over (HD-)dvd's/BD's/etc...

  24. #674

    Standaard

    Het online gebeuren is alleen maar interessant als het gemakkelijk te bedienen is. Bij dvd's heb ik dat nog nooit gedaan, ik ga geen troep op mijn pc installeren om iets af te spelen. Bij hd-dvd heb ik het weleens geprobeerd, afgezien dat het voor mij onpraktisch is met een lange internetkabel, was ik niet onder de indruk. Vond het eigenlijk vrij irritant.

  25. #675

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    ..... meer iets voor idioten en die sufferds die ooit eens een HD DVD speler hadden gekocht
    Ik vind u ook heel sympthiek...

    Het heeft niet alleen met extra's te maken. Ook ondertittels downloaden, updates indien er ergens een foutje zit in de film, de speler updaten,...
    Wie weet 200 gb schijven lezen... waar ik niet in geloof omdat ik twijfel of alle spelers hiervoor kunnen worden geupdate.... (andere discusie)

    Als sufferd met een hd dvd speler heb ik hier nooit last mee gehad. Als je je schijfje erin gooit, vraagt hij of je een update wilt instaleren. Moeilijk is dat toch niet? Gebeurt voledig automatisch.

Pagina 27 van 42 EersteEerste ... 1723242526272829303137 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •