Pagina 20 van 42 EersteEerste ... 1016171819202122232430 ... LaatsteLaatste
De resultaten 476 tot 500 van 1044 worden weergegeven.
  1. #476

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan Bekijk bericht
    Even logisch als dat je met RGB via de RGB-Scart ook maar alleen groene kleuren krijgt (zowel PS2 als PS3) ! Op sommige vlakken krijg je kop noch staart aan Sony
    Dat komt omdat in dat geval geen RGB maar component signaal wordt uitgestuurd (vraag me niet waarom ). Maar als je de PS2 instelt voor component out, en e.e.a. op die manier aansluit, heb je wel weer zowel bij games als DVDs normaal beeld.

  2. #477

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Trat Bekijk bericht
    Wat moet je met 1600 DVDs? Spaar je die?

    Je mag nog steeds een backup maken voor eigen gebruik...

    Tja, 1600 DVDs is ook een beetje onzinnig, vind je ook niet?
    Tja, er zijn mensen die wel netjes betalen voor hun content en niet zo'n mongool is om alles maar te downloaden en er niet voor te betalen.. IMHO is een backup maken voor eigengebruik van een dvd die je niet zelf bezit dan ook gewoon pure diefstal, maarja moreel is blijkbaar ver te zoeken bij jou dan..

    enuh 1600 dvd's, das niets, ik heb er meer dan 3500 (titels in imdb, dus in werkelijkheid meer dvd's want bv friends is 1 titel, maar wel 30 dvd's)..

    dus tja, 1600 dvd's is verre van onzinnig, jouw opmerking is gewoon onzinnig... ga maar gewoon eens betalen voor je films... Het is namelijk al te merken dat downloaden een behoorlijke invloed heeft op de films, filmstudio's gaan het aantal 'blockbusters' al terugbrengen, en proberen zoveel mogelijk 'safe' films te maken om toch nog hun geld terug te kunnen verdienen, er zijn inmiddels al veel kleine maatschappijen hierdoor om zeep geholpen, maar ach wat kan jou dat toch verdomme, zolang jij maar niet hoeft te betalen voor die 2 uur vermaak..

    Ik kijk dus al uit dat de BD's ook dezelfde prijzen gaan hebben als de huidige dvd's (ofwel 5-10 euro..)

  3. #478

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Dat komt omdat in dat geval geen RGB maar component signaal wordt uitgestuurd (vraag me niet waarom ). Maar als je de PS2 instelt voor component out, en e.e.a. op die manier aansluit, heb je wel weer zowel bij games als DVDs normaal beeld.
    Hmm, ben je daar zeker van ? Want met een RGB AV-kabel heb je wél netjes beeld bij games (RGB signaal). Heb destijds toch vaak gezocht waarom ik met de RGB-kabel geen DVDs kon afspelen en kwam telkens op dezelfde onzinnige uitleg terug (namelijk dat het met opzet was - er was trouwens ook ergens een hackerige dvd te koop die ervoor zorgde dat je wel DVDs via RGB kon afspelen).
    Nu ja, maakt geen zier meer uit nu, gebruik nooit nog een PS2 voor DVDs .

  4. #479

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Tja, er zijn mensen die wel netjes betalen voor hun content en niet zo'n mongool is om alles maar te downloaden en er niet voor te betalen.. IMHO is een backup maken voor eigengebruik van een dvd die je niet zelf bezit dan ook gewoon pure diefstal, maarja moreel is blijkbaar ver te zoeken bij jou dan..

    enuh 1600 dvd's, das niets, ik heb er meer dan 3500 (titels in imdb, dus in werkelijkheid meer dvd's want bv friends is 1 titel, maar wel 30 dvd's)..

    dus tja, 1600 dvd's is verre van onzinnig, jouw opmerking is gewoon onzinnig... ga maar gewoon eens betalen voor je films... Het is namelijk al te merken dat downloaden een behoorlijke invloed heeft op de films, filmstudio's gaan het aantal 'blockbusters' al terugbrengen, en proberen zoveel mogelijk 'safe' films te maken om toch nog hun geld terug te kunnen verdienen, er zijn inmiddels al veel kleine maatschappijen hierdoor om zeep geholpen, maar ach wat kan jou dat toch verdomme, zolang jij maar niet hoeft te betalen voor die 2 uur vermaak..

    Ik kijk dus al uit dat de BD's ook dezelfde prijzen gaan hebben als de huidige dvd's (ofwel 5-10 euro..)
    Klopt, ik ben, onder de verzamelaars die ik ken, maar een kleine jongen. Bij mij dus ook titels en niet de losse schijfjes, ook niet het aantal de schijfjes van 1 serie in 1 titel, gewoon ruim 1600 titels en daarvan tel je als verzamelaar niet het aantal schijfjes per titel.

    Ik ben helaas geen rijke jongen en ik heb dan ook maar een beperkt aantal titels die bij wijze van spreke op de release dag gekocht zijn. Net als jij, en andere medeverzamelaars, kopen de meeste van ons de titels die we wel willen hebben pas als de kop eraf is. Als verzamelaar weet je ondertussen wel hoe dat gaat met de prijzen. Je koopt als het even kan het liefst ver onder de SRP (Manufacturer’s Suggested Retail Price).

    Bovenstaande alleen om aan te geven dat een beetje verzamelaar heus wel eens aan het sprokkelen is om zijn verzameling te laten groeien, en ik ben daar al vanaf het begin van het DVD tijdperk mee bezig. Ach, de 1 geeft zijn geld uit aan mooie auto's, de ander gaat graag een paar keer per jaar op vakantie en weer een ander vind een prachtige keuken weer prachtig of men brengt het geld naar de kroeg , moet men allemaal zelf weten, ik koop graag DVD's. (en hopelijk in de toekomst wat meer HD DVD en BR DVD schijfjes, heb er nu nog maar een paar van elk)

    Helaas moet je wel heel voorzichtig omgaan met de zogenaamde backuppers, ze zijn me nu al een aantal keren door de mand gevallen met vreemde smoezen, en als je dat doorziet, dan wordt je behoorlijk aangevallen, ze krijgen dan ook nog steun van de crew, erg jammer, vroeger mocht je er niet over praten, nu wel, maar je mag alleen niet zeggen hoe je een backup kan maken. Ik kan maar in een heel beperkt aantal gevallen vinden dat een backup nut heeft in het geval van films.

    De smoezen die men heeft om een zogenaamde backup te maken, en dan wel met hele HD schijven vol, ontgaan mij echt, ook het zogenaamde gebruiksgemak van backuppen op een harde schijf ontgaat mij. Bij normaal gebruik slijt een DVD echt niet, en als je een beetje normaal met je schijfje omgaat zullen er geen krassen op je schijfje komen die het onmogelijk maken dat het schijfje niet meer afgespeeld kan worden.

    Een heel ander verhaal vind ik het backuppen van kinderfilms, en zeker de prijzige DVD's van Disney, als je kleine kinderen hebt die zelf wel een schijfje mogen plaatsen in hun of de ouders hun apparatuur. Die Backups zullen wel gemaakt worden op een schijfje en ook niet op een HD, voor kleine kinderen niet altijd even vriendelijk in het gebruik. Je mag blij zijn als zo'n backup het een jaartje of 5 uit houd, dan hoef je alleen als ouder weer een nieuwe backup te maken als je koter de backup heeft gesloopt, na die vijf jaar oefenen mag de koter wel als ervaren genoeg geacht worden om zonder schade een DVD in te brengen. Films met rating 12 en 16 hoef je niet te backuppen, die zijn niet geschikt voor de onhandige zeer jeugdige koters en dat scheelt ook weer een hoop werk.

    Over krasjes gesproken, de enkele malen dat ik de PS3 gebruik om een BR mee te kijken kijk ik altijd heel erg argwanend naar dat apparaat en hoe hij mijn schijfje naar binnenwerkt, ik heb het niet zo op dat systeem, al gaat het bij de autoradio altijd goed. Ik kijk altijd eerst even of er echt niets op het schijfje zit en of de gleuf van de PS3 helemaal vrij is van stof. DVD's gaan allemaal in de OPPO, werkt allemaal net even fijner, al is het met de los bij aangeschafte AB geen straf om de PS3 een film te laten afspelen.

    Vraag me af wat het nut er van is om een backup harde schijf luchtdicht in plastic te stoppen en dan in het donker op te slaan om hem dan net zolang mee te laten gaan als een originele DVD. Echt die smoezen van sommige gasten zijn zo ontzettend stompzinnig en doorzichtig dat ze het zelf niet in de gaten hebben. Laat ik nu denken dat zo'n backup gebruikt wordt om de originele te (zogenaamd of echt tegen kleine kindertjes als in voorgenoemd voorbeeld) beschermen, en dat je dan de backup gebruikt, in het geval van een harde schijf als backup , draaien alle bakups mee als je er 1 van wilt kijken, zo'n harde schijf heeft maar een beperkte levensduur, en elke keer als je maar 1 film wilt kijken, draait toch de hele harde schijf.... na een jaartje of 5 heeft die het ook wel met je bekeken, kun je weer alles backuppen..... maar ach, daar slijten je originelen niet van . Kun je toch net zo goed die originelen draaien en als je koters hebt, backups voor hun, originelen voor je zelf... en wij weten wel hoe lekker dat kijkt zo'n originele schijf
    Have fun and enjoy your collection

  5. #480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan Bekijk bericht
    Hmm, ben je daar zeker van ? Want met een RGB AV-kabel heb je wél netjes beeld bij games (RGB signaal).
    Ja daar ben ik zeker van . Het is alleen bij DVD playback, niet bij games (getest via component input van m'n projector). Je zult ook zien dat je bij de component setting (via een RGB scart) altijd dat groene beeld krijgt, dus ook bij spellen.

  6. #481

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Klopt, ik ben, onder de verzamelaars die ik ken, maar een kleine jongen.
    Ik vind het toch een imposant getal, en ik denk dat je ook ver boven het gemiddelde zit, ook al heb je uitschieters met 3000+ of 5000+ titels. Bij mij steekt de teller momenteel op ongeveer 240, dus da's nog maar een fooitje tegenover jullie collectie . (En dan ben ik toch ook alweer zo'n 7 jaar geleden begonnen ).

    ze krijgen dan ook nog steun van de crew, erg jammer
    Da's natuurlijk onzin. Dat Herjan je een keer -terecht- terecht wijst, wil niet zeggen dat hij daarmee partij trekt voor 'backuppers'.

  7. #482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Da's natuurlijk onzin. Dat Herjan je een keer -terecht- terecht wijst, wil niet zeggen dat hij daarmee partij trekt voor 'backuppers'.
    Nochtans heb ik ook nog geen enkele keer iemand van de crew iemand zien terechtwijzen als die hier openlijk en fier komt verklaren dat hij gekraakte DVD software gebruikt ipv netjes te betalen of gratis software te zoeken. Twee maten en gewichten ?
    Maar we geraken nu wel helemaal off-topic.

  8. #483

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan Bekijk bericht
    Nochtans heb ik ook nog geen enkele keer iemand van de crew iemand zien terechtwijzen als die hier openlijk en fier komt verklaren dat hij gekraakte DVD software gebruikt ipv netjes te betalen of gratis software te zoeken.
    Volgens mij is niemand dat hier fier komen verklaren, maar zijn er voornamelijk aannames gemaakt door deze en gene . In any case: dat soort threads worden -naar mijn ervaring- doorgaans zonder pardon gesloten.

  9. #484

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout Bekijk bericht
    Ik vind het toch een imposant getal, en ik denk dat je ook ver boven het gemiddelde zit, ook al heb je uitschieters met 3000+ of 5000+ titels. Bij mij steekt de teller momenteel op ongeveer 240, dus da's nog maar een fooitje tegenover jullie collectie . (En dan ben ik toch ook alweer zo'n 7 jaar geleden begonnen ).



    Da's natuurlijk onzin. Dat Herjan je een keer -terecht- terecht wijst, wil niet zeggen dat hij daarmee partij trekt voor 'backuppers'.
    Ik bedoelde daarmee de reactie/taalgebruik van de backupper, in dit geval debiel en zo, en dat de backupper niet te spreken was over mejokkebrok, terwijl hij toch wel erg doorzichtig was... het er dik bovenop lag dat het niet helemaal goed zat, iemand was geschrokken en haalde mejokkebrok weer weg, wel wat jammer, was toch echt wel een beetje toepasselijk. Beetje jammer (me(s)jokke) :wink: allemaal, maar goed, ik ben dan ook geen crew en lees ook niet het hele forum door.

    Je hebt er nu ongeveer 240 en dat in 7 jaar, dat zijn toch gemiddeld ruim 30 DVD's per jaar en als je die net als ik in het begin tegen de releaseprijs aanschaft, een behoorlijk bedrag per jaar, en daarmee reken ik dan ook een serie mee. Zelfs "maar" 30 DVD's kunnen je zomaar op 700 a 800 euro, of meer, per jaar doen uitkomen als daar ook eens een serie of wat luxere uitgaven bijzitten.

    Vooral in het begin waren de DVD's schrikbarend duur, ik heb ooit eens in den beginne 80 ouderwetse guldens (circa 1425 BF) moeten betalen voor een DVd die ik toen graag wilde hebben. Daar moet je nu niet meer aan denken, maar je zag het ook met de HD en BR DVD's die waren ook heel erg duur, de prijzen beginnen nu pas heel langzaam iets te zakken.

    Jouw 240 titels kunnen wel eens een hele dure verzameling zijn, met alle respect, ik weet dat er mensen zijn die niet zomaar Titels verzamelen, maar gewoon de meest luxe versie die er is, aantallen zeggen niet alles. Zelf verzamel ik niet altijd in de goedkoopste versie, maar als ik een leuke uitvoering heb, zal ik niet snel de nog luxere nemen, de hoofdfilm is namelijk in de meeste gevallen hetzelfde als de standaard of 2 disc uitvoering. Ook verzamel ik geen 1 euro titels uit de Blokker bakken of wie ze dan ook aanbied, ik wil wel verzamelen, maar toch wel met een beetje klasse en geen DVD's alleen maar om de aantallen. Verzamelen is leuk, het opslaan is bij mij een beetje een probleem, het neemt ook nog eens behoorlijk wat ruimte inbeslag

    Maar om toch een beetje bij de PS3 te blijven, niemand bang dat de PS3 bij het laden van de schijf krasjes kan maken Al mijn spelers hebben een lade, en alleen mijn autoradio heeft ook een beetje dit systeem.
    Have fun and enjoy your collection

  10. #485

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Maar om toch een beetje bij de PS3 te blijven, niemand bang dat de PS3 bij het laden van de schijf krasjes kan maken Al mijn spelers hebben een lade, en alleen mijn autoradio heeft ook een beetje dit systeem.
    Ik zou me daar niet zo druk over maken hoor, de kans is natuurlijk altijd aanwezig, maar dat is bij een normale lade natuurlijk ook, denk maar aan een kruimeltje dat op de lade valt en jij er net ook nog een dvd bovenop legt.. Ik heb zelf ook een oppo (971E?) en ook daar komt het me wel eens voor dat ik de disk er in leg en per ongeluk tegen de lade aantik terwijl de disk nog niet goed op zijn plaats ligt (of nog niet van mijn vinger af is), en dan wil de disk wel eens tussen de lade en de oppo zelf klem zitten, tot nu toe heeft dat zelfs nog geen krassen opgeleverd (wel nerveuze momenten )..
    Het is altijd goed om in iedergeval even te kijken of er geen kruimels/troep op de schijf zit en op de rand van de PS3, maar echt druk hoef je je over stof zelf niet te maken.. denk eerder dat je je zorgen moet maken over wat je kinderen er mee doen

  11. #486

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Ik zou me daar niet zo druk over maken hoor, de kans is natuurlijk altijd aanwezig, maar dat is bij een normale lade natuurlijk ook, denk maar aan een kruimeltje dat op de lade valt en jij er net ook nog een dvd bovenop legt.. Ik heb zelf ook een oppo (971E?) en ook daar komt het me wel eens voor dat ik de disk er in leg en per ongeluk tegen de lade aantik terwijl de disk nog niet goed op zijn plaats ligt (of nog niet van mijn vinger af is), en dan wil de disk wel eens tussen de lade en de oppo zelf klem zitten, tot nu toe heeft dat zelfs nog geen krassen opgeleverd (wel nerveuze momenten )..
    Het is altijd goed om in iedergeval even te kijken of er geen kruimels/troep op de schijf zit en op de rand van de PS3, maar echt druk hoef je je over stof zelf niet te maken.. denk eerder dat je je zorgen moet maken over wat je kinderen er mee doen

    bovendien hebben de slot-in drives zoals je autoradio en de ps3 een soort van stofachtige bescherming op de rand van de ingang zodat je schijven nooit langs de randen schuren enz. ik denk zelfs dat deze drives veiliger zijn voor je disc als normale drives aangezien ze er niet fout in kunnen en dus niet klem komen te zitten
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  12. #487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    bovendien hebben de slot-in drives zoals je autoradio en de ps3 een soort van stofachtige bescherming op de rand van de ingang zodat je schijven nooit langs de randen schuren enz. ik denk zelfs dat deze drives veiliger zijn voor je disc als normale drives aangezien ze er niet fout in kunnen en dus niet klem komen te zitten
    Deze drives zijn echter de pest voor mensen die in huis roken, er komt veel sneller teer-aanslag in dan in normale Drives.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  13. #488

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Deze drives zijn echter de pest voor mensen die in huis roken, er komt veel sneller teer-aanslag in dan in normale Drives.
    Dan heb ik dubbel mazzel, geen koters en geen rokers....... alhoewel ex rokers wel weer de fout in kunnen gaan.

    Heb zelf de Oppo 981 en nog niet gehad dat het schijfje verkeerd naar binnen is gegaan, maar ben dan altijd wel voorzichtig. Heel erg bang voor lichte krasjes ben ik niet, heb ex rentals die het ergste doen vermoeden, maar spatzuiver afspelen.
    Have fun and enjoy your collection

  14. #489

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Deze drives zijn echter de pest voor mensen die in huis roken, er komt veel sneller teer-aanslag in dan in normale Drives.
    Kun je nagaan wat er in je longen gebeurt .

  15. #490

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Deze drives zijn echter de pest voor mensen die in huis roken, er komt veel sneller teer-aanslag in dan in normale Drives.

    dat zal toch wel meevallen denk ik? rook trouwens nooit in huis moet ik er wel bijzeggen hoor

    en buiten roken is niet schadelijk want alle uitlaatgassen zijn storender hier denk ik
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  16. #491

    Standaard

    Ja NEE Ja NEE JA

    De laatste weken is er heel wat geschreven en gezegd over de Cell chip in de 40 Gb PlayStation 3. De ene bron beweerde dat de Cell chip maar 65 nm meer was, en dus energiezuiniger, terwijl andere bronnen dit weer ontkenden.
    De kogel is nu door de kerk, Kaz Hirai heeft zich in de debatten gemengd en heeft gezegd dat de 40 Gb PlayStation 3 een 65 nm Cell bevat. De RSX GPU wordt nog wel geproduceerd via een 90 nm proces. In hetzelfde interview liet Hirai weten dat de 20 Gb en de 60 Gb PlayStation 3 niet meer in ontwikkeling zijn, maar indien er voldoende vraag is, kan dat veranderen.
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  17. #492

    Standaard

    vanaf morgen, 9 november, is de nieuwe firmware update beschikbaar voor de ps3 (versie 2.0)
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  18. #493

    Standaard

    Bij mij staat hij er al sinds vanmorgen op. Donderdagmorgen dus.

  19. #494

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brian2 Bekijk bericht
    Bij mij staat hij er al sinds vanmorgen op. Donderdagmorgen dus.

    en wat is er opvallend nieuw aan?

  20. #495

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    en wat is er opvallend nieuw aan?
    niets bijzonders IMHO....

  21. #496

  22. #497

    Standaard

    mooi is dat...die firmware update...

    kon ik voor de update guitar hero 2 spelen maar niet de guitar controller gebruiken, en nu is het precies andersom!!!
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  23. #498

    Standaard

    raar.....ik wilde net de blu ray van pirates of the caribbean gaan kijken maar ik krijg alleen maar stereogeluid!!! Games speelt ie wel af in DD5.1 maar films dus niet meer....kan dit aan de laatste update liggen? Heeft iemand van jullie hier ook last van??
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  24. #499

    Standaard PS3 Blu-ray Formware update

    Volgens de info in onderstaande link komt er op korte termijn een update op de software voor het Blu-Ray gedeelte van de PS3. Hierdoor zijn straks de laatste nieuwe mogelijkheden van Blu-Ray (PIP,Web, ect) ook gratis beschikbaar voor alle PS3 bezitters.....

    FF afwachten of het ook echt gaat gebeuren, maar het zou leuk zijn8)


    http://www.ps3vault.com/ps3-blu-ray-...re-update-2472

  25. #500

    Standaard

    Moet ik als ik een ntsc blu ray disc wil kijken via de ps3 iets opnieuw instellen, of speelt ie die gewoon automatisch af?
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

Pagina 20 van 42 EersteEerste ... 1016171819202122232430 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •