De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard progressive scan vs interlace

    Ik heb de Pioneer 696 aangesloten via HDMI naar mijn receiver en via de receiver met HDMI naar mijn tv.
    De dvd staat nu op Progressive 720p.
    Ik wil nu ook eens proberen op 1080i (mijn tv is daar geschikt voor) maar ik krijg de instelling niet teruggezet naar Interlace.
    Ik heb het al met de toetscombinaties geprobeerd en de HDMI kabel losgemaakt maar hij blijft op Progressive staan, en via het menu is dit niet bereikbaar.

    Hoe kan ik dit oplossen?

  2. #2

    Standaard Re: progressive scan vs interlace

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nils01
    Ik heb de Pioneer 696 aangesloten via HDMI naar mijn receiver en via de receiver met HDMI naar mijn tv.
    De dvd staat nu op Progressive 720p.
    Ik wil nu ook eens proberen op 1080i (mijn tv is daar geschikt voor) maar ik krijg de instelling niet teruggezet naar Interlace.
    Ik heb het al met de toetscombinaties geprobeerd en de HDMI kabel losgemaakt maar hij blijft op Progressive staan, en via het menu is dit niet bereikbaar.

    Hoe kan ik dit oplossen?
    Waarom niet rechtstreeks je speler aangesloten op je TV, denk dat het via je receiver weinig nut heeft

    Ik ken de gebruiksaanwijzing van je DVD speler niet, maar daar zal toch wel instaan hoe je hem op een andere resolutie zet
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard Re: progressive scan vs interlace

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Waarom niet rechtstreeks je speler aangesloten op je TV, denk dat het via je receiver weinig nut heeft
    Dat staat daar m.i. totaal los van. Misschien heeft hij maar 1 HDMI-ingang op de TV maar wel 2 of meer HDMI-toestellen. Dan doet de receiver het schakelen, wat best handig is.
    Ik heb ook 8 toestellen of zo, die ik allemaal op 1 en dezelfde component-ingang van mijn TV kan bekijken...

    Maar de vraag van de TS is me idd ook niet erg duidelijk. Als je het op een bepaalde manier (bvb menu) op 720p kunt zetten, lijkt het me dat je het op analoge manier ook op 1080i o.i.d. moet kunnen zetten.

  4. #4

    Standaard

    Ik zal het nogmaals proberen, ik heb een Pioneer DV 696 en die staat nu op Progressive en die wil ik terugzetten naar Interlace.
    Ik heb het boekje heel goed gelezen, en heb alle mogelijkheden die daar beschreven staan geprobeerd maar de speler blijft (in het menu) op Progressive staan. Misschien heeft iemand die hetzelfde apparaat heeft een oplossing voor mij.

  5. #5

    Standaard Re: progressive scan vs interlace

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Waarom niet rechtstreeks je speler aangesloten op je TV, denk dat het via je receiver weinig nut heeft
    Dat staat daar m.i. totaal los van. Misschien heeft hij maar 1 HDMI-ingang op de TV maar wel 2 of meer HDMI-toestellen. Dan doet de receiver het schakelen, wat best handig is.
    Ik heb ook 8 toestellen of zo, die ik allemaal op 1 en dezelfde component-ingang van mijn TV kan bekijken...

    Maar de vraag van de TS is me idd ook niet erg duidelijk. Als je het op een bepaalde manier (bvb menu) op 720p kunt zetten, lijkt het me dat je het op analoge manier ook op 1080i o.i.d. moet kunnen zetten.
    Inderdaad, als je 2 HDMI bronnen hebt en je TV heeft er maar 1, dan is het wel handig, zoniet kost het enkel een extra kabeltje. Ik zei ook niet dat het er ook maar iets mee van doen heeft, vroeg me alleen af waarom de HDMI via de receiver loopt.

    Als TS zijn gebruiksaanwijzing er even bijpakt:

    http://www.service.pioneer-eur.com/peeservice/instrmanuals.nsf/0/A00E70CF749E978CC12571AA003D8D19/$File/VRD1215_DV-696AV-S.pdf

    dan kan hij op pagina 40 - 58 en 17 zien hoe hij eea veranderd mbt de resolutie.

    aanvulling:

    Alles via HDMI is digitaal, ook een 1080i signaal.

    Inderdaad kun je met enkele spelers ook analoog via de component uitgang de diverse resoluties bekijken, al zijn er dan spelers bij die een Copy protect disc NIET upscalen.

    Ben het met je eens dat TS vraag niet echt duidelijk is, alles staat gewoon beschreven in de gebruiksaanwijzing van de speler.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Het boekje ken ik inmiddels wel uit mijn hoofd!

    Zoals ik ik al eerder zei, ik heb alles geprobeerd wat daar beschreven staat maar in het menu blijft ie Progressive aangeven.
    En dat blijft ook oplichten op het display.

    Komt dit dan misschien omdat ie via HDMI is aangesloten?
    En werkt Interlace niet met HDMI?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nils01
    Het boekje ken ik inmiddels wel uit mijn hoofd!

    Zoals ik ik al eerder zei, ik heb alles geprobeerd wat daar beschreven staat maar in het menu blijft ie Progressive aangeven.
    En dat blijft ook oplichten op het display.

    Komt dit dan misschien omdat ie via HDMI is aangesloten?
    En werkt Interlace niet met HDMI?
    Die ken ik er meer..... die het boekje uit hun hoofd kennen, alleen hebben ze het niet begrepen :wink:

    Als je doet wat er op pagina 17 staat, dan gaat hij geheid weer naar 480p/576p , dat is een soort van reset.

    HDMI ondersteund 480i en 480p - 576i en 576p - 720p voor HD Ready TV's - 1080i voor HD Ready TV's en 1080p voor Full HD TV's(Full HD TV's kunnen alles weergeven, bij HD Ready TV's is 1080i het maximale)

    Als je gedaan hebt wat er op pagina 17 staat, dan moet het weer mogelijk zijn om een nieuwe keuze te maken in je setup menu, nu moet je dan ook kunnen kiezen voor 1080i, je hebt in het verleden een keuze gemaakt voor 720p , zoals je het toen hebt gedaan zo zou je het nu weer moeten doen, met als verschil de keuze voor 1080i
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Wijsneus, ik heb 'm natuurlijk eerst gereset, als ik 'm daarna verander in 1080i blijft ie in het menu PROGRESSIVE aangeven, zo ook op het display!

    In het menu krijg ik 'm niet teruggezet op INTERLACE.

    Het beeld is ook minder mooi op 1080i met PGSVE in het display, dan wanneer ie op 720p staat.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nils01
    Wijsneus, ik heb 'm natuurlijk eerst gereset, als ik 'm daarna verander in 1080i blijft ie in het menu PROGRESSIVE aangeven, zo ook op het display!

    In het menu krijg ik 'm niet teruggezet op INTERLACE.

    Het beeld is ook minder mooi op 1080i met PGSVE in het display, dan wanneer ie op 720p staat.
    De wijsneus had deze informatie niet gekregen en kan moeilijk raden wat er wel en niet was gedaan, je bericht was niet erg helder.

    De wijsneus heeft er nu geen zin meer in 8)
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard scan

    Probeer een de stop en de play toets tegelijk 5 seconden in te drukken op de afstandbediening.Dit werkte op mijn Pana.....

  11. #11

    Standaard

    Kijk anders even rond op deze site,
    misschien word je daar iets wijzer

    http://www.pioneerfaq.info/english/dv696.php

    Gr. mark

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •