Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 31 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard nieuw Home Theater, maar welke.

    Hallo,

    Ik ben een echte liefhebber van goed geluid en the looks van een apparaat. Dus ik zit te denken aan een Bose lifestyle 28. Opslag is voor mij niet zo belangrijk, maar deze set is heel mooi maar wel flink aan de prijs. dus ik zit mij af te vragen of dit echt wel je van het is ??

    heeft iemand nog goede suggesties of is dit echt het summum?

    wie helpt??

    met vriendelijke groet,

    Marianne

  2. #2

    Standaard Re: nieuw Home Theater, maar welke.

    Oei, oei, het B*** woord is gevallen.

    Die set is misschien wel heel mooi, maar qua geluidskwaliteit kunnen de Bose-dingen helemaal niet tippen aan veel sets die maar half zo veel kosten. Er zal hier dus niemand komen zeggen dat het wel je van het is . En dus al helemaal niet het summum ook niet.

    En ik zie net hoeveel dat geval kost . Voor dat bedrag kun je wel heeeel mooie én sublieme sets kopen, denk ik. Keuze zat, en dus wellicht zeker ook wel dingen die je qua design zullen aanstaan.

    Ik kan je geen concrete voorbeelden geven omwille van het feit dat die prijscategorie ver boven mijn eigen budget zit . Maar heb hier van sommigen wel al heel mooie (en dure) sets gezien, dus je zal zeker wel wat tips krijgen. (Persoonlijk ziet Arcam er wel heel mooi uit, vind ik).

    En ga eventueel ook eens gewoon een speciaalzaak binnen zodat je de spullen ook in het echt ziet.

    PS: enige grote voordeel van zo een Bose is dat het all-in-one is en dus meestal ook gemakkelijk aan te sluiten zonder kennis van zaken...

  3. #3
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Bose is opzich wel leuk maar het probleem is dat het geluid die €4000,- niet waard is.

  4. #4

    Standaard

    Laten we niet meteen weer een Bose Bash beginnen maar eerst even uitleggen waarom men hier gemiddeld genomen niet zo gecharmeerd is van Bose.

    Bose levert leuke all in one sets die, als je het geluid mooi vind, voldoen voor aardig wat mensen. Echter, als je eens gaat luisteren naar een losse surround vertserker met "normale" speakers of zelfs een fatsoenlijke subwoofer/satteliet set zul je al gauw merken dat dit toch heel anders (en voor velen van ons beter) klinkt.

    Kortom, volgens is er voor de 4000 eurie veel meer en veel beter te koop, echter dit zul je zelf moeten beoordelen. De beste manier om dat te doen is een CD meenemen die je goed kent en daarvan stukjes te gaan beluisteren op zowel Bose als op andere sets. Arcam heeft bijv ook hele mooie all in one sets die stukken beter zullen presteren dan Bose.

    Overigens zal niemand je kwalijk nemen als je dan alsnog voor een Bose set gaat, de belangrijkste regel in audio en HT land is namelijk dat jij er tevreden mee bent.

    Maar op een audio/HT liefhebbersforum vragen of Bose goed is is te vergelijken met vragen of een fiat 500 goed is op een sportwagen forum :wink: .

  5. #5

    Standaard

    Even kort door de bocht:

    voordelen van 'all-in-one's (alles-in-een-setjes)
    * aardige prijs
    * makkelijk aansluiten
    * onderdelen zijn op elkaar aangepast qua sound
    * geen grote stapel apparaten ofwel compact
    * looks
    * WAF

    nadelen van setjes (dus voordelen van componenten)
    * gaat één onderdeel stuk (meestal een onderdeel met mechanica, dus de dvd-speler) dan is je hele set ongeveer waardeloos
    * wil je één onderdeel upgraden, dan is dat vaak niet mogelijk
    * je kunt zeer precies bijeen puzzelen wat bij jouw smaak en budget en andere spullen past
    * je kunt stapsgewijs beginnen
    * je kunt stapsgewijs uitbreiden of upgraden
    * kwalitatief is losse compontenten vaak beter
    * losse componenten zijn meestal makkelijker reparabel dan setjes

    Dat is een algemeen verhaal, dan verder over Bose.
    voordelen Bose
    * goede looks,
    * een zeer aardig concept (direct reflecting, ADAPTiQ®)
    * goede marketing

    nadelen Bose
    * prijskwaliteitsverhouding ongunstig (m.i. zéér ongunstig)
    * 'direct reflecting' werkt met name middenin een kale vierkante kamer
    * persoonlijk spreekt de geluidskwaliteit van Bose mij niet echt aan. Wel de eerste paar seconden, maar als je beter luistert en vergelijkt met andere boxen/versterkers dan klinkt het geluid naar mijn idee zonder meer 'goedkoop'

    Citaat Oorspronkelijk gepost door iemand anders
    Uiterlijk Uitstekend

    Voordelen: Mooi apparaat, erg gebruik vriendelijk, perfect geluid
    Nadelen: ik zou het niet weten !

    Aanbevelen aan potentiële consumenten: Ja

    Ik ben nu 2,5 jaar in bezit van de lifestyle 28. Ten tijde van de aanschaf vond ik het een fors bedrag, maar ik heb van de aankoop nog geen dag spijt gehad! Het geluid van zowel audio cd´s, radio als van DVD surround is fantastisch. Ik ben nog vaak aangenaam verrast wat er uit die superkleine speakers komt.
    Bedieningsgemak uitstekend. Je kunt vaak met je Bose afstandbediening ook je TV bedienen, dus niet dat geklooi met 2 of soms wel 3 afstandbedieningen.
    Kortom een apparaat wat de investering waard is. Er zijn veel andere systemen op de markt die de zelfde beloftes doen, maar een kenner zal snel horen dat de geluidskwaliteit minder is. Wat een absoluut voordeel is zijn de kleine speakers, die ontsieren je woonkamer tenminste niet!
    Bron

    tsja, HET antwoord bestaat niet.

    X au wel eeeerst uitgebreid gaan luisteren naar deze en andere combinaties (zo mogelijk loudness uit, hoge lage tonen op middenposititie). Ik verwacht dat (afhankelijk van het belang van de looks) je toch voor een ander merk kiest.

    btw: naast Bose is ook B&O bekend om leuke looks gepaard aan (te) hoge prijs.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    * geen grote stapel apparaten ofwel compact
    Ik vind dit nog meevallen. Ik heb ook slechts een receiver en losse DVD-speler en daar kan ik ook alles mee doen wat die all-in-one's doen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door iemand anders
    Uiterlijk Uitstekend

    Voordelen: Mooi apparaat, erg gebruik vriendelijk, perfect geluid
    Nadelen: ik zou het niet weten !

    Aanbevelen aan potentiële consumenten: Ja

    Ik ben nu 2,5 jaar in bezit van de lifestyle 28. Ten tijde van de aanschaf vond ik het een fors bedrag, maar ik heb van de aankoop nog geen dag spijt gehad! Het geluid van zowel audio cd´s, radio als van DVD surround is fantastisch. Ik ben nog vaak aangenaam verrast wat er uit die superkleine speakers komt.
    Bedieningsgemak uitstekend. Je kunt vaak met je Bose afstandbediening ook je TV bedienen, dus niet dat geklooi met 2 of soms wel 3 afstandbedieningen.
    Kortom een apparaat wat de investering waard is. Er zijn veel andere systemen op de markt die de zelfde beloftes doen, maar een kenner zal snel horen dat de geluidskwaliteit minder is. Wat een absoluut voordeel is zijn de kleine speakers, die ontsieren je woonkamer tenminste niet!
    Bron
    [/quote]

    Ik vind het zonde dat je zomaar lukraak een positieve review opsnort. Jij en ik weten even goed dat sites als Kieskeurig, Ciao, enz... gewoonweg niet betrouwbaar zijn voor reviews. De reden is vrij simpel: mensen die daar een review posten hebben zelf het toestel gekocht, en dan kan je ook vaak niets anders verwachten dan dat ze positief zijn (al is het maar om zichzelf te sussen). Je weet echter totaal niet wie er schrijft: is het een amateur die het verschil niet weet tussen een woofer en een tweeter, of een serieuze hobbyist die eerst 10 alternatieven moet horen vooraleer te beslissen. In dit concrete geval weet je ook niet of hij wel andere sets gehoord heeft van dezelfde of lagere prijs.
    Eén van de kritieken van de 'pros' op Bose is bvb dat ze vooral laag en hoog benadrukken waardoor beiden voor een leek indruk wekken, het middengebied is echter totaal verwaarloosd.
    Over het voordeel van de kleine luidsprekers valt natuurlijk niet te discussiëren en dat is inderdaad ook belangrijk voor veel mensen (vooral wie minder kritisch is op het geluid).

  7. #7

    Standaard

    Avalan, ik denk dat A3aan juist die review heeft gekozen om te laten zien dat er ook mensen zijn die er wel heel tevreden over zijn en op deze manier dus aantoont dat smaken nogal verschillen. Juist met al onze tegens en deze review laat hij zien toch objectief te willen zijn naar de TS toe.

    Daarnaast kan het absoluut geen kwaad om, zoals jij nu goed weergeeft, TS duidelijk te maken hoe betrouwbaar recensies op dergelijke sites zijn.

    Eigenlijk moet TS dus mijn, jouw en A3aan antwoorden samenvoegen en met die kennis voor zichzelf beslissen :wink:

  8. #8

    Standaard

    Marianne: Als je toch een goed all-in-one apparaat wilt hebben die ook nog eens uitstekend klinkt voor z'n prijs kijk dan ook eens hier naar:

    Rotel RSDX-02


  9. #9

    Standaard

    edit: dubbel post weet alleen niet hoe te deleten ...

  10. #10

    Standaard

    Voor € 3.000,- koop je een Arcam Solo Movie 5.1, helemaal mooi. 8)

    http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1859
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Voor € 3.000,- koop je een Arcam Solo Movie 5.1, helemaal mooi. 8)

    http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1859
    Die bedoelde ik dus .

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Avalan, ik denk dat A3aan juist die review heeft gekozen om te laten zien dat er ook mensen zijn die er wel heel tevreden over zijn en op deze manier dus aantoont dat smaken nogal verschillen. Juist met al onze tegens en deze review laat hij zien toch objectief te willen zijn naar de TS toe.

    Daarnaast kan het absoluut geen kwaad om, zoals jij nu goed weergeeft, TS duidelijk te maken hoe betrouwbaar recensies op dergelijke sites zijn.

    Eigenlijk moet TS dus mijn, jouw en A3aan antwoorden samenvoegen en met die kennis voor zichzelf beslissen :wink:
    Precies.

    Want ik kan vinden wat ik wil, beste Avalan, maar als iemand tevreden is met een Bose-set (of wat mij betreft met een kruidvat-set), dan is hij/zij tevreden. En uiteindelijk telt de tevredenheid.
    Sommige mensen vinden looks wel heel erg belangrijk. Ik vind dat een beetje onzin (hoewel: waarom wil ik dan alles zwart?), maar als je daar gelukkig van wordt, waarom niet?
    Deze positieve quote was toevallig de eerste die ik tegenkwam toen ik even zocht naar dit specifieke Bose-systeem. Ik vond het een heel aardige illustratie van klanttevredenheid (zie ook de laatste regel! Het is wel een dame).
    Setje/componenten, LCD/Plasma/CRT, SVS/sub-loos, Yamaha/HK/... er is zoveel te kiezen en er bestaat niet zoiets als 'het juiste antwoord'.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Voor € 3.000,- koop je een Arcam Solo Movie 5.1, helemaal mooi. 8)

    http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1859
    Das een hele mooie ja, alleen dan blijft er 'maar' €1000,- voor speakers en sub over!

    De Rotel kost iets van €1500,- blijft er dus nog €2500,- voor speakers met sub over, denk voor de geheel prijs dat deze optie beter is.

    De Arcam zal qua apparaat de betere zijn.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kingpin112
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Voor € 3.000,- koop je een Arcam Solo Movie 5.1, helemaal mooi. 8)

    http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1859
    Das een hele mooie ja, alleen dan blijft er 'maar' €1000,- voor speakers en sub over!

    De Rotel kost iets van €1500,- blijft er dus nog €2500,- voor speakers met sub over, denk voor de geheel prijs dat deze optie beter is.

    De Arcam zal qua apparaat de betere zijn.
    Ik denk dat er tussen ASrcam en Rotel geen sprake zal zijn van de betere maar van anders.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kingpin112
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Voor € 3.000,- koop je een Arcam Solo Movie 5.1, helemaal mooi. 8)

    http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1859
    Das een hele mooie ja, alleen dan blijft er 'maar' €1000,- voor speakers en sub over!

    De Rotel kost iets van €1500,- blijft er dus nog €2500,- voor speakers met sub over, denk voor de geheel prijs dat deze optie beter is.

    De Arcam zal qua apparaat de betere zijn.
    Ik denk dat er tussen ASrcam en Rotel geen sprake zal zijn van de betere maar van anders.
    Ik heb ze beide nog niet gehoord maar ik verwacht dat de Arcam beter zal zijn. Is dus puur een vermoeden.

    Gezien het totale budget lijkt de Rotel wel een betere optie. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Want ik kan vinden wat ik wil, beste Avalan, maar als iemand tevreden is met een Bose-set (of wat mij betreft met een kruidvat-set), dan is hij/zij tevreden. En uiteindelijk telt de tevredenheid.
    Uiteraard, maar in het land van de blinden is eenoog koning...
    Dat TS hier komt vragen wil gewoon zeggen dat ze liever de grenzen van blindenland overschrijdt .

    Overigens vind ik die Bose dingen eigenlijk helemaal niet zo mooi en nauwelijks design te noemen, maar da's natuurlijk persoonlijk. Zoals al aangehaald is Bose vooral sterk in marketing waardoor het een naam is die iedereen kent en bij de leek gekend staat als een exclusiviteit.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Want ik kan vinden wat ik wil, beste Avalan, maar als iemand tevreden is met een Bose-set (of wat mij betreft met een kruidvat-set), dan is hij/zij tevreden. En uiteindelijk telt de tevredenheid.
    Uiteraard, maar in het land van de blinden is eenoog koning...
    Dat TS hier komt vragen wil gewoon zeggen dat ze liever de grenzen van blindenland overschrijdt .

    Overigens vind ik die Bose dingen eigenlijk helemaal niet zo mooi en nauwelijks design te noemen, maar da's natuurlijk persoonlijk. Zoals al aangehaald is Bose vooral sterk in marketing waardoor het een naam is die iedereen kent en bij de leek gekend staat als een exclusiviteit.
    Ja in marketing zijn ze zeer sterk, je ziet ook altijd dat de Bose een soort aparte stand hebben, dat valt natuurlijk altijd op.

  18. #18
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    fiat 500
    En toch gaat die nieuwe 500 een erg leuk ding worden. :wink:

  19. #19
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Voor € 3.000,- koop je een Arcam Solo Movie 5.1, helemaal mooi. 8)

    http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1859
    Daar nog leuke speakers bij en ik vrees dat je dan wel ruim over die €4000,- heen gaat.
    Overigens vind ik de Solo kwa design bijzonder lelijk maar dat is smaak, kwa prestaties zal hij wel zeer hoog scoren volgens de bepaalde betrouwbare bronnen.

    Dan die Arcam > Rotel, ook ik verwacht wel dat de Arcam daadwerkelijk beter zal zijn met een natuurlijke weergave, betere plaatsing en goede controle over het geluid.
    Echter de Rotel zal ook niet verkeerd zijn maar en met een budget van €4000 (uitgaande van de prijs van Bose) heb je hier de betere keuze ivm de benodigde speakers/sub.

  20. #20

    Standaard

    Ik heb met knipperende ogen kennis genomen van alle reacties.
    Ik moet zeggen dat ik de boxen van bose heel mooi vindt maar de receiver veeel minder. Daarnaast lopen de prijzen aardig op, eigenlijk is 2000 euro wel het maximum en dat is al heeel veeel geld, als het dan ook werkelijk fantastisch is, dan is het goed.
    Ik ga verder kijken naar de Arcam en de Rotel, van beiden heb ik nog nooit gehoord, kun je nagaan. Harmann Kardon nog wel. En dan natuurlijk nog boxen.....

    Bedankt voor alle reacties!

    En wat betreft de fiat 500, ik heb een orginele oude kever, en die zijn echt het mooist!!

  21. #21

    Standaard

    Wat ik nog wel graag zou willen weten, is een speciaal zaak die ons goed kan adviseren in de omgeving van Zwolle.
    Wie helpt?

    met vriendelijke groet,

    Marianne

  22. #22

    Standaard

    of ze wat zijn weet ik niet maar ik heb even op telefoongids.nl gekeken

    http://dtgi.detelefoongids.nl/dtgi/Z...zwolle&x=0&y=0
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  23. #23

    Standaard

    Hmm niet zo snel aangedacht, op naar Hanze Hifi

  24. #24

  25. #25

    Standaard

    Als je juist heel erg gefocused bent op design, waarom opteer je dan niet voor losse componenten met superlooks Die Bose ziet er op zich niet slecht uit, laten we eerlijk zijn, maar het blijft een veredeld all-in-one setje. Ondanks zijn veels te hoge prijs in een algemeen perspectief gezien (let vooral op afwerking en materiaalkeuze) beschikt het apparat niet eens over HDMI aansluitingen (zeer normaal in deze prijsklasse).

    Heb je, om maar eens wat te noemen, weleens naar een KEF KHT-3005 luidsprekersysteem gekeken??? Qua design veel vooruitstrevender dan die voorspelbare melkpakjes die mensen nu onderhand al twintig jaar of wat reeds kennen.

    Voor een goede receiver/DVD-combi kan je bij veel gerenomeerde merken terecht. Ze missen qua uitstraling wellicht ietwat qua elegantie in een direct vergelijk met de Bose set, maar de geluidskwaliteit zal absoluut veel, maar dan ook veel beter zijn.

    Niks ten nadele van Bose, het is een aardig concept voor mensen die in 1x klaar willen zijn gecombineerd met een tijdloos design, alleen voor een veels te hoge prijs.

    Ga eens lekker luisteren bij een speciaalzaak en laat jezelf overtuigen op basis van je eigen gehoor in plaats van op- en/of aanmerkingen via dit forum.
    Panasonic TX-28DK1F | Marantz SR4600 | Marantz DV4610 | MORDAUNT-SHORT Genie |

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •