Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
De resultaten 101 tot 115 van 115 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aristoles
    Blu-Ray heeft voor mij meer voordelen. Zo zijn menu's mogelijk in Flash wat er grafisch oneindig uit kan zien. De grotere opslag is ook beter want hoe hoger de bitrate, hoe beter het beeld. Hoe hoger de bitrate hoe groter de benodigde schijf.

    Daarnaast is alles omtrent codecs gesneden koek voor beide formaten. VC1, H.264 het maakt niet uit. Ze spelen het beide af. Dus in dat gebied wint geen van beide.

    Maar een extra groot pluspunt is toch wel de robuustheid van Blu-Ray. Enorm beschadigde DVD films die niets meer doen in een gewone DVD speler, spelen gewoon af in de Blu-Ray speler. Dat zegt toch wel wat.
    Qua opslag, codecs en menu's is alles praktisch gelijk inmiddels. Ook hd dvd kan al 51gb op 1 schijfje hebben. Wat dat aan gaat zijn beide inmiddels erg aan elkaar gewaagd. Blu ray is nu mooi aan het inlopen met titels, maar dan heb je wel voorlopig met die &*^%^ regiocodering te maken voor de nieuwste films en dat heeft hd dvd dus niet. Komt bij dat beide systemen nog lang niet in volle potentie gebruikt worden, dus dat moeten we allemaal nog zien. :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aristoles
    Blu-Ray heeft voor mij meer voordelen. Zo zijn menu's mogelijk in Flash wat er grafisch oneindig uit kan zien. De grotere opslag is ook beter want hoe hoger de bitrate, hoe beter het beeld. Hoe hoger de bitrate hoe groter de benodigde schijf.

    Daarnaast is alles omtrent codecs gesneden koek voor beide formaten. VC1, H.264 het maakt niet uit. Ze spelen het beide af. Dus in dat gebied wint geen van beide.

    Maar een extra groot pluspunt is toch wel de robuustheid van Blu-Ray. Enorm beschadigde DVD films die niets meer doen in een gewone DVD speler, spelen gewoon af in de Blu-Ray speler. Dat zegt toch wel wat.
    Qua opslag, codecs en menu's is alles praktisch gelijk inmiddels. Ook hd dvd kan al 51gb op 1 schijfje hebben. Wat dat aan gaat zijn beide inmiddels erg aan elkaar gewaagd. Blu ray is nu mooi aan het inlopen met titels, maar dan heb je wel voorlopig met die &*^%^ regiocodering te maken voor de nieuwste films en dat heeft hd dvd dus niet. Komt bij dat beide systemen nog lang niet in volle potentie gebruikt worden, dus dat moeten we allemaal nog zien. :wink:
    51 gb tegen 300gb????? Blu-ray kan nog steeds beter doorschalen en heeft nog steeds dat voordeel. Waar het bij hd-dvd op 2-3 schijven moet kan het bij blu-ray op 1 schijf! Komt nog bij dat HD ongecomprimeerd kan worden opgeslagen en je begrijpt opeens dat voor beeld en HD geluid 51GB niet eens meer zoveel is. :wink:

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aristoles
    Blu-Ray heeft voor mij meer voordelen. Zo zijn menu's mogelijk in Flash wat er grafisch oneindig uit kan zien. De grotere opslag is ook beter want hoe hoger de bitrate, hoe beter het beeld. Hoe hoger de bitrate hoe groter de benodigde schijf.

    Daarnaast is alles omtrent codecs gesneden koek voor beide formaten. VC1, H.264 het maakt niet uit. Ze spelen het beide af. Dus in dat gebied wint geen van beide.

    Maar een extra groot pluspunt is toch wel de robuustheid van Blu-Ray. Enorm beschadigde DVD films die niets meer doen in een gewone DVD speler, spelen gewoon af in de Blu-Ray speler. Dat zegt toch wel wat.
    Qua opslag, codecs en menu's is alles praktisch gelijk inmiddels. Ook hd dvd kan al 51gb op 1 schijfje hebben. Wat dat aan gaat zijn beide inmiddels erg aan elkaar gewaagd. Blu ray is nu mooi aan het inlopen met titels, maar dan heb je wel voorlopig met die &*^%^ regiocodering te maken voor de nieuwste films en dat heeft hd dvd dus niet. Komt bij dat beide systemen nog lang niet in volle potentie gebruikt worden, dus dat moeten we allemaal nog zien. :wink:
    SWony = blu-ray dus mischien straks wel weer super bit versies op blu-ray met HD geluid en beter beeld op groot formaat. :wink:

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aristoles
    Blu-Ray heeft voor mij meer voordelen. Zo zijn menu's mogelijk in Flash wat er grafisch oneindig uit kan zien. De grotere opslag is ook beter want hoe hoger de bitrate, hoe beter het beeld. Hoe hoger de bitrate hoe groter de benodigde schijf.

    Daarnaast is alles omtrent codecs gesneden koek voor beide formaten. VC1, H.264 het maakt niet uit. Ze spelen het beide af. Dus in dat gebied wint geen van beide.

    Maar een extra groot pluspunt is toch wel de robuustheid van Blu-Ray. Enorm beschadigde DVD films die niets meer doen in een gewone DVD speler, spelen gewoon af in de Blu-Ray speler. Dat zegt toch wel wat.
    Qua opslag, codecs en menu's is alles praktisch gelijk inmiddels. Ook hd dvd kan al 51gb op 1 schijfje hebben. Wat dat aan gaat zijn beide inmiddels erg aan elkaar gewaagd. Blu ray is nu mooi aan het inlopen met titels, maar dan heb je wel voorlopig met die &*^%^ regiocodering te maken voor de nieuwste films en dat heeft hd dvd dus niet. Komt bij dat beide systemen nog lang niet in volle potentie gebruikt worden, dus dat moeten we allemaal nog zien. :wink:
    51 gb tegen 300gb????? Blu-ray kan nog steeds beter doorschalen en heeft nog steeds dat voordeel. Waar het bij hd-dvd op 2-3 schijven moet kan het bij blu-ray op 1 schijf! Komt nog bij dat HD ongecomprimeerd kan worden opgeslagen en je begrijpt opeens dat voor beeld en HD geluid 51GB niet eens meer zoveel is. :wink:
    We leven nu en 51gb is it en ik denk dat dit voorlopig ook zo zal blijven omdat men liever 2 disc bd of hd dvd uitbrengt. De consument is dit al jaren gewend namelijk. Maar mij maakt het totaal niet uit Harry, al zal bd 1000gb aan kunnen, heb beide systemen al en je hoeft bd bij mij echt niet te verdedigen. Bd heeft nog potentie maar hd dvd is ook echt nog niet uitgepoept. Feit is dat het alleen maar mooier kan worden en daar ben ik totaal niet tegen, in tegendeel. :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #105

    Standaard

    Laat ze maar lekker bij die dual layer disc houden, anders zouden de early adaptors, die HD DVD in het zadel hebben geholpen, genaaid worden omdat die dan allemaal weer een nieuwe speler moeten kopen.

    En ik denk dat vele van hen, gezien te opkomst van Blu-Ray, wel eens niet meer voor HD DVD zouden kiezen.

    Er moeten gewoon meer en dan voornamelijk betere titels uit komen op HD DVD.

  6. #106

    Standaard

    Per layer heeft Blu-Ray het voordeel. Dat men steeds meer layers op een schijf kan drukken staat buiten kijf. Dat geldt voor beide kampen.

    En het verhaal over dat Blu-Ray beschadigde DVD's wel afspeelt terwijl de DVD speler dit niet meer doet is al een tijdje bekend.
    Er zijn zelfs in Amerika diverse artikelen verschenen over dit enorme voordeel.
    Waar Frenkel het tegendeel vandaan haalt is mij een raadsel.

    BR heeft alles wat HD DVD ook heeft, ++.
    Daarbij zijn de meerkosten van BR t.o.v. HD DVD te verwaarlozen. Die komen uit op een schamele 13 dollarcent per schijf.
    DVDcover beschadigd? Of wil je gewoon een mooiere?
    Ga naar www.vendettta.nl

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aristoles
    Per layer heeft Blu-Ray het voordeel. Dat men steeds meer layers op een schijf kan drukken staat buiten kijf. Dat geldt voor beide kampen.

    En het verhaal over dat Blu-Ray beschadigde DVD's wel afspeelt terwijl de DVD speler dit niet meer doet is al een tijdje bekend.
    Er zijn zelfs in Amerika diverse artikelen verschenen over dit enorme voordeel.
    Waar Frenkel het tegendeel vandaan haalt is mij een raadsel.
    "One interesting note is that neither the Sony BDP-S1 nor the Pioneer Elite handle beat up DVDs very well. I usually take good enough care of my DVDs for this not to matter, but now that I have a 21-month old my Pixar movies are taking a beating. A couple of these discs locked up the BDP-HD1 and the Sony standalone player, and I wouldn't make much of it except in both cases I put the same disc into the Toshiba HD-XA1 and they played back fine."

    bron: http://www.ultimateavmag.com/hddiscp...1206piobdphd1/

    Voor de Sony en de Pioneer is dit dus niet het geval, al zijn het wel goede
    upconverting DVD spelers.

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aristoles
    Per layer heeft Blu-Ray het voordeel. Dat men steeds meer layers op een schijf kan drukken staat buiten kijf. Dat geldt voor beide kampen.

    En het verhaal over dat Blu-Ray beschadigde DVD's wel afspeelt terwijl de DVD speler dit niet meer doet is al een tijdje bekend.
    Er zijn zelfs in Amerika diverse artikelen verschenen over dit enorme voordeel.
    Waar Frenkel het tegendeel vandaan haalt is mij een raadsel.
    "One interesting note is that neither the Sony BDP-S1 nor the Pioneer Elite handle beat up DVDs very well. I usually take good enough care of my DVDs for this not to matter, but now that I have a 21-month old my Pixar movies are taking a beating. A couple of these discs locked up the BDP-HD1 and the Sony standalone player, and I wouldn't make much of it except in both cases I put the same disc into the Toshiba HD-XA1 and they played back fine."

    bron: http://www.ultimateavmag.com/hddiscp...1206piobdphd1/

    Voor de Sony en de Pioneer is dit dus niet het geval, al zijn het wel goede
    upconverting DVD spelers.
    Koop nooit een eerste generatie speler! :wink:

  9. #109

    Standaard

    Heeft BR de race in Japan en Australie al gewonnen? Ik heb dit al eens eerder gepost maar dan moet de race eerst wel beginnen natuurlijk. :wink:

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Heeft BR de race in Japan en Australie al gewonnen? Ik heb dit al eens eerder gepost maar dan moet de race eerst wel beginnen natuurlijk. :wink:
    We zijn al een jaartje bezig.... (BR pas een half jaar en ligt nu al voor)

  11. #111

    Standaard

    Prachtig dat men meteen als een kip zonder kop dergelijke reclame uitingen overneemt...

    Het artikel sluit wel ff af met:

    Unfortunately, without hard sales numbers from VideoScan (only per-format sales ratios), exactly how well the software is selling remains a mystery.

    Dus hoe hoe komt men er bij dat bd wint......
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  12. #112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Prachtig dat men meteen als een kip zonder kop dergelijke reclame uitingen overneemt...
    En de ander steekt weer zijn kop in het zand. :wink:

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Prachtig dat men meteen als een kip zonder kop dergelijke reclame uitingen overneemt...

    Het artikel sluit wel ff af met:

    Unfortunately, without hard sales numbers from VideoScan (only per-format sales ratios), exactly how well the software is selling remains a mystery.

    Dus hoe hoe komt men er bij dat bd wint......
    De vraag die daar gesteld wordt gaat over hoe goed (HOW WELL) het verkoopt, niet over welke beter verkoopt.

    Daarnaast zijn het geen reklames maar collumns van mensen die er meer kijk op hebben dan jij en ik. Maar als jij denkt dat er meer HD DVD spelers verkocht zijn dan PS3's in Japan en het nog spannend wordt wie gaat winnen, dan ga je toch lekker HD DVD's sparen....

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    dan ga je toch lekker HD DVD's sparen....
    Ik vind blu ray mooi maar vooralsnog geef ik hd dvd nog duidelijk de voorkeur als het op aankopen aankomt terwijl ik beide heb. 8)

    Dit omdat blu ray meestal een regiocodering heeft en hd dvd regiovrij is. Ook komen er genoeg prachtige exclusives uit voor hd dvd die ik niet wil mislopen. Komt bij dat hd dvd net als blu ray geweldig is en er geen spat voor onder doet. Blu ray heeft ook prachtige titels, gaat ongetwijfelt het grootste marktaandeel krijgen of heeft dit al maar ik hoop echt dat de spelers regiovrij worden want daardoor kunnen prijzen hier kunstmatig hoog gehouden worden en dat zie je dan ook. :wink:

    O ja, die columnisten don't know shit! hah!
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  15. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman

    Koop nooit een eerste generatie speler! :wink:
    Inderdaad.!
    Al is aleen al om de prijs:
    Sony has announced its plans to slash the price of high definition, according the Associated Press. At a New York press conference, Sony talked up its forthcoming BDP-S300 Blu-ray player. The big selling point? Its $599 price.

    The move is clearly a reaction to the lower cost of HD DVD players, which are already available for less than the new Blu-ray machine. Still, $599 is far more palatable than the $1,000 price tag of Sony's current flagship player, the BDP-S1.



    In addition to the lower price, the unit comes in a smaller form factor, and it can play CDs. It's also the same price as Sony's PS3, which includes a Blu-ray drive and can be had for $499 or $599. For customers who have no interest in shooting aliens, though, Blu-ray just got far more affordable.

    Perhaps the HD DVD/Blu-ray format war will have one positive result after all—more quickly driving down the cost of next-generation players in general. The HD DVD consortium has been stressing the format's lower manufacturing costs for some time, and there's a good chance that a manufacturer will attempt to undercut Sony even further before the BDP-S300 launches this summer.

    Whatever format wins the battle for your wallet, this is good news for next-gen movie buffs.
    bron: http://arstechnica.com/news.ars/post/20070226-8925.html

    Helaas is het niet bekend of deze speler HDMI 1.3 en BD-J 1.1 zal ondersteunen.

    De eerste generatie BD spelers is duidelijk te duur, en verkopen daarom ook niet zo goed.
    Nu is het wel zo dat de prijs van HD DVD spelers ook zal zakken, maar het verschil tussen BD en HD DVD hardware wordt, ondanks dat, dus kleiner.

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •