De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Instellingen op Dvd speler

    Mijn receiver kan alles automatisch instellen met een set up mic.
    In het menu van de dvd speler kan ik van alles handmatig instellen, ook allerlei instellingen aangaande de speakers etc.
    Moet ik dat nu op de dvd speler ook allemaal instellen?
    Wat wel en wat niet?
    Dat staat niet zo duidelijk in het boekje.

    Beide Pioneer en met HDMI aangesloten

  2. #2

    Standaard Re: Instellingen op Dvd speler

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nils01
    In het menu van de dvd speler kan ik van alles handmatig instellen, ook allerlei instellingen aangaande de speakers etc.
    Het lijkt me nogal bizar dat je in de DVD-speler moet zeggen welke speakers je hebt. Wat je vaak wél moet instellen is of je al dan niet de digitale uitgang wil gebruiken. Indien niet, ga je moeten instellen hoe de 5.1 kanalen gedownmixt moeten worden naar bvb de analoge stereo-uitgang. Sommige DVD-spelers hebben dan ook nog de mogelijkheid om wat truukjes op het signaal toe te passen voor een groter ruimtelijk beeld (ong. virtuele surround).
    Aangezien je echter een receiver met setup-mic hebt, neem ik aan dat het toch een ietwat deftig toestel is, en dus een digitale ingang zal hebben. Dus gewoon je DVD-speler digitaal aansluiten met de receiver en in de DVD-speler instellen dat hij digitaal aangesloten is (voor Digital Dolby en DTS). Voor de rest zou ik niet weten wat je nog kunt/moet instellen in je DVD-speler.

  3. #3

    Standaard

    Die instellingen in je DVD speler zijn alleen interessant als
    je de speler via de analoge ingangen op je receiver aansluit.
    Deze 6 in/uitgangen gebruik je in jouw geval als je van de SACD
    mogelijkheid gebruik maakt.
    Doe je dit niet, dan hoef je niets in te stellen..

    Groetjes, Mark

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •