Pagina 11 van 34 EersteEerste ... 78910111213141521 ... LaatsteLaatste
De resultaten 251 tot 275 van 843 worden weergegeven.
  1. #251

    Standaard

    Heb nog maar deel 1 van de tweede serie gezien. Carice is prima te pruimen moet ik eerlijk toegeven. Had wel verwacht dat haar Engels verbeterd zou zijn en dan doel ik met name op haar Nederlandse tongval, maar dat is niet zo....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  2. #252

    Standaard

    Ze volgen de boeken vrij getrouw, de eerste afleveringen van seizoen 2 zijn ten behoeve van spanning opbouw. Komen goede afleveringen aan, zeker degene die de boeken ook hebben gelezen weten kunnen beamen dat het alleen maar beter wordt.

  3. #253

    Standaard

    Kijkcijfers in de USA gaan door het dak:




    Game of Thrones: Viewers per episode (in thousands)
    • Season 1 (2011): Viewers of the first airing on HBO in the U.S. on Sundays 9:00pm.
    • Season 2 (2012): Viewers of the first airing on HBO in the U.S. on Sundays 9:00pm. Currently airing
    http://en.wikipedia.org/wiki/Game_of_Thrones_(TV_series)

    Voor de kijkcijfers per aflevering!

  4. #254

    Standaard

    4mln, dat is netjes! Geeft in ieder geval redelijke zekerheid dat deze niet voortijdig gaat stranden vanwege te hoge kosten vs. de baten, zoals met Rome en Carnivale.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  5. #255

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    4mln, dat is netjes! Geeft in ieder geval redelijke zekerheid dat deze niet voortijdig gaat stranden vanwege te hoge kosten vs. de baten, zoals met Rome en Carnivale.
    In elk geval krijgen wij een derde seizoen, dat is al bevestigd. Maar vanavond op HBO Nederland de 8e aflevering gezien. Was weer fascinerend, met een vooruitblik op een extra spannende aflevering komende week. Kan overigens niet wachten tot van dit seizoen de blu-ray box uitkomt.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  6. #256

    Standaard

    Volgende week gaat het echt los! Tenminste volgens het voorstukje na de aflevering van gister.

  7. #257

    Standaard

    Ben zelf aan deel zes toe. Vanavond maar ff denk ik en moet eerlijk toegeven dat Carice wat mij betreft haar beste rol tot dusver vertolkt. Zelfs haar engels doet zo langzamerhand On-Nederlands aan als u begrijpt wat ik bedoel.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  8. #258

    Standaard

    Zo, dat was toch wel een tegenvaller.

    Omdat alles er tot nu toe altijd zo groots uitziet, was de aanval van Stannis toch wel visueel tegengevallen.
    Wildfire was aardig gedaan, maar zodra ze landen komt het niveau niet boven een willekeurig deel van Merlin uit (die toch een veel kleiner budget heeft.....). Ik begrijp dat GoT ook geen eindeloos budget heeft, en misschien zijn we tot nu toe wel erg verwend geweest, maar het is toch wel jammer aangezien het seizoen tot nu toe er echt naar toe werkte.

    Verder wel een aardige ontwikkeling van The Hound. Eindelijk iets waarvoor hij bang is.......en zullen hij en Sansa verder gaan als Beauty and the Beast ?

  9. #259

    Standaard

    Ik vond het zeker geen tegenvaller, je moet ook rekening houden met de geografie van de plaats King's Landing. Een aanval vanaf zee en het stuiten op een kort stukje kust brengt met zich mee dat er geen duizenden troepen tegelijkertijd in beeld kunnen worden gebracht.

  10. #260

    Standaard

    Het was ook wel te verwachten in seizoen 1 heb je het moment dat Jaime door Robb gevangen genomen wordt, dat wordt in de serie afgedaan met de mededeling dat dit gebeurd is. Tevens de slag tussen de hoofdmacht van Tywin en de 2000 die Robb als afleiding stuurt die tegelijkertijd plaatsvindt. In het boek worden beide gebeurtenissen uitgebreid beschreven

    Natuurlijk is het wel logisch dat er geen budgetten zijn voor massale veldslagen enzo, maar hier maken ze zich wel heel makkelijk vanaf.
    Laatst aangepast door E@gle : 29-05-2012 om 14:03
    Who buys DVD's anyway? :)

  11. #261

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door E@gle Bekijk bericht
    Het was ook wel te verwachten in seizoen 1 heb je het moment dat Jaime door Robb gevangen genomen wordt, dat wordt in de serie afgedaan met de mededeling dat dit gebeurd is. Tevens de slag tussen de hoofdmacht van Tywin en de 2000 die Robb als afleiding stuurt die tegelijkertijd plaatsvindt. In het boek worden beide gebeurtenissen uitgebreid beschreven

    Natuurlijk is het wel logisch dat er geen budgetten zijn voor massale veldslagen enzo, maar hier maken ze zich wel heel makkelijk vanaf.
    Dat vind ik nogal meevallen. Zeker als je leest hoe ze de materie in deze aflevering wegens gebrek aan budget oorspronkelijk hadden willen aanpakken. Als ze zich er echt heel makkelijk vanaf hadden gemaakt, dan hadden ze zich aan de beperkingen van het budget gehouden en dan hadden we een heel andere aflevering gezien.

    First of all, we almost had no battle at all. For budgetary reasons we came very, very close to having all the action take place off-screen, the way plays have handled battle scenes for a few thousand years. The idea was that we’d set most of the episode in Maegor’s Holdfast. Cersei and Sansa would be cooped up in there with the other noblewomen and children, hearing occasional reports from the battlements.

    Ze zijn vervolgens bij de geldschieters om meer geld gaan bedelen om dit keer de slag wel in beeld te kunnen brengen.
    Al met al vind ik dat ze het keurig hebben gedaan.

    Overigens goed nieuws: De (slot)aflevering van volgende week duurt 10 minuten langer.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  12. #262

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Ik vond het zeker geen tegenvaller, je moet ook rekening houden met de geografie van de plaats King's Landing. Een aanval vanaf zee en het stuiten op een kort stukje kust brengt met zich mee dat er geen duizenden troepen tegelijkertijd in beeld kunnen worden gebracht.
    Ik zeg nergens dat ik duizenden troepen verwacht; natuurlijk kan een tv-serie niet een veldslag zoals LOTR laten zien.
    Maar het zag er erg amateuristisch uit, en vooral: nep. En dat laatste heb ik nog niet eerder gezien bij GoT, alles wordt juist geloofwaardig in beeld gebracht. Bij een serie als Merlin is het juist onderdeel van de charme van de serie, maar dat geldt hier dus niet.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Dat vind ik nogal meevallen. Zeker als je leest hoe ze de materie in deze aflevering wegens gebrek aan budget oorspronkelijk hadden willen aanpakken. Als ze zich er echt heel makkelijk vanaf hadden gemaakt, dan hadden ze zich aan de beperkingen van het budget gehouden en dan hadden we een heel andere aflevering gezien.

    First of all, we almost had no battle at all. For budgetary reasons we came very, very close to having all the action take place off-screen, the way plays have handled battle scenes for a few thousand years. The idea was that we’d set most of the episode in Maegor’s Holdfast. Cersei and Sansa would be cooped up in there with the other noblewomen and children, hearing occasional reports from the battlements.

    Ze zijn vervolgens bij de geldschieters om meer geld gaan bedelen om dit keer de slag wel in beeld te kunnen brengen.
    Al met al vind ik dat ze het keurig hebben gedaan.

    Overigens goed nieuws: De (slot)aflevering van volgende week duurt 10 minuten langer.
    Wat ik al zei: ik snap de beperkingen van een tv-serie, ook die van HBO, maar in dit geval zeg ik: dan had ik liever alleen de scenes met Wildfire gezien, die wel redelijk uitzagen, en de slag om de burcht maar helemaal niet in beeld, maar zoals oorspronkelijk gepland via berichten.

  13. #263

    Standaard

    Nep vond ik het absoluut niet, amateuristisch of hier en daar wat kort door de bocht wel ja, maar nergens echt storend ofzo. Ook bij een dergelijk gebeuren weet men het verhaal op nummer 1 te houden door met kleine scènes van dialoog te blijven verwijzen naar de machtsstrijd tussen en in families.

  14. #264

    Standaard

    Adembenemend sterk vond ik het. Eén van de meest indrukwekkende staaltjes televisie ooit.

  15. #265

    Standaard

    Nu het tweede seizoen haar einde nadert, begint langzamerhand wat informatie over het derde seizoen door te sijpelen. Niets spectaculairs, maar er is alvast een eerste lijst met nieuwe personages die in het volgende seizoen zullen opduiken.
    Gezien de schaal van de serie, lijkt me dat we langzamerhand wat casting-nieuws kunnen verwachten. Ik neem aan dat de opnames ergens in de zomer van start zullen moeten gaan om begin volgend jaar weer nieuwe afleveringen te kunnen uitzenden. Ik ben vooral benieuwd wie ze voor Mance Rayder gaan strikken.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  16. #266

    Standaard

    Ik dacht serieus een waardeloze battle te krijgen na de opmerkingen hier, maar het viel op zich best wel mee vond ik.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  17. #267

    Standaard

    Serieus hoor, ik vind ook dat de serie te kort wordt gedaan soort die bewuste battle als 'amateuristisch en kort door de bocht' te bestempelen... Viel alleszins mee, het heeft me echt geen seconde gestoord en ik vond met name wat er op het water gebeurde adembenemend.

    Tip: zet je subwoofer een klein tandje harder... Het behang komt van de muur... tot drie huizen verderop
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  18. #268

    Standaard

    Deze slag is tenminste nog verwerkt in het verhaal de slagen uit seizoen 1 worden alleen genoemd, daar zie je niks van terwijl ze toch uitvoerig beschreven staan

    Men zal toch het budget wat op moeten schroeven imo, de slag bij de muur tussen de nachtwacht en de vrije volkeren ( reuzen op mamoeten, de thenn etc.), de draken die volwassen worden en in allerlei situaties hun opwachting maken schreeuwen toch om een mooie uitwerking. Anders krijgen we straks een tweede schrikwolven debacle, deze zien er meer uit als husky honden
    Who buys DVD's anyway? :)

  19. #269

    Standaard

    Vond het een geweldige aflevering, en geenszins amateuristisch. Vooral die Wildfire-explosie is nog nooit vertoond op televisie.

    Verwacht maar niet dat het budget omhoog gaat, ze zitten al op 70 miljoen wat exceptioneel hoog is voor 10 afleveringen. En overigens zijn dit seizoen echte wolven gebruikt voor de schrikwolven (later digitaal uitvergroot toegevoegd aan de scenes zelf), vorig jaar waren het idd honden maar dat kan je dit jaar toch echt niet zeggen.
    De toekomst is zijn schaduw ver vooruit...

  20. #270

    Standaard

    Nog niet al te lang geleden heb ik seizoen 1 afgerond. Dit is echt een serie die bij mij het straatje valt. Ik ben benieuwd wat seizoen 2 te bieden heeft. (ik heb express de spoilers in dit topic overgeslagen :P)

  21. #271

    Standaard

    Jammer dat er nog maar één aflevering is. Het is echt zo snel gegaan.

    Ik vind Lena Heady als Cersei echt geweldig. Een ontzettend doortrapte vrouw, maar toch weet ze sympathie op te wekken bij mij. Ik hou wel van zulke personages.

  22. #272

    Standaard

    Na de aflevering van vorige week, waarin het verhaal zich op één plotlijn concentreerde, komt deze week weer iedereen aan bod. Alle plotlijnen worden enigszins afgerond... en vervolgens weer van een cliffhanger voorzien die het wachten op het derde seizoen er niet makkelijker op maakt. Met name de laatste cliffhanger, in de laatste scène, belooft een uitbreiding van het verhaal waar we nog veel plezier aan kunnen beleven.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  23. #273

    Standaard

    De laatste aflevering was weer episch! Dat wordt weer 10 maanden wachten op seizoen 3, ondertussen ga ik wel verder met lezen (nu bijna bij boek 2 aanbeland).

  24. #274

    Standaard

    Zo jammer dat het weer voorbij is, maar de laatste aflevering vond ik erg goed. Gelukkig begint True Blood volgende week weer om de leegte op te vullen.

  25. #275

    Standaard

    WOW WOW WOW wat een geweldige aflevering deze laatste, lekker Harr! (doe een piraat na) einde ook

Pagina 11 van 34 EersteEerste ... 78910111213141521 ... LaatsteLaatste

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •