Pagina 1 van 34 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 843 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Game of Thrones (HBO) (Let op: Spoilers!)

    HBO turns 'Fire' into fantasy series
    Cabler acquires rights to Martin's 'Ice'
    By MICHAEL FLEMING

    George R.R. Martin series
    HBO has acquired the rights to turn George R.R. Martin's bestselling fantasy series "A Song of Fire and Ice" into a dramatic series to be written and exec produced by David Benioff and D.B. Weiss.

    "Fire" is the first TV project for Benioff ("Troy") and Weiss ("Halo") and will shoot in Europe or New Zealand. Benioff and Weiss will write every episode of each season together save one, which the author (a former TV writer) will script.

    The series will begin with the 1996 first book, "A Game of Thrones," and the intention is for each novel (they average 1,000 pages each) to fuel a season's worth of episodes. Martin has nearly finished the fifth installment, but won't complete the seven-book cycle until 2011.

    The author will co-exec produce the series along with Management 360's Guymon Casady and Created By's Vince Gerardis.

    Martin's series has drawn comparisons to J.R.R. Tolkien, because both are period epics set in imagined lands. But Martin has eschewed Tolkien's good-vs.-evil theme in favor of flawed characters from seven noble families.

    The book has a decidedly adult bent, with sex and violence comparable to series like "Rome" and "Deadwood."

    "They tried for 50 years to make 'Lord of the Rings' as one movie before Peter Jackson found success making three," Martin said. "My books are bigger and more complicated, and would require 18 movies. Otherwise, you'd have to choose one or two characters."

    Aside from writing the most recent draft of "Halo," Weiss recently adapted the William Gibson novel "Pattern Recognition" for WB and director Peter Weir.

    Benioff and Weiss were repped by CAA and Management 360.

    Bron: Variety
    Heb de boeken nog altijd op mijn lijstje staan om een keer te lezen.
    Dit lijkt me in ieder geval een mooie serie te worden.
    When I was your age, they would say you could become cops or criminals. What I'm saying is this: When you're facing a loaded gun, what's the difference?
    - Frank Costello (The Departed)

    Mijn Collectie

  2. #2

    Standaard

    Yes! Schitterend!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    Inmiddels is bekend dat er ook echt een pilot komt. De opnames vinden plaats in Belfast, Noord-Ierland in de zogenaamde Paint Hall

    Er is verder zeer weinig bekend: Tomas McCarthy is de regisseur en Peter Dinklage is (perfect ) gecast als Tyrion.

    Met de boeken zelf gaat het allemaal zeeeeer langzaam. :sad:. Deel vijf is nog altijd niet afgerond, laat staan te koop. Iedereen hoopt wel dat George Martin het lukt om het dit jaar af te ronden. Maar ach, het duurde ook 5 jaar voordat het vierde boek verscheen.

    Over de serie en boeken kun je meer vinden op George R.R. Martin zijn site en het A Song of Ice and Fire forum (er is ook een subforum voor de TV serie). En natuurlijk imbd.

    Ik ben heel erg benieuwd, en mijn verwachtingen zijn werkelijk totaal niet hoog, zoiets als een combinatie van Band of Brothers en Lord of the Rings is genoeg :razz:.

    Maar we praten 2012 voordat de pilot gereed is, misschien dat je in 2013 de dvd/br kan kopen of dat het op de BBC is. Misschien is Martin dan ook klaar met A Dance with Dragons (het laatste wat hij er zelf over zei was juni 2009, tjee dat is volgende maand )

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rood Bekijk bericht
    Er is verder zeer weinig bekend: Tomas McCarthy is de regisseur en Peter Dinklage is (perfect ) gecast als Tyrion.
    Het aantal dwergacteurs is natuurlijk beperkt. Warwick Davis zal overigens nog te veel met Harry Potter bezig zijn om zich aan een langetijdsproject als SOIAF te wijden. IMDB vermeldt overigens ook Holly Marie Combs (Charmed) als Catelyn Stark.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #6

    Standaard

    Volgens The Hollywood Reporter wordt niemand minder dan Sean Bean gecast als Eddard "Ned" Stark.

    Die werd ook al eerder gemeld op Winter is Coming (leuke site voor al het casting nieuws en geruchten), maar toen was het nog een gerucht, maar het lijkt dus wel zo te zijn.

    Zou geweldig nieuws zijn, allereerst lijkt Bean mij perfect voor de rol ten tweede is hij toch een grote naam en die kan deze relatief onbekende (in vergelijking met LotR) serie toch wel gebruiken.

    Verder worden ook de volgende namen genoemd
    Mark Addy is in final negotiations to also join the production. Kit Harrington, Jack Gleeson and Harry Lloyd also have come aboard.
    [..]
    Bean will play Lord Eddard "Ned" Stark, known for his sense of honor and justice, who becomes closest adviser to King Robert (Addy).

    Harrington will play Jon Snow, Bean's bastard son, and Lloyd will play Viserys, a powerless ruler who seeks to marry off his sister to a powerful king. Gleeson will play Joffrey, King Robert's son.
    IMDB is nog wel steeds verdacht "leeg".

  7. #7

    Standaard

    Wil iemand iets kwijt over de boeken? Wat is de kwaliteit hiervan en voor wie is het de moeite waard om te lezen?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  8. #8

    Standaard

    Het is een serie die nog niet af is, er zijn nu 4 boeken verschenen, de 5e zal wellicht begin volgend jaar gepubliceerd worden (in de UK eerst), dan zouden er nog 2 boeken moeten volgen en ook dan zou het best eens heel lang kunnen duren (3-4 jaar per boek) voordat de serie af is.

    Als ik het genre moet omschrijven dan zou ik zeggen een soort van middeleeuws fantasy met mythische elementen. Zo dat ik heb dan toch maar mooi gezegd .

    Echter de karakters, dialogen zijn bijzonder goed uitgewerkt. Er spelen tal van mysterische en intriges (en daar wordt op de diverse fora ook druk over gediscussieerd).

    Ik wil dan ook benadrukken dat het eigenlijk een zeer realistische serie is, de nadruk ligt niet zozeer op magie dan wel magische elementen.

    Ik wil bewust niet veel zeggen over wat er in het verhaal gebeurt omdat je dan heel snel de spanning verpest.

    Als ik de boeken in de categorie fantasy zou moeten plaatsen dan zou ik zeggen je hebt Lord of the Rings van J.R.R. Tolkien en A Song of Ice and Fire van G.R.R. Martin.
    En dan heb je de rest (en daarmee doe ik ook een hoop andere auteurs te kort maar goed).

    Er is op Wikipedia een goede omschrijving van de achtergrond en de plot van de boeken, bevatten niet al te veel spoilers.

    Anders kun je ook een gedeelte van het eerste hoofdstuk lezen op Amazon.com.

    Maar eigenlijk moet je gewoon direct naar de winkel hollen/surfen en de 4 boeken kopen, en dan genoeg eten in huis halen, telefoons uit, en heerlijk lezen.

  9. #9

    Standaard

    Ik zoek nog wel leesvoer voor onderweg, zijn de ook als pockets uitgebracht?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  10. #10

    Standaard

    Dit zijn de links van Play en Bol (ik heb dus echt geen flauw idee of ze uberhaupt in het nederlands zijn vertaald, als het even kan lees ik in het engels)

    A Game of Thrones
    A Clash of Kings
    A Storm of Swords - Steel & Snow (voor de paperback editie is boek 3 in 2 delen gesplitst)
    A Storm of Swords - Blood & Gold
    A Feast for Crows

    Dit zijn de Bol.com links
    A Game of Thrones
    A Clash of Kings
    A Storm of Swords (dit is wel de single paperback editie)
    A Feast for Crows

    Hmm ik zie dat ze ook in het nederlands zijn vertaald, maar in dit schijtland met zijn achterlijke uitgeverskartel is het dus een hardcover, nou ja, groot paperback formaat en ook gelijk twee keer zo duur (en denk maar niet dat vertalen zoveel kost, is gewoon een aantal eurocenten per woord). En de vertaling inhoudelijk, tja het engels leest wel een stuk beter weg, en bij George Martin telt elke nuance.

  11. #11

    Standaard

    Dank voor de links! Ik ga sowieso voor de Engelse... Maar dit zijn geen pockets toch maar gewoon de paperbacks?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  12. #12

    Standaard

    Hmm wat versta jij onder een pocket? .
    Ik gebruik de term paperback voor de boeken met slappe kaft (niet gebonden dus) en ca 17,5 cm hoog en 11 cm breed. Ik denk dat het qua formaat dus met de 'zwarte beertjes' reeks van vroeger overeenkomt. Dat zal dan hier ook wel pocket formaat genoemd worden.

    Maar...ik heb laatst ook een zwik boeken gekregen die ook omschreven staan als paperback maar toch een ietwat groter formaat hebben. Ik weet niet hoe de edities van a song of ice and fire nu zijn, ik schat het nog kleinere formaat.
    Ik geloof dat bij Bol soms ook expliciet het formaat vermeld staat, maar of dat altijd klopt en of ze exact die editie opsturen.

    Hmm ik heb ook eens een vakantie me rotgezeuld met 4 van die dikke boeken .

  13. #13

    Standaard

    Het is een backpackreis dus formaat is echt essentieel. 18cm hoog en 11cm breed is prima, is de dikte dan ook maar een cm of 4-5?
    Edit: Afgaande op bol.com zijn de afmetingen die van een pocket, al is 400gram vrij veel, komt misschien door de 700 pagina's omvang.
    Ik ga deel 1 gewoon bestellen en mocht ik 'm niet compact genoeg vinden, bewaar ik 'm wel voor volgend jaar.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  14. #14

    Standaard

    Het is een pocket! Maar liefst 800 pagina's dus goed voor vele uurtjes leesplezier.
    Ik ga nu boeken 2, 3 en 4 bestellen. Denk dat de 1e twee mee gaan op reis en dan kunnen 3 en 4 later naar me opgestuurd worden door familie. Bedankt!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  15. #15

    Standaard

    Cast so far:


    Cast

    Peter Dinklage as Tyrion Lannister
    IMDb | Wikipedia | Photos
    What does WiC think: Best little person actor around. Brings charisma and humor to the role.
    What do the fans think: Thrilled. Everyone's top choice from day one.
    What do the producers think: "Peter was our dream Tyrion. Sometimes, when you wish upon a red comet, dreams really do come true." - D&D



    Sean Bean as Eddard Stark
    IMDb | Wikipedia | Photos
    What does WiC think: Superb actor. Carries a lot of "geek cred" and has a significant fanbase.
    What do the fans think: Excited to have a big name (and talented) actor. A few think he is too old or isn't quite what they had in mind, looks-wise.
    What do the producers think: "He was Boromir and he was Sharpe, he was terrific in both roles, and in a hundred other parts besides. I can't imagine a better Ned." -GRRM

    Mark Addy as Robert Baratheon
    IMDb | Wikipedia | Photos
    What does WiC think: Interesting choice. Seems to lean towards comedic roles, remains to be seen whether he can pull off a more dramatic role.
    What do the fans think: Surprised, but feelings are positive and hopeful. Looks-wise, all but a few think he is near perfect.
    What do the producers think: "I can tell you we have seen Addy's audition tape (Robert and Ned at Winterfell), and he was excellent." -Parris & GRRM


    Harry Lloyd as Viserys Targaryen
    IMDb | Wikipedia | Photos
    What does WiC think: Not familiar with his work, but I like his crazy look.
    What do the fans think: Excited. Among those that have seen him act, they agree he has talent and does "crazy" very well.
    What do the producers think: "I've seen readings by both Gleeson and Lloyd, and both should be terrific." - GRRM



    Kit Harington as Jon Snow
    IMDb | Wikipedia | Photos
    What does WiC think: Love it. Casting a total unknown with a stage background is pure HBO. Looks the part and supposedly has the talent to match.
    What do the fans think: Mostly positive. Obviously not many have seen his work, but the few that have say he is a great choice.
    What do the producers think: "You probably haven't heard of him yet... but you will, we're confident. David and Dan can't say enough about his talent and intensity." - GRRM

    Jack Gleeson as Joffrey Baratheon
    IMDb | Wikipedia | Photos
    What does WiC think: From the little info and photos I've been able to gather on him, seems like a solid choice.
    What do the fans think: Most fans are waiting to see what he looks like before making a decision. Some are saying he might be too old for the part.
    What do the producers think: "I've seen readings by both Gleeson and Lloyd, and both should be terrific." - GRRM
    Bron: winter-is-coming.blogspot.com

  16. #16

    Standaard

    En inmiddels, of eigenlijk al een tijdje, is ook bekend dat Lena Heady Cersei gaat spelen,
    Nikolaj Coster-Waldau speelt Jamie en Tamzin Merchant speelt Daenerys.

    De imbd pagina loopt wat dat betreft nog aardig achter.

    Zijn nog wel een paar rollen bekend inmiddels maar daarvoor verwijs ik ook naar http://winter-is-coming.blogspot.com/

    Filmen zou over ca 3 weken moeten beginnen!

    Op Tower of the Hand nog een hele lijst met alle rollen die in het (uitgelekte) script voor de pilot staan.
    http://www.towerofthehand.com/essays....html?20091008

    Edit:
    Dit is een nog beter overzicht van de belangrijkste rollen
    http://www.towerofthehand.com/essays...t_gallery.html
    Laatst aangepast door Rood : 17-10-2009 om 15:38 Reden: spelling e.d. - link toegevoegd

  17. #17

    Standaard

    YES!! !!!

    HBO heeft officieel akkoord gegeven voor een volledig seizoen van 10 episodes (dat is inclusief de pilot die al gefilmd is).

    Alsof het wachten tot George Martin eindelijk eens het vijfde boek voltooid al niet erg genoeg is moeten we ook nu op de pilot, het 1e seizoen en hopenlijk nog een heleboel seizoenen meer wachten.

  18. #18

    Standaard

    Ik ben overigens de boeken net nog eens beginnen herlezen... Wat een cast overigens: Lena Headey, Jennifer Ehle, Mark Addy, Sean Bean, Ian McNeice,...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  19. #19

    Standaard

    Op http://www.makinggameofthrones.com/ staat een 'behind the scenes' en een (hele korte ) preview van het 1e seizoen.

    Het gaat dus al harder met de TV serie dan het 5e boek .

  20. #20

    Standaard

    Dat volgende boek gaat nog eeuwen duren. Martin heeft het druk met American football kijken, zwaarden verzamelen, wildcards, miniaturen, reizen en het promoten van allerlei troep op z'n website.
    Opsluiten die kerel en de hele serie laten schrijven, da's de enige manier. Hij is ook nog op leeftijd en ziet er niet echt gezond uit, dus ik hoop niet dat ie net als Robert Jordan er ineens niet meer is.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door elfdutch Bekijk bericht
    dus ik hoop niet dat ie net als Robert Jordan er ineens niet meer is.
    Ik hoop ook dat hij niet ineens "een Jordan doet", zoals er op fanpagina's al wel eens gesuggereerd wordt. Hoe lang staat boek 5 nu al in de steigers? 5 jaar? Hij geraakt naar het schijnt zelf niet goed meer wijs uit de massale cast van karakters, adellijke families, vetes, verwantschappen enzovoort.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #22

  23. #23

    Standaard

    Lol wilde net een topic gaan openen, maar er is er al een jammer genoeg alleen aardig stil :P

    Ik heb denk ik onder een steen gelegen heb (of al lang niet meer op de HBO site geweest ) maar ik was niet op de hoogte van de series. Maar dit ligt wel helemaal in mijn straatje

    Dus de bedoeling is dat er 7 seizoenen komen over de 7 boeken waar er nog maar 5 van zijn? Het duurt ook nog wel even voor je bij seizoen 5 bent met filmen maar toch.

    Hopelijk blijven alle acteurs ook zolang in dienst van HBO ik haat het wanneer bepaalde personen vervangen worden

    En of HBO het voor elkaar krijgt om nu wel een hele serie af te maken
    Rome, Deadwood, Carnivale (was geloof ik ook stop gezet na 2 seizoenen)

    Maar gelukkig staat HBO wel voor kwaliteit pfff maar het duurt nog zolang :S Met een beetje gelujk kunnen wij rond de zelfde tijd van de serie genieten dan wel op tv dan wel downloaden!!

  24. #24

    Standaard

    Gewoon de dag na uitzending hoor

    De kijkcijfers zullen wel op moeten wegen tegen de kosten van de reeks. Het is zeker geen goedkope productie. Daarom is de hypemachine nu al op volle gang, terwijl volgens mij aflevering 1 pas ergens in april zal worden uitgezonden.

  25. #25

    Standaard

    Het ziet er allemaal heel goed uit, de cast is over het algemeen voortreffelijk gekozen en dit helpt de tijd door te komen tot de rest van de boeken verschijnen.

    Je zou toch hopen dat boek V nog voor de pilot verschijnt, of wellicht samen, zou goede marketing zijn. En voor langer wachten (op het boek) ben ik eigenlijk ook niet maar aan de andere kant, hoe meer succes de TV serie heeft hoe meer daar van verschijnt en dat is wellicht weer een extra motivatie om de serie 'voor te blijven'.

Pagina 1 van 34 1234511 ... LaatsteLaatste

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •