Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 34 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hoe zet ik VHS naar DVD ?

    (ik kon zo gauw niet bedenken waar ik dit zou moeten posten dus deed ik het maar hier.)

    Ben helemaal lam van het zoeken naar antwoorden op de volgende vraag:
    Ik heb een VHS band met oud film materiaal en dat moet naar DVD.
    Ik gebruik een gewone videorecorder die de film afspeelt.
    Aan de achterzijde gaat het signaal via scart (zit s-video bij) naar de computer ,aansluiting gaat via tv kaart van pinnacle.
    Ik krijg op een gegeven moment wel beeld maar dat is zwart-wit en heb ik ook geen geluid.

    Is er iets wat ik fout doe of mis ik iets?
    Wie kan het mij uitleggen en verder op weg helpen?

    Dank je wel,

    John

  2. #2

    Standaard

    MIsschien iets van copyprotection via de vhs, zou niet de eerste keer zijn.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  3. #3

    Standaard

    Zijn het toevallig voorbespeelde VHS-tapes die je wilt kopieren? Die zijn vaak beveiligd tegen dat soort fratsen.

  4. #4

    Standaard

    nee het zijn oude familie films die lang geleden op vhs zijn gezet...

  5. #5

    Standaard

    Je kaartsettings dan misschien, of de kaart zelf?
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  6. #6

    Standaard

    ja er kan vanalles zijn maar moet ik wel weten waar ik naar moet kijken..

  7. #7

    Standaard

    Geluid en beeld moeten apart aangesloten worden.
    PAL ipv NTSC?

    Mijn methode:

    Ik heb mijn video aangesloten via coax kabel voor beeld en aparte geluidskabel (video: rode en witte audio uitgang naar geluidskaart computer).

    Vervolgens capture ik via VirtualDub in 320x240 en stel die in zonder sync zodat er geen frames gedropt worden. Stel ook een filter in anders heb je binnen 10 seconden 10 GB aan materiaal!
    Daarna ,indien nodig, resync via VirtualDub en branden maar.

    Resultaat is afhankelijk van kwaliteit bronmateriaal!

  8. #8

    Standaard

    nou ik kan wel beeld op m,n tv kaart krijgen maar dat was zwart-wit en geen geluid...
    ik gebruik pinnacle pctv version 3.4a analoog

    ik heb ook geprobeerd via coax maar de pinnacle gaf vanaf de aankoop al beeld met ruis....,met versterker was het iets minder..

    maar de video via coax was direct op de pc aangesloten en gewoon ruis...
    maar was wel kleur...

    door die ruis / sneeuw kan ik coax dus niet gebruiken..

  9. #9

    Standaard

    Je moet je kaart wel vertellen dat je S-VIDEO als ingang gebruikt anders codeert hij het als SCART en dat levert zwart/wit beeld op.
    Kijk daarvoor in de geavanceerde instellingen van je videokaart.

    En tja, als je je beeld in je computer propt middels S-VIDEO heb je uiteraard geen geluid. Die moet je dan apart in je computer stoppen vanaf een audio uitgang van je VHS recorder naar je PC.
    DVDcover beschadigd? Of wil je gewoon een mooiere?
    Ga naar www.vendettta.nl

  10. #10

    Standaard

    Je kan beter aan iemand die een dvd recorder heeft vragen om dit voor jou te doen.
    Geen prullen meer met verkeerde instellingen of asynchrone beeld/geluidsverhoudingen en je kan afhankelijk van de lengte van je film opteren voor de voor jou beste kwaliteitskeuze.
    Ook met een dvd recorder kan men geen Gekochte (copyright protected) films kopieren (de dvd recorder zal automtisch weigeren om dit op te nemen behalve natuurlijk indien je videorecorder zo oud is dat hij geen copyright beschermde films herkent)

  11. #11

    Standaard

    Of ga gewoon naar de Hema, daar kan je het ook laten overzetten op dvd.
    Succes,


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  12. #12

    Standaard

    Recent bij de Hema super 8mm films om laten zetten naar dvd. Op zich hadden ze dat netje gedaan, alleen waren de films niet als vob bestanden van 1Gb maar van 500Mb gemaakt. Beetje raar maar ik kon er na heel makkelijk zelf nieuwe dvd's ervan maken waar de volgorde van de films wel goed was en ook de menu's naar eigen wens waren.

  13. #13

    Standaard

    Enig idee waar je in België VHS kunt laten omzetten naar DVD?

  14. #14
    Deet
    Guest

    Standaard Hema

    hoi, i kheb vorige week enkele vhs videos om laten zetten naar dvd, maar ben niet echt tevreden. De kwaliteit valt behoorlijk tegen. Het beeld is wat slechter. Vormen zijn minder duielijk. Maar het geluid is helemaal slechter. Om ongeveer 1 seconde of minder hoor je een soort van hele korte hapering onderbreking. Dit dus continu. Als je weinig geluid op beeld hebt valt het mee. Is dit normaal als je video naar dvd omzet?

  15. #15

    Standaard

    Copy protection is niet aan de orde bij een DVD-recorder met harde schijf ! Sluit desnoods... een DVD-speler aan op de DVD-recorder en kopieer het zaakje naar de harde schijf van de DVD-recorder. In het slechtste geval zullen door copy protection slechts énkele scenes niet- of slecht opgenomen worden, maar bij het knipwerk (dat moet kunnen op een DVD-recorder mét harde schijf... zap je o.a. die eruit !
    Met i.p.v. een DVD-speler een Video-recorder... mag het helemààl geen probleem zijn, desnoods coachiaal aansluiten !
    Flipper

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Flipper Bekijk bericht
    Copy protection is niet aan de orde bij een DVD-recorder met harde schijf ! Sluit desnoods... een DVD-speler aan op de DVD-recorder en kopieer het zaakje naar de harde schijf van de DVD-recorder. In het slechtste geval zullen door copy protection slechts énkele scenes niet- of slecht opgenomen worden, maar bij het knipwerk (dat moet kunnen op een DVD-recorder mét harde schijf... zap je o.a. die eruit !
    Met i.p.v. een DVD-speler een Video-recorder... mag het helemààl geen probleem zijn, desnoods coachiaal aansluiten !
    Flipper
    Eerst even lezen voordat je lukraak gaat antwoorden. Het gaat hier om een VHS band met familiefilmmateriaal.

  17. #17

    Standaard

    jeroenenagnes, Met jullie suggestie kan ik eindelijk vooruit! Diverse personen en bedrijven heb ik opgebeld met mijn vraag hoe videotapeopname naar DVD over te zetten. Vermoedelijk om inkomstenprotectie kon ik wèl langskomen maar een suggestie als die van jullie heb ik niet gekregen. De kosten zouden tussen de dertig en de vijftig!! euro liggen ...... . Ik heb de indruk, dat HEMA minder zal vragen. Morgen 19-09-2007 neem ik telefonisch contact met HEMA bij mij in de buurt op om te vragen of die eveneens die service verleent en wat de kosten zullen bedragen.

    Met vriendelijke groet,

    Beer1941.
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 18-09-2007 om 23:24

  18. #18

    Standaard

    Op de Belgische Hema site staan de prijzen, niet heel goedkoop, prijzen vielen me eerlijk gezegd tegen...
    http://www.hema.be/nl-BE/foto/winkel..._naar_dvd.aspx

  19. #19

    Standaard

    Dat is inderdaad niet mis ja.
    Ik doe het voor vrienden enz. voor €15,- overzetten op dvd incl. menu.


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  20. #20

    Standaard

    Per vhs €15,-?
    Dan kunnen ze tog beter de film op dvd kopen?
    Komen ze misschen €10,- goedkoper uit

  21. #21

    Standaard

    Gevoelige, onmisbare en speciale vastgelegde opname's op vhs zijn natuurlijk niet standaard op dvd te koop


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  22. #22

    Standaard

    Oh... noem er eens een paar dan?

  23. #23
    Super Member
    Registratie datum
    Mar 2007
    Woonplaats
    What business is it of yours where I'm from, friendo?

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wo2-freak Bekijk bericht
    Oh... noem er eens een paar dan?
    Is dat een serieuze vraag of niet?
    Gekeken Films Dit Jaar

    Brian: Excuse me. Are you the Judean People's Front?
    Reg: Fuck off! We're the People's Front of Judea

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wo2-freak Bekijk bericht
    Oh... noem er eens een paar dan?
    Wat dacht je van: de geboorte van je eerste kind? of... je trouwdag?
    Of het 50 jarig huwelijk van je opa en oma?
    Die heb ik nog niet in de winkel zien liggen
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  25. #25
    Super Member
    Registratie datum
    Mar 2007
    Woonplaats
    What business is it of yours where I'm from, friendo?

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Wat dacht je van: de geboorte van je eerste kind? of... je trouwdag?
    Of het 50 jarig huwelijk van je opa en oma?
    Die heb ik nog niet in de winkel zien liggen
    Gelukkig niet.
    Gekeken Films Dit Jaar

    Brian: Excuse me. Are you the Judean People's Front?
    Reg: Fuck off! We're the People's Front of Judea

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •