Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 35 worden weergegeven.
  1. #1

    Post Zolid DVD maker (Aldi)

    Heb dit app. aangeschaft en geinstalleerd.Werkt goed tijdens opname.
    Nu komt het!! : opnametijd van VHS (AVI)band 2uur kost je 8,82 GB
    en weergave vanaf de schijf via Windows_mediaplayer dermate slecht dat branden op schijf verloren moeite is.Opname raam(?) 320 x 240.

    Wie kan hier een zinnig verhaal aan knopen??

    Ik ben een analfabeet op dit gebied.Wie helpt?:cry:

  2. #2

    Standaard

    Staat het in de handleiding niet op dan? Ik heb hem niet maar op http://www.gsci.nl/site.aspx?taal=nl&retFK=5 staat de handleiding en daar zie ik gewoon dat je de resolutie in kan stellen. heb je rtfm wel geprobeerd?

  3. #3

    Standaard

    Heb ook de zilom DVD-maker gekocht bij Aldi en geïnstalleerd
    Heb dan (volgens de zeer magere instructies) mijn Hi8 viewcam van SHARP aangesloten maar krijg geen enkel beeld naar de PC
    Kunnen jullie mij precies uitleggen hoe jullie tewerk gingen om beelden te digitaliseren met dit apparaatje.
    Ik werk onder window XP

    groetjes en alvast bedankt

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door coreilander Bekijk bericht
    Nu komt het!! : opnametijd van VHS (AVI)band 2uur kost je 8,82 GB
    En wat is daar vreemd aan?
    Capitalization is the difference between "I had to help my uncle Jack off a horse.." and "I had to help my uncle jack off a horse.."

  5. #5

    Standaard

    heb ook een zolid DVD maker gekocht bij de aldi en geinstaleerd.
    beeld heb ik, maar geen geluid,kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om er geluid uit te krijgen of wat ik verkeerd heb gedaan

  6. #6

    Standaard Zolid dvd maker

    Hallo,

    wie kan mij helpen. Ik heb de zolid dvd maker gekocht bij de aldi maar ik kreeg geen beeld zowel niet van de videorecorder als van de analoge filmcamera. Bij de filmcamera krijg ik wel geluid overigens. Maar bij deze filmacamera heb ik geen mogelijkheid om het witte tulpstekkertje kwijt te kunnen. Deze camera heeft maar 2 uitgangen (1 geel en 1 zwart). Bij de analoge videorecorder krijg ik helemaal geen beeld of geluid.

    Heeft iemand hier ervaringen mee en kan hij/zij mij aangeven hoe dit op te lossen is?

    Alvast bedankt voor de hulp!

    Groet,

    Bena

  7. #7

    Standaard zolid

    Hallo

    ook ik heb de zolid DVD stick gekocht. Ik heb wel de software geinstalleerd maar dat was eigenlijk alleen voor de drivers. Daarna nooit de bijgeleverde software gebruikt maar movie maker dat bij XP wordt geleverd. Daar krijg je netjes de mogelijkheid om te bepalen in welk format de video moet worden opgeslagen (ik neem wel er wel één die veel bytes gebruikt om weinig verlies te hebben).

    Opvallend is wel dat de shot detectie niet erg goed werkt. De video wordt dan in talloze stukjes gehakt. Maar als je die allemaal naar de tijdlijn sleept dat kun je het weer als 1 video wegschrijven (en dan met compressie).

    Ruwe video data is inderdaad erg groot! Pas na editen en comprimeren wordt het kleiner.

    Ik heb alleen de analoge tulp kabeltjes gebruikt. Geel is video en rood/zwart is audio (stereo). Voor mijn mono camera gebruik ik de witte tulp en ik krijg geluid binnen.

    Kortom het werkt wel en de kwaliteit is voor 19 euro toch opvallend goed.

    Rein

  8. #8

    Standaard Serienummer Zolid TV Stick

    ook ik kocht deze tv stick. Alleen: ik kan nergens het serienummer vinden dat je moet invullen bij het installeren van de bijgeleverde software Arcsoft Total Media 3.

    Hoe los ik dit op / waar vindt ik dat serienummer?


    m vr gr
    PP Laurey

  9. #9

    Standaard

    heb ook zo een toestel moet rechtstreeks opnemen anders programma shrink gebruiken mij alles o.k.bij rechtstreekse opname maar stopt onderweg wat is de reden kan iemand mij helpen? alle andere gebreken is te wijten aan het installeren van het programma

  10. #10

    Arrow

    ik was jullie problemen met dit apparaat aan het lezen. ik heb ook ooit iets van zolid (=aldi merk) (smart-it is de producent) gekocht en heb ook hele toestanden uitgehaald om het gekochte ding aan de gang te krijgen. de handleiding is waardeloos . maar op het garantiekaartje staat een e-mail adres: unisupport.net dit is het service adres van de fabrikant . zij hebben mij toen heel correct verder geholpen. misschien een suggestie om ook eens te mailen. wel in het duits of engels. want firma zit in denemarken.

  11. #11

    Thumbs up Zolid DvD maker

    Ik ben ook in het bezit van het door ALDI geleverde apparaatje plus software. Het probleem ligt niet aan het apparaatje maar aan de bijgeleverde software. Ik heb bij magix.nl freeware gedownload van film op CD & DVD. Dit is een beperkte uitgave maar goed mee te werken. Het beviel me zo goed dat ik het bij bol.com heb gekocht. Resultaat is prima ondanks de minder goede beeldkwaliteit van de banden. Ik moest wel het apparaatje blijven gebruiken. Met de software ArcSoft.showbiz heb ik wel leuke overgangen gemaakt die ik in het programma van magix kon gebruiken. Ik hoop dat ik iemand heb kunnen helpen. Overgens heb ik voor 1 uur 33 minuten nog geen 4 Gb gebruikt.
    Groetjes Henk.

  12. #12

    Standaard

    Jansier
    Ik heb de Zolid DVD maker aangeschaft en er mee gewerkt. Het was in het begin moeilijk maar na een tijdje had ik het door hoet het moest. Ik heb nu ruim 60 Gb film overgenomen van videobanden en op de schijf gezet. Kwaliteit goed, maar ik heb een probleempje.
    Nu heb ik een film van mijn mijn schijf op een DVD gebrand en nu accepteerd mijn DVDspeler deze schijf niet.
    Reden, de DVd speler accepteerd alleen MP3 en JPEG bestanden en de zolid werkt in MPEG bestand.
    Wie weet hoe ik dit kan oplossen?
    Mijn eeuwige dank zal je beloning zijn.

  13. #13

    Standaard

    als zolid zichzelf een dvd maker noemt, dan zal er vast een knop bestaan die je video omzet naar een daadwerkelijke dvd

    ik ken trouwens geen dvd-spelers die alleen mp3 en jpg afspeelt, heb je het wel goed?

    mpeg is juist een dvd bestand, mits je deze op de juist wijze brandt

    is er geen optie om je geripte video om te zetten naar vob?

    lees de handleiding!!

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    als zolid zichzelf een dvd maker noemt, dan zal er vast een knop bestaan die je video omzet naar een daadwerkelijke dvd

    ik ken trouwens geen dvd-spelers die alleen mp3 en jpg afspeelt, heb je het wel goed?

    mpeg is juist een dvd bestand, mits je deze op de juist wijze brandt

    is er geen optie om je geripte video om te zetten naar vob?

    lees de handleiding!!
    Ik heb een Sony dvd speler.
    "In de gebruiksaanwijzing staat letterlijk: 'dvd's met de volgende indelingen afspelen,mp3 audioracks en jpeg-beeldbestanden die voldoen aan de indeling UDF'".
    Nu kan het zijn dat mijn brander in Nero 6 werkt.
    Nero 8 schijnt hiervoor beter geschikt te zijn heb ik gehoord.
    Is zo'n programma ook te downloaden?

  15. #15

    Standaard

    wat in je gebruiksaanwijzing staat zijn gewoon de extra's

    Voor nero kun je altijd een trial downloaden op de website

    en dan kun je voor een video cd gaan (mpeg) of dvd (vob) maar dat hoort met je zolid software ook te kunnen

  16. #16

    Standaard

    hoe komt het dat mijn zolid dvd maker bij rechtstreekse opname op willekeurig moment
    stopt ? kan iemand mij helpen dank bij voorbaat

  17. #17

    Standaard

    hoi
    je stekkers voor geluid rechtstreeks achter in je sountkaart steken
    baer


    =reded;1291726]heb ook een zolid DVD maker gekocht bij de aldi en geinstaleerd.
    beeld heb ik, maar geen geluid,kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om er geluid uit te krijgen of wat ik verkeerd heb gedaan[/quote]

  18. #18

    Standaard

    hoi gewoon even de goede instelling in stellen en het werkt perfect
    derat

    Heb dan (volgens de zeer magere instructies) mijn Hi8 viewcam van SHARP aangesloten maar krijg geen enkel beeld naar de PC
    Kunnen jullie mij precies uitleggen hoe jullie tewerk gingen om beelden te digitaliseren met dit apparaatje.
    Ik werk onder window XP

    groetjes en alvast bedankt[/quote]

  19. #19

    Standaard

    hebook zoon ding bij aldie gekocht en video er achter hangen en werkt perfect geluid stekkers rechtstreeks in geluids kaart doen en voor video even goed instellen mail me anders maar krijg je van mij telfoon nummer van mij

    email is aleth@wxs.nl

    derat

    uote=bena;1299110]Hallo,

    wie kan mij helpen. Ik heb de zolid dvd maker gekocht bij de aldi maar ik kreeg geen beeld zowel niet van de videorecorder als van de analoge filmcamera. Bij de filmcamera krijg ik wel geluid overigens. Maar bij deze filmacamera heb ik geen mogelijkheid om het witte tulpstekkertje kwijt te kunnen. Deze camera heeft maar 2 uitgangen (1 geel en 1 zwart). Bij de analoge videorecorder krijg ik helemaal geen beeld of geluid.

    Heeft iemand hier ervaringen mee en kan hij/zij mij aangeven hoe dit op te lossen is?

    Alvast bedankt voor de hulp!

    Groet,

    Bena[/quote]

  20. #20

    Standaard Driver


    Hallo, ik wil niet zozeer op jullie discussie reageren maar kwam via Google op dit forum terecht en denk dat jullie mij kunnen helpen.
    Ook ik heb de Zolid DVD maker van de ALDI gekocht ( werkte bij mij prima, beter zelfs dan de bij de camera geleverde software van SONY), in februari heb ik m’n laptop helemaal schoongemaakt (geformatteerd) en dacht daarna ook ff de driver van Zolid weer te kunnen installeren…. niet dus, de DVD met de driver is onvindbaar en ik heb nu na 3 maanden de zoektocht maar opgegeven.
    Kan ik van een van jullie de driver krijgen? Voor alle duidelijkheid het gaat me alleen om de Zolid driver en niet om de ArcSoft Showbiz DVD2 software.
    Via ALDI en internet kom ik niet verder omdat de naam ZOLID gewoon door Aldi is verzonnen en dus niet bestaat, wel krijg ik de Engelse firma van dit apparaatje maar!! Die geeft niet de mogelijkheid een driver te downloaden.
    Gr.
    Herman
    p.s. de kosten zijn voor mijn rekening natuurlijk.

  21. #21

    Standaard


    Je zoektocht is ten einde. Op deze side kun je de driver vinden.
    http://www.kworld.com.tw/support_download.aspx?id=241
    Hier heet hij wel wat anders, maar het is het zelfde apparaatje. Veel plezier er mee.

  22. #22

    Standaard

    staat op de hoes van de CD Vergeet niet het sckakelaartje op de scartplug op output te zetten

  23. #23

    Standaard Zolid DVD maker Aldi

    Hallo,

    Weet iemand misschien hoe ik geluid kan krijgen bij mijn zolid dvd maker. Heb goed beeld alleen geen geluid.

    Hoop dat iemand mij kan helpen.

    Groetjes Annet

  24. #24

    Standaard

    Weet iemand hoe ik de op de doos vermeld resolutie van 720x480 videoresolutie kan instellen? Ik kan in de Arcsoft software of in Moviemaker slechts kiezen tussen320x240 of 160x120 beeldresolutie

  25. #25

    Standaard

    Het is zowat 7 maanden later maar heb jij de oplossing ?
    Wel beeld maar geen geluid. Bij mij staat Soundmax en dat moet usb emp adio device zijn. Kan dit NIET veranderen. Bvd. grt. Dinos

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •