Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 28 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Receiver voor Mission M set

    Hallo,

    Ik heb sinds een jaar een Mission M serie speaker set en ben na mijn oude standaard Sony receiver wel toe aan wat beters.

    Mijn speakerset bestaat uit:
    Front: M32i
    Center: M3c2i
    Surround: M30i
    (allemaal aangesloten met QED speaker kabels)

    Nou ben ik al een tijdje aan het surfen en ben vandaag bij Raf Amsterdam geweest om te kijken/luisteren. En ben op een aantal toekomst proof receivers uitgekomen die mij wel interesseren.

    Denon:
    AVR-2307
    AVR-2807

    Marantz:
    SR4100
    SR5100

    Pioneer:
    VSX-2016AV-S
    VSX-1016AV-S

    Onkyo:
    TX-SR604E
    TX-SR674E

    Nou kom ik er niet meer helemaal uit, want heb bij de merken allemaal een goedkopere versie en een duurdere. Maar kom bij veel niet uit het echte verschil wat de meerwaarde waard is.

    Wat voor mij wel van belang is is dat ze HDMI, 7.1 en autosetup (of geavanceerde instellingen) hebben.

    Maar wat denken jullie of vind uit ervaring de best passende receiver?
    Graag hulp

    Groeten,
    Martijn
    DVD speler: Pioneer DV-490V I Tv: Sony KV-28FX68 I Receiver: Sony STR-DE595 I Front speakers: Mission m32i I Center speaker: Mission m3c2i I Rear speakers: Mission m30i I Afstandsbediening: Logitech Harmony 785 I Kabels voor: QED Classic I Kabels Rear: QED Micro I Scart dvd: QED Silver Reference AV21 I Scart UPC digitale TV: QED Performace SQart P41 I DVD -> Receiver: QED nog iets...

  2. #2

    Standaard

    Martijn,
    de verschillen tussen duurdere en goedkopere versies zijn vaak:
    meer vermogen,
    meer aansluitingen,
    meer instellingen,
    meer radio voorkeuze zenders.
    Dit kan per merk verschillen, dus gezien je eisen kun je het beste eerst uitzoeken welke modellen minimaal jouw vereisten aansluitingen/instellingen hebben.

    Als je dat hebt uitgezocht is het een kwestie van gaan luisteren welke combinatie welke voor jou het beste klinkt met QED en Mission.

  3. #3

    Standaard

    Gewoon luisteren!
    Ik zou eerder op klank afgaan dan alle "gadgets" en instellingen aanboord.

  4. #4
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    de verschillen tussen duurdere en goedkopere versies zijn vaak:
    meer vermogen,
    meer aansluitingen,
    meer instellingen,
    meer radio voorkeuze zenders.
    En met wat geluk vertaald de meerprijs zich ook in een betere voeding en dergelijk wat zich al snel uit in de uiteindelijke kwaliteit (tezamen met meerdere factoren uiteraard).

  5. #5

    Standaard

    oke ik heb zelf nog niet de kans gekregen om de combinaties van deze merken receivers en mission speakers te beluisteren.

    Heeft iemand ervaring met deze combinatie en wat voor soort eigenschappen ze hebben dan?

    Ik neig naar de pioneer 2016 ivm de geavanceerde instel mogelijkheden en vermogen (heb ook net de pioneer 490 dvd speler gekocht) .
    Maar zijn is dit een goed koppel of zit ik beter bij denon of maratz?

    Graag mensen met luister ervaring en hun belevenis
    DVD speler: Pioneer DV-490V I Tv: Sony KV-28FX68 I Receiver: Sony STR-DE595 I Front speakers: Mission m32i I Center speaker: Mission m3c2i I Rear speakers: Mission m30i I Afstandsbediening: Logitech Harmony 785 I Kabels voor: QED Classic I Kabels Rear: QED Micro I Scart dvd: QED Silver Reference AV21 I Scart UPC digitale TV: QED Performace SQart P41 I DVD -> Receiver: QED nog iets...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mvmoock
    oke ik heb zelf nog niet de kans gekregen om de combinaties van deze merken receivers en mission speakers te beluisteren.

    Heeft iemand ervaring met deze combinatie en wat voor soort eigenschappen ze hebben dan?

    Ik neig naar de pioneer 2016 ivm de geavanceerde instel mogelijkheden en vermogen (heb ook net de pioneer 490 dvd speler gekocht) .
    Maar zijn is dit een goed koppel of zit ik beter bij denon of maratz?

    Graag mensen met luister ervaring en hun belevenis
    Zolang je geen andere mensen hier treft die deze combinatie hebben kunnen we alleen maar zeggen: ga zelf luisteren!

    Toen ik net op dit forum kwam vroeg ik ook naar advies maar meestal krijg je oppervlakkige antwoorden en wat korte antwoorden die enigzins iets beschrijven.

    Functies en gadgets zijn voor jou blijkbaar belangrijk en je hebt niet echt een idee wat voor geluid je wilt. Grote kans dus dat zo'n beetje elke receiver die jij opnoemt voor jou goed gaat klinken. Ik heb zelf Marantz/B&W en dat is voor mij een hele fijne combinatie maar toen ik hier net kwam lette ik veel meer op functies en vooral prijs. Pas toen ik me echt ging orienteren en hier en daar wat luisteren hoorde ik pas de verschillen in geluid.

    Ik heb geen flauw idee hoe die missions klinken en wat een fijne match is met een receiver dus tot die tijd wachten we af tot er een Mission bezitter dit topic leest

  7. #7

    Standaard

    Nog een vijfde merk:
    Yamaha.
    Deze combineert klankmatig gezien volgens mij het beste met Mission. Mission werd in het verleden meestal gecombineerd met Kenwood, een merk dat bijna dezelfde klankeigenschappen heeft als Yamaha. :wink:

    Edgar Smit heeft deze combi (als ik mij niet vergis,) ook gebruikt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Wat voor een klang eigenschappen heeft de combinatie dan?
    Ik ben vooral opzoek naar een mooi ruim stereobeeld, helder geluid en strak diep laag.

    Mijn voorkeur gaat op het moment naar de Pioneer 2016 ivm de vele instel mogelijkheden en ik heb vorige week de pioneer 490 dvd speler gekocht.
    Heeft iemand deze in bezit en in welke combinatie dan?
    DVD speler: Pioneer DV-490V I Tv: Sony KV-28FX68 I Receiver: Sony STR-DE595 I Front speakers: Mission m32i I Center speaker: Mission m3c2i I Rear speakers: Mission m30i I Afstandsbediening: Logitech Harmony 785 I Kabels voor: QED Classic I Kabels Rear: QED Micro I Scart dvd: QED Silver Reference AV21 I Scart UPC digitale TV: QED Performace SQart P41 I DVD -> Receiver: QED nog iets...

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mvmoock
    Wat voor een klank eigenschappen heeft de combinatie dan?
    Ik ben vooral opzoek naar een mooi ruim stereobeeld, helder geluid en strak diep laag.
    De luidsprekers van Mission hebben een klein dalletje in het hoog-midden en een receiver/versterker van Yamaha hebben een klein piekje in het hoog-midden. Het "gat" van de luidsprekers wordt dus gevuld door de receiver/versterker. Dit noemen wij "matchen". :wink:

    Wanneer Mission luidsprekers niet goed gematched worden, kun je soms heel duidelijk horen welk soort weergever (woofer, squawker of tweeter) de toon produceert. Dit is niet de bedoeling. De luidspreker moet nl. als 1 geheel klinken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #10

    Standaard

    Aha dat is wel duidelijk
    Maar hoe doet een Pioneer het met mission speakers? Heeft iemand daar ervaring mee?
    DVD speler: Pioneer DV-490V I Tv: Sony KV-28FX68 I Receiver: Sony STR-DE595 I Front speakers: Mission m32i I Center speaker: Mission m3c2i I Rear speakers: Mission m30i I Afstandsbediening: Logitech Harmony 785 I Kabels voor: QED Classic I Kabels Rear: QED Micro I Scart dvd: QED Silver Reference AV21 I Scart UPC digitale TV: QED Performace SQart P41 I DVD -> Receiver: QED nog iets...

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mvmoock
    Aha dat is wel duidelijk
    Maar hoe doet een Pioneer het met mission speakers? Heeft iemand daar ervaring mee?
    Maar dat is wel uit te leggen.

    Als je foto's op een eigen website hebt moet je daar met de rechtermuisknop op klikken, kiezen voor eigenschappen en de tekst bij adres (url) selecteren. (Tenminste met Internet Explorer)

    Deze tekst plak je hier weer, die selecteer je en dan druk je op het knopje 'img'. Voor de tekst komt dan [img] en achter de tekst [/img]

    Staan je foto's op je pc kun je deze makkelijk via www.imageshack.us online krijgen. Daarna doe je weer hetzelfde als in de alinea hierboven.

    Succes. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mvmoock
    Aha dat is wel duidelijk
    Maar hoe doet een Pioneer het met mission speakers? Heeft iemand daar ervaring mee?
    Maar dat is wel uit te leggen.

    Als je foto's op een eigen website hebt moet je daar met de rechtermuisknop op klikken, kiezen voor eigenschappen en de tekst bij adres (url) selecteren. (Tenminste met Internet Explorer)

    Deze tekst plak je hier weer, die selecteer je en dan druk je op het knopje 'img'. Voor de tekst komt dan [img] en achter de tekst [/img]

    Staan je foto's op je pc kun je deze makkelijk via www.imageshack.us online krijgen. Daarna doe je weer hetzelfde als in de alinea hierboven.

    Succes. :wink:
    Prima antwoord Alexander, maar naar mijn idee hoort het antwoord bij een andere vraag ....
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mvmoock
    Aha dat is wel duidelijk
    Maar hoe doet een Pioneer het met mission speakers? Heeft iemand daar ervaring mee?
    Maar dat is wel uit te leggen.

    Als je foto's op een eigen website hebt moet je daar met de rechtermuisknop op klikken, kiezen voor eigenschappen en de tekst bij adres (url) selecteren. (Tenminste met Internet Explorer)

    Deze tekst plak je hier weer, die selecteer je en dan druk je op het knopje 'img'. Voor de tekst komt dan [img] en achter de tekst [/img]

    Staan je foto's op je pc kun je deze makkelijk via www.imageshack.us online krijgen. Daarna doe je weer hetzelfde als in de alinea hierboven.

    Succes. :wink:
    Prima antwoord Alexander, maar naar mijn idee hoort het antwoord bij een andere vraag ....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mvmoock
    Aha dat is wel duidelijk
    Maar hoe doet een Pioneer het met mission speakers? Heeft iemand daar ervaring mee?
    Pioneer komt met mission wat schel over.
    Yamaha matched goed met Mission, maar ook Marantz matched goed. De combo Marantz-Mission wordt door sommigen wat "warm" ervaren terwijl anderen de combo Yamaha -Mission juist te schel vinden. Zelf vond ik de combo yamaha mission goed.

    Toch een klein puntje, je wilt een goed stereogeluid, dan heb ik twee tips voor je:
    1) koop een losse CD speler, deze geeft veel beter stereo geluid dan een DVD speler, simpelweg omdta de DAC's in een DVD speler voor het stereogebruik erg simpel en eenvoudig zijn.
    2)veel receivers klinken erg goed in 5.1, maar in stereo laten ze wat liggen. Ook dit komt omdat ze eigenlijk voor surround gemaakt zijn en er op de stereo DAC's beknibbelt is. Als stereo echt belangrijk voor je is, zul je echt zelf moeten gaan luisteren welke receiver voor jou het best in stereo klinkt.

    Het lijkt soms of we niemand een eenduidig advies kunnen geven en dat klopt ook wel. Omdat ieder mens anders hoort en iedere kamer zijn eigen akoestiek heeft, is bestaat er geen eenduidig advies. Wij kunnen aangeven of iets matched, maar wat voor mij een match is, kan een ander afschuwelijk vinden. Daarom is het egr belangrijk om zelf te gaan luisteren, immers jij bent degene die het geld er voor uitgeeft en er naar gaat luisteren. Dus het advies wat we geven is bedoeld om jou als koper optimaal te laten genieten van je set en de aanschaf.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mvmoock
    Aha dat is wel duidelijk
    Maar hoe doet een Pioneer het met mission speakers? Heeft iemand daar ervaring mee?
    Pioneer komt met mission wat schel over.
    Yamaha matched goed met Mission, maar ook Marantz matched goed. De combo Marantz-Mission wordt door sommigen wat "warm" ervaren terwijl anderen de combo Yamaha -Mission juist te schel vinden. Zelf vond ik de combo yamaha mission goed.

    Toch een klein puntje, je wilt een goed stereogeluid, dan heb ik twee tips voor je:
    1) koop een losse CD speler, deze geeft veel beter stereo geluid dan een DVD speler, simpelweg omdta de DAC's in een DVD speler voor het stereogebruik erg simpel en eenvoudig zijn.
    2)veel receivers klinken erg goed in 5.1, maar in stereo laten ze wat liggen. Ook dit komt omdat ze eigenlijk voor surround gemaakt zijn en er op de stereo DAC's beknibbelt is. Als stereo echt belangrijk voor je is, zul je echt zelf moeten gaan luisteren welke receiver voor jou het best in stereo klinkt.

    Het lijkt soms of we niemand een eenduidig advies kunnen geven en dat klopt ook wel. Omdat ieder mens anders hoort en iedere kamer zijn eigen akoestiek heeft, is bestaat er geen eenduidig advies. Wij kunnen aangeven of iets matched, maar wat voor mij een match is, kan een ander afschuwelijk vinden. Daarom is het egr belangrijk om zelf te gaan luisteren, immers jij bent degene die het geld er voor uitgeeft en er naar gaat luisteren. Dus het advies wat we geven is bedoeld om jou als koper optimaal te laten genieten van je set en de aanschaf.
    Heel juist Edgar.
    Wat de een "Warm" noemt, noemt een ander "donker" of zelfs "dof"
    Wat de een "schel" noemt, noemt een ander "Helder"

    ieder moet zelf luisteren, maar zo'n genuanceerde reactie als de jouwe helpt wel om bij het luisteren te weten waar je op mag/kan/moet letten.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  16. #16

    Standaard

    Oke duidelijk zo`n antwoord hoopte ik op

    Nou heb ik geloof is een keer gelezen dat de makers van de mssion speakers gebruik maken van de denon versterkers/receivers.
    Weet iemand daar wat meer van?
    DVD speler: Pioneer DV-490V I Tv: Sony KV-28FX68 I Receiver: Sony STR-DE595 I Front speakers: Mission m32i I Center speaker: Mission m3c2i I Rear speakers: Mission m30i I Afstandsbediening: Logitech Harmony 785 I Kabels voor: QED Classic I Kabels Rear: QED Micro I Scart dvd: QED Silver Reference AV21 I Scart UPC digitale TV: QED Performace SQart P41 I DVD -> Receiver: QED nog iets...

  17. #17

    Standaard

    MVMOOCK,
    ik heb geen id of de Mission fabrikant dit doet. Wat je dus wel kan doen is om eens te gaan luisteren.
    De match is heel erg belangrijk, zelf vind ik Marantz heel erg fijn maar dat heeft compleet te maken met de "match" met mijn versterker. B&W speakers zijn niet slecht, maar vond ze op Marantz minder goed uit de verf komen. (Te)warm, wollig.
    Dus het hangt van je match af en je persoonlijke smaak.
    gr Rob

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mvmoock
    Nou heb ik geloof is een keer gelezen dat de makers van de mssion speakers gebruik maken van de denon versterkers/receivers.
    Weet iemand daar wat meer van?
    Dat denk ik niet. Ik heb wel eens naar een dergelijke combinatie geluisterd. De luidspreker klonk niet als 1 geheel omdat het geluid toen de Denon-kwaliteiten misten.

    Of ze moesten de luidsprekers ondersteboven gezet hebben?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mvmoock
    Nou heb ik geloof is een keer gelezen dat de makers van de mssion speakers gebruik maken van de denon versterkers/receivers.
    Weet iemand daar wat meer van?
    Dat denk ik niet. Ik heb wel eens naar een dergelijke combinatie geluisterd. De luidspreker klonk niet als 1 geheel omdat het geluid toen de Denon-kwaliteiten misten.

    Of ze moesten de luidsprekers ondersteboven gezet hebben?

    Kom dan zeker maar eens bij mij luisteren,

    Denon AVR-4306 (Goede Audio DACS)
    Denon DVD-3930 ( Apparte Stereo DACS) (geen losse cd speler nodig.)

    Speakers: 4x Mission M35i, 2xM32i, 1x M3C2i, 1x Rel Strata V.

    Beter kan natuurlijk altijd maar vraag dan niet welk budget ik er extra voor uit de kast moet gaan trekken.


    Klinkt hier super volgens heel wat mensen,
    Ook voor mij zelf.


    P.S. er zijn heel wat Denon setjes standaard met oa de mission m31, m32 afgeleverd. ook aanbiedingen genoeg geweest.

    Sterkste advies,

    gewoon uitproberen of het klinkt als je nieuwe speakers gaat kopen.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dutchman01
    Klinkt hier super volgens heel wat mensen,
    Ook voor mij zelf.
    Ik neem aan dat je bedoelt dat niet alleen jij het mooi vind, maar ook anderen. Anders lijkt het er meer op dat je deze combinatie door anderen hebt aan laten praten. :wink:
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dutchman01
    Klinkt hier super volgens heel wat mensen,
    Ook voor mij zelf.
    Ik neem aan dat je bedoelt dat niet alleen jij het mooi vind, maar ook anderen. Anders lijkt het er meer op dat je deze combinatie door anderen hebt aan laten praten. :wink:
    Laat ik het zo zeggen,

    Ik ben zeer content met mijn systeem wil echt niks anders meer aan deze combinatie veranderen.

    Veel vrienden en kennissen die bij mij thuis geweest zijn komen nu ook graag langs om mede hun eigen muziek hier bij mij thuis te beluisteren.
    niet alleen meer voor gezelligheid en de drank.
    regelmatig kijken we ook gezamelijk een dvd'tje.

    geluid is echt onwijs mooi.

  22. #22

    Standaard

    Dat je jouw hobby dan ook met anderen kan delen is dan helemaal mooi. Misschien kun jij die anderen ook een keer helpen om het geluid en net zo mooi te krijgen als bij jou . Je kunt dan ook regelmatig bij iemand anders afspreken om een keer een film te bekijken. :wink:
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  23. #23
    Martijn1968
    Guest

    Standaard

    Wellicht ten overvloede maar bij deze ik heb een Denon 2307 staan met mission M35i frontspeakers en ik vind zelf deze combo zeer goed klinken.
    Ik was op zoek naar een warm geluid met een volle bas en heb in mijn zoektocht ook een Pioneerreceiver gehad en onmiddelijk retour gebracht veel te veel hoog en geen warmte....

    ik neem aan dat de 2807 een nog mooier geluid geeft (andere DAC)

    wel heb ik er voor HT nog een kleine sub bij staan al is die voor het stereogeluid minder nodig...

    Ik was zeer aangenaam verrast door de warmte en de kracht van de 2307 en de muzikaliteit van de Mission speakers.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martijn1968
    Wellicht ten overvloede maar bij deze ik heb een Denon 2307 staan met mission M35i frontspeakers en ik vind zelf deze combo zeer goed klinken.
    Ik was op zoek naar een warm geluid met een volle bas en heb in mijn zoektocht ook een Pioneerreceiver gehad en onmiddelijk retour gebracht veel te veel hoog en geen warmte....

    ik neem aan dat de 2807 een nog mooier geluid geeft (andere DAC)

    wel heb ik er voor HT nog een kleine sub bij staan al is die voor het stereogeluid minder nodig...

    Ik was zeer aangenaam verrast door de warmte en de kracht van de 2307 en de muzikaliteit van de Mission speakers.
    Verrast door jou ontdekking van de combinatie Denon en Mission Luidsprekers ben ik niet.
    Ik weet immers zelf dagelijks hoe die combinatie klinkt.
    Gewoon heel erg goed dus zo als je zelf al aangeeft.

    Heb jij je M35i 's ook al eens met dubbele luidspreker kabels aangesloten
    en/of via bi-amping?

    Ik gebruik in mijn set met stereo wel een Rel Strata 5 subwoofer
    voor stereo ingesteld hier vanaf 44 hz en lager geeft net dat kleine beetje diep laag meer dat de m35's niet kunnen weergeven.

    laat je ook eens door een goede sub verrassen.
    je wil niet meer zonder dan.

    PS alleen het verschil tussen de DAC's in de 2307 en 2807 is niet zo drastisch groot te noemen verwacht alleen door deze verschillende DAC's geen wereld verschil.

    Natuurlijk zijn dat wel verbeteringen.
    naast dac's alleen spelen er nog andere zaken mee in de opbouw van de AVR.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martijn1968
    Wellicht ten overvloede maar bij deze ik heb een Denon 2307 staan met mission M35i frontspeakers en ik vind zelf deze combo zeer goed klinken.

    Ik was zeer aangenaam verrast door de warmte en de kracht van de 2307 en de muzikaliteit van de Mission speakers.
    Dat je verrast wordt door de warmte is eigenlijk heel logisch. De luidsprekers worden aangestuurd door een receiver die eigenlijk niet geschikt is om luidsprekers met zo'n hoge belastbaarheid aan te sturen.

    Mocht je het soms niet met mij eens zijn, dan zou je bv. de rear speakers (mits ander model dan de "fronts") een keer als "front" kunnen gebruiken. Het geluid zal dan heel anders klinken en dan met name in het laag-midden. Deze tonen zullen dan wat meer naar voren komen en voor een "vol" en dynamisch geluid zorgen. De lage tonen zijn dan wel weer minder, maar de subwoofer zal dit dan beter aan kunnen vullen. :wink:
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •