Pagina 129 van 150 EersteEerste ... 2979119125126127128129130131132133139 ... LaatsteLaatste
De resultaten 3.201 tot 3.225 van 3740 worden weergegeven.
  1. #3201

    Standaard

    Zojuist gezien:

    Alien
    Ik neem aan dat iedereen wel bekend is met deze film, dus ik zal er verder geen woorden aan vuil maken. Behoort, samen met Aliens, tot de beste in zijn genre.

    8,5/10
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  2. #3202

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door James caviezel Bekijk bericht
    Dat quoten lukt me nog steeds niet . Maar om verder te gaan met de discussie, op moment ken ik geen andere serie die de materie rond the blue sea behandelt a lá dit.

    Flauwe grappen, kan me er geen herinneren van Freeman?
    Quoten, druk onderaan gewoon op de paars/blauwe quote button!

  3. #3203

    Standaard

    The Proud Ones (Robert D. Webb, 1956)
    The Proud Ones vertelt ons het standaard verhaal van law & order en goed versus kwaad. Toch springt de film uit de middenmoot, omdat de film Robert Ryan en Jeffrey Hunter heeft. Cass Silver (Ryan) speelt de sheriff van het dorpje Flat Rock. Als de 'cattle drivers' het stadje aandoen, treft Silver een demoon uit zijn verleden. Met de gokbaas en slechterik John Barrett had hij een geschil, maar Silver verliet zijn vorige stadje op advies van zijn vrouw. Silver voorziet problemen, maar hij heeft slechts twee oudere deputy's. Hij wil dat de jonge Thad Anderson (Hunter) zijn assistent wordt, maar deze jongeman zweert wraak op Silver omdat hij zijn vader onder verdachte omstandigheden heeft vermoord. Kan Silver de waarheid op Anderson overbrengen en kunnen ze samen stand houden tegen het naderende onheil? Meerdere confrontaties en een laatste shoot out zullen hierover beslissen. Een degelijke western die door de mooie cinemascope (kleuren)beelden de moeite van het zien waard is. ***½
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  4. #3204

    Standaard

    Gisteravond ook nog gezien:

    Aliens
    Meer spanning, meer actie, meer Aliens
    Wellicht nog beter dan zijn voorganger.

    8,5/10
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  5. #3205

    Standaard

    Trees Lounge (1996)
    De 31-jarige Tommy heeft geen werk, geen vrouw en eigenlijk gewoon geen leven. Hij brengt z'n dagen vooral door op een kruk in de 'Trees Lounge', het café waar hij boven woont. Wanneer Tommy een baantje krijgt als ijsverkoper, komt hij in de problemen omdat hij aanpapt met de zeventienjarige Debbie, wat hem uiteraard de woede van haar vader op de hals haalt...

    Deze film is naast z,n hoofdrol,ook het regiedebuut van Steve Buscemi,tevens schreef hij de film die ook gedeeltelijk auto-biografische schijnt te zijn. Hiermee doelt hij voornamelijk op het feit denk ik wat er met hem gebeurd was als hij geen acteur was geworden en de wijk waar hij woonde niet verlaten had. Ondanks het zware onderwerp is het hier en daar best komisch te noemen. De film moet het ook niet echt van het plot maar de ontwikkelingen van de karakters hebben. Verder is er goed acteerwerk en sterke dialogen wat het een aangename zit maken. 7.5/10

    As Good as It Gets (1997)
    Melvin Udall is een gecompliceerd mens. Hij is het soort persoon waar iedereen een blokje voor om loopt. Alleen Carol, de serveerster van het restaurant waar hij dagelijks eet, weet wel raad met zijn intolerante gedrag. Wanneer Melvin’s homofiele buurman Simon in het ziekenhuis terechtkomt, wordt hij gevraagd te zorgen voor zijn hondje Verdell. Dit kleine mormel zorgt voor een verrassende wending in hun levens.

    Komische feelgood film met vooral veel cynische humor en sarcastische opmerkingen. De film wordt natuurlijk gedragen door Jack Nicholson die de juiste toon weet te zetten met z,n rol waar hij terecht een Oscar voor mocht ontvangen wat ook van de rol van Helen Hunt gezegd kan worden. Hier en daar is de film iets te langdradig wat een beetje de vaart uit de film haalt. Toch is het in z,n geheel genomen wel een geslaagde film met memorabele scenes te noemen waarin humor en drama mooi gedoseerd worden,al zal misschien voor sommigen vooral op het einde het wat te sentimenteel zijn,maar ik vond het wel mooi op deze manier. 7.5/10
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  6. #3206

    Standaard

    Clerks II

    Een waardig opvolger van het eerste deel. De situaties zijn weer te debiel voor woorden, maar zo droog.

    7,5/10

    From Dusk Till Dawn

    Viel me tegen, de eerste 3 kwartier waren vermakelijk, redelijk veel actie. Maar naar de twist vond ik het niks meer aan, ik zag de twist ook niet aankomen. Vervolgens wel lekker veel actie. Maar naar een tijdje had ik het wel gezien met al die vampiers.

    6,5/10

  7. #3207

    Standaard

    Panic Room, leuke film, had ik nog nooit gezien. fijne beklemmende sfeer, alleen een klein beetje voorspelbaar. 8,5

    The Texas Chainsaw Massacre uit 1974), blijft een enge film vind ik, maar er staat in eht begin dat het echt gebeurd is en dat kan allemaal wel, maar die dooie opa kan toch nooit echt gebeurt zijn? 7,8
    Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite? - Mr Blonde

  8. #3208

    Standaard

    Het is gebasseerd op een waar gebeurd verhaal. Dat wil zeggen dat de film grotendeels overeenkomt met echte gebeurtenissen. Maar dat neemt niet weg dat de regisseur het verhaal hier en daar wat aan kan passen.

    Ik weet niet meer precies wat er in het echt allemaal is gebeurd. Maar dat staat wellicht wel ergens tussen de extra´s.
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  9. #3209

    Standaard

    Broken Lance (Edward Dmytryk, 1954)
    Broken Lance is meer een familiedrama dan een pure western. De film is een remake van de betere noir House of Strangers, maar dan in een western setting. Het verhaal centreert zich rond grootgrondbezitter Matt Devereaux (Spencer Tracy). Joe, zijn meest rechtschapen zoon neemt de schuld op zich van een door hem gepleegde misdaad. Als vaderlief komt te overlijden verkopen de drie zoons vele stukken grond. Als Joe uit de bak komt, proberen ze hem uit te kopen. Hij wil echter alleen rechtvaardigheid en gerechtigheid. Met zijn verhaallijn lijkt de film wel op Giant, maar dat hoge niveau haalt het niet. Giant kende een alom fantastische cast, een intrigerend verhaal en een schitterende omgeving. Broken Lance heeft wel potentie, maar het komt er niet uit. Tracy en Widmark zijn wel prima, maar de film is op sommige momenten te langdradig. Aardige film, maar ik had gehoopt op een mooiere afsluiting van de verder overigens prima Classic Western Collection: The Outlaws box. ***½
    Laatst aangepast door Coen P. : 18-04-2007 om 17:21
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  10. #3210

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas Reuver Bekijk bericht
    Het is gebasseerd op een waar gebeurd verhaal. Dat wil zeggen dat de film grotendeels overeenkomt met echte gebeurtenissen. Maar dat neemt niet weg dat de regisseur het verhaal hier en daar wat aan kan passen.

    Ik weet niet meer precies wat er in het echt allemaal is gebeurd. Maar dat staat wellicht wel ergens tussen de extra´s.
    stukje geschiedenisles:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ed_Gein
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  11. #3211

    Standaard

    Een avondje met Toon (en deels met Pieter) leverde het volgende op:


    Seijû gakuen ****1/2

    Regie: Norifumi Suzuki (1974)

    ‘School of the Holy Beast’ is een van de meest beroemde nunsploitation films en na het zien kan ik goed begrijpen waarom: het is gewoonweg een van de beste. Zoals gebruikelijk zwelgt de film in blasfemie en shockerende zaken, maar deze film kende zelfs een gedecideerd antireligieuze boodschap, althans zo kwam het op mij over. Pas toen de film bijna gedaan was keek ik op de hoes wie de regisseur was en ik was verrast om daar de naam van Norifumi Suzuki aan te treffen, waardoor de visuele flair direct verklaard werd, want dat is toch een van Suzuki’s meest herkenbare kenmerken (net als van die ‘andere’ Suzuki natuurlijk). Want deze film is niet alleen thematisch uitzinnig, ook visueel is het erg sterk en bizar allemaal, waardoor de beelden extra aan kracht winnen. Een van de belangrijkste kenmerken van een echt krachtige film zijn voor mij altijd bepaalde hoogst memorabele scènes die op je netvlies gebrand blijven en deze heeft er daar meerdere van, waarbij ik de marteling waarbij de rozenblaadjes in slowmotion in het rond vlogen de meest sterke vond. Hoogst aanbevolen voor de liefhebbers.

    Our Man in Havanna ****

    Regie: Carol Reed (1959)

    De vierde film die ik zie van Carol Reed (na de meesterwerken ‘The Third Mam, ‘The Fallen Idol’ en ‘Odd Man Out’) en hoewel ik het de minste van de vier vond, is het nog steeds een bovengemiddelde film. Wederom een samenwerking tussen Reed en schrijver Graham Greene en de stijl is dezelfde als in die andere films met het grote verschil dat hier een flinke dosis humor verwerkt is. Maar net als een film als ‘Charade’ zit de humor de spanning en de paranoia van de Koude Oorlog die in de film geportretteerd wordt nergens echt in de weg, de film neemt alles met een korrel zout. Deze curieuze mengeling is tegelijkertijd het meest verfrissende aspect, als dat het voorkomt dat de film echt naar de hoogste regionen stijgt. Visueel gezien was het relatief tam voor een Reed film hoewel zo hier en daar zijn gekantelde camerastandpunten en prachtige gebruik van schaduwen weer zijn kenmerkende, bijna abstracte gevoel van ruimte wist te creëren.

    Brute Force ****1/2

    Regie: Jules Dassin (1947)

    Na ‘The Naked City’ weer een indrukwekkende vertoning van rauw realisme van regisseur Jules Dassin en producent Mark Hellinger. De film is opvallend gewelddadig en wreed voor een Hollywoodfilm uit deze periode en samen met de fatalistische climax waren dat toch wel de punten die mij het meest raakten. Hume Cronyn zet een zeer gedenkwaardige wrede gevangenisbewaarder neer en was wat mij betreft de angel van deze opmerkelijke film.

    Fallen Angel ****1/2

    Regie: Otto Preminger (1945)

    Een werkelijk fantastische studie naar dubbelzinnigheid van de onnavolgbare Otto Preminger. Preminger wordt vaak synoniem gezet aan lange takes en hoewel hij dit vaak doet is dat zeker niet altijd het geval, want de statische aard van ‘Where the Sidewalk Ends’ ga ik ook steeds meer waarderen. Toch is dit een van zijn kenmerkende lange take films en de film kent dan ook opvallend weinig takes voor een Hollywoodfilm uit deze periode. Maar in tegenstelling tot de barokke en wollige lange take stijl van iemand als Max Ophüls, zijn de lange takes van Preminger juist altijd ontzettend economisch van aard: het is geen mooifilmerij maar een manier om betekenis te creëren en een zeer prettige compactheid en vloeiendheid aan zijn films te geven. Kijk hiervoor enkel naar de scène in het begin in Pop’s café, waarin zijn montagemomenten constant narratief gegrond zijn en hij een prachtig ruimtelijk gevoel aan de scène weet te geven. Zoals altijd weigert Preminger om zijn karakters te veroordelen (hij laat in deze film zelfs een van de personages uitroepen ‘who are we to judge?’, het ultieme Preminger statement) en legt wederom een welhaast sardonisch genoegen aan de dag om zijn sympathie bij de minst sympathieke karakters te leggen – als Preminger moet kiezen, kiest hij liever voor de underdog. Als film noir is ‘Fallen Angel’ misschien niet subliem, maar als Preminger film wel degelijk, een meesterwerkje zelfs.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  12. #3212

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Our Man in Havanna ****

    Regie: Carol Reed (1959)
    Zag vandaag de dvd staan bij Van Leest, heb je toevallig de Nederlandse dvd gekeken? Zo ja, hoe was de kwaliteit daar van? Danku.

  13. #3213

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kasper Peters Bekijk bericht
    Zag vandaag de dvd staan bij Van Leest, heb je toevallig de Nederlandse dvd gekeken? Zo ja, hoe was de kwaliteit daar van? Danku.
    Ja, ik heb de Nederlandse DVD gezien (of althans de Belgische, maar ik neem aan dat die dezelfde zijn) en ik vond de kwaliteit meer dan goed te noemen. Weet niet hoe het zich op een plasmascherm blijft ophouden, maar op een normaal scherm is hier niks mis mee.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  14. #3214

    Standaard

    Entourage (S1) (Doug Ellin, 2004)
    Wederom een goede HBO serie, over een jonge filmster (Vince Chase). De serie geeft een kijkje in het leven van deze opkomende filmster en zijn vrienden (die allemaal van zijn succes profiteren). Acteerwerk is dik in orde (eigenlijk een vast gegeven bij HBO), vooral de agent is dankzij Jermy Piven (Smoking Aces) een prachtrol geworden. Entourage is een vermakelijke serie met veel verwijzingen naar films en enkele leuke gastrollen (van onder andere Scarlett Johansson). Direct verder met het 2e seizoen! 7.2/10

  15. #3215

    Standaard

    Captain Blood ****

    Regie: Michael Curtiz (1935)

    Mijn eerste swashbuckler en mijn eerste Errol Flynn film of gaan die twee altijd hand in hand? Hoe dan ook, ik vond deze avonturenfilm eigenlijk best een vermakelijk hapje. Regisseur Michael Curtiz (‘Casablanca’) weet samen met niemand minder dan DoP Ernst Haller de film de nodige visuele flair te geven, waarbij ik vooral het gebruik van schaduwen hier en daar leuk gedaan vond. Over Flynn heb ik nog steeds gemengde gevoelens, ik vind hem nog steeds een ronduit irritant hoofd hebben en kan enkel hopen dat hoe meer ik er naar kijk, hoe meer dat gevoel van walging afneemt. Erg leuk vond ik in ieder geval een jonge Olivia de Havilland te zien die ik enkel kende uit Aldrich’s ‘Hush, Hush, Sweet Charlotte’. Ik geloof niet dat ik ooit een gigantisch liefhebber van het genre ga worden, daarvoor is het mij allemaal iets te braaf en oudbakken, hoewel dit het ook direct zijn charmes geeft natuurlijk, maar bij tijd en wijlen kan ik dit prima gaan zien vermoed ik.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  16. #3216

    Standaard

    [IMG]http://www.cultfilmsen***films.com/quick_pics/cobra_cover.jpg[/IMG]

    Cobra (1986) ***

    Wat doe je als een psychopaat het plaatselijke warenhuis binnenstapt, een shotgun bovenhaalt in de groenten- en fruitafdeling en lukraak het cliënteel begint af te schieten, overladen winkelkarren doet exploderen en met stukken meloen in z'n haar ermee dreigt een bom te doen ontploffen? Call the Cobra.

    Sylvester Stallone kauwt een acteerprestatie uit z'n tandenstoker en praat alsof hij net een kilo vers gedolven steenkool opgevreten heeft, terwijl hij met z'n ratelende machinegeweer de idiote plot vol gaten schiet. De debiele one-liners lijken geschreven terwijl men aan 't O.D.'en was op verboden hormonenpreparaten, je kan niet anders dan grijnzen van genot om de in testosteron badende macho-onzin. Hier en daar lijkt een scène rechtstreeks gepikt uit een eighties-slasher, maar het gegoochel met bloedzakken blijft uit. Sly's ex Brigitte Nielsen toont haar natuurlijke talent om het domme blondje te spelen en hun romantische scènes zijn comedy-gold. Amusante eighties videotheek-flashback terwijl je brein op de voordeur staat te bonzen om binnen te mogen.

    Technische evaluatie van de dvd en screenshots op cultfilms en ***films.

  17. #3217

    Standaard

    Haha, weer een mooi stukje, Wim
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  18. #3218

  19. #3219

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tolpol Bekijk bericht
    [IMG]http://www.cultfilmsen***films.com/quick_pics/cobra_cover.jpg[/IMG]

    Cobra (1986) ***

    Wat doe je als een psychopaat het plaatselijke warenhuis binnenstapt, een shotgun bovenhaalt in de groenten- en fruitafdeling en lukraak het cliënteel begint af te schieten, overladen winkelkarren doet exploderen en met stukken meloen in z'n haar ermee dreigt een bom te doen ontploffen? Call the Cobra.

    Sylvester Stallone kauwt een acteerprestatie uit z'n tandenstoker en praat alsof hij net een kilo vers gedolven steenkool opgevreten heeft, terwijl hij met z'n ratelende machinegeweer de idiote plot vol gaten schiet. De debiele one-liners lijken geschreven terwijl men aan 't O.D.'en was op verboden hormonenpreparaten, je kan niet anders dan grijnzen van genot om de in testosteron badende macho-onzin. Hier en daar lijkt een scène rechtstreeks gepikt uit een eighties-slasher, maar het gegoochel met bloedzakken blijft uit. Sly's ex Brigitte Nielsen toont haar natuurlijke talent om het domme blondje te spelen en hun romantische scènes zijn comedy-gold. Amusante eighties videotheek-flashback terwijl je brein op de voordeur staat te bonzen om binnen te mogen.

    Technische evaluatie van de dvd en screenshots op cultfilms en ***films.

  20. #3220

    Standaard

    Komt deze niet spoedig weer op tv? Dan zal ik die zeker gaan kijken, is al zo lang geleden dat ik die Stallone film heb gezien. (evenals vele andere.)

  21. #3221
    Senior Member
    Registratie datum
    Jun 2006
    Woonplaats
    Maastricht, waar anders :)

    Standaard

    A nightmare on elmstreet 1 8.0/10

  22. #3222

    Standaard

    Damn it, het zal wel komen doordat ik zoveel films gezien heb vandaag. Phenomena (1985) van Dario Argento ben ik nu mee bezig en het eerste uur is behoorlijk wazig, mevrouw Jennifer Connely is camera geil, en daar hou ik niet van. Verder hebben de amerikanen liggen ***ten met sommige voice-over's. Stelletje barbaren

    The Hitcher (1986) 7.6

    Ik scheet bagger, heb geen hoge pet op van Rutger Mauer, maar ik kneep het toch effen. De beklemmende sfeer, de smerigheid en dan nauwelijks iets zeggen meer mompelen. Wow, dit kat en muis spelletje is zeer zeker de moeite waard. De muziek brengt je naar de punt van de stoel waaronder je die ook nog eens bezwijkt. Wow, wat een rol. Rutger all the way.

    Uccello dalle piume di cristallo, L' (1970) 6.9
    Interresante debuut van Dario, gelukkig een keer geen cliché horror/thriller verhaal, was dan ook bijzonder verrast op het eind, en de soundtrack was zeer zeker goed te noemen. Later meer.

  23. #3223

    Standaard

    Alien³

    Deze film kan echt niet tippen aan "Alien" en "Aliens", maar David Fincher levert hier toch een degelijke SF/Actie film af.

    7/10
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  24. #3224

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas Reuver Bekijk bericht
    Alien³

    aan "Alien" en "Aliens", maar David Fincher levert hier toch een degelijke SF/Actie film af.

    7/10

    Laat Wizz-Art het maar niet weten.:razz:

  25. #3225

    Standaard

    Die moet je uitleggen
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

Pagina 129 van 150 EersteEerste ... 2979119125126127128129130131132133139 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •