Pagina 127 van 150 EersteEerste ... 2777117123124125126127128129130131137 ... LaatsteLaatste
De resultaten 3.151 tot 3.175 van 3740 worden weergegeven.
  1. #3151

    Standaard

    Battlestar Galactica seizoen 1: doe dit niet vaak, maar deze serie verdient het: 10/10

    Lady in the Water: how the mighty (M. Night Shyamalan, The Sixth Sense) have fallen; 3/10

  2. #3152

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan Bekijk bericht
    Dat kan nog best een weekje gaan duren vrees ik voor je.
    Dat denk ik ook ja. En wellicht nog langer. Het is morgen 3 weken geleden dat ik `m zag en de beelden spoken nog steeds door m`n hoofd 8)
    Ben benieuwd naar je recensie, Maikel
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  3. #3153

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Dat denk ik ook ja. En wellicht nog langer. Het is morgen 3 weken geleden dat ik `m zag en de beelden spoken nog steeds door m`n hoofd 8)
    Ben benieuwd naar je recensie, Maikel
    Bij deze dan:

    INLAND EMPIRE *****

    Regie: David Lynch (2006)

    Toen ik ‘Mulholland Drive’ in de bioscoop zag destijds wist ik nog weinig af van David Lynch en van film in het algemeen. Ik liep toen de bioscoop uit, had geen idee wat ik zojuist gezien had, maar wist wel dat ik een van de mooiste ervaringen van mijn leven beleefd had. In veel opzichten is mijn passie voor film begonnen met deze film en nu, vele jaren later waren mijn verwachtingen dan ook zeer hooggespannen voor de laatste spruit van Lynch. Welnu, alle verwachtingen zijn volledig ingelost en ik kreeg zelfs nóg meer dan ik verwachtte. Het is simpelweg een van de beste en meest creatieve films van de laatste jaren.

    Lees verder op mijn blog I lost it at the Movies
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  4. #3154

    Standaard

    NOKAUT

    THE ROQUE

    Alleen de naakscenes met de schone dames wo Barbara Bouchet zijn aardig, de film zelf niet tot nauwelijks


  5. #3155

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Bij deze dan:

    INLAND EMPIRE *****

    Regie: David Lynch (2006)

    Toen ik ‘Mulholland Drive’ in de bioscoop zag destijds wist ik nog weinig af van David Lynch en van film in het algemeen. Ik liep toen de bioscoop uit, had geen idee wat ik zojuist gezien had, maar wist wel dat ik een van de mooiste ervaringen van mijn leven beleefd had. In veel opzichten is mijn passie voor film begonnen met deze film en nu, vele jaren later waren mijn verwachtingen dan ook zeer hooggespannen voor de laatste spruit van Lynch. Welnu, alle verwachtingen zijn volledig ingelost en ik kreeg zelfs nóg meer dan ik verwachtte. Het is simpelweg een van de beste en meest creatieve films van de laatste jaren.

    Lees verder op mijn blog I lost it at the Movies
    Interessant stukje

    -edit- over die Godard film waar je over schrijft: zou deze dvd volgens jou een aanrader zijn??
    Laatst aangepast door TheGodfather : 15-04-2007 om 15:23
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  6. #3156

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    -edit- over die Godard film waar je over schrijft: zou deze dvd volgens jou een aanrader zijn??
    Ik heb geen idee. Van Eloge heb ik de Optimum R2 UK uitgave en van Notre Musique de R1. Ook die laatste film grenst trouwens aan het ongelooflijke, maar is meer essayistisch van aard.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  7. #3157

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Ik heb geen idee. Van Eloge heb ik de Optimum R2 UK uitgave en van Notre Musique de R1. Ook die laatste film grenst trouwens aan het ongelooflijke, maar is meer essayistisch van aard.
    ok thanks. zal `m misschien volgende maand eens bestellen
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  8. #3158

    Standaard

    Vorig jaar was ik overrompeld in zeer positieve zin door Spider Forest, gezien op het AFFF. Daarna meteen de dvd gekocht en gisteravond dus weer mogen genieten van deze zeer bijzondere film. Net als A Tale of Two Sisters is dit een film die je de eerste keer vol met vragen achter laat. Nu na een tweede kijkbeurt vallen er weer meer stukjes op zn plaats. Het belangrijkste is dat deze film bij mij een bepaald gevoel weet op te wekken. Het is een zeer droevig verhaal over herinnerd worden na je dood. Aziatische films gaan toch heel anders om met dit thema. Het gaat over een dubbele moord en we volgen de getuige van deze twee moorden die zich vervolgens laat aanrijden. De man komt in coma en komt twee weken daarna bij en is dan getuige en verdachte tegelijk. Dmv zijn getuigenverklaring volgen we het verhaal. Sfeer en melancholie voeren de boventoon. Er komen wat schokkende beelden in voor maar dat maakt het toch geen horrorfilm. Ik vind het echt een prachtige film, ook na de tweede kijkbeurt. Dit is een film die nog vaker in mn speler zal belanden. Helaas is de dvd van Tartan regio1 niet al te best. Veel vlakken in het beeld "dansen" en flikkeren. Als je bv een man ziet met een bepaald patroon in zn trui dan beweegt dat.... Ik vond dat nogal storend en vooral bij zo'n nieuwe film vind ik dat erg merkwaardig. Toch zou ik me daardoor niet laten weerhouden tot een aanschaf want dit is gewoon een zeer sterke Koreaanse film die het over zich afroept om meerdere malen bekeken te worden.

  9. #3159

    Standaard

    Trailer Park Boys The Movie


    De serie vind ik echt leuk, niet veel mensen die het ook zo zien, maar de film is geweldig en een aanrader voor iedereen (die een avondje flink wilt lachen), Bubbles blijft een held:




  10. #3160

    Post

    Histoire(s) du Cinema: Toutes les histoires

    Realisatie: Jean-Luc Godard (1988 )

    Die Jean-Luc Godard toch, het blijft een fascinerend mannetje. Ik heb een hele rits films van hem gezien maar kan nergens claimen ze echt te begrijpen of te doorgronden, althans zeker niet na een kijkbeurt. Zijn films van na 1968 zijn dan helemaal een geval apart, want die zijn vaak te abstract en ondoorgrondelijk voor woorden. Maar juist die ongrijpbaarheid maakt zijn films voor mij zo fascinerend omdat hij me wel vrijwel altijd weet te boeien en juist het besef dat er veel langs me heengaat me constant naar zijn films blijft trekken. Je hebt constant het gevoel dat Godard met iets geniaals op de proppen kan komen en het zijn zulke gelaagde werken dat je er echt je tanden in kunt inzetten. Nu is een zelfbewuste houding en de onderkenning dat zijn films ook echt films zijn altijd een stokpaardje van Godard geweest, maar de films die hij de laatste 20 jaar maakte voeren dit door tot in het extreme: vrijwel allen hebben zij het fenomeen film als onderwerp. Zijn mammoetproject Histoire(s) du Cinema, waarvan dit het eerste deel is, is niet zozeer een filmgeschiedenis als een ode aan de cinema. Natuurlijk is dit geen simpele documentaire waarin Godard als pratend hoofd zijn favoriete films bespreekt. Het is zelfs niet eens een keurig overzicht van de filmgeschiedenis. Dit is namelijk een filmgeschiedenis voor mensen die al zeer bekend zijn met de filmgeschiedenis. Het is een grote collage van beeld, geluid en geschreven woord waarin Godard op zijn kenmerkende wijze betekenis creëert middels beeld en geluid en hij speels dwars door de filmgeschiedenis heen snijdt, als een kat die speels met een bolletje wol speelt. Wat die betekenis precies is, wordt uiteraard nergens volledig duidelijk, dat is aan de kijker zelf om te bepalen. Het kijkplezier van iets als dit hangt voor een zeer groot deel af van iemands kennis van de filmgeschiedenis. Nu heb ik wel enkele films gezien in mijn leven en zit ik met beide benen stevig gegrond in de wijze waarop de film zich door de jaren heen ontwikkeld heeft, maar ik herken net zoveel als dat er volledig langs me heengaat. Het is ook typisch een werk wat je keer op keer kunt kijken en wat je vermoedelijk bij iedere kijkbeurt meer gaat waarderen, simpelweg omdat je steeds meer vertrouwt raakt met het materiaal. Of het een meesterwerk is weet ik niet, men zegt altijd van wel. Ik denk dat een project als deze dergelijke categorisering ontwijkt, ik zou er met geen mogelijkheid een waardering aan kunnen hangen. Het enige dat ik weet is dat ik wederom gefascineerd ernaar gekeken heb en wederom die bizarre Godard ervaring gevoeld heb; iedere keer als ik zo’n Godard film zie, besef ik weer hoe mooi het medium film toch is en hoeveel ik nog te leren heb op het gebied van film en dat vind ik altijd een hele prettige constatering.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  11. #3161

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Vorig jaar was ik overrompeld in zeer positieve zin door Spider Forest, gezien op het AFFF. Daarna meteen de dvd gekocht en gisteravond dus weer mogen genieten van deze zeer bijzondere film. Net als A Tale of Two Sisters is dit een film die je de eerste keer vol met vragen achter laat. Nu na een tweede kijkbeurt vallen er weer meer stukjes op zn plaats. Het belangrijkste is dat deze film bij mij een bepaald gevoel weet op te wekken. Het is een zeer droevig verhaal over herinnerd worden na je dood. Aziatische films gaan toch heel anders om met dit thema. Het gaat over een dubbele moord en we volgen de getuige van deze twee moorden die zich vervolgens laat aanrijden. De man komt in coma en komt twee weken daarna bij en is dan getuige en verdachte tegelijk. Dmv zijn getuigenverklaring volgen we het verhaal. Sfeer en melancholie voeren de boventoon. Er komen wat schokkende beelden in voor maar dat maakt het toch geen horrorfilm. Ik vind het echt een prachtige film, ook na de tweede kijkbeurt. Dit is een film die nog vaker in mn speler zal belanden. Helaas is de dvd van Tartan regio1 niet al te best. Veel vlakken in het beeld "dansen" en flikkeren. Als je bv een man ziet met een bepaald patroon in zn trui dan beweegt dat.... Ik vond dat nogal storend en vooral bij zo'n nieuwe film vind ik dat erg merkwaardig. Toch zou ik me daardoor niet laten weerhouden tot een aanschaf want dit is gewoon een zeer sterke Koreaanse film die het over zich afroept om meerdere malen bekeken te worden.
    Dit wordt er trouwens gezegd over de kwaliteit van de dvd:

    http://www.dvdverdict.com/reviews/spiderforest.php

    The video transfer is downright terrible, with compression problems and edge enhancement that destroys any enjoyment of the beautiful cinematography. There are visible lines around any contrast, and rainbows of color smother the fine details on many objects. Outdoor scenes are even worse, which is a serious problem in a movie about a forest.

    Helaas kan ik me het daar wel in vinden. Ik ben de dvd alleen nog maar op r1 tegen gekomen, wellicht komt er ooit nog eens een betere versie.

    Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen deze film helemaal niets vinden omdat er echt niets wordt uitgelegd. Je blijft met vragen zitten die voor 100 interpretaties mogelijk zijn. Ik heb mn eigen conclusie en heb daar vrede mee en die klopt voor mij ook. Wat belangrijker is....de sfeer en het gevoel dat deze film oproept.

    Ik hoop echter dat deze film meer wordt ontdekt, ondanks de wat mindere kwaliteit van de dvd en het zeer bizarre en ogenschijnlijk onlogische verloop. De film werd ergens David Lynch in the Woods genoemd.... Sta je daar voor open dat krijg je een zeer bijzondere filmervaring voorgeschoteld. De eerste keer was ik er dagen later nog mee bezig....en ik merk dat het nu ook weer het geval is....

  12. #3162

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Bij deze dan:

    INLAND EMPIRE *****

    Regie: David Lynch (2006)

    Toen ik ‘Mulholland Drive’ in de bioscoop zag destijds wist ik nog weinig af van David Lynch en van film in het algemeen. Ik liep toen de bioscoop uit, had geen idee wat ik zojuist gezien had, maar wist wel dat ik een van de mooiste ervaringen van mijn leven beleefd had. In veel opzichten is mijn passie voor film begonnen met deze film en nu, vele jaren later waren mijn verwachtingen dan ook zeer hooggespannen voor de laatste spruit van Lynch. Welnu, alle verwachtingen zijn volledig ingelost en ik kreeg zelfs nóg meer dan ik verwachtte. Het is simpelweg een van de beste en meest creatieve films van de laatste jaren.

    Lees verder op mijn blog I lost it at the Movies
    Grappig, toen ik die quote van Altman voor het eerst zag moest ik meteen aan Inland Empire denken. Het is het soort film wat ik tot op dat moment eigenlijk nog niet gezien had, maar nu heb ik een aantal werken van de Quay Brothers gezien en daar lijkt het ook te gaan om het creëren van sfeer en het leveren van een unieke ervaring. Erg fascinerend om naar te kijken. Ik ga binnenkort nog maar eens Inland Empire bekijken in de bioscoop, want ik betwijfel of de ervaring van de DVD ook maar in de buurt van de bioscoopervaring komt.

  13. #3163

    Standaard

    Bij Inland Empire zit trouwens prachtige muziek....dat doet Lynch toch elke keer weer goed...alsof de nummers speciaal voor de film zijn gemaakt. Ik heb meteen de soundtrack even opgesnort...helaas staan daar de nummers niet op die op mij de meeste indruk hebben gemaakt. Tegen het einde van de film hoor je een prachtig, hypnotiserend nummer van een vrouw...die staat helaas niet op de soundtrack.Iemand enig idee welk nummer dit is?

  14. #3164

    Standaard

    The Blues Brothers (1980)

    De liedjes zijn goed en het samenspel tussen John Belushi en Dan Aykroyd geeft de film enige meerwaarde. Maar ik vond hem niet zo goed als in mijn herinnering en gedateerd aandoen.

  15. #3165

    Standaard

    A Fish Called Wanda
    Erg fijne comedy met dat typisch Brits gevoel voor humor. Een geinig verhaaltje dat door de excentrieke personages en hun goede performances interessant wordt gehouden. John Cleese doet weer z`n bekende Basil Fawlty dingetje, wat overigens helemaal niet erg is. Kevin Kline steelt echter de show met een heerlijk overdreven rol. Erg cool.
    Al met al een fijne comedy voor de zondag avond.

    7,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  16. #3166

    Standaard

    Drie afleveringen van Alias seizoen 5en twee van The Dead Zone seizoen 1, dus mijn tv-avond was weer es goed gevuld.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  17. #3167

    Standaard

    Don't call me stupid!

    Ietwat lage beloning voor dit kunststukje Timo!



    LA BIMBA DI SATANA

    SATAN'S BABY DOLL/A GIRL FOR SATAN

    Ik heb zo mijn twijfels of deze dvd van X-Rated Kult uncut is aangezien hij maar een schamele 71 minuten bedraagt, maar ik wist al dat hij zo kort is dus daar moet ik nu niet over zeuren en de 'hardcore' scenes schijnen kwijt te zijn dus a la...

    In mijn gedachten was de film een stuk beter (ik zag jaren geleden een slechte vhsrip) maar ondanks dat is de film een 7.0 waard aangezien het een fijn stukje Eurosleaze is. Satanisme, mummies, nonnen en sleaze... oh my...


  18. #3168

    Standaard

    Sudden Impact Clint Eastwood, 1983
    Sudden Impact is het vierde deel uit de Dirty Harry reeks en is meer van hetzelfde. Weinig verhaal, veel rauwe aktie en heerlijke one-liners. Binnenkort The Dead Pool, het vijfde en laatste deel uit de reeks, ook nog maar even kijken. 7.2/10

  19. #3169

    Standaard

    A Tale Of Two Sisters (Janghwa, Hongryeon) (Ji-woon Kim, 2003)



    7.5/10
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  20. #3170

    Standaard

    Gisteren Deadwood S2 afgekeken.

    Prachtige serie nog steeds maar ik vind wel dat de ontwikkelingen allemaal wat traag gaan.

    Zo heel veel grote ontwikkelingen zijn er niet geweest in het hele seizoen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  21. #3171

    Standaard

    Ik ben zaterdag begonnen met Lost season 1. Op tv vond ik er weinig aan (eerste 3 aflevringen) maar nu ben ik helemaal fan. Jammer dat het zo'n goed weer buiten is. Op dvd kijkt wel een stuk sneller, aflevering duurt maar 40 minuten.

  22. #3172

    Standaard

    A Slight Case of Murder (Lloyd Bacon, 1938 )
    Maffiabaas Remy Marco (Edward G. Robinson) ziet het einde van de 'prohibition' als een goed tijdstip om voortaan op een legale wijze bier te verkopen. Helaas voor hem heeft hij zijn eigen bier nooit gedronken en durven zijn mannen de waarheid niet te vertellen, want zijn bier is afschuwelijk vies. Ten tijde van de prohibition was het bier goed genoeg, maar nu willen de mensen ander bier. De zaken gaan dan ook slecht en de bank staat op het punt om de brouwerij in beslag te nemen. Om zijn toekomstplannen te bedenken betrekt Marco met zijn familie en kornuiten een gehuurd zomerhuis. Dan loopt alles tegelijk in het honderd, of toch niet? De aanstaande van zijn dochter blijkt een agent te zijn, de opbrengst van de paardenrennen is gestolen waardoor Marco een bedrag misloopt, in het huis bevinden zich dode en levende gangsters en de mannen van de bank staat voor de deur met de papierhandel. A Slight Case of Murder past eigenlijk niet in de 'Tough Guys Collection'. De film is geen harde en rauwe gangsterfilm, maar meer een satirische kijk op het wereldje waarbij Edward G. Robinson zijn personage uit Little Caesar haast 'spooft'. Met zijn grappen, grollen en hilarisch toevallige samenloop van omstandigheden is de film haast meer een screwball comedy dan een gangsterfilm. Toch is de film best te pruimen, met name door de prestatie van Robinson. Zijn mimiek als hij eindelijk een slokje van zijn eigen brouwsel neemt is hilarisch. ***½
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  23. #3173

    Standaard

    Torn Curtain (Alfred Hitchcock, 1966) :: 7.5

    Na Marnie gezien te hebben is dit weer een ouderwetse thriller, een heerlijke spionage thriller om precies te zien in het communistische Oost-Duitsland van ver voor de val van de muur (the iron curtain). In de hoogtijdagen van de nucleaire wapenwedloop probeert een goed acterende Paul Newman als Amerikaanse atoomgeleerde een formule te ontfutselen van zijn Oostduitse "collega", geholpen door zijn assistente en aanstaande gespeeld door lieftallige Julie Andrews. Het is een spannend verhaal, maar eerlijk gezegd vond ik het allemaal iets te makkelijk gaan. Maar heel erg is dat niet imo, het is een vermakelijke film geworden, want deze film bevat weer alle Hitchcock elementen zoals suspense, van tijd op tijd de humor, en niet te vergeten zijn cameo.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  24. #3174

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kinky queen Bekijk bericht
    Don't call me stupid!

    Ietwat lage beloning voor dit kunststukje Timo!



    :razz:
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  25. #3175
    Senior Member
    Registratie datum
    Jun 2006
    Woonplaats
    Maastricht, waar anders :)

    Standaard

    24 Season 1 Disc 1 episode 4

Pagina 127 van 150 EersteEerste ... 2777117123124125126127128129130131137 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •