Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 55 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    ...das ist true...de instelling van de tv is dat de sharpness helemaal aan de linker kant is dus op z'n hoogst....ik zal deze op z'n laagst zetten en daarbij Digital scan+ dnr uit doen en kijken wat er dan gebeurd.
    Alvast bedankt

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ferry8
    ...das ist true...de instelling van de tv is dat de sharpness helemaal aan de linker kant is dus op z'n hoogst....ik zal deze op z'n laagst zetten en daarbij Digital scan+ dnr uit doen en kijken wat er dan gebeurd.
    Alvast bedankt
    Dit vermoedde ik al adhv de genoemde symptomen Als je het goed wilt doen zul je ook de contrast en brightness onder handen moeten nemen maar dit is eigenlijk alleen te doen met een calibratie-dvd (vanwege de testpatronen, of je moet een THX optimizer hebben dat werkt ook redelijk). Toch zal het terugdraaien van de sharpness al een hele verbetering met zich meebrengen. Ben eens benieuwd wat de resultaten zijn?

  3. #28

    Standaard

    ..ik als thuis ben vanavond zal ik gelijk de resultaten melden.
    maar waar kan je zo'n calibratie-dvd halen en werkt het op alle dvd spelers...!

  4. #29

    Standaard

    Kijk hier eens. Met de zoekfunctie had ik meer dan 10 hits..stille hint

  5. #30

    Standaard Re: Re: Re: Beste geteste Breedbeeld

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vdB


    Loewe is inderdaad een merk dat af-fabriek al heel behoorlijk presteerd. Zonder al te veel lastige bijstellingen (geometrie is bv bij Loewe tv's al erg goed) krijg je hier mooie resultaten op.
    Je kunt in het service menu van Loewe ook nog een heleboel afstellen qua scherpte en geometrie. Je moet alleen wel opletten dat je de instellingen even noteerd, want anders kun je wel eens erop achteruit gaan.

  6. #31

    Standaard

    werkt dit met alle loewe tv's??

    Ik heb een Loewe Ergo en bij mij is alleen contrast, kleur en .... te regellen in het service menu. (tenzij ik iets fout heb gedaan en niet het service menu ben ingegaan.)

    ik hoor het graag.

    Groet Bjorn

  7. #32

    Standaard

    Je komt in dat servicemenu door op de menuknop op de tv te drukken, daarna ga je naar het blok Service. Vervolgens druk je het menu weer weg met E. Daarna druk je weer op de menutoets op de TV en snel op de M toets op de afstandsbediening.

    Als het goed is krijg je dan een nieuw menu met de andere instellingen. Probeer maar eens. Ik heb het hier op een Ergo en op een Xelos getest en dat werkt prima.

    Ik weet eigenlijk niet of het de bedoeling is dat je in dat menu gaat rommelen, dus alles is voor eigen risico.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jboemaars
    Ik weet eigenlijk niet of het de bedoeling is dat je in dat menu gaat rommelen, dus alles is voor eigen risico.
    Het is inderdaad niet echt de bedoeling van de fabrikant dat mensen zelf in het service menu gaan zitten rommelen (vandaar dat deze ook niet zomaar toegankelijk is). Je kunt het een beetje vergelijken met het motormanagementsysteem van een auto. Ook hierin kun je allerlei afstellingen veranderen die tot verbeterde prestaties leiden maar tevens kun je je hele auto om zeep helpen als je niet precies weet waar je mee bezig bent. In zo'n geval is het aan te raden niet te veel te veranderen en alle waardes (zoals deze voor het rommelen waren opgegeven door de fabrikant) te noteren (mocht er iets niet goed gaan kun je tenminste nog terug naar hoe het was).

  9. #34

    Standaard

    heb gisteren de alle veranderingen aangebracht en de resultaten waren:
    -Bij sharpness op nul werd het beeld sterk verbeterd.

    quote : Met de sharpness op 0 (of bijna 0) zal het beeld in het begin een beetje soft aandoen. Dit ligt niet aan het feit dat het beeld ook soft is maar aan het feit dat je hersennen op een te hard beeld zijn ingesteld. Geef jezelf even de tijd om eraan te wennen.

    Je had helemaal gelijk, want in eerste instantie werd het beeld een beetje flets of zo maar later zag ik echt het veschil.

    - Digital scan uit + DNR uit
    Geen duidelijke beeld verbetering
    oorzaken hiervan kunnen zijn dat ik met een 4:3 televisie de dvd letterboxed bekijkt en veel beeld wegvalt of ik moet een betere scart kabel aanschaffen.

    alvast bedankt

  10. #35

    Standaard

    Als je het geld er voor over heb dan raad ik je de QED Squart RGB only aan kost 97 euro, maar is een kei van een kabel. Een andere kabel is de Profigold Flatcable 782 kost 40 euro, is mischien niet zo goed als de QED maar zeker niet slecht.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ferry8
    Je had helemaal gelijk, want in eerste instantie werd het beeld een beetje flets of zo maar later zag ik echt het veschil.

    - Digital scan uit + DNR uit
    Geen duidelijke beeld verbetering
    oorzaken hiervan kunnen zijn dat ik met een 4:3 televisie de dvd letterboxed bekijkt en veel beeld wegvalt of ik moet een betere scart kabel aanschaffen.

    alvast bedankt
    Als je nu al verschil merkt dan moet je eens opletten over een tijdje wanneer je bij anderen naar een niet-afgestelde tv kijkt. Je zult meteen de neiging gaan krijgen om naar de afstandsbediening te grijpen

    Als je dvd's op een 4:3 tv bekijkt dan is de volgende optie een interessante tip.

    Veel 4:3 tv's beschikken over een 16:9 mode (het hebben van deze functie is een vereiste voor de volgende tip en tevens kun je het beste een goede rgb scartkabel gebruiken bv van Qed) waarmee je 4:3 tv een breedbeeldsignaal in de juiste verhouding weergeeft (en verwerkt) ware het een breedbeeld tv.

    In de set-up van je dvd-speler moet je aangeven welk soort tv is aangesloten (je hebt dus nu 4:3 letterbox geselecteerd). Ipv letterbox selecteer je 16:9 (alsof er een breedbeeld tv is aangesloten op je dvd-speler). De dvd-speler geeft nu een onbewerkt breedbeeldsignaal door naar je 4:3 tv. De tv dedecteerd (indien je gebruik maakt van een goede rgb scartkabel) dat het hier gaat om een breedbeeldsignaal en schakelt over naar de 16:9 mode. Op deze manier kun je op je gewone 4:3 tv toch genieten van de anamorfische beeldkwaliteit van de dvd's (33% meer beeldlijnen tov niet-anamorfische dvd's). Deze winst behaal je niet wanneer je met de instelling letterbox blijft kijken (in dat geval wordt het beeld namelijk door de dvd-speler bewerkt).

    Digital Scan en DNR zijn opties welke voor beeldverbetering dienen te zorgen bij analoge bronweergave op een 100Hz tv. De werking van beide bewerkingen bij een digitale weergavebron (zoals de dvd-speler) heeft nauwelijks tot geen effect.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kamps
    Misschien kan ik m'n budget verhogen Maar ik ben niet van plan om 2400 euro ofzo uit te geven voor een breedbeeld.

    Maar wat is een goede tv rond de 1500 euro ofzo dan? Eis is wel dat al die digitale bewerkingen uit moeten kunnen.
    Voor 1500 euro heb je al een zeer goede (71cm) JVC 100Hz tv.
    Digitale bewerkingen zoals digipure pro kan je afzetten,
    maar ik vind dat ze niet aan de beeldkwaliteit afdoen.

    Loewe is natuurlijk nooit slecht, maar valt wel wat duurder uit.
    Jl ipv wbo Fmmfo !!!

  13. #38

    Standaard

    71cm is echt te weinig
    Zijn al die philips dingen van 1200 euro dan flut, wat is d'r mis mee? Kun je daar die digitale bewerkingen niet uitzetten?

  14. #39

    Standaard

    Ik heb zelf 61 cm, prima beeld, zeer scherp zelfs omdat het beeld zo compact is, ik zit er 2 meter er vandaan gaat parima.

    Je moet wel op je woongedeelte letten, te groot is ook niet goed.

  15. #40

    Standaard

    Over 100 hz breedbeeld televisies heb goede en ook slechte verhalen gehoord, maar wat betreft 50 hz televisies heb ik alleen goede punten gehoord.
    Wat zijn eigelijkde grote nadelen van een 50 hz

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ferry8
    Over 100 hz breedbeeld televisies heb goede en ook slechte verhalen gehoord, maar wat betreft 50 hz televisies heb ik alleen goede punten gehoord.
    Wat zijn eigelijkde grote nadelen van een 50 hz
    Het beeld van een 50hz tv schijnt vermoeiender te zijn voor de ogen, 100hz is rustiger voor de ogen. Niet dat ik nu steeds doodmoe voor m'n 50hz tv hang

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raskel
    Het beeld van een 50hz tv schijnt vermoeiender te zijn voor de ogen, 100hz is rustiger voor de ogen. Niet dat ik nu steeds doodmoe voor m'n 50hz tv hang
    Klopt. 100Hz beeldwisselfrequentie is rustiger voor de ogen als 50Hz. Dit geld dan voornamelijk voor analoge bronnen zoals een videorecorder en reguliere tv-uitzendingen. Wat betreft dvd gebruik..............dat is inmiddels wel bekend

  18. #43

    Standaard LOL

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vdB
    Wat betreft dvd gebruik..............dat is inmiddels wel bekend
    Je haalt me de woorden uit de mond

  19. #44

    Standaard

    Dus deze quote:

    There is a short scene in Gattaca that highlights the difference between 50Hz and 100Hz TVs. In this scene, Uma Thurman runs a fax roll of closely-typed genetic code. On a 100Hz set, when she moves the paper, it blurs dramatically, but when held still, the letters are pin-sharp. By contrast, on this 50Hz Sony, the letters in motion are less blurred, but when the picture stops moving, you see the letters less clearly.Which is better is up to you, but most people prefer a mild dose of digital processing.

    dus dit is onzin dat de 'letters' minder scherp zijn !

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ferry8
    Dus deze quote:

    There is a short scene in Gattaca that highlights the difference between 50Hz and 100Hz TVs. In this scene, Uma Thurman runs a fax roll of closely-typed genetic code. On a 100Hz set, when she moves the paper, it blurs dramatically, but when held still, the letters are pin-sharp. By contrast, on this 50Hz Sony, the letters in motion are less blurred, but when the picture stops moving, you see the letters less clearly.Which is better is up to you, but most people prefer a mild dose of digital processing.

    dus dit is onzin dat de 'letters' minder scherp zijn !
    Wat wil je nu precies zeggen? Waar heb je de quote vandaan, een bronmelding is altijd fijn. In principe zeggen ze dat de 100hz het beeld verkracht. Wie weet hoe ze de tv's hebben ingesteld..

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ferry8
    There is a short scene in Gattaca that highlights the difference between 50Hz and 100Hz TVs. In this scene, Uma Thurman runs a fax roll of closely-typed genetic code. On a 100Hz set, when she moves the paper, it blurs dramatically, but when held still, the letters are pin-sharp. By contrast, on this 50Hz Sony, the letters in motion are less blurred, but when the picture stops moving, you see the letters less clearly.Which is better is up to you, but most people prefer a mild dose of digital processing.

    dus dit is onzin dat de 'letters' minder scherp zijn !
    Ferry,

    Het enige wat uit deze quote te concluderen valt is dat een 100Hz weergave bij lopend beeld een waas heeft terwijl bij de 50Hz weergave geen of minder waas wordt geconstateerd. Bij stilstaand beeld is het andersom en vertoond de 100Hz tv een stabiler beeld.

    Let wel dat dit alleen betrekking heeft op de tijdens de test gebruikte spullen. Omdat er verder geen algemene voorwaardes genoemd worden (welke bronweergave wordt gebruikt, welke afstelling is gehanteerd, zijn beide tv's op dezelfde manier gecalibreerd etc.) zegt het niets over 100Hz vs 50Hz in het algemeen.

    Nu is er de laatste tijd een behoorlijke discussie opgang mbt beeldweergave en de vele aspecten die daarbij komen kijken cq van invloed zijn waardoor sommige door de bomen het bos niet meer zullen zien. Veel van deze zaken zullen nuttige informatie zijn, andere zaken zijn mischien voor sommige van minder belang (afhankelijk van je eigen verwachtingen). Stel voor jezelf vast welke zaken je in overweging neemt en welke niet zodat het je overzicht ook overzichtelijk blijft.

  22. #47

    Standaard

    Ik heb ff gezocht op de Consumentenbond-site en de beste TV's zijn:

    67 cm breedbeeld 100 hz: Samsung WS-28Z46V. 820 Euro (advies)
    76 cm breedbeeld 100 hz: Philips 32PW8206/32PW8506 1100/1200 Euro (advies)

    Dit is de uitslag volgens de consumentenbond......trek zelf je oordeel.

    Link naar Samsung
    Link naar Philips

  23. #48

    Standaard

    Ja al die verhalen over goed en niet goed,blur,ghost effect of niet brengt veel mensen aan het twijfelen,inclusief mijzelf,maar mijn volgende tv wordt, nu ik een beetje wijs uit alle reacties geworden ben,en wat ik zoal gelezen heb toch een 100HZ bbtv.
    En over BB tv's gesproken,wat kan je beter hebben,een vlakke beeldbuis(er zijn niet echt bolle beeldbuizen meer behalve die van JVC),of een volledig vlakke beeldbuis ?Of is dit weer persoonlijk smaak ? Ik heb namelijk vrienden die zeggen: Koop alleen een tv met een volledig vlakke beeldbuis,de rest is bagger !
    Weet dus niet of dit waar is.
    Ik heb in mijn kamer geen last van reflecties want er komt geen zonnestraaltje binnen,en ik zit recht voor me tv,dus een vlak beeld om alles te zien vanaf de zijkant in tegenstelling tot een vlakke beeldbuis die iets rondloopt zodat je vanaf de zijkant een stukje niet ziet is niet nodig.

    Graag jullie menig hierover

    Dchris

  24. #49

    Standaard

    Hm, ik vind €1200 ook wel een mooi bedrag. Ik zit zelf ook te denken over een nieuw toestel, dat wordt dan ook zeker geen 100 Hz (ik kijk geen tv, alleen dvd), wel breedbeeld 82 cm. Waarschijnlijk een Philips. Wat betreft flatscreen of niet, daar ben ik nog niet uit. Het beeld is volgens mij niet beter, alleen wat vlakker (maar het "bolle" beeld vind ik eigenlijk absoluut niet storen).

    Mijn tv staat in de volle zon, dus ik vrees dat alle anti-reflectiemiddeltjes die hiervoor bedacht zijn toch niet helpen

    Nog iemand een tip? Ik zit vooral met de aansluitingen. Welke aansluiting moet een tv nou het liefst hebben, s-video of RGB-scart??
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  25. #50

    Standaard

    koop gewoon een sony wega die zijn echt perfect

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •