Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 55 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Beste geteste Breedbeeld

    Ik ga binnekort dan eindelijk een breedbeeld aanschaffen; maar weet nog niet welk merk 't gaat worden.

    Kunnen jullie me misschien advies geven /waarschuwen voor een miskoop?? zo'n TV kost toch wel een €- tje of 2000(+)

    Ik heb nl. op 't Forum gelezen dat er erg vaak problemen zijn met 100Hz Dig. Scan, strepen in 't beeld etc., etc.

    Alvast Thanks!
    ....hard to read like graffiti....

  2. #2

    Standaard

    Voor reviews van verschillende tv's zou je eens www.homecinemachoice.com of www.ecoustics.com kunnen raadplegen.

    Eigenlijk is het een beetje lullig om te zeggen maar toch is het zo dat vrijwel elke tv rechtstreeks uit de doos vrij-tot erg slecht presteerd. Dit heeft verder niets met de gebruikte hardware te maken maar met de instellingen van de tv af-fabriek. Sommige van deze instellingen kun je zelf instellen tot een redelijk optimaal niveau (mbv een calibratie-dvd bv) maar met enkele toch ook belangrijke instellingen (geometrie, grayscaling etc) is toch een behoorlijke kennis en dure apratuur vereist.

  3. #3

    Standaard

    Ik ben nu al een paar jaar in het bezit van een breedbeeld Panasonic TX-32PF10 met Tau technologie met 100Hz en digital scan. Ik zou niet weten waar mensen over klagen. Het is echt een perfect ding. Ik zou absoluut geen andere TV (en al helemaal geen 4:3) meer willen.

    Hiervoor heb ik een aantal Sony TV's gehad en ik moet zeggen, het beeld van Sony vind ik nog iets mooier dan van Panasonic. Dat is een kwestie van smaak. Panasonic Tau benadert qua helderheid en scherpte het meeste de Triniton beeldbuis van Sony. Vandaar mijn keus voor Panasonic.

    Alle drie de Sony's die ik heb gehad zijn meermalen stuk gegaan en meestal net buiten de garantie. Ik heb er nog eentje in de slaapkamer die het na 2 reparaties nog wel doet, maar voor mij geen Sony meer.

    Ik kan je Panasonic dus van harte aanbevelen.

  4. #4

    Standaard Re: Beste geteste Breedbeeld

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob M
    ...Ik heb nl. op 't Forum gelezen dat er erg vaak problemen zijn met 100Hz Dig. Scan, strepen in 't beeld etc., etc.

    Alvast Thanks!
    Je moet bij het aanschaffen van een tv op de punten die in de desbetreffende threads staan letten. Ga er niet vanuit dat er geen goede tv's zijn, die zijn er wel degelijk. Patrick heeft het al mooi omschreven. Kijk vooral naar veel goede reviews (dus niet kieskeurig.nl).

  5. #5

    Standaard

    Een beetje off-topic misschien:

    Ik zag gister de nieuwe televisie van Philips met dat Pixel-Plus.
    Dit zag er toch wel heel strak uit. Is dit nou echt een techniek die vooruitstrevend is of is het gewoon een beetje marketing-gepraat?
    82 cm kostte trouwens €2149.

    Sinds ik verhuisd ben is mijn 61cm breedbeeld te klein geworden (of mijn huiskamer te groot ). Dat wordt dus ook ff sparen voor een wat groter modelletje.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van Nassau
    Een beetje off-topic misschien:

    Ik zag gister de nieuwe televisie van Philips met dat Pixel-Plus.
    Dit zag er toch wel heel strak uit. Is dit nou echt een techniek die vooruitstrevend is of is het gewoon een beetje marketing-gepraat?
    82 cm kostte trouwens €2149.

    Sinds ik verhuisd ben is mijn 61cm breedbeeld te klein geworden (of mijn huiskamer te groot ). Dat wordt dus ook ff sparen voor een wat groter modelletje.
    Ben ik het mee eens en niet mee eens..het is strak idd...maar ik vind zelf TE strak....alles lijkt te echt...het film effect is weg...check deze thread maar is:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=6215
    When the Sh** hits the Fan...make sure you switch it off :D

    My DVD's

  7. #7

    Standaard

    Ik heb de Philips Matchline 32PW9525.
    Perfecte TV, nooit geen problemen mee gehad.
    Three-Star Trader.

    322 Blu-rays in bezit.

    StarMars.nl

  8. #8

    Standaard

    Thanks voor de info!!

    Nog twee vraagjes:

    1. kijken jullie DVD's met de Dig. Scan aan of kun je 'm dan beter uitzetten??

    2. Zijn alle nieuwe Breedbeeld-modellen voorzien van de mogelijkheid de Dig.Scan uit te zetten??


    ....hard to read like graffiti....

  9. #9

    Standaard

    voor dvd's zet ik de dig scan uit.....
    heb zelf een vrij oude (1996) philips 4:3 televisie 100 hz
    ....maar drn (of dnr) doe ik wel op max...anders wordt het beeld zo korrellig...!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob M
    Thanks voor de info!!

    Nog twee vraagjes:

    1. kijken jullie DVD's met de Dig. Scan aan of kun je 'm dan beter uitzetten??

    2. Zijn alle nieuwe Breedbeeld-modellen voorzien van de mogelijkheid de Dig.Scan uit te zetten??


    Digital scan weet ik niet of je die beter kan uitzetten...wel weet ik dat op nieuwe tv's je de digital scan kan uitzetten....zelfde geld voor pixel plus die je zeker weten uit moet zetten tijdens het film kijken...
    When the Sh** hits the Fan...make sure you switch it off :D

    My DVD's

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob M
    Thanks voor de info!!

    Nog twee vraagjes:

    1. kijken jullie DVD's met de Dig. Scan aan of kun je 'm dan beter uitzetten??

    2. Zijn alle nieuwe Breedbeeld-modellen voorzien van de mogelijkheid de Dig.Scan uit te zetten??


    Wat betreft punt 1 is mijn mening dat je het beste alle digitale bewerkingen kunt uitzetten. Eigenlijk zijn al deze digitale bewerkingen ervoor om negatieve effecten van een 100Hz beeld te verminderen.....(100Hz gaf minder beeldflikkering maar zorgde wel voor andere artifacts, Digital Scan werd dan weer bedacht om deze artifacts te elimineren maar veroorzaakte weer het bekende ghost-effect. Om het ghost-effect de das om te doen bedacht men digital natural motion maar....etc)

    Wat betreft punt 2. Ik zou dit maar goed navragen want volgens mij is dit per fabrikant en type tv anders. Vaak zijn deze digitale snufjes vol-automatisch met alle elende van dien. Kijk het dus goed na of ze inderdaad met de hand uitgezet kunnen worden.

    Kijk ook eens naar tv's welke je kunt omschakelen van 100Hz naar 50Hz en weer terug. Op deze manier kun je voor elk signaal de ideale deelbeeldwisselfrequentie kiezen (voor analoge bronnen is dat 100Hz maar voor digitale bronnen vaak 50Hz)

  12. #12

    Standaard

    Kijk ook eens naar tv's welke je kunt omschakelen van 100Hz naar 50Hz en weer terug. Op deze manier kun je voor elk signaal de ideale deelbeeldwisselfrequentie kiezen (voor analoge bronnen is dat 100Hz maar voor digitale bronnen vaak 50Hz)
    Weet je misschien ook op welke modellen deze optie zit? (misschien merk-gebonden?)
    ....hard to read like graffiti....

  13. #13

    Standaard

    Voor dat bedrag kun je ook eens naar een Loewe gaan kijken. Persoonlijk vind ik dat beeld het beste. Daarnaast hebben hun gewoon de eenvoudigste bediening en het design is ook super.

  14. #14

    Standaard

    Best geteste breedbeeld...
    Dat valt moeilijk te zeggen natuurlijk.
    Je zult voor jezelf eerst jouw wensen op een rijtje willen zetten:
    - beelddiagonaal
    - budget
    - wel/geen 100 Hz

    Er is natuurlijk een verschil tussen de zgn beste tv, en de beste tv voor jouw budget/wensen. Voor een echt goede 100 Hz zul je flink moeten betalen,
    je het beste alle digitale bewerkingen kunt uitzetten. Eigenlijk zijn al deze digitale bewerkingen ervoor om negatieve effecten van een 100Hz beeld te verminderen
    Dat zijn dus allerlei opties waar je wel voor moet betalen! Bijna zonde van je geld als het hoofddoel is om dvd's te bekijken lijkt me.

    Terwijl je voor hetzelfde bedrag van een gewone of luxe 100Hz misschien ook een hele vette en grote 50 Hz kunt aanschaffen.

  15. #15

    Standaard Re: Beste geteste Breedbeeld

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob M
    Ik ga binnekort dan eindelijk een breedbeeld aanschaffen; maar weet nog niet welk merk 't gaat worden.

    Kunnen jullie me misschien advies geven /waarschuwen voor een miskoop?? zo'n TV kost toch wel een €- tje of 2000(+)
    Hoi Rob,

    Als je €2000,= te besteden hebt, laat je dan eens wat modellen van Loewe demonstreren!
    Absolute topklasse!

  16. #16

    Standaard

    Ik heb in de woonkamer een Philips 32pw9631 van bijna 7 jaar oud (100hz met alles erop en eraan).
    Het beeld is nog altijd perfect, haarscherp en zeer helder (contrast staat zelfs op iets minder dan de helft).

    Ik heb vorig jaar een philips 28pw gekocht voor in de slaapkamer om daar ook dvd te kunen kijken. Dit is een gewoon, vrij eenvoudig 50 hz model.

    Als ik het beeld hiervan vergelijk met de 32pw valt deze gewoon in het niet, veel minder scherp en minder helder.
    Ik zal altijd voor een 100 hz kiezen ook al heeft het
    misschien een paar kleine (voor mij te verwaarlozen) nadelen.

  17. #17

    Standaard Re: Re: Beste geteste Breedbeeld

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Als je €2000,= te besteden hebt, laat je dan eens wat modellen van Loewe demonstreren!
    Absolute topklasse!
    Loewe is inderdaad een merk dat af-fabriek al heel behoorlijk presteerd. Zonder al te veel lastige bijstellingen (geometrie is bv bij Loewe tv's al erg goed) krijg je hier mooie resultaten op.

  18. #18

    Standaard

    Wat voor'n televisie raden jullie aan als het budget +/- 1200 euro is?

    Moet wel 82cm zijn En liefst ook nog 50 hz kunnen, alhoewel ik die nog niet ben tegengekomen...

  19. #19

    Standaard

    Ik raad je voor dat geld eerder een goede 28 inch breedbeeld aan, de vraag is of je een goed 82 cm toetsel krijgt voor €1200..Uiteraard zullen hier wel voorstanders van zijn.

    Ik meen dat Philips en Aristona (bijna hetzelfde merk ) 82 cm tv's in jouw gezochte prijs hebben.

  20. #20

    Standaard

    Misschien kan ik m'n budget verhogen Maar ik ben niet van plan om 2400 euro ofzo uit te geven voor een breedbeeld.

    Maar wat is een goede tv rond de 1500 euro ofzo dan? Eis is wel dat al die digitale bewerkingen uit moeten kunnen.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jps


    Digital scan weet ik niet of je die beter kan uitzetten...wel weet ik dat op nieuwe tv's je de digital scan kan uitzetten....zelfde geld voor pixel plus die je zeker weten uit moet zetten tijdens het film kijken...
    De engelse magazine What Hifi heeft gesteld, wil je het beste uit je DVD halen dan moet je zoveel mogelijk de digitale speeltjes uitzetten, zoals DNR, Digital Scan, dit veroorzaakt onrustig beeld. Ik heb het geprobeerd en ze hebben gelijk. Ik heb alles uitgezet scart via RGB en een plaatje beter dan eerst, zeker met donkere scenes had je veel minderlast van digitalisering.

    Dus zeker bij TV's met Pixel Plus of DCR-MF (Sony) zou ik het aanraden om al die poespas uit te zetten. Al deze technieken zijn bedoeld om de al zo slechte tv uitzendingen er beter uit te laten zien.

  22. #22

    Standaard

    nou...heb een normale 4:3 philips 100hz matchline....en als je dan digital scan uitzet zie je bij de zwarte balken toch wel trillingen...en als het aan zet, zie je ze niet meer..

  23. #23

    Standaard

    Het gaat voornamelijk om donkere scenes. Probeer eens alles uit te zetten, ik heb zelf een Philips 100hz 16:9 6 jaar oud, als ik alles uitzet dus ook digital scan en dnr, heb ik bij donkere scenes beter beeld vooral bij de intro van aliens.

  24. #24

    Standaard

    toevallig heb ik die film ook dus zal ik vanavond effe kijken maar ik denk niet dat het bij mij beter is.....want vooral bij de donkere scenes zie bij de zwarta balken bovenin trilling zonder digital scan
    en zonder dnr wordt het beeld een beetje korrelig

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ferry8
    toevallig heb ik die film ook dus zal ik vanavond effe kijken maar ik denk niet dat het bij mij beter is.....want vooral bij de donkere scenes zie bij de zwarta balken bovenin trilling zonder digital scan
    en zonder dnr wordt het beeld een beetje korrelig
    Het is nog niet zeker of deze trilling te wijten valt aan het uitzetten van de digital scan. Kijk eerst eens even hoe de sharpness van je tv staat ingesteld (waarschijnlijk in of over het midden). Sharpness voegt in principe alleen maar artifacts toe welke kunnen resulteren in trillende of dansende lijnen. Draai de sharpness eens volledig op O, zet de digital scan uit en bekijk dan nog eens het resultaat.

    Omdat je zelf aangeeft dat het beeld korrelig is (bij de noise reduction uit) heb ik sterk het vermoeden dat de sharpness echt te hoog staat. Ook de korreligheid zal verdwijnen.

    Met de sharpness op 0 (of bijna 0) zal het beeld in het begin een beetje soft aandoen. Dit ligt niet aan het feit dat het beeld ook soft is maar aan het feit dat je hersennen op een te hard beeld zijn ingesteld. Geef jezelf even de tijd om eraan te wennen.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •