De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Wat is jullie mening over deze set

    Hallo,

    Ik ben opzoek naar een leuke home cinema set met losse delen.
    Ik ben meer een Film man dan dat ik echt naar muziek luister.

    Op de site van Stassen dacht ik wel een mooie leuke betaalbare set gezien te hebben, namelijk het volgende;


    4 x Mordaunt Short 914 - Vloerstaande luidsprekers
    Mordaunt Short 905i - Centerspeaker
    Mordaunt Short 309W - Subwoofer
    Denon AVR-1906 - A/V Receiver
    Denon DVD-1720 - DVD Speler

    Samen als set voor € 1499,-

    Heeft iemand ervaring met deze set?
    Of kan iemand mij vertellen of dit misschien iets is voor een film liefhebber.

    Mijn woonkamer is niet echt groot 5.20 bij 4.60 ik weet niet of dit nog invloed heeft verder.

    ik hoop graag wat reacties te krijgen zodat dit mijn keuze iets kan vergemakelijken.

    Alvast bedankt,

  2. #2
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Naar mijn idee heb je hiermee al een redelijk leuke set voor een relatief bescheiden prijs.
    Daarnaast heb je ook mogelijkheden als je ooit een stapje beter wilt.
    Kortom, leuke set.

  3. #3
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Mordaunt short zijn enorm leuke speakers voor verdomd weinig geld.

    Het ziet er ook nog eens super uit

  4. #4

    Standaard

    Helaas kan ik alleen maar reacties vinden van mensen die muziek liefhebbers zijn, deze zijn overigens ook zeer te spreken over deze speakers. alleen hebben meerdere personen het over de lage klanken die iets tegen vallen en dat ze de speakers vullen met vogelzand??

    Is het niet zo dat je voor film meer de lage tonen nodig hebt, er zit wel een subwoofer bij deze set maar is dit genoeg naar jullie mening?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas.Versteeg
    Helaas kan ik alleen maar reacties vinden van mensen die muziek liefhebbers zijn, deze zijn overigens ook zeer te spreken over deze speakers. alleen hebben meerdere personen het over de lage klanken die iets tegen vallen en dat ze de speakers vullen met vogelzand??

    Is het niet zo dat je voor film meer de lage tonen nodig hebt, er zit wel een subwoofer bij deze set maar is dit genoeg naar jullie mening?
    Het geheel ziet eruit als een zeer evenwichtige set, kwalitatief allemaal goede onderdelen.

    Maar daar ben je er niet mee, en ook met de mening van anderen ben je er niet. "Helaas" moet je zelf gaan vaststellen of de set aan jouw eisen voldoet. Jij bent degene die bepaald of de klank die je hoort bij je past, dat kan helemaal niemand voor jou bepalen. Waar de 1 houd van warm, houd de ander weer van agressief, waar de 1 houd van helder scherp hoog, houd een ander weer van sprakelend op de achtergrond hoog, waar de 1 behoefte heeft aan veel laag, heeft weer een ander dat niet.

    De klank die bij je past, die kun je alleen proefondervindelijk beluisteren, en niet uit een boekje met specificaties halen... nee, zo werkt het niet, je moet op pad :wink:

    Ga lekker luisteren, en als je het geluk hebt dat je het thuis kunt laten spelen en eventueel later mag ruilen voor iets dat toch weer beter bij je past.... doe dat dan, besef wel, dat je waarschijnlijk wel 20 jaar of langer met je speakers toekan, zoek dan ook echt de speaker die op het gebeid van klank bij je past.

    Een sub is minder klankgevoelig, die kun je van ieder merk bij je set inpassen. Zodoende kun je het laag wat strakker of dieper maken, alles is mogelijk, maar je eigen oortjes zullen de doorslag moeten geven
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Inderdaad stassen heeft voldoende voorziening om uren en uren te luisteren..
    Maak eens lekker een afspraak en luister deze speakers icm een stel andere in de prijsklasse.
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  7. #7

    Standaard

    Bedankt voor jullie reacties.

    Ik zal zeker een deze dagen is gaan luisteren of dit is wat ik zoek.

    Zijn er zover jullie weten nog meer van deze set aanbiedingen.
    En dan ook rond deze prijs klassen waar ik dan misschien ook naar kan kijken om te vergelijken.

  8. #8

    Standaard

    Ik zou graag wat kanttekeningen bij de genoemde set willen geven.
    Hoe zwaar je dit mee gaat laten wegen is zeer persoonlijk. Het is puur bedoelt om te voorkomen dat je achteraf "bekocht / teleur gesteld" voelt.
    De een vind de komende opmerkingen wel reden om voor een andere combinatie te kijken de ander niet, zoals al gezegd zeer persoonlijk en uitsluitend als informatief bedoeld.

    Ik weet niet helemaal hoe het met de speakers zit, maar zowel de receiver als mede de dvd-speler zijn uit gaande modellen. Op de site van Denon staan zowel de 1907 als de 1730 vermeld als de nu gangbare modellen, mede daarom in de aanbieding lijkt me zo.
    Daarnaast heeft de 1720 geen aluminum front maar een van plastic (geldt overigens ook voor de 1730). De 1906 (en ook 1907) heeft wel een aluminum front. Door het verschil in materiaal zal er uiterlijk verschil zijn, de 1920 / 1930 dvd-spelers hebben wel een aluminium front.

    Doe er je voordeel mee.
    En inderdaad, technische specificatie zeggen niets over je eigen beleving.

  9. #9
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas.Versteeg
    Helaas kan ik alleen maar reacties vinden van mensen die muziek liefhebbers zijn, deze zijn overigens ook zeer te spreken over deze speakers. alleen hebben meerdere personen het over de lage klanken die iets tegen vallen en dat ze de speakers vullen met vogelzand??

    Is het niet zo dat je voor film meer de lage tonen nodig hebt, er zit wel een subwoofer bij deze set maar is dit genoeg naar jullie mening?
    Het kan altijd beter maar vergeet niet dat de prijs voor een complete set niet veel is.

  10. #10

    Standaard

    Zag laatst bij Mediamarkt Breda een Marantz SR4600 met bijpassende DVD-speler incl. 5.1 Mordaunt-Short Premiere luidsprekersysteem voor € 699,00. Plaats daarbij 2 zuilluidsprekers van Mordaunt-Short en je bent voor nog minder klaar. Alleen je hebt in dit geval maar 2 volwaardige zuilen maar dat geeft niets. Stereo speel je immers doorgaans via 2 speakers. Ik draai zelf ook met Marantz, en wil je niets aanpraten, maar waarom Denon in combinatie met Mordaunt-Short. Veel mensen beschouwen Marantz-Mordaunt-Short als een ideale match!!! Ik heb zelf een MS Genie luidsprekerset (sub-sattelliet) en dat gaat flink tekeer en dan zet ik hem absoluut nog niet vol open!!! Staar je niet blind op grote speakers, maar wat het allerbelangrijkste is, ga op je eigen gevoel af!!!
    Panasonic TX-28DK1F | Marantz SR4600 | Marantz DV4610 | MORDAUNT-SHORT Genie |

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door erik_van_meer
    Zag laatst bij Mediamarkt Breda een Marantz SR4600 met bijpassende DVD-speler incl. 5.1 Mordaunt-Short Premiere luidsprekersysteem voor € 699,00. Plaats daarbij 2 zuilluidsprekers van Mordaunt-Short en je bent voor nog minder klaar. Alleen je hebt in dit geval maar 2 volwaardige zuilen maar dat geeft niets. Stereo speel je immers doorgaans via 2 speakers. Ik draai zelf ook met Marantz, en wil je niets aanpraten, maar waarom Denon in combinatie met Mordaunt-Short. Veel mensen beschouwen Marantz-Mordaunt-Short als een ideale match!!! Ik heb zelf een MS Genie luidsprekerset (sub-sattelliet) en dat gaat flink tekeer en dan zet ik hem absoluut nog niet vol open!!! Staar je niet blind op grote speakers, maar wat het allerbelangrijkste is, ga op je eigen gevoel af!!!
    Hier sluit ik mij bij aan vanwege het feit dat ik ook een tijdje aan het orienteren ben geweest. Welke receiver matched voor mij het best met welke speaker? M'n budget was niet heel groot dus ik kwam ook bij Mordaunt uit. Ben gaan luisteren en viel ook voor de combinatie Marantz/Mordaunt. O.a. Denon, H/K en Yamaha beluisterd.

    SR4600 is een prima receiver.

  12. #12

    Standaard

    Op de vraag waarom ik deze set met een denon reciever en dvd speler zou willen is omdat dit de aanbieding is die ik zag.

    Ik wil wel een goed merk maar of dit nu Denon, Harman Kardon of Yamaha etc. dat maakt mij niet uit als het geluid maar goed is.

    in iedergeval bedankt voor alle reacties ik ga morgen is even lekker rond kijken en luisteren wat er nog meer eventueel is.

    Deze set blijft volgens mij nog steeds wel een goede keus.

    gr.
    Bas

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas.Versteeg
    Op de vraag waarom ik deze set met een denon reciever en dvd speler zou willen is omdat dit de aanbieding is die ik zag.

    Ik wil wel een goed merk maar of dit nu Denon, Harman Kardon of Yamaha etc. dat maakt mij niet uit als het geluid maar goed is.
    Dat maakt toch wel degelijk uit? Natuurlijk zijn het alle 3 prima merken maar toch is niet elke combinatie het beste. Maar dat is persoonlijk zeggen ze hier dan

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter26
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas.Versteeg
    Op de vraag waarom ik deze set met een denon reciever en dvd speler zou willen is omdat dit de aanbieding is die ik zag.

    Ik wil wel een goed merk maar of dit nu Denon, Harman Kardon of Yamaha etc. dat maakt mij niet uit als het geluid maar goed is.
    Dat maakt toch wel degelijk uit? Natuurlijk zijn het alle 3 prima merken maar toch is niet elke combinatie het beste. Maar dat is persoonlijk zeggen ze hier dan
    Dat is toch ook persoonlijk?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  15. #15
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter26
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas.Versteeg
    Op de vraag waarom ik deze set met een denon reciever en dvd speler zou willen is omdat dit de aanbieding is die ik zag.

    Ik wil wel een goed merk maar of dit nu Denon, Harman Kardon of Yamaha etc. dat maakt mij niet uit als het geluid maar goed is.
    Dat maakt toch wel degelijk uit? Natuurlijk zijn het alle 3 prima merken maar toch is niet elke combinatie het beste. Maar dat is persoonlijk zeggen ze hier dan
    Dat is toch ook persoonlijk?
    Lijkt mij ook, immers een bepaalde sound van en combinatie kan de één wel aanspreken en de ander juist niet.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •