Pagina 1 van 277 123451151101 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 6911 worden weergegeven.

Discussie: Update HT

  1. #1

    Standaard Update HT

    Hallo,

    Aangezien er in ieders HT wel om de zoveel tijd veranderingen plaatsvinden lijkt het me wel een goed idee om er een nieuwe thread over op te starten. Het zou natuurlijk wel in de thread: welke hardware heb je, gezet kunnen worden maar dat wordt niet geapprecieerd door de crewleden (overzichtelijkheid).

    Met andere woorden, wat is je laatse aankoop geweest? waarom? welke verbeteringen? tevredenheid? etc allemaal vraagjes die in deze thread beantwoord kunnen worden.

    Ik zal zelf maar beginnen:

    Mijn laatste HT verandering was het overgaan van mijn JVC tv naar een Philips tv (wie weet het nog niet). De reden waarom was simpelweg dat de JVC bepaalde functies had die het dvd beeld niet positief beïnvloede en ook nog eens niet uit te schakelen waren. Verder zater er fouten in de beeldbuis, zijkanten van het beeld waren "korrelig" en in het midden liep een verticale donkere balk (?). De Philips die ik nu heb is een gewone 50hz zonder toeters en bellen en het beeld is echt een plaatje bij dvd's kijken.

    Ik ben wel benieuwd naar de laatste vernieuwingen in de HT van de leden van dit forum.

    Groeten!

  2. #2

    Standaard

    Lijkt me een interessante thread en hoop hier binnenkort ook mijn eerste updates te kunnen beschrijven

    Hoe meer informatie over verschillende produkten tweaks upgrades etc hoe beter.

  3. #3

    Standaard

    Ik ga binnenkort mijn nieuwe (hij is in bestelling) ROTEL RSX-1065 AV-receiver in gebruik nemen. Een beest van een apparaat (zowel geluidstechnisch als ook om te zien trouwens), die de dure DENONS er met gemak uitspeelt. Na een weekje proef was ik compleet om. De detaillering, het heldere hoog, het strakke laag en de enorme dynamiek waren indrukwekkend mooi.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum
    Ik ga binnenkort mijn nieuwe (hij is in bestelling) ROTEL RSX-1065 AV-receiver in gebruik nemen.
    Errug leuk dingske !!


  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum
    Ik ga binnenkort mijn nieuwe (hij is in bestelling) ROTEL RSX-1065 AV-receiver in gebruik nemen. Een beest van een apparaat (zowel geluidstechnisch als ook om te zien trouwens), die de dure DENONS er met gemak uitspeelt. Na een weekje proef was ik compleet om. De detaillering, het heldere hoog, het strakke laag en de enorme dynamiek waren indrukwekkend mooi.
    De reciever ziet er inderdaad heel erg mooi uit. Ik heb zelf een Rotel THX eindversteker gehoord, echt prachtig hoe strak en helder de speakers klonken met deze extra versterking. De prijs is het enige wat me voorlopig tegenhoudt..maar misschien in de nabije toekomst..

    Je zegt de dure Denons eruit speelt? Is de Rotel in verhouding dan goedkoper? Ik zag wel dat de Rotel "maar" 5.1 is, de duurdere Denons hebben toch minstens 6.1?

    Groeten!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raskel
    Je zegt de dure Denons eruit speelt? Is de Rotel in verhouding dan goedkoper? Ik zag wel dat de Rotel "maar" 5.1 is, de duurdere Denons hebben toch minstens 6.1?
    De RSX-1065 klinkt echt mooier dan de even dure Denon AVC-A11SR. Niet alleen in surround geluid, maar vooral op 'gewoon' stereogebied.
    De ROTEL kan alle surroundformaten decoderen, dus ook DD5.1 EX en DTS ES. De RSX-1065 heeft inderdaad 5 ingebouwde versterkers. ROTEL heeft hier bewust voor gekozen. Wil je dus ook gaan werken met surround achter, dan is een additionele 2-kanaals versterker nodig die je gewoon op de pre-outs kun aansluiten.

  7. #7

    Standaard

    Ok, hier mijn update van deze maand.
    Nieuwe achterspeakers: Dali suite 1.5. (voor foto zie mijn site )
    Heb voor deze gekozen omdat ze stukken beter aansluiten bij mijn fronts dan bijv. de blue2002 van Dali. Ze overtreffen nog steeds mijn verwachtingen wat betreft de overgangen van geluid dat van voor naar achter beweegt. Je hoort bijna geen speakers meer, zelfs in mijn kleine ruimte! Enige waar ik mee zit is de opstelling, momenteel heb ik er eigenlijk geen ruimte voor. Omdat ik binnenkort wil gaan verhuizen moet dit op te lossen zijn (hoop ik)
    Binnenkort moeten er ook nieuwe surroundbacks komen, maar daar ben ik nog lang niet uit. Later meer hierover in deze thread

  8. #8

    Standaard

    wie weet waaromje geen voorwerpen(speakers) op je subwoofer mag zetten...?...wat gebeurd er dan met het geluid als je dat wel doet?

  9. #9

    Standaard

    Goede gelegenheid op mijn HT-degrade ff te melden:

    Gesneuveld na blikseminslag zijn:
    - Yamaha RX-V620
    - Pioneer DV717
    - Philips breedbeeld 6006

    Zodra ik iets nieuws heb (geld verzekering..) wordt het gepost

  10. #10

    Standaard

    Het is nog ff wachten op het vakantiegeld.
    En dan kan eindelijk die prologic bak eruit en kan ik mijn dvd-collectie gaan "herontdekken".
    Ben nog een keuze aan het maken uit:
    Pioneer vsx-d810s
    Pioneer vsx-d839
    Yamaha rx-v730

  11. #11

    Standaard

    Ik ben sinds 4 weken in het bezit van de Tag McLaren Audio DVD32R. Je weet niet wat je ziet en hoort! Toplader van 9.5 kg, eigen fabrikaat loopwerk(!), sync link, upgradable met progressive scan, DVI output, DVD audio en tenslotte de software. Deze software is van de website te downloaden en zelf via een speciale verbinding met pc/laptop te uploaden naar de DVD32R.
    Voor mij was dit een upgrade van een Sony DVP-S715 dvd speler en Sony ES-20 cd speler.

    Mijn volgende upgrade zal een upgrade worden van mijn processor/voorversterker TAG AV32R naar de EX variant, met de nieuwe 192 KHz D/A omzetters en de nieuwe super Shark processor, inclusief THX Ultra 2 licentie.

    Let wel, het gaat hier om een echte upgrade: dus, processor naar Engeland, upgrades worden uitgevoerd Bij TAG, en vervolgens terug. Hier zouden meer fabrikanten eens naar moeten kijken! Er zijn er naar mijn mening te weinig die niet alleen upgrade beloven, maar hem vervolgens ook nakomen.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum
    Ik ga binnenkort mijn nieuwe (hij is in bestelling) ROTEL RSX-1065 AV-receiver in gebruik nemen. Een beest van een apparaat (zowel geluidstechnisch als ook om te zien trouwens), die de dure DENONS er met gemak uitspeelt. Na een weekje proef was ik compleet om. De detaillering, het heldere hoog, het strakke laag en de enorme dynamiek waren indrukwekkend mooi.
    Mooi apparaat! Helaas is ie het voor mij niet geworden.

    Voor wie het nog niet weet. Ik heb dus ongeveer een maand geleden zo'n Denon AVC-A11SR gekocht. Ik denk dat de vergelijking met de Rotel toch niet helemaal opgaat.

    Zoals Raskel ook al opmerkt. Bij Denon 'krijg' je 7.1 versterking bij deze prijs. De Rotel moet daarom ook net een klasse hoger worden ingeschaald met een extra 2-kanaals eindbak. Daarmee zou ie qua prijs eigenlijk vergeleken moeten worden met de top Denon AVC-A1SR. Die is echter nog zo nieuw, dat ik er nog maar weinig over gehoord/gelezen heb.

    Absoluut gezien zal de Rotel wel beter presteren, zeker op HiFi gebied. Voot HT moet je dan wel die 2 kanaals eindversterker erbij kopen.

    Op HT gebied weet ik het niet. Ik heb ook naar deze Rotel geluisterd alvorens tot de aanschaf van de Denon over te gaan.

    De 7.1 van de Denon vond ik veel mooier klinken dan de 5.1 van de Rotel. De extra investering in nog een eindversterker maakte het voor mij te duur.

    De prijs-kwaliteit verhouding van de Denon AVC-A11SR is, voor mij in ieder geval, daarmee ten faveure van de Denon uitgevallen.

    Feit blijft dat de Rotel een super gave bak is! Als ik toch meer geld zou hebben......

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door forzavado
    Ok, hier mijn update van deze maand.
    Nieuwe achterspeakers: Dali suite 1.5. (voor foto zie mijn site )

    Binnenkort moeten er ook nieuwe surroundbacks komen, maar daar ben ik nog lang niet uit. Later meer hierover in deze thread
    Ik was deze thread even vergeten, dus hier komen (of komt) mijn sb alsnog. Gewoon weer een setje Dali suite 1.5 aangeschaft, om geen klankverschillen te krijgen met mijn surrounds. Momenteel heb ik even een 6.1 opstelling en ben ik aan het experimenteren met dat overgebleven zuiltje als midspeaker te gebruiken.
    Helaas heb ik nog geen enkele film helemaal in 6.1 gezien in deze opstelling, maar van het weekend moet ik maar eens aan star wars beginnen (die ligt immers al weer een dikke maand voor jan l*l in de kast)

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raskel
    Goede gelegenheid op mijn HT-degrade ff te melden:

    Gesneuveld na blikseminslag zijn:
    - Yamaha RX-V620
    - Pioneer DV717
    - Philips breedbeeld 6006

    Zodra ik iets nieuws heb (geld verzekering..) wordt het gepost
    Misschien een slim idee om er een spanningsschakelaar tussen te zetten (of hoe die krengen ook heten)? Die slaan door zogauw de spanning te hoog wordt, dus ook met blikseminslag.
    Ik heb er eentje op de doos zitten die mijn comp van stroom voorziet. En ze zijn niet eens onbetaalbaar

  15. #15

    Standaard

    Die had ik, met nadruk op had. Toch bedankt voor de tip, misschien houdt het de bliksem de volgende keer wel tegen

    PS als je het echt goed wil doen moet je een dikke geleidingsstang op het dak van de buren zetten, heb je al wat meer zekerheid. Stekker uit het contact schijnt overigens ook erg effectief te zijn..

  16. #16

    Standaard

    Hoe zit het met je verzekering?? Krijg je alles terug?
    Wij hadden een aantal jaar geleden een tv die destijds een jaar of 10 oud, die ook door de bliksem was getroffen. Wij kregen toen de volledige nieuwprijs terug die 10 jaar geleden ervoor betaald was Da's nog eens goedkoop upgraden

  17. #17

    Standaard

    Ik zit nog altijd te wachten op hat rapport van de reparateur en de waarde die aan de apparaten wordt toegekend. Zodra ik die heb kan ik ze afgeven bij de verzekering en de nodige euro's zien binnenkomen Het duurt alleen allemaal zo ontzettend lang, ik heb nu een noodversterkertje van Sony...Dit weekend ga ik eens luisteren naar Denon en Marantz, het wordt moeilijk om de periode na deze luistersessie zonder spullen te zitten

  18. #18

    Standaard

    Wij moesten toen ook een rapport halen bij een reparateur dat het werkelijk door onweer kwam, dat duurde ongeveer een week. En dan komt inderdaad de verzekering die errug lang duurt
    Gewoon bij een aantal zaken om demo's thuis vragen, dan kom je je tijd wel door

  19. #19

    Standaard

    Ik heb nu ook een algemeene vernieuwing met een eigen creatie van me HT apparatuur fotos gemaakt,vertel me effe wat jullie ervan vinden!Ik heb geen Super HT,geen groot budget,maar leuk voor een student,dus verwacht geen BIGGIE HT ok .

    Greetz

    Dchris
    http://www.denniskoppen.nl

    "When this baby reaches 88 miles per hour, you're gonna see some serious sh*t" - Doc. Emmet L. Brown "Back to the Future"

  20. #20

  21. #21

    Standaard

    Mijn oude set,

    Yamaha RX-V 520 receiver
    Yamaha DVD-S520
    Yamaha NS-G40MKII hoofdspeaker
    Yamaha NS-G25 effectspeaker
    Yamaha NS-CG65 center speaker

    is net deze week verkocht.


    Ik heb vandaag definitief het volgende besteld.

    Yamaha RX-V730 RDS
    Yamaha DVD-S520
    4 X Yamaha NS200 als hoofd en effect speaker
    NS-C200 centerspeaker

    www.yamaha-hifi.de



    Hierbij heb ik een JVC breedbeeld (AV-28Z10S)


    Rob

  22. #22

    Standaard

    Zo moet ie goed zijn !

    Greetz

    Dchris
    http://www.denniskoppen.nl

    "When this baby reaches 88 miles per hour, you're gonna see some serious sh*t" - Doc. Emmet L. Brown "Back to the Future"

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raskel
    Die had ik, met nadruk op had. Toch bedankt voor de tip, misschien houdt het de bliksem de volgende keer wel tegen

    PS als je het echt goed wil doen moet je een dikke geleidingsstang op het dak van de buren zetten, heb je al wat meer zekerheid. Stekker uit het contact schijnt overigens ook erg effectief te zijn..
    Dus ondanks dat je zo'n schakelaar had is de bliksem toch binnengekomen op je apparatuur? Damn, dan ga ik zometeen die schakelaar er weer uit halen er terugbrengen: weer 12 euro meer voor mijn toekomstige set
    Nee, maar dat ding is aan me verkocht als "beter nu 12 euro xtra betalen en de bliksem tegenhouden dan een hele nieuwe comp kopen". Dat was dus gewoon verkoopverhaaltje? of had je heftige klap?

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    DChris, je moet even het latste teken uit je url verwijderen:
    van
    http://www.student.tue.nl/m/a.w.v.dongen/is/dchris.htm/
    naar
    http://www.student.tue.nl/m/a.w.v.dongen/is/dchris.htm
    anders krijg je een not found melding
    Ik zou het fijn vinden als je "/is" ertussenuit haalt. Dan kunnen bezoekers ook andere sets bezoeken. Hij moet dan worden:
    http://www.student.tue.nl/m/a.w.v.dongen/dchris.htm

  25. #25

    Standaard

    Jammer dat deze thread niet regelmatig ge-update wordt, is toch altijd interessant om ervaringen en updates van mede-hobbyisten te lezen

    Ok, hier komt de mijne: In bestelling het volgende

    - Denon AVC-10SE ter vervanging van de Yamaha RX-V520RDS
    - B&W Nautilus 805 (2x) ter vervanging van de B&W DM580 (fronts)
    - B&W Nautilus HTM2 (center) ter vervanging van de LCR3

    Hopenlijk wordt het zaakje snel geleverd

    Mvrgr

    Patrick

    ps. een soort van review zal volgen op moment dat ik het spul thuis heb staan.

Pagina 1 van 277 123451151101 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •