Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 149 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Inland Empire (David Lynch)

    http://www.imdb.com/title/tt0460829/

    Iemand deze misschien al gezien ? Lijkt me weer een behoorlijk 'weirde' film............ :wink:

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Tja, wat moet ik hier nu mee? Het lijkt erop dat Lynch zich na Rabbits nog verder wil vervreemden van zijn publiek. De halve zaal was al leeg gestroomd toen de film op z'n eind was.

    Ben erg benieuwd hoe het in elkaar steekt, want dat is me uiteindelijk niet helemaal duidelijk geworden. Dacht ik tien minuten voor het eind nog een soort van kloppende theorie te hebben, [spoiler:f50379ed91]Inland Empire is de beleveniswereld van de actrice/hoer van binnen. Het verhaal wat we zien is een vertelling van een psychotische dame, vandaar de gefragmenteerde en deels onbegrijpelijke vertelling. Soort Lost Highway (ongrijpbaarheid) meets Mulholland Dr.(Hollywood angle)[/spoiler:f50379ed91] kwamen er nog wat scenes achteraan die alles weer over hoop gooiden.

    Meestal denk ik in zo'n geval (en zeker bij Lynch) dat herziening wel oplossingen zal brengen, maar in dit geval kijk ik niet echt uit naar herziening. Daarvoor is het allemaal te onaantrekkelijk gebracht.

    Ook de videobeelden helpen niet. En zelfs al zou blijken dat de keuze voor video een conceptueel juiste was, dan nog vind ik het een minpunt. Waar een Lynch film vroeger altijd een hele reeks van (visueel) schitterende scenes bevatten, die je graag wou weer zien, kent deze film vrijwel geen enkele scene die er uit springt. Het is in die zin vrij vlak.

    Een beoordeling kan ik nog niet geven, want daarvoor mis ik nog te veel stukjes van de puzzel. (Als de puzzel uberhaupt zou passen) Op zich kan dat een pre zijn, maar telleurstelling overheerst nu, omdat het nooit een aantrekkelijke Lynch zal worden, vrees ik.

    Maar Laura Dern was fantastisch.

    ---------------

    Na een avondje slapen (en piekeren) moet ik zeggen dat ik toch wat positiever ben gestemd. Het is inderdaad een grote pre dat Lynch zich weer heeft weten te vernieuwen/verder te ontwikkelen. Op een Blue Velvet of Mulholland Dr. 3 zitten we ook eigenlijk niet te wachten. Krijg al langzaam aan zin in herziening. Ga voor een 4/5 voor een unieke kijkervaring en eens schitterende rolvan Dern..

  4. #4

    Standaard

    Visueel vrij vlak? De montage en kinetische camera zijn geweldig en Lynch maakt optimaal gebruik van de vrijheid die deze nieuwe vorm van filmmaken biedt. Natuurlijk ziet het er niet conventioneel mooi uit, maar dat geeft de film juist die unieke sfeer mee. Ik kan op zich begrijpen dat er zoveel mensen wegliepen, want het is een allesbehalve makkelijke film, maar met een volledig open mind kan je (ik in iedergeval) er helemaal van genieten.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan
    Visueel vrij vlak?
    In verhouding tot zijn andere films wel.... in ieder geval minder mooi.

  6. #6

    Standaard

    Nog niet gezien, maar al horen vertellen dat het wederom typisch lynch is ...

  7. #7

    Standaard

    Nou, het is een stuk typischer dan typisch Lynch. Alleen voor die hard fans.

  8. #8

    Standaard

    Ik heb laatst Mulholland Drive gezien en dat ging me toch echt boven mn pet, terwijl ik toch al de nodige films heb gezien. Is deze film enigzins vergelijkbaar of echt nog verwarrender? Ik vond sommige scenes en de cameravoering in Mulholland Drive heel erg goed, evenals de acteerprestaties, maar het verhaal snapte ik echt geen hout van. Later op internet begreep ik er iets meer van, maar mijn kijkplezier is toch voor een deel verdwenen als ik het echt niet kan volgen. De lijn tussen 'geniaal' verwarrend en gewoon rommelig is natuurlijk erg dun.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  9. #9

    Standaard

    Speelt hij al in Nederland? In België pas woensdag...
    Ik kan niet wachten!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul
    Ik heb laatst Mulholland Drive gezien en dat ging me toch echt boven mn pet, terwijl ik toch al de nodige films heb gezien. Is deze film enigzins vergelijkbaar of echt nog verwarrender? Ik vond sommige scenes en de cameravoering in Mulholland Drive heel erg goed, evenals de acteerprestaties, maar het verhaal snapte ik echt geen hout van. Later op internet begreep ik er iets meer van, maar mijn kijkplezier is toch voor een deel verdwenen als ik het echt niet kan volgen. De lijn tussen 'geniaal' verwarrend en gewoon rommelig is natuurlijk erg dun.
    Vele malen verwarrender. Je hebt soms het idee dat Lynch narratieve cinema volledig heeft verlaten en gaat voor een, overigens prachtig, stukje avant garde. Als je Mulholland Dr minder vond door de verwarring kan ik je deze film niet aanraden, maar het is altijd het proberen waard natuurlijk. :wink:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ednolb
    Speelt hij al in Nederland? In België pas woensdag...
    Ik kan niet wachten!
    In Nederland pas in april.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    In verhouding tot zijn andere films wel.... in ieder geval minder mooi.
    Is dat niet de hele bedoeling dan? Dat het geen conventioneel mooie film is, komt natuurlijk door de goedkope camera die hij gebruikt, een bewuste keuze. Dit geeft hem echter zoveel meer vrijheid, zowel qua filmen als montage, die hij (naar mijn mening) optimaal gebruikt. Je zou de film denk ik kunnen omschrijven als avant garde met een lichte narratieve constructie.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul
    Ik heb laatst Mulholland Drive gezien en dat ging me toch echt boven mn pet, terwijl ik toch al de nodige films heb gezien. Is deze film enigzins vergelijkbaar of echt nog verwarrender? Ik vond sommige scenes en de cameravoering in Mulholland Drive heel erg goed, evenals de acteerprestaties, maar het verhaal snapte ik echt geen hout van. Later op internet begreep ik er iets meer van, maar mijn kijkplezier is toch voor een deel verdwenen als ik het echt niet kan volgen. De lijn tussen 'geniaal' verwarrend en gewoon rommelig is natuurlijk erg dun.
    Vele malen verwarrender. Je hebt soms het idee dat Lynch narratieve cinema volledig heeft verlaten en gaat voor een, overigens prachtig, stukje avant garde. Als je Mulholland Dr minder vond door de verwarring kan ik je deze film niet aanraden, maar het is altijd het proberen waard natuurlijk. :wink:
    Nog verwarrender? Nee, dan ben ik er nog niet aan toe denk ik.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  12. #12

    Standaard

    Vandaag gezien.
    Ik weet echt niet wat ik er moet van denken. Als grote Lynch-fan moet ik zeggen dat hij mij telkens weer te verbazen en verassen.
    Ook al is het deze keer niet met pellicule gedaan, toch past dit bij de grauwe sfeer van de film.

    Wat het verhaal en het narratieve aspect betreft kan ik zeggen: (eraserhead x lost highway) tot de derde macht verhoffen :wink:

    Het zal wel allemaal duidelijker worden na een aantal kijkbeurten, maar de duur van de film is niet echt uitnodigend om hem snel nog eens terug te bekijken.

  13. #13

    Standaard

    Heb nu paar keer de(zelfde) geniale trailer (die muziek! Laura Dern! Camerawerk! Alles!) gezien en iedere keer staan mn haren rechtovereind. Nog nooit gehad dat een trailer al zoveel indruk maakt. Heerlijk. Kan niet wachten tot ie hier in NL draait.

  14. #14

    Standaard

    Op 26 en 30 maart aanstaande draait INLAND EMPIRE op het Maastricht film festival
    Vind de beschrijving op de site ook wel cool: http://festival2007.lumiere.nl/films...s/inlandempire

    I`m there
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  15. #15

    Standaard

    Morgen is het zover
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  16. #16

    Standaard

    OH MY GOD!
    Ben net terug uit de bios, heb `m gezien. Mijn God wat een film!! Het is niet eens meer film te noemen, dit is echt een ervaring opzich. Hij mag dan wel 3 uur duren, maar die waren over voor ik er erg in had. Heb van de eerste tot en met de laatste second geboeid en zo ongeveer met open mond gekeken.
    Nog even op me laten inwerken, recensie komt later...
    Als ie overal uitkomt heb ik maar 1 advies: GA DAT ZIEN!!
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    OH MY GOD!
    Ben net terug uit de bios, heb `m gezien. Mijn God wat een film!! Het is niet eens meer film te noemen, dit is echt een ervaring opzich. Hij mag dan wel 3 uur duren, maar die waren over voor ik er erg in had. Heb van de eerste tot en met de laatste second geboeid en zo ongeveer met open mond gekeken.
    Nog even op me laten inwerken, recensie komt later...
    Als ie overal uitkomt heb ik maar 1 advies: GA DAT ZIEN!!
    Als het nog verwarrende is dan Mulholland Drive dan ben ik bang dat deze film, in ieder geval voorlopig, nog niet aan mij besteed is
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul Bekijk bericht
    Als het nog verwarrende is dan Mulholland Drive dan ben ik bang dat deze film, in ieder geval voorlopig, nog niet aan mij besteed is
    Hehe, nee dat denk ik ook niet. Aan de andere kant zou ik zeggen: probeer het gewoon eens. Kijken wat je er van vindt.
    Het is ook zeker niet zo dat je `m, denk ik, na 1 keer kijken snapt. Denk dat daar wel 3 of 4 kijkbeurten voor nodig zijn. Ben dan ook van plan `m nog vaker te gaan zien
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Hehe, nee dat denk ik ook niet. Aan de andere kant zou ik zeggen: probeer het gewoon eens. Kijken wat je er van vindt.
    Het is ook zeker niet zo dat je `m, denk ik, na 1 keer kijken snapt. Denk dat daar wel 3 of 4 kijkbeurten voor nodig zijn. Ben dan ook van plan `m nog vaker te gaan zien
    Ik denk dat ik hem dan nog niet snap, aangezien er simpelweg geen duidelijke rode lijn inzit of iets dergelijks. Ik snap ook niet hoe deze regisseur zo populair is geworden door op zich heel erg sterke scenes te maken, maar ze op geen enkele manier te verbinden. Maar misschien zeg ik nu iets heel doms
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul Bekijk bericht
    Ik denk dat ik hem dan nog niet snap, aangezien er simpelweg geen duidelijke rode lijn inzit of iets dergelijks. Ik snap ook niet hoe deze regisseur zo populair is geworden door op zich heel erg sterke scenes te maken, maar ze op geen enkele manier te verbinden. Maar misschien zeg ik nu iets heel doms
    Als je alleen op zoek bent naar een duidelijke rode lijn die je bij de hand neemt door de film ben je bij Lynch inderdaad niet aan het juiste adres. De kracht van zijn films zit hem naar mijn mening in de thema's die hij aansnijdt en zijn unieke visuele stijl.

    Ik ga na m'n tentamens nog maar eens naar Inland Empire, de eerste keer was in ieder geval geweldig.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan Bekijk bericht
    Als je alleen op zoek bent naar een duidelijke rode lijn die je bij de hand neemt door de film ben je bij Lynch inderdaad niet aan het juiste adres. De kracht van zijn films zit hem naar mijn mening in de thema's die hij aansnijdt en zijn unieke visuele stijl.

    Ik ga na m'n tentamens nog maar eens naar Inland Empire, de eerste keer was in ieder geval geweldig.
    Maar wat zien die thema's dan? Zit daar dan wel samenhang in? Ik heb Mulholland Drive gezien en vond dat al een hele vreemde gewaarwordig met ijzersterk acteerspel, maar ik moet eerlijk zeggen dat het me allemaal veel te lang duurde. Inland Empire schijnt zelfs drie uur te duren, dus ik denk niet dat ik daar aan ga beginnen.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul Bekijk bericht
    Maar wat zien die thema's dan? Zit daar dan wel samenhang in? Ik heb Mulholland Drive gezien en vond dat al een hele vreemde gewaarwordig met ijzersterk acteerspel, maar ik moet eerlijk zeggen dat het me allemaal veel te lang duurde. Inland Empire schijnt zelfs drie uur te duren, dus ik denk niet dat ik daar aan ga beginnen.
    Schizofrene/dubbele karakters, waar Mulholland Dr een uitstekend voorbeeld van is, maar dit is iets wat volgens mij ook in Inland Empire zit. De donkere, vreemde wereld die onder de dagelijkse realiteit schuilgaat. Ik moet bekennen dat ik nog te weinig Lynch heb gezien om je verder echt van dienst te kunnen zijn, maar misschien kan je eens 'Wild at Heart' proberen? Een redelijk straight-forward narratief, met genoeg Lynchiaanse momenten.

  23. #23

    Standaard

    Had deze dus op het IFFR gezien en echt, dez film is heeeel dramatisch. Makkelijk de slechtste Lynch aller tijden met de lelijkste opnames ooit. De zaal was zo goed als leeg voor hij afgelopen was. Saai en veeeeeeeels te lang.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit Bekijk bericht
    Had deze dus op het IFFR gezien en echt, dez film is heeeel dramatisch. Makkelijk de slechtste Lynch aller tijden met de lelijkste opnames ooit. De zaal was zo goed als leeg voor hij afgelopen was. Saai en veeeeeeeels te lang.
    Zeker de helft was er nog hoor. Maar waarom vond je hem zo slecht dan?

  25. #25

    Standaard

    Bij Wild At Heart moest ik de hele tijd aan de Coens denken :P
    Mulholland Drive ben ik denk ik wel weer aan toe, 4 jaar geleden heb ik hem gezien maar ben het direct weer vergeten omdat de koppijn het me niet waard was :P
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •