De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Stille (regiovrije) dvdrom speler?

    Beste mensen,

    Voor mijn HTPC (Home Theatre PC) ben ik op zoek naar een stille DVDROM speler die bij voorkeur regiovrij is, of is te maken.

    Heeft iemand tips of suggesties?

    Groeten,
    Arno
    Arno Jansen - www.sindono.com v3 - My personal playground.

  2. #2

    Standaard

    Volgens mij zijn de pioneers nog steeds de beste dvdspelers

  3. #3

    Standaard

    Er zijn maar weinig DVD-spelers voor de PC te vinden die echt stil zijn. Het zijn bijna allemaal lawaai-apparaten.
    Regiovrije spelers voor de PC zijn naar mijn weten niet meer in Nederland te koop...correct me if I'm wrong (misschien een merkloze. De 'grote' merken iig niet)
    Heb zelf een AOpen in de PC zitten, maar is wel rumoerig.

  4. #4

    Standaard Pioneer 106S Slot in

    Ik heb zelf 2 van deze DVD Spelers en ze zijn echt perfect . Bovendien zijn ze gemakkelijk regiovrij te maken met een firmware hack .

    Ik heb de hier ook zijn zeer goede voorganger de Pioneer 104S liggen ( 10X DVD / 40X CDROM ) , hij is al regiovrij geflashed en ik heb hem eigenlijk over ... hint ... hint ...
    Born in Lust turn to Dust , Born in Sin come on In.

  5. #5

    Standaard

    Heb zelf een liteon. Oke, niet bepaald stil maar een fantastisch apparaatje en niet duur. Via een firmware is hij regiovrij te maken

  6. #6
    simon_v
    Guest

    Standaard

    voor firmware upgrades & regiovrije patches voor alle soorten spelers kijk op http://www.firmware.fr.st/

  7. #7

    Standaard

    Meestal is je dvd-speler niet de grooste herriemaker in je PC.

    Zijn toch meestal ratelende HD's en koelers

    Tenzij je je PC echt gebouwd hebt om te funcioneren als HTC , geluidsarm dus (passieve koeling/stille HD/bubbeltjesfolie in pc ter geluidsisolatie /etc

    Denk daar ook aan
    Ik heb er een..... woei

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Youri08
    Zijn toch meestal ratelende HD's en koelers
    Samsung HD nemen. Je hart maakt meer herrie in een stille kamer... Echt waar! Ik dacht dat ie kapot was en moest met mijn oor op de systeemkast om 'm zachtjes te horen brommen (het rode lampje ging als een gek tekeer). Geen snelheidsmaniakken (nog altijd sneller als jij kunt schrijven) maar enorm stil. Dus als geluid een issue is: vraag naar Samsung. Ook hele goede kwaliteit en goede omruilgarantie af fabriek.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens

    Samsung HD nemen. Je hart maakt meer herrie in een stille kamer... Echt waar! Ik dacht dat ie kapot was en moest met mijn oor op de systeemkast om 'm zachtjes te horen brommen (het rode lampje ging als een gek tekeer). Geen snelheidsmaniakken (nog altijd sneller als jij kunt schrijven) maar enorm stil. Dus als geluid een issue is: vraag naar Samsung. Ook hele goede kwaliteit en goede omruilgarantie af fabriek.
    Das waar, is inderdaag een oplossing voor een dvdpc, maar als je pc ook nog dienst moet doen als, surfbak/gamemachine/grafish werk, dan zit je toch al snel aan een bak met 7200RPM disk van maxtor en IBM.

    Gelukkig is het zo dat je HD bijna idle is tijdens het kijken van een dvd, dus dat maakt niet echt uit (moet alleen niet tegelijkertijd je PC laten renderen ofzo).

    Erger is het geluid van de koeler. Ik heb zelf een AMDbased sys dus dat moet goed gekoeld worden. Mij gaat het echt niet om een stille PC, maar om max preformance voor niet al te veel geld.

    Als je puur voor een dvd/divx systeem gaat kijken kom je uit op een passief te koelen cpu van intel (onderklokken van je proc bevoorbeeld + grote koelribben). In combinatie met een stille kast (desnood geisoleerd) en stille HD's is dat goed te doen. Eventueel ook nog te gebruiken als MP3-speler. Maarja, dan kan je er dus niks anders op. Geen high-end pc dus

    Maar ook niet bijster duur. Maar wel een gedoe om bij elkaar te zoeken
    Ik heb er een..... woei

  10. #10

    Standaard

    ik heb een DVD speler die geen herrie maakt, gekocht voor 90 euro bij dixons:

    Samsung 16x multiread DVD-ROM drive

    €89,95

    16 x dvd
    48 x cd-rom
    Intern model (E-IDE/Atapi)


    De Samsung 16x MultiRead DVD-ROM drive combineert degelijkheid en gebruikersgemak met de laatste DVD technology. De DVD-ROM drive is voorzien van de unieke Samsung features A.R.S. en A.B.S.
    A.R.S. (Acoustic-Noise-Reduction System) is een inventieve oplossing om het hinderlijke geluid van snel-draaiende CD-Rom's en DVD's tegen te gaan. A.B.S. (Automatic Ball Balancing System) is een uniek, simpel maar uiterst doeltreffend mechanisme om de sneldraaiende CD-roms van tegenwoordig goed in balans te houden. De leeskop "weet" bij een CD in balans beter waar hij staat en daardoor treden er minder leesfouten op waarmee de gemiddelde leessnelheid toeneemt. Deze beide features heeft Samsung in eigen huis ontwikkeld, en zijn zodoende ook alleen op CD-Rom en DVD-spelers van Samsung terug te vinden.

  11. #11

    Standaard

    Ik heb een tijdje geleden een Aopen 1648 (16x DVD 48x Cd-rom) gekocht. Ik heb het nog niet uitgetest met een regio1 DVD, maar er is geen regio ingesteld. Dit schijnt standaard zo te zijn. Ik heb gemerkt dat het aan de dvd ligt hoe stil hij is. Bij de dvd's waar hij minder stil is, is dit vaak het geval bij het laden van de dvd. Daarna valt wordt hij een stuk stiller.

    Oja, ik weet niet meer precies hoe duur hij was, maar hij is nu vanaf €65 te koop bij Mycom.

    Voor de volledige specificaties:
    Model: DVD-1648
    Specifications
    Interface:
    E-IDE / ATAPI (SFF-8090, SFF8020)
    PIO Mode-4 (16.6 MB/sec)
    ATA-33 (33.3 MB/sec), ATA-66 (66.6 MB/sec)
    Speed: DVD-ROM: 16X, CD-ROM: 48X
    Disc Format:
    DVD family: DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD-Video
    CD family: CD-DA, CD-ROM/XA, CD-R, CD-RW, CD-I, Video CD, Photo-CD, CD-Extra
    Sustained Data Transfer Rate:
    DVD-ROM: 16X MTRP 22160 KBytes/sec
    CD-ROM: 48X MTRP 7200 KBytes/sec
    Disc Storage Capacity:
    DVD-ROM: 4.7 GB (Single Layer), 8.5 GB (Dual Layer)
    CD-ROM: 656 MB (Mode 1), 748 MB (Mode 2)
    Data Buffer Size: 256KB
    MTBF: 100,000 POH (20% duty)
    Audio Specification:
    Line Output : 0.5 Vrms Typ. (RL = 47kOhm )
    Headphones : 0.5 Vrms Typ. (RL = 32 Ohm )
    Power Requirement: 5V, 12V ( +-5%)
    Temperature: 5 ~ 40 oC (operating)
    Humidity: 20 ~ 85 % RH (operating)
    Dimensions :
    5.86"(W) * 1.65"(H) * 7.73"(D) / (149 mm * 42 mm * 196.5 mm)
    Weight: Less than 2.2 lbs (1.0 kg)
    Mount Position: Both Horizontal and Vertical
    EMI Requirement: FCC-B,CE,C-tick, BSMI
    Safety Requirement: UL, CUL, DHHS, TUV, NEMKO

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •