Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 47 worden weergegeven.

Discussie: The Thing remake

  1. #1

    Standaard The Thing remake

    Strike Entertainment en Universal Pictures, het team achter de 2004-versie van Dawn of the Dead, hebben plannen bekendgemaakt voor een remake van een andere horrorklassieker: John Carpenters The Thing. In het origineel uit 1982 ontdekt een groep Amerikaanse wetenschappers tijdens een expeditie op Antartica een rondwarend buitenaards wezen dat zich in lichamen kan nestelen. Het script voor de film wordt geschreven door Ronald D. Moore, uitvoerend producent van de televisieserie Battlestar Galactica. Een regisseur is nog niet bekend.

    bron : Variety

  2. #2

    Standaard

    Ik ben benieuwd of ze het uitstekende origineel kunnen overtreffen.

  3. #3

    Standaard

    Jammer, want deze gaan ze echt niet overtreffen. Had liever Carpenter een vervolgd zien maken... :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  4. #4

    Standaard

    Hmmmm jammer dat ze van deze klassieker een remake gaan maken, is een film die niet te overtreffen is lijkt mij, al meer als 20 keer gezien, maar blijft ijzingwekkend spannend.
    Grtz Ron

  5. #5

    Standaard

    Waarom ook niet moeten ze gedacht hebben,de remake lijst is toch al lang.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Waarom ook niet moeten ze gedacht hebben,de remake lijst is toch al lang.
    Ik ben bang dat het een cgi drama gaat worden, zoals zo vaak tegenwoordig.....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #7

    Standaard

    Ik heb onlangs het origineel voor het eerst gezien en ik vond dat een zeer angstaanjagende horror-film en dat volgens mij net vooral omdat het geen CGI is. Daar knap ik tegenwoordig echt op af omdat de technologie toch nog niet zo ver staat dat je niet meer duidelijk kan zien wat computer-gemaakt en wat gewoon echt is.

    Bovendien is het origineel ook sterk door de paranoia situatie waarin de personages zich bevinden, een psychologisch gegeven dat ik zeer goed uitgewerkt vond. Ik zie het zo gebeuren dat ze daar in een remake veel minder aandacht aan schenken waardoor het gewoon een oninteressant wordt.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor
    Ik heb onlangs het origineel voor het eerst gezien en ik vond dat een zeer angstaanjagende horror-film en dat volgens mij net vooral omdat het geen CGI is. Daar knap ik tegenwoordig echt op af omdat de technologie toch nog niet zo ver staat dat je niet meer duidelijk kan zien wat computer-gemaakt en wat gewoon echt is.

    Bovendien is het origineel ook sterk door de paranoia situatie waarin de personages zich bevinden, een psychologisch gegeven dat ik zeer goed uitgewerkt vond. Ik zie het zo gebeuren dat ze daar in een remake veel minder aandacht aan schenken waardoor het gewoon een oninteressant wordt.
    Helemaal mee eens. Als je cgi wilt gebruiken, doe het dan subtiel en niet in volle xbox glorie...(want hoe goed die 360 ook is, het blijft nep gheghe!! ) :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  9. #9

    Standaard

    Even een smart ass opmerking maken :wink: : The Thing van John Carpenter is ook niet orgineel. Tis een remake van een film uit '51 'The Thing from Another World'.

  10. #10

    Standaard

    Ach, af en toe haalt een remake wel eens een leuk niveau.

    Maar Carpenters versie is een ijzersterke film (ook al is het dan een remake van een oudere film).

    Reden dat ik deze nieuwe film het voordeel van de twijfel geef is Ronald D Moore, wat die man gedaan heeft met Battlestar Galactica is gewoon geniaal, geen remake, maar een hommage en een geheel eigen stijl.

    Benieuwd of ie het ook bij andere projecten flikt.
    Send a maniac to catch a maniac...

  11. #11

    Standaard

    Kansloze missie, tenzij ze het net zo over een andere boeg gooien als bij Alien(s).

    Heb eigenlijk liever dat ze het niet doen voor er een hele generatie wordt telleurgesteld door een middelmatige en ongeïnspireerde 'remake'. De andere remakes van Carpenters werk waren ook al geen succes (M.uv. Escape from LA ), simpelweg omdat de hand van de meester ontbrak.

    Ben wel benieuwd naar Halloween volgens Rob Zombie (maar dat is dan ook weer een eigenzinnig regisseur.)

  12. #12

    Standaard

    De remake van Dawn of the Dead was beter dan het origineel (maar dat is dan ook niet zo moeilijk :wink: ) dus je weet nooit. Niemand hoeft de remakes te gaan kijken trouwens, dat moet je helemaal zelf weten :wink:

  13. #13

    Standaard

    Gewoon afblijven !!!
    De versie van John Carpenter is NOOIT meer te overtreffen...echt niet
    I'll be back...

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Boyke_2002
    Gewoon afblijven !!!
    De versie van John Carpenter is NOOIT meer te overtreffen...echt niet
    Dat weet je niet.....deze nieuwe is misschien wel beter. Laten we nou eerst maar afwachten.........

  15. #15

    Standaard

    overtreffen kan zeker niet,maar een vernieuwde versie van mijn favoriete horrorfilm allertijden lijkt me niet zo'n slecht idee. Zolang ze de claustrofobie en paranoia uit Carpenter's versie behouden! Dat in combinatie met smerige gore en een script van Ronald D. Moore kan het iets moois worden!


  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Boyke_2002 Bekijk bericht
    Gewoon afblijven !!!
    De versie van John Carpenter is NOOIT meer te overtreffen...echt niet
    100% mee eens.....maar toch gaat t gebeuren:
    http://www.imdb.com/title/tt0905372/

    nota bene een nederlander die regisseert.....

  17. #17

    Standaard

    De naam op IMDB is wellicht misleidend, maar het is een prequel en geen remake.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gaffaboy Bekijk bericht
    Even een smart ass opmerking maken :wink: : The Thing van John Carpenter is ook niet orgineel. Tis een remake van een film uit '51 'The Thing from Another World'.
    Het is geen remake, maar gewoon andere uitvoering van hetzelfde geschreven verhaal
    En met deze mensen en informatie lijkt het duidelijk wel een remake gaan maken van John Carpenters versie en niet het boek

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Dat weet je niet.....deze nieuwe is misschien wel beter. Laten we nou eerst maar afwachten.........

    Soapacteurs en een regisseur die een videodvd voor Marco Borsato heeft gemaakt

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    Het is geen remake, maar gewoon andere uitvoering van hetzelfde geschreven verhaal
    En met deze mensen en informatie lijkt het duidelijk wel een remake gaan maken van John Carpenters versie en niet het boek




    Soapacteurs en een regisseur die een videodvd voor Marco Borsato heeft gemaakt
    Dus dat zijn allemaal soapacteurs die meedoen ?
    Dan word het inderdaad moeilijk

  20. #20
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  21. #21

    Standaard

    jezus wat ziet dat er goedkoop uit, die regisseur zou een vuist in z'n gezicht moeten krijgen

  22. #22

    Standaard

    hmmmm als ik die trailer zo zie lijkt het een 1 op 1 remake te worden van de carpenter versie..

  23. #23

    Standaard

    haha Ik vind die trailer echt SUPER!! Vooral aan het einde, waar je het deuntje uit de oude film kunt horen. Kreeg er gewoon kippenvel van. Laat maar komen.

  24. #24

    Standaard

    Pfff, ziet er niet uit en wat een casting zeg........slecht hoor...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    hmmmm als ik die trailer zo zie lijkt het een 1 op 1 remake te worden van de carpenter versie..
    Ik vraag me of jij die wel eens gezien hebt dan, aangezien er ten eerste een vrouwelijke hoofdrolspeelster is en er is een hele andere aanloop naar de gebeurtenissen.

    Ik geef de film een kans, Mary Elisabeth Winstead is nou eenmaal een snoepje


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •