De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Mark Knopfler and Emmylou Harris – Real Live Roadrunning [DVD]

    Mark Knopfler and Emmylou Harris – Real Live Roadrunning [DVD]

    Voor liefhebbers van heerlijk gespeelde country/rockmuziek een absolute aanrader.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Geweldige combi tussen Mark Knopfler and Emmylou Harris,de cd was al geweldig maar dit is denk ik helemaal genieten. Wil deze nog wel gaan aanschaffen.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  3. #3

    Standaard

    Hij zou eens eenmalig terug komen voor een reeks optredens met de rest van de bandleden van The Dire Straits.
    Als zelfs Genesis weer bij elkaar komt moet dit toch ook wel kunnen dacht ik zo?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door its me martin
    Hij zou eens eenmalig terug komen voor een reeks optredens met de rest van de bandleden van The Dire Straits.
    Dat kan toch altijd nog,misschien wel Live Aid 2025 :P
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Citaat Oorspronkelijk gepost door its me martin
    Hij zou eens eenmalig terug komen voor een reeks optredens met de rest van de bandleden van The Dire Straits.
    Dat kan toch altijd nog,misschien wel Live Aid 2025 :P
    Dat is te lang, dan sta ik zelf waarschijnlijk al met één been in het graf. :wink:

  6. #6

    Standaard

    'k Heb genoten van dit toch wel unieke concert. :P
    En wat een perfect geluidje, da's dubbel genieten. Deze staat nu in m'n kast. 8)
    Voor wie hiervan houdt verwijs ik ook graag naar iets anders fraais in hetzelfde genre: Bruce Springsteen (back to the roots) en de Seegers Sessions.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  7. #7

    Standaard

    Kan me in grote lijnen wel vinden in het oordeel van Arnold van Oostrum over deze DVD. Het is een fijn concert van deze twee grootheden uit de pop- resp. countrymuziek, heel relaxed en met veel plezier gebracht. Ik heb de oorspronkelijke CD al vaker geluisterd, maar deze live-DVD nog niet eerder in de speler gehad. Qua beeld is deze DVD erg goed en op sommige punten zelfs scherper en beter dan enkele muziek blu-rays uit mijn collectie. Wat geluid betreft springt voor mij de LPCM 2.0 stereo-track er uit. Deze geeft een vol geluidsbeeld, met zeer veel detaillering en een prima bas!

    De concertregistratie zelf vond ik daarentegen een beetje tegenvallen en af en toe wat amateuristisch overkomen. Er wordt van slechts 1 vaste camera gebruik gemaakt en voor de rest van veel handheldcamera's, zelfs vanuit het publiek. Met name deze handheldcamera's zorgen regelmatig voor schokkerige beelden en tal van onscherpe momenten doordat de autofocus niet altijd goed werkt. Ook de warrige en veelvuldige onnodige beeldwisselingen passen niet echt bij de sfeer van dit concert. Jammer. Dat had beter gekund. Maar al met al toch een fijne DVD voor de liefhebbers van dit genre en deze artiesten.

    Film: 7,0
    Beeld: 9,0
    Geluid: 9,0
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •