De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.

Discussie: Nieuwe speakers

  1. #1

    Standaard Nieuwe speakers

    Hallo,

    Ik wil nieuwe speakers aanschaffen..... ik heb nu eltax pilaren mivoc subwoofer en conrad center speaker.... klinkt prima maar wil graag wat kleiners.

    Ik heb een JVC versterker JVC RX-5060B

    Nu heb ik 3 setjes op het oog.

    JBL 5.1 SCS 140 (Deze is 4 Ohm, kan dat wel gezien mijn 8 Ohm versterker?)

    JBL SCS 200.6 (6.1 voor toekomst misschien als ik nieuwe versterker koop)

    JBL SCS 200.5

    Ik kom er dus niet helemaal uit welke raden jullie mij aan?

    Ik wil graag wat kleiners ivm nieuwe huis. Vandaaar deze setjes.

    Alvast bedankt,

    Jalke

  2. #2

    Standaard

    Welkom op het forum. :wink:

    In dit draadje staat een vergelijkbare vraag. Misschien heb je er wat aan.

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=47161
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Waarom enkel focussen op JBL? Er zijn nog zoveel merken die goede satellietspeakers aanbieden. (bv. Kef, H/K, Canton, ..........)

  4. #4

    Standaard

    Vanwege een leuk prijsje :wink:

    Heb voor de 6.1 versie gekozen waren net zo duur als de 5.1. Heb een 5.1 versterker maarja voor de toekomst extra speakertje niet verkeerd als het toch gratis is.

    :wink:

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PorscheHD
    Vanwege een leuk prijsje :wink:

    Heb voor de 6.1 versie gekozen waren net zo duur als de 5.1. Heb een 5.1 versterker maarja voor de toekomst extra speakertje niet verkeerd als het toch gratis is.

    :wink:
    Dus dan weet je eigenlijk ook al welke speakers je wilt. Waarom vraag je het ons dan? Je krijgt hier waarschijnlijk geen advies om JBL's aan te schaffen

  6. #6

    Standaard

    Niet helemaal mee eens, De SCS setjes klonken aardig..
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  7. #7

    Standaard

    Nou wel want weet nu nog steeds niet als 4 ohm op 8 ohm mag en als zon 6.1 set puur een extra speaker is en het van je versterker afhankelijk is.

    En altarnatieven heb ik niet gezien alleen merken......

  8. #8

    Standaard

    Als je echt wil gaan genieten van je speakers dan kun je toch beter goed rondkijken. Verschillende merken met elkaar vergelijken en een beetje "jouw" geluid vinden. Er zijn een heleboel merken die leuke satellietspeakers aanbieden en een beetje langer kijken kan nooit kwaad.
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  9. #9

    Standaard

    ik heb niet veel verstand van het audio gebeuren,maar ik heb zelf een h/k setje.
    en heb ook dat setje geluisterd met jbl's,en vond de h/k (hkts8)boxjes veel warmer en helderder klinken ,
    maar over smaak valt niet te twisten,maar al ik jou was zou ik ze zeker een keer gaan beluisteren die van h/k.
    en het zou ook mooi zijn als ze dan ook daar de jbl's hebben dan kun je goed vergelijken.

    gr walter

  10. #10

    Standaard

    Ah ben ook niet echt hoogwaardig gewend.

    Ik wil eerst dus die kleine speakers die ik nu besteld heb. De bedoeling is dat ik komende ja naja geen idee wanneer eerst nieuwe versterker en dvd speler kooop en dan ga ik nog eens naar serieuse speakers kijken.

    Met name Mordaunt Short spreekt me erg aan!

    Maar vind het zonde eerst dure speakers te kopen terwijl ik nog niet echt een super goeie versterker heb. Wil eerst wat ik nu heb aan speakers eens vervangen dan even verder kijken.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PorscheHD
    Ah ben ook niet echt hoogwaardig gewend.

    Ik wil eerst dus die kleine speakers die ik nu besteld heb. De bedoeling is dat ik komende ja naja geen idee wanneer eerst nieuwe versterker en dvd speler kooop en dan ga ik nog eens naar serieuse speakers kijken.

    Met name Mordaunt Short spreekt me erg aan!

    Maar vind het zonde eerst dure speakers te kopen terwijl ik nog niet echt een super goeie versterker heb. Wil eerst wat ik nu heb aan speakers eens vervangen dan even verder kijken.
    Het geluid komt voornamelijk uit de speakers....

    Al heb je nog zo'n super versterker, als je speakers bagger zijn, dan blijft het bagger.

    Je kunt beter meer geld uitgeven aan je speakers dan aan enig ander onderdeel van je set. Goede speakers kunnen menige combinatie overleven. Bespaar niet op speakers, daar komt het uit.
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Nou mijn buget was 3oo dus wat dat betreft niet bespaart.....

    Ik zal hier wel neerzetten als ze binnen zijn en wat ik er van vind!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Citaat Oorspronkelijk gepost door PorscheHD
    Ah ben ook niet echt hoogwaardig gewend.

    Ik wil eerst dus die kleine speakers die ik nu besteld heb. De bedoeling is dat ik komende ja naja geen idee wanneer eerst nieuwe versterker en dvd speler kooop en dan ga ik nog eens naar serieuse speakers kijken.

    Met name Mordaunt Short spreekt me erg aan!

    Maar vind het zonde eerst dure speakers te kopen terwijl ik nog niet echt een super goeie versterker heb. Wil eerst wat ik nu heb aan speakers eens vervangen dan even verder kijken.
    Het geluid komt voornamelijk uit de speakers....

    Al heb je nog zo'n super versterker, als je speakers bagger zijn, dan blijft het bagger.

    Je kunt beter meer geld uitgeven aan je speakers dan aan enig ander onderdeel van je set. Goede speakers kunnen menige combinatie overleven. Bespaar niet op speakers, daar komt het uit.
    Helemaal met profiler eens!

  14. #14

    Standaard

    Je vraagt om advies en heb reeds speakers besteld....vreemd.
    Vooral de JBL SC175 vond ik erg fijn voor de prijs, hadden ook een houten behuizing en kloneken verre van slecht.

  15. #15

    Standaard

    Ja je reageert ook paar dagen later en moest vandaag bestellen ivm korting.

  16. #16

    Standaard

    Je kan ook even positief reageren..
    Want dit is geen stijl zo!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  17. #17

    Standaard

    Als je om advies vraagt probeert men hier dat advies te waarderen... ook al is het helemaal niet jouw mening dan kun je daar rustig op doorvragen en dan zullen wij ook rustig een goed antwoord proberen te geven
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Je kan ook even positief reageren..
    Want dit is geen stijl zo!
    A nou zo was het niet bedeold.

    Had alleen beetje haast ivm met korting.

    Heb zeker hulp gehad door het maken van deze topic. Bedankt 8)

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •