De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard hulp bij keuze lcd tv.

    Hallo allemaal.

    Ik ben nieuw hier en heb gelijk al een vraag aan jullie.
    ik weet niet of ergens al wat over deze tv's staat kon het zelf niet vinden.


    Maar ik ben op zoek naar een 26 inch lcd tv voor in de woonkamer.
    Waarom een 26 inch omdat ik er maar ongeveer 2 meter vanaf zit.

    Nou heb ik zelf 2 modellen gezien die me wel aanspreken.

    de grundig Lenaro 26 LXW 68-7635 Connect

    http://www.grundig.nl/?group=products_lcd_lenaro

    En de sony bravia KDL-26S2000

    http://www.sony.nl/view/ShowProduct....ory=TVP+LCD+TV

    Welke zouden jullie nemen of hebben jullie eventueel een andere suggestie??

    Alvast bedankt

    Groet Bas

  2. #2

    Standaard Re: hulp bij keuze lcd tv.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door metselman
    Hallo allemaal.

    Ik ben nieuw hier en heb gelijk al een vraag aan jullie.
    ik weet niet of ergens al wat over deze tv's staat kon het zelf niet vinden.


    Maar ik ben op zoek naar een 26 inch lcd tv voor in de woonkamer.
    Waarom een 26 inch omdat ik er maar ongeveer 2 meter vanaf zit.

    Nou heb ik zelf 2 modellen gezien die me wel aanspreken.

    de grundig Lenaro 26 LXW 68-7635 Connect

    http://www.grundig.nl/?group=products_lcd_lenaro

    En de sony bravia KDL-26S2000

    http://www.sony.nl/view/ShowProduct....ory=TVP+LCD+TV

    Welke zouden jullie nemen of hebben jullie eventueel een andere suggestie??

    Alvast bedankt

    Groet Bas
    Ik zou geen van beide nemen, mij veel te klein :wink: maar op www.kieskeurig.nl kun je als je tussen de regels doorleest meestal wel een bruikbare review vinden.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Als ik jou was zou ook geen 32" nemen. Ik zit er hier 2.5 meter vanaf en heb een 32". Moet zeggen dat als ik nu weer een TV moest kopen het een 40" zou worden (destijds buiten budget). 26" breedbeeld is echt héél klein. Ik heb de Sony Bravia 32S2000 en dat is echt een super TV. Verschil met de V serie is minimaal een echte prijs / kwalitiet topper dus.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  4. #4

    Standaard

    Ik zou geen van beide nemen, mij veel te klein maar op www.kieskeurig.nl kun je als je tussen de regels doorleest meestal wel een bruikbare review vinden.
    dit was volgens de man van de winkel een goed formaat voor die afstand dus vandaar
    en ik vraag het hier omdat de meesten hier iets fanatieker zijn in het goede beeld dan op een forum van kieskeurig.

    Als ik jou was zou ook geen 32" nemen. Ik zit er hier 2.5 meter vanaf en heb een 32". Moet zeggen dat als ik nu weer een TV moest kopen het een 40" zou worden (destijds buiten budget). 26" breedbeeld is echt héél klein. Ik heb de Sony Bravia 32S2000 en dat is echt een super TV. Verschil met de V serie is minimaal een echte prijs / kwalitiet topper dus.
    ok alvast bedankt voor deze reactie vond hem zelf ook erg mooi maar moelijke keuze, dit maakt het alweer wat makkelijker.

    gr Bas

  5. #5

    Standaard

    Hallo,

    Hier heb je een site met testen van LCD-televisie's:
    http://www.mediatotaal.nl/test/cat/2
    Misschien heb je er wat aan.

    Jan

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door metselman
    Ik zou geen van beide nemen, mij veel te klein maar op www.kieskeurig.nl kun je als je tussen de regels doorleest meestal wel een bruikbare review vinden.
    dit was volgens de man van de winkel een goed formaat voor die afstand dus vandaar
    en ik vraag het hier omdat de meesten hier iets fanatieker zijn in het goede beeld dan op een forum van kieskeurig.

    Als ik jou was zou ook geen 32" nemen. Ik zit er hier 2.5 meter vanaf en heb een 32". Moet zeggen dat als ik nu weer een TV moest kopen het een 40" zou worden (destijds buiten budget). 26" breedbeeld is echt héél klein. Ik heb de Sony Bravia 32S2000 en dat is echt een super TV. Verschil met de V serie is minimaal een echte prijs / kwalitiet topper dus.
    ok alvast bedankt voor deze reactie vond hem zelf ook erg mooi maar moelijke keuze, dit maakt het alweer wat makkelijker.

    gr Bas
    Die man in de winkel.......

    Gewoon zelf bepalen wat je prettig vind op 2 meter afstand
    Moet je ook eens een 2.35:1 DVD opzetten zonder te zoomen, en dan eens kijken wat je op 26inch overhoud.... bijna niets. Die man in de winkel gaat toch niet voor jou uitmaken wat je wel en niet prettig vind
    Als je van mooi beeld houd zou ik voor een plasma gaan, als je er veel spellen en de PC op wilt zetten, dan pas zou ik voor LCD gaan.

    Bij kieskeurig moet je TUSSEN de regels doorlezen, iedereen vind bijna zijn eigen TV geweldig, daar waar er maar 3 reviews of minder staan, moet je zelf op pad Heb wel eens een review gelezen en gedacht, dat moet ik niet hebben, bleek het in de praktijk wel geweldig te zijn , dus niet onze, hun, maar jouw mening moet uiteindelijk de doorslag geven, we kunnen je alleen een beetje op weg helpen.
    Vergeet die 26 inch maar snel, is echt veel te klein voor een woonkamer, en zeker als je wel eens een DVD opzet.
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Plasma begint pas intressant te worden bij 42" vanaf 2 meter is dat giga, dan wordt je volgens mij knettergek. Op kieskeurig moet nooit de positieve reacties lezen, maar de negatieve, die mensen hebben er critisch naar gekeken en weten dus wat er mis is.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  8. #8

    Standaard

    plasma word hem iig niet dat is gewoon te duur..(helaas)
    en wil er idd me pc op knopen!

    maar ben vandaag nog keer naar winkel geweest voor de sony en is op het moment nog iets buiten budget dus ga nog even doorsparen en orienteren 8)

    gr bas

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door metselman
    plasma word hem iig niet dat is gewoon te duur..(helaas)
    en wil er idd me pc op knopen!

    maar ben vandaag nog keer naar winkel geweest voor de sony en is op het moment nog iets buiten budget dus ga nog even doorsparen en orienteren 8)

    gr bas
    Als je voor een knappe Bravia gaat en een beetje formaat, en je spaart nog even door, dan lijkt mij dat heel verstandig. Een beetje TV gaat heel lang mee , en je moet er dus ook heel lang tegenaan kijken, beetje doorsparen voor iets dat je echt graag wilt is veel beter dan iets te nemen waar je achteraf misschien spijt van krijgt. Zeker gaan voor een LCD als je je PC eraan wilt knopen, dat is een betere combinatie dan met Plasma. 8)

    BTW, ik lees en heb in de praktijk gemerkt dat mensen wel spijt hebben gekregen van een te kleine TV, maar nooit van een ruim bemeten wat grotere TV :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Als je voor een knappe Bravia gaat en een beetje formaat, en je spaart nog even door, dan lijkt mij dat heel verstandig. Een beetje TV gaat heel lang mee , en je moet er dus ook heel lang tegenaan kijken, beetje doorsparen voor iets dat je echt graag wilt is veel beter dan iets te nemen waar je achteraf misschien spijt van krijgt. Zeker gaan voor een LCD als je je PC eraan wilt knopen, dat is een betere combinatie dan met Plasma. 8)

    BTW, ik lees en heb in de praktijk gemerkt dat mensen wel spijt hebben gekregen van een te kleine TV, maar nooit van een ruim bemeten wat grotere TV :wink:
    Jah drom vandaag nog eens gekeken en jullie hebben inderdaad gelijk 66 is te klein.
    ben nu dus aan het kijken waar de 82 variant van de sony bravia het goedkoopst is..

    als ik meer weet post ik het greets,

    Bas

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek



    BTW, ik lees en heb in de praktijk gemerkt dat mensen wel spijt hebben gekregen van een te kleine TV, maar nooit van een ruim bemeten wat grotere TV :wink:
    Dit kan ik aleen maar beamen.
    Ik heb zelf een 43" Plasma en zou zonder aarzelen voor een 50" gaan,.. en dat op een kijkafstand vannog geen 2,3 meter.
    kijk er diverse (internationale) foras op na en je komt inderdaad tot de conclusie dat een groot scherm in het begin even schrikken is, maar dat het snel went.
    Voor VHS en analoge tv is 3 keer het beelddiagonaal misschien wel idiaal, maar met de komst van DVD en straks met Het HD gebeuren, zoals Games, HD-DVD, Blu Ray en digitale HDTV , kan men best wel een groter scherm nemen.

    Je koopt immers niet voor niets een HDTV

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door metselman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Als je voor een knappe Bravia gaat en een beetje formaat, en je spaart nog even door, dan lijkt mij dat heel verstandig. Een beetje TV gaat heel lang mee , en je moet er dus ook heel lang tegenaan kijken, beetje doorsparen voor iets dat je echt graag wilt is veel beter dan iets te nemen waar je achteraf misschien spijt van krijgt. Zeker gaan voor een LCD als je je PC eraan wilt knopen, dat is een betere combinatie dan met Plasma. 8)

    BTW, ik lees en heb in de praktijk gemerkt dat mensen wel spijt hebben gekregen van een te kleine TV, maar nooit van een ruim bemeten wat grotere TV :wink:
    Jah drom vandaag nog eens gekeken en jullie hebben inderdaad gelijk 66 is te klein.
    ben nu dus aan het kijken waar de 82 variant van de sony bravia het goedkoopst is..

    als ik meer weet post ik het greets,

    Bas
    Ook 32 inch is voor breedbeeld echt niet veel, ga voor minimaal 37inch Het echte genieten begint vanaf zo'n kleine 40inch. :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    dan moet ik wel heel lang doorsparen, vind zelf de 82 cm goort zat..

    gr bas

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door metselman
    dan moet ik wel heel lang doorsparen, vind zelf de 82 cm goort zat..

    gr bas
    Zal wel meevallen Bas, de prijzen van de schermen zijn nog steeds aan het dalen, zeker nu er meer en meer Full HD schermen komen, zakken de prijzen van de "mindere" :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Citaat Oorspronkelijk gepost door metselman
    dan moet ik wel heel lang doorsparen, vind zelf de 82 cm goort zat..

    gr bas
    Zal wel meevallen Bas, de prijzen van de schermen zijn nog steeds aan het dalen, zeker nu er meer en meer Full HD schermen komen, zakken de prijzen van de "mindere" :wink:
    daar heb je ehelemaal gelijk in, geduld is een schone zaak

    gr

  16. #16

  17. #17

    Standaard

    Sorry dat ik deze oude thread even naar voren haal maar het is in iedergeval een bijpassend onderwerp.

    Ik ben ook op zoek naar een hdtv met full hd voor in m'n slaapkamer. Zojuist las ik ergens dat 27 inch of minder geschikt is voor in de slaapkamer. Maar als het klopt heb je dan geen full hd. Weet iemand wat de basis tv formaat is met full hd?

  18. #18

    Standaard

    Full HD vanaf 40" Samsung maakt ze voor €2.000 Sony voor €2.500. Wel goed opletten dat het scherm 1080P is en niet zoals de Philipsen en Benq's 1080i.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  19. #19

    Standaard

    Weet je dat zeker? Want een maat van me heeft een Sharp LC-37GE1E 1920x 1080 37" panel gekocht.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hoodie232
    Weet je dat zeker? Want een maat van me heeft een Sharp LC-37GE1E 1920x 1080 37" panel gekocht.
    Het heeft mijn inziens weinig nut om op een kleine TV Full HD te willen hebben. Veel mensen kopen hun TV veel te klein en zitten er meters vanaf, het heeft dan al geen nut meer om van de extra beeldkwaliteit te gaan "genieten"

    HD ready en Full HD komen het best tot hun recht bij de wat grotere schermen. Een 26inch scherm is een knap formaat om als PC scherm te dienen 8)
    Have fun and enjoy your collection

  21. #21
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Ik zit nu 2 meter van mijn tv af, en ik zou niet groter hoeven hoor! Ik vind het een prima maatje.

    Maar het is maar wat jijzelf het prettigste vindt kijken.

    Wat je wel moet realiseren is dat het scherm thuis een stuk groter oogt dan in een winkel. In de winkel vond ik mijn 26" ook erg klein ogen, maar achteraf geen seconde spijt van gehad.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Ik zit nu 2 meter van mijn tv af, en ik zou niet groter hoeven hoor! Ik vind het een prima maatje.

    Maar het is maar wat jijzelf het prettigste vindt kijken.

    Wat je wel moet realiseren is dat het scherm thuis een stuk groter oogt dan in een winkel. In de winkel vond ik mijn 26" ook erg klein ogen, maar achteraf geen seconde spijt van gehad.
    Je hoeft er ook geen spijt over te hebben, maar het blijft gewoon erg klein, en als je naar een dvd met een opname in het formaat 2.35:1 kijkt, dan blijft er nog maar bar weinig beeld over.
    Maar je hebt wel gelijk, iedereen ervaart het persoonlijk op zijn eigen manier.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •