Pagina 9 van 18 EersteEerste ... 5678910111213 ... LaatsteLaatste
De resultaten 201 tot 225 van 447 worden weergegeven.

Discussie: Dexter [SHOWTIME]

  1. #201
    Senior Member
    Registratie datum
    Sep 2009
    Woonplaats
    Sint-Katelijne-Waver, België

    Standaard

    Jullie maken me benieuwd! Mn 720p versie is nog steeds aan het downloaden. Hoop hem tegen 23u klaar te hebben want ik wil hem liefst vandaag nog zien!

  2. #202

  3. #203

    Standaard

    Wat een serie! Wat een seizoen! Wat een EINDE!
    Kijk al helemaal uit naar het volgende seizoen van Dexter. Had in geen miljoen jaar durven dromen dat dit ging gebeuren. Zalig en triest tegelijk!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Vond dit juist met stip het beste seizoen tot nu toe.
    Ik ook. Na S1 vond ik S2 wel goed en S3 leuk, maar matig... Maar dit seizoen werd de lat telkens hoger gelegd. Zalig!
    Laatst aangepast door Lorre : 14-12-2009 om 21:29
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  4. #204

    Standaard

    Ben nog steeds in shock!
    Kan wel concluderen dat de serie Dexter op z'n best is als er een andere seriemoordenaar in het spel is (S1 & 4)...wat een serie
    I am fire
    I am..........Death

  5. #205

    Standaard

    Holy Shit! Wat een seizoens einde. Dit zag ik echt in de verste verte niet aankomen.
    Dit was in mijn mening het beste seizoen tot nu toe. Kwam qua niveau zeer dicht in de buurt van Sons of Anarchy en Mad Men. Kan nog leuk worden bij de diverse Awarduitreikingen.
    My heart was not ripped out, but she did steal my cuckoo clock.
    The Swede in Hell On Wheels

  6. #206

    Standaard

    blijkbaar ben ik de enige die verder kijkt dan het shockerende einde ...

    Het seizoen kwam ontzettend traag op gang en had veel te weinig focus, er was veel te veel aan de gang (met als jammerlijk hoogtepunt de romance tussen Laguerta en Batista). Daarnaast vond ik ook enkele personages serieus onderbelicht (bv. Rita wordt oppervlakkig afgeschilderd als saaie en opdringerige huisvrouw, Masuka wordt enkel nog opgevoerd als clown) en de wisselwerking tussen bepaalde karakters werd op een gegeven moment flauw en voorspelbaar (Masuka-Debra, Dexter-Rita).

    Ongeveer halfweg kwam het wel wat onder stoom, maar het kabbelde allemaal wat voort, er was weinig variatie in het kat-en-muis-spelletje tussen Dexter en Trinity.

    Het einde van de laatste aflevering is ontstellend gemakzuchtig geschreven ( hoe Dexter Arthur op het spoor komt en pakt : hij heeft 'n aanwijzing in het midden van de dag en vindt 'm dan in het donker ... zomaar ? + Dexter rijdt achter hem op een rustige straat met geen ander verkeer (geen argwaan ?) + toevallig heeft Arthur motorpech + er komt écht niemand voorbij, waardoor Dexter ongemoeid zijn ding mag doen ).

    En dan dat shockerende einde, er gewoon aangebreid om te shockeren. Tenzij er weer een tienjarige jongen verdwenen is, past het helemaal niet in de werkwijze van Trinity en hij lijkt me niet iemand die er van af wil stappen om wraak te nemen ...

    Een kwartier langer (en dus enkele scenes extra) plus enkele geloofwaardigere plotwendingen in de seizoensfinale en ik was een tevreden man. Nu moet ik vrede nemen met een half-goed seizoen in een voor de rest heel sterke reeks ...

    (s1>s3>s2>s4)

    edit : en dan ben ik nog vergeten hoe hard ik me ergerde aan Dexter die zich verstopt in de garage van Trinity en niemand die zich er vragen bij stelt hoe hij als eerste binnen raakt, terwijl er één of andere speciaal eliteteam het huis omsingelde. En dat de familie Mitchell niks zegt over meneer Butler ...
    Laatst aangepast door magiccornflake : 15-12-2009 om 18:32

  7. #207

    Standaard

    moet wel zeggen dat John Lithgow héél sterk was

  8. #208

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door magiccornflake Bekijk bericht
    blijkbaar ben ik de enige die verder kijkt dan het shockerende einde ...

    Het seizoen kwam ontzettend traag op gang en had veel te weinig focus, er was veel te veel aan de gang (met als jammerlijk hoogtepunt de romance tussen Laguerta en Batista). Daarnaast vond ik ook enkele personages serieus onderbelicht (bv. Rita wordt oppervlakkig afgeschilderd als saaie en opdringerige huisvrouw, Masuka wordt enkel nog opgevoerd als clown) en de wisselwerking tussen bepaalde karakters werd op een gegeven moment flauw en voorspelbaar (Masuka-Debra, Dexter-Rita).

    Ongeveer halfweg kwam het wel wat onder stoom, maar het kabbelde allemaal wat voort, er was weinig variatie in het kat-en-muis-spelletje tussen Dexter en Trinity.

    Het einde van de laatste aflevering is ontstellend gemakzuchtig geschreven ( hoe Dexter Arthur op het spoor komt en pakt : hij heeft 'n aanwijzing in het midden van de dag en vindt 'm dan in het donker ... zomaar ? + Dexter rijdt achter hem op een rustige straat met geen ander verkeer (geen argwaan ?) + toevallig heeft Arthur motorpech + er komt écht niemand voorbij, waardoor Dexter ongemoeid zijn ding mag doen ).

    En dan dat shockerende einde, er gewoon aangebreid om te shockeren. Tenzij er weer een tienjarige jongen verdwenen is, past het helemaal niet in de werkwijze van Trinity en hij lijkt me niet iemand die er van af wil stappen om wraak te nemen ...

    Een kwartier langer (en dus enkele scenes extra) plus enkele geloofwaardigere plotwendingen in de seizoensfinale en ik was een tevreden man. Nu moet ik vrede nemen met een half-goed seizoen in een voor de rest heel sterke reeks ...

    (s3>s1>s2>s4)
    De meeste hier geven hun mening wel per ep en dan zie je duidelijk dat het merendeel elke ep goed vond. Dus die kijken echt verder dan enkel de schokkende eind minuten. S3 was nog erger met alles wat jij opnoemt, terwijl er hier een zeer goeie opbouw was van de personages en het hele gebeuren rond de Trinity-killer. En Rita is dezelfde Rita als in S1. Ik vind net dat dit één van de weinige teams zijn die hun personages kennen en weten hoe ver ze kunnen gaan ermee. Dexter zijn personage werd telkens meer uitgediept en we zagen een sprong vooruit in zijn mogelijkheid om toch menselijke gevoelens te hebben. Alles werd mooi opgebouwd en de personages meer uitgediept om ons een idee te geven wie en wat ze zijn. Trinity is voor mij één van de beste bad guy personages die ik de afgelopen tijd gezien heb en dat mede door het grondig uitleggen wat hem drijft en wie hij wel degelijk is. Niet de zoveelste villain die de held van het verhaal bezig houd voor een seizoen, maar een volwaardig personage.
    Laatst aangepast door Lorre : 15-12-2009 om 18:37
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  9. #209

    Standaard

    Dan moet ik 't derde nog eens opnieuw kijken. Mij viel dat toen minder op (ofwel stoorde ik me er minder aan).

    Mijn openingszin staat wel los van het feit dat iedereen per episode oordeelt. Ik doelde daarmee vooral op de rest van de ongeloofwaardigheid die de tien minuten daarvoor plaats vond.

  10. #210

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door magiccornflake Bekijk bericht


    Het einde van de laatste aflevering is ontstellend gemakzuchtig geschreven ( hoe Dexter Arthur op het spoor komt en pakt : hij heeft 'n aanwijzing in het midden van de dag en vindt 'm dan in het donker ... zomaar ? + Dexter rijdt achter hem op een rustige straat met geen ander verkeer (geen argwaan ?) + toevallig heeft Arthur motorpech + er komt écht niemand voorbij, waardoor Dexter ongemoeid zijn ding mag doen ).
    Dexter saboteerde de auto en verstopte zich in de achterbak.

    Verder vond ik dat het einde perfect aansluit bij het centrale thema van het seizoen, en totaal niet overkwam als enkel schokkend.
    Laatst aangepast door Estel : 15-12-2009 om 18:48

  11. #211

    Standaard

    Kan me wel vinden in jouw uitleg, maar :

    a.dat hadden ze dan ook wat duidelijker morgen maken
    b. dan moet ie het ook kunnen herstellen

  12. #212

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door magiccornflake Bekijk bericht
    blijkbaar ben ik de enige die verder kijkt dan het shockerende einde ...

    Het seizoen kwam ontzettend traag op gang en had veel te weinig focus, er was veel te veel aan de gang (met als jammerlijk hoogtepunt de romance tussen Laguerta en Batista). Daarnaast vond ik ook enkele personages serieus onderbelicht (bv. Rita wordt oppervlakkig afgeschilderd als saaie en opdringerige huisvrouw, Masuka wordt enkel nog opgevoerd als clown) en de wisselwerking tussen bepaalde karakters werd op een gegeven moment flauw en voorspelbaar (Masuka-Debra, Dexter-Rita).

    Ongeveer halfweg kwam het wel wat onder stoom, maar het kabbelde allemaal wat voort, er was weinig variatie in het kat-en-muis-spelletje tussen Dexter en Trinity.

    Het einde van de laatste aflevering is ontstellend gemakzuchtig geschreven ( hoe Dexter Arthur op het spoor komt en pakt : hij heeft 'n aanwijzing in het midden van de dag en vindt 'm dan in het donker ... zomaar ? + Dexter rijdt achter hem op een rustige straat met geen ander verkeer (geen argwaan ?) + toevallig heeft Arthur motorpech + er komt écht niemand voorbij, waardoor Dexter ongemoeid zijn ding mag doen ).

    En dan dat shockerende einde, er gewoon aangebreid om te shockeren. Tenzij er weer een tienjarige jongen verdwenen is, past het helemaal niet in de werkwijze van Trinity en hij lijkt me niet iemand die er van af wil stappen om wraak te nemen ...

    Een kwartier langer (en dus enkele scenes extra) plus enkele geloofwaardigere plotwendingen in de seizoensfinale en ik was een tevreden man. Nu moet ik vrede nemen met een half-goed seizoen in een voor de rest heel sterke reeks ...

    (s1>s3>s2>s4)

    edit : en dan ben ik nog vergeten hoe hard ik me ergerde aan Dexter die zich verstopt in de garage van Trinity en niemand die zich er vragen bij stelt hoe hij als eerste binnen raakt, terwijl er één of andere speciaal eliteteam het huis omsingelde. En dat de familie Mitchell niks zegt over meneer Butler ...
    Dit is allemaal erg negatief, lijkt op afzeiken om het afzeiken. Er werd geweldig geacteerd en de centrale thema's van dit seizoen kwamen goed over.

    De romance liep inderdaad nergens heen, maar je moet die personages ook wat te doen geven. Uiteindelijk kwam alles perfect samen. Op zo'n manier als jij kijkt kan je alles wel afkraken.

    John Lithgow heeft trouwens al een Golden Globe nominatie binnen voor deze rol!

  13. #213

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobW Bekijk bericht
    Dit is allemaal erg negatief, lijkt op afzeiken om het afzeiken.
    Ik ben gewoon erg teleurgesteld en wou mijn frustraties even kwijt. Ik dacht dat hier kon.
    En daarbij : je wil me niet écht horen afzeiken

  14. #214

    Standaard mijn visie over slot episode

    In mijn ogen is het shokkende einde toch echt een (dag)droom van Dexter die hij toch al regelmatig vanuit het niets heeft gehad en na zo'n bizarre dag voor hem zou zo'n soort droom voor Dexter niet zo verwonderlijk zijn...

    Als je de laatste afelevering nog een keer goed terugkijkt dan is er ook geen tijd geweest dat Trinity Rita heeft kunnen vermoorden aangezien ze het in de voicemail heeft over de mooie maan... (En zoals jullie weten is deze vaak (op z'n mooist) 's avonds te zien...)
    Dexter ging namelijk van het huis van Trinity direct naar de garage waar Trinity zijn Mustang had gebracht en toen hij deze ophaalde was het nog gewoon licht...
    Meest logische is dat Dexter inmiddels in/bij de garage zijn oliedop er af heeft gehaald voordat Trinity hier is en is in de achterbak gekropen. (Een andere mogelijkheid is er in mijn ogen niet want dan hadden ze zeker laten zien dat Dexter Trinity volgde en elders de oliedop er af haalde en in de achterbak kroop...) Dexter wist dat de auto er uiteindelijk mee zou stoppen en dan zou hij zijn kans grijpen....
    Eer dat de auto er mee stopt is het goed donker en vervolgens legt hij Trinity om. Trinity weet dat als hij in de killroom ligt dat hij dood zal gaan, verwacht mag toch worden dat als hij Rita heeft vermoord hij dit er nog even goed bij Dexter in vrijft...??? Dit gebeurd niet dus het volgende wat we zien is dat Dexter het lichaam dumpt en hij kijkt naar de maan en denkt zal Rita op dit moment nu ook naar de maan kijken? Dat zou ik leuk vinden... In de voicemail die hij van Rita hoort zegt ze dat de maan mooi is vanavond en dat zij en Harrisson op hem zullen wachten.....

    Hoe kan Trinity Rita in hemelsnaam hebben vermoord als Rita Dexter zijn voicemail heeft ingesproken dat de maan vanavond mooi is als Dexter al vanaf het moment dat het nog licht was bij de garage bij Trinity in zijn achterbak zit???]
    Laatst aangepast door Jordy van Buel : 16-12-2009 om 20:39

  15. #215

    Standaard

    Spoiler tags?

    Ik zou de post hierboven even niet lezen totdat de mods iets doen.

    Overigens hebben de producers en acteurs al meerdere malen bevestigd dat het absoluut niet om een droom gaat. Rita zegt dat de maan mooi zal zijn. De dialoog tussen Arthur en Dexter is erg implicerend als je hem nog een keer bekijkt.
    Laatst aangepast door Estel : 16-12-2009 om 00:42

  16. #216

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tiessld Bekijk bericht
    In mijn ogen <knip> zit???
    Hey tiessld, welkom op het forum. Bedankt voor jouw mening over de Dexter Seizoen 4 finale, maar er zijn misschien nog mensen die de aflevering nog niet gezien hebben. Zou je daarom je bericht kunnen aanpassen of enkele spoiler-tags kunnen plaatsen.

    Alvast bedankt

  17. #217
    Senior Member
    Registratie datum
    Sep 2009
    Woonplaats
    Sint-Katelijne-Waver, België

    Standaard

    Ik geef magiccornflake gelijk wat betreft sommige ongeloofwaardige dingen en de romance tussen Laguerta en Batista. Bijvoorbeeld ook wanneer Christine in de verhoorkamer die postkaartjes zomaar krijgt voorgelegd. Moest dit in het echt gebeuren vervalt dit bewijsmateriaal, de vingerafdrukken die er op te vinden zijn kunnen namelijk in de verhoorkamer op de kaarten terechtgekomen zijn. Ook hoe Arthur in de voorlaatste aflevering rustig die politiebadge steelt vind ik heel ongeloofwaardig. Maar in tegenstelling tot magiccornflakes vind ik deze kleine tekortkomingen geen afbreuk doen aan het geheel. Ik vind seizoen 4 een uitstekend seizoen, door het interessante karakter van Arthur en de schitterende prestaties van Lithgow in combinatie met hoe Dexter hierop reageert. Het einde vind ik wel een fameuze cliffhanger en laat wat mij betreft verschillende opties open. Ik kijk uit naar het vijfde seizoen!

  18. #218

    Standaard

    Zoals ik al eerder zei was ik vooral teleurgesteld : het trage begin en dan de laatste spannende afleveringen zorgden ervoor dat ik het een anticlimax vond dat alles zo snel en gemakkelijk afgehandeld was.

  19. #219

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door magiccornflake Bekijk bericht
    Zoals ik al eerder zei was ik vooral teleurgesteld : het trage begin en dan de laatste spannende afleveringen zorgden ervoor dat ik het een anticlimax vond dat alles zo snel en gemakkelijk afgehandeld was.
    Ik ben het wel met je eens, de producers hebben ook toegegeven dat het einde een impuls beslissing was en dat ze nog niet weten hoe ze dit verder gaan doorvoeren in het volgende seizoen. Het was duidelijk voor het shockeffect. Het werkte wel bij mij, de rest van de aflevering vond ik niet zo bijzonder.

    Verder vond ik dat Arthure ook regelmatig uit karakter ging in de laatste afleveringen. Voor mij was dit seizoen gewoon niet zo goed als voorgaande. dat ik voorgaande seizoenen op DVd heb gekeken heeft hier mischien ook mee te maken omdat je dan meer afleveringen achter elkaar kijkt en dus beter in het verhaal blijft zitten.

  20. #220

    Standaard

    Voor de geïnteresseerden in een nabespreking van het 4e seizoen met Hall en Lithgow:
    http://www.youtube.com/watch?v=B08pNlEL_JA

    Nog een nieuwtje:
    Vanaf 8 januari terug op de Nederlandse buis met het tweede seizoen.
    Ditmaal wekelijks ipv dagelijks.
    http://weblogs.vpro.nl/dexter/
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  21. #221

    Standaard

    Motherfuck..... Net seizoen 4 klaar. Ik heb volgens mij nog nooit zo overduidelijk met stomheid geslagen uit m'n kop gekeken. Vreselijk.

  22. #222

    Standaard

    Ik vind het ongelofelijk dat deze serie ook in het 4e seizoen nog zo goed is. Absolute topper !

  23. #223

    Standaard

    Shit!!!...Hoop dat hij er echt op tijd bij is.....38 zou veeels te jong zijn...

    Dexter’s Michael C. Hall Has Cancer


    11 hours ago | PEOPLE.com | See recent PEOPLE.com news »
    Dexter actor Michael C. Hall revealed Wednesday he has been battling cancer, but said he’s almost finished with treatment and the disease is in remission. Hall, 38, said in a statement he is lucky to have been diagnosed with the “treatable and curable condition” - Hodgkin’s lymphoma - and thanked his Los Angeles-area medical team for their skill in caring for him. His spokesman, Craig Bankey, said Hall’s cancer is in remission but the actor will continue scheduled treatments.Hall plans to go with his wife - and Dexter costar - Jennifer Carpenter to Sunday’s Golden Globes, »

    - Catherine Donaldson-Evans

  24. #224

    Standaard

    Seizoen 5 in de maak:

    Showtime has renewed Dexter through a fifth season, which will premiere on September 26, 2010.

    Iemand enig idee wanneer seizoen 3 in NL leverbaar wordt?
    Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there....

  25. #225

    Standaard

    WTF, afgelopen weekend seizoen 4 bekeken en WTF. Ik hou mijn hart vast voor seizoen 5. Tot nu toe was alles, ondanks dat het een moord serie is vrij luchtig, zelfs grappig. De hele Miami sfeer zal toch erg bedrukt zijn.

Pagina 9 van 18 EersteEerste ... 5678910111213 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •