Pagina 24 van 49 EersteEerste ... 1420212223242526272834 ... LaatsteLaatste
De resultaten 576 tot 600 van 1221 worden weergegeven.

Discussie: Filmboeken

  1. #576

    Standaard

    Gekregen van Santa:

    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  2. #577

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stevenbron Bekijk bericht
    De kerstcadeautjes:


    Ik ben benieuwd wat jij van die boeken gaat vinden.

  3. #578

    Standaard

    Toch nog even vragen. Hoeveel The Godfather boeken zijn er nu?
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  4. #579

    Standaard

    deze gister ontvangen
    Al even zitten bladeren, leuk boek, afwisselende titels. Kortom zeker de moeite waard (zoals bekend hier)


  5. #580

    Standaard

    Ter voorbereiding van de film heb ik eindelijk deze graphic novel aangeschaft:


    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  6. #581

    Standaard

    Die ziet er wel heel mooit uit! waar heb je die gekocht en voor hoeveel, als ik vragen mag?
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  7. #582

    Standaard

    Heb 'm voor € 70,- gekocht op eBay. Dat is wat prijzig, maar wel het goedkoopste wat ik kon vinden.
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  8. #583

    Standaard

    Wat maakt deze uitgave zo duur dan? Amazon heeft namelijk een softcover versie voor 11 pond die qua inhoud toch vergelijkbaar (of zelfs identiek) is?
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  9. #584

    Standaard

    Heeft iemand een van deze boeken gelezen? Wil me serieus gaan verdiepen in the Sopranos (misschien zelfs wel mijn Master scriptie over gaan schrijven). Kan ze nu redelijk goedkoop aankomen via eBay.


  10. #585

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nielsje Bekijk bericht
    Wat maakt deze uitgave zo duur dan? Amazon heeft namelijk een softcover versie voor 11 pond die qua inhoud toch vergelijkbaar (of zelfs identiek) is?
    Ik ga hem denk ik ook aanschaffen, bij thebookdepository is hij ook rond een tientje incl verzending. Toch 7x zo goedkoop.....

  11. #586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nielsje Bekijk bericht
    Wat maakt deze uitgave zo duur dan? Amazon heeft namelijk een softcover versie voor 11 pond die qua inhoud toch vergelijkbaar (of zelfs identiek) is?
    Ik denk dat dat een losse versie is. Dit is namelijk de complete omnibus met alle 12 delen.
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  12. #587

    Standaard

    Volgens mij niet, volgens amazon gaat het om een paperback van 424 pages. Dat lijkt me geen losse aflevering, of is jou versie de twaalf delen maal 424 pagina's?
    Er moet toch een reden zijn waarom de prijs van jou versie tot die hoogte is gestegen?
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  13. #588

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nielsje Bekijk bericht
    Volgens mij niet, volgens amazon gaat het om een paperback van 424 pages. Dat lijkt me geen losse aflevering, of is jou versie de twaalf delen maal 424 pagina's?
    Er moet toch een reden zijn waarom de prijs van jou versie tot die hoogte is gestegen?
    Die 424 pagina's tellende versie is inderdaad de complete versie, ja. De uitgave die ik heb aangeschaft bevat 40 pagina's meer en is groter dan de normale variant.

    Btw, ik zie dat ik hier boven een foutje heb gemaakt: ik koste me niet 70 euro, maar 70 dollar.
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  14. #589

    Standaard

    Okay, zijn die 40 pagina's extra schetsen e.d. of gaat het om nog meer verhalen? Ik vind het prijsverschil te groot om voor jou versie te gaan maar ben toch wel benieuwd.
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  15. #590

    Standaard

    Die extra pagina's bevatten inderdaad schetsen, stukken van Alan Moore's script, cover arts en dergelijke dingen.
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  16. #591

    Standaard

    Silent Bob Speaks
    Naar aanleiding van het uitkomen van Zack and Miri besefte ik me dat ik dit boek nog ongelezen in de kast had staan, na in juni even genoeg te hebben van Smith's schrijfwerk na het lezen van Boring Ass Life. Silent Bob Speaks bevat een tweetal interviews (met Ben Affleck en Tom Cruise) en verder een hele reeks columns, onder andere een reeks over de preproductie van Jay and Silent Bob Strike Back. Het is leuk om zijn bekende rantings te lezen, hoewel dit boek veel minder sterk is dan het voorgenoemde Boring Ass Life.
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  17. #592

    Standaard

    Het Boekenfestijn is weer geweest in Ahoy afgelopen weekend en dit is de oogst:



    En ook nog Hollywood Blockbusters. The top grossing films of all time (helaas geen plaatje van kunnen vinden). Een erg groot boek (40 x 40 cm.) met vooral veel mooie platen.
    Website | Filmcollectie | TV: Samsung 3D UE55C8700 | Speler: Samsung BD-C6800

  18. #593

    Standaard

    Zojuist mijn eerste BFI boekje aangeschaft.

    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  19. #594

    Standaard

    Die moet ik nog steeds aanschaffen, om een of andere reden nog nooit gedaan. Heb je wel eens wat meer van Robin Wood gelezen?
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  20. #595

    Standaard

    Om eerlijk te zijn ben ik niet zo thuis in de filmkritiek, dus tot op een uur geleden nog niet. Ik las net een stuk van hem over To Have and Have Not, en dat sprak me erg aan. Vandaar dat ik deze aangeschaft heb. Ik zou ook wel eens wat meer over Howard Hawks willen leren, en volgens mij heeft deze man wel wat zinnigs te vertellen. Als je nog een aanrader hebt, laat maar komen.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  21. #596

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC. Bekijk bericht
    Om eerlijk te zijn ben ik niet zo thuis in de filmkritiek, dus tot op een uur geleden nog niet. Ik las net een stuk van hem over To Have and Have Not, en dat sprak me erg aan. Vandaar dat ik deze aangeschaft heb. Ik zou ook wel eens wat meer over Howard Hawks willen leren, en volgens mij heeft deze man wel wat zinnigs te vertellen. Als je nog een aanrader hebt, laat maar komen.
    Robin Wood is een van de meest geniale en invloedrijke Amerikaanse critici ooit. Zijn werk is altijd intrigerend. Heb toevallig deze week zijn verzameling Personal Views nog besteld. Hij was halverwege de jaren '60 een van de allereerste critici die zich sterk maakte voor de positie dat er in Hollywood kunst gemaakt werd, een positie die tot dan toe in Amerika door de intelligentsia niet serieus genomen werd. Wood schreef het allereerste Engelstalige boek over Hitchcock (later heruitgegeven als Hitchcock's Films Revisited) waarin hij dus claimde dat Hitchcock een groot artiest was, wat gruwelijk veel heeft bijgedragen aan de reputatie van Hitchcock in academische kringen. Dat boek moet ik overigens nog steeds lezen, het ligt hier al tijden in de kast. Uit dezelfde periode stamt ook zijn boek over Howard Hawks, wat de basis zou vormen voor vrijwel al het kritische denken rondom Hawks - het is ook nog steeds een fantastisch boek. Zijn grootste klassieker is 'Hollywood from Vietnam to Reagan' (later heruitgegeven als 'Hollywood from Vietnam to Reagan... and beyond'), een ronduit subliem boek, over vooral het Hollywood van de jaren '70 en '80. Daaruit komt ook zijn essay over de progressieve horrorfilm van de jaren '70, een van de meest geciteerde werken binnen de literatuur over de horrorfilm.

    Wood heeft nogal wat veranderingen doorgemaakt in zijn leven: waar hij begon als hardcore auteurist heeft hij nogal wat van zijn meningen herzien (vandaar ook de vele heruitgaves van zijn werk) en is hij veel meer ideologische kritiek gaan schrijven. Hij noemt zichzelf nu ook een feminist, hij was vroeger getrouwd met kinderen maar woont inmiddels samen met een vriend. Zijn eigen favoriete werk is zijn Sexual Politics and narrative film, maar ook dat moet ik nog lezen. Het bijzondere aan zijn werk is dat hij het beste van de academische wereld combineert met de journalistieke filmkritiek.

    hier zijn favoriete Criterions
    Laatst aangepast door Brakhage : 04-02-2009 om 20:20
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  22. #597

    Standaard

    Kijk, en dat kom ik zomaar tegen op mijn vrije woensdagavond. Ik kan niet wachten om in het BFI boekje te beginnen na Rio Bravo en Only Angels have wings weer gezien te hebben. Ik heb het idee dat ik veel van deze man ga leren. Het Howard Hawks boek lijkt me een mooie volgende. Maar dat is voor later. Bedankt voor je extra info, Maikel.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  23. #598

    Standaard

    Roger Ebert - Great Movies I en II

    Beide delen van The Great Movies boeken van mijn favoriete critic: Roger Ebert.
    Hij heeft een tweewekelijks item in de Chicago Sun-Times, waarin hij allerlei klassiekers behandelt; van Casablanca en M tot Pulp Fiction en Fargo. In deze boeken zijn 200 van deze essays (100 per boek) geselecteerd, vergezeld van stills uit de film.

    Heerlijk om te lezen wat Ebert uit sommige films haalt, en wat hij als klassiekers ziet (het zijn dus niet per sé de 200 beste films ooit volgens hem).



  24. #599

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evidence Bekijk bericht
    Roger Ebert - Great Movies I en II

    Beide delen van The Great Movies boeken van mijn favoriete critic: Roger Ebert.
    Dan heb jij zeker nog niet veel critici gelezen?
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  25. #600

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Dan heb jij zeker nog niet veel critici gelezen?
    Valt wel mee hoor . Geef me eens de gouden tip zodat ik mijn mening kan herzien.

Pagina 24 van 49 EersteEerste ... 1420212223242526272834 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •