Pagina 2 van 49 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 1221 worden weergegeven.

Discussie: Filmboeken

  1. #26

    Standaard

    Interessant topic. Mijn film-/televisie-gerelateerde boeken:

    Belushi; a Biography - Judith Belushi Pisano & Tanner Colby
    Close-Up; wereldgeschiedenis van de film – Mark Cousins
    De wereld van de comedy – Thomas Leeflang
    Fawltymania! – Rudy van Heuven
    Future Noir, the making of Blade Runner – Paul M. Sammon
    Het officiële Fahrenheit 9/11-boek – Michael Moore
    How to read a film – James Monaco
    John Ford; the complete films – Scott Eyman & Paul Duncan
    Laurel & Hardy Encyclopedie - Thomas Leeflang
    My autobiograpy – Charles Chaplin
    No strings attached; the inside story of Jim Henson’s Creature Shop – Matt Bacon
    Paul Verhoeven – Douglas Keesey& Paul Duncan
    Steven Spielberg – John Baxter
    The emperor and the wolf; the lives and films of Akira Kurosawa and Toshiro Mifune – Stuart Galbraith IV
    The films of Akira Kurosawa – Donald Richie
    The first 28 years of Monty Python – Kim Howard Johnson
    The Pythons Autobiography by The Pythons
    The Rick Mayall; Bigger than Hitler, better than Christ – Rik Mayall (‘poging tot auto-biografie’)
    Van Kooten & De Bie; 25 jaar narren op de kansel – Martin van Amerongen en René Zwaap
    Walt Disney; het controversiële leven van Hollywood’s grootste kindervriend – Marc Eliot
    www HRGiger com – HR Giger, Carl Laszlo, Michel Thévoz

    Nog onderweg: Autobiografie van Groucho Marx en idem van Harpo Marx.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door frank_black
    @ Lex v/d Moolen, kan je misschien een foto maken van de filmcell?
    Hij is echt in het bezin van Kubrick geweest, dus ben wel benieuwt hoe hij er uit ziet.
    Tuurlijk, hieronder:
    http://home.wanadoo.nl/a.w.moolen/div/ska2.jpg
    en nog een close up
    http://home.wanadoo.nl/a.w.moolen/div/ska3.jpg

    Het is trouwens genomen van een deleted scene.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door frank_black
    @ Lex v/d Moolen, kan je misschien een foto maken van de filmcell?
    Hij is echt in het bezin van Kubrick geweest, dus ben wel benieuwt hoe hij er uit ziet.
    Tuurlijk, hieronder:
    http://home.wanadoo.nl/a.w.moolen/div/ska2.jpg
    en nog een close up
    http://home.wanadoo.nl/a.w.moolen/div/ska3.jpg

    Het is trouwens genomen van een deleted scene.
    Booh, dat ziet er behoorlijk goed uit.

  4. #29

    Standaard

    Book Of The Dead zit er gratis bij als je de 'Trilogy Of The Dead: Night, Dawn & Day' koopt.

  5. #30

    Standaard

    Ik heb in bezit:

    Beste films van de jaren 70
    Beste films van de jaren 80
    Beste films van de jaren 90
    Paul Verhoeven biografie
    Paul Verhoeven (Taschen)
    Film in Nederland

    ben nog op zoek naar 1001 films; de meeste spraakmakende films allertijden
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MiiCk0s
    Book Of The Dead zit er gratis bij als je de 'Trilogy Of The Dead: Night, Dawn & Day' koopt.
    Je bedoelt het book of the dead die bij de eerste post staat!?
    Dat boek is iets van 35 euro bij american bookstore.

    Bij welke winkel kreeg jij die er gratis bij dan?
    Dead suckers coming back for dinner.
    drukken!

  7. #32

    Standaard

    'Book Of The Dead' heeft een andere cover, namelijk dezelfde als de box 'Trilogy Of The Dead'. Verder is dat boekje niet dik, maar het verteld wat over de films 'Night, Dawn & Day'.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MiiCk0s
    'Book Of The Dead' heeft een andere cover, namelijk dezelfde als de box 'Trilogy Of The Dead'. Verder is dat boekje niet dik, maar het verteld wat over de films 'Night, Dawn & Day'.
    Eigenlijk niet echt een "boek".....eerder een inlay (6 pagina's ofzo) van de boxset..... :wink:

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door frank_black
    @ Lex v/d Moolen, kan je misschien een foto maken van de filmcell?
    Hij is echt in het bezin van Kubrick geweest, dus ben wel benieuwt hoe hij er uit ziet.
    Tuurlijk, hieronder:
    http://home.wanadoo.nl/a.w.moolen/div/ska2.jpg
    en nog een close up
    http://home.wanadoo.nl/a.w.moolen/div/ska3.jpg

    Het is trouwens genomen van een deleted scene.
    Dit is toch van de scène dat Dr. Heywood Floyd met zijn dochter op aarde praat en hij haar belooft een 'bushbaby' mee te nemen? Die zit gewoon in de film. Dat meisje is trouwens Kubrick's vier jaar oude dochter Vivian.

    Mijn cel is van Frank en Dave voor HAL.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Miguel Tavares
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door frank_black
    @ Lex v/d Moolen, kan je misschien een foto maken van de filmcell?
    Hij is echt in het bezin van Kubrick geweest, dus ben wel benieuwt hoe hij er uit ziet.
    Tuurlijk, hieronder:
    http://home.wanadoo.nl/a.w.moolen/div/ska2.jpg
    en nog een close up
    http://home.wanadoo.nl/a.w.moolen/div/ska3.jpg

    Het is trouwens genomen van een deleted scene.
    Dit is toch van de scène dat Dr. Heywood Floyd met zijn dochter op aarde praat en hij haar belooft een 'bushbaby' mee te nemen? Die zit gewoon in de film. Dat meisje is trouwens Kubrick's vier jaar oude dochter Vivian.

    Mijn cel is van Frank en Dave voor HAL.
    Dat hoeft niet, De scene kon ook langer zijn dat ie in de film was.

    Ik zag trouwens dit op IMDb staan:

    Cameo: [Vivian Kubrick] the daughter of Stanley Kubrick plays Dr. Floyd's daughter.
    Aah, m'n roze spaarvarken maar eens volsparen voor zo'n boek.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door frank_black
    Dat hoeft niet, De scene kon ook langer zijn dat ie in de film was.
    Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Kubrick stond er om bekend al het verwijderde beeldmateriaal te laten vernietigen. Zijn schoonbroer Jan Harlan heeft laatst nog bevestigd dat we niet hoeven te hopen op deleted scenes in de aankomende special edition van 2001.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Miguel Tavares
    Citaat Oorspronkelijk gepost door frank_black
    Dat hoeft niet, De scene kon ook langer zijn dat ie in de film was.
    Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Kubrick stond er om bekend al het verwijderde beeldmateriaal te laten vernietigen. Zijn schoonbroer Jan Harlan heeft laatst nog bevestigd dat we niet hoeven te hopen op deleted scenes in de aankomende special edition van 2001.
    Excuses, mijn fout. Bij de strip staat een begeleidend stukje tekst, wat ik verkeerd interpreteerde.

    This strip of 2001: A Space Odyssey was cut from a 70mm print owned bij Stanley Kubrick.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Excuses, mijn fout. Bij de strip staat een begeleidend stukje tekst, wat ik verkeerd interpreteerde.

    This strip of 2001: A Space Odyssey was cut from a 70mm print owned bij Stanley Kubrick.
    Ah, ik begrijp het het misverstand. Maar wel mooi dat je een strip hebt met Vivian Kubrick erop.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Miguel Tavares
    Zijn schoonbroer Jan Harlan heeft laatst nog bevestigd dat we niet hoeven te hopen op deleted scenes in de aankomende special edition van 2001.

    off-topic: komt er een Special Edition van 2001 uit?? wanneer??
    Tony Montana: "Me, I want what's coming to me."
    Manny: "Oh, well what's coming to you?"
    Tony Montana: "The world, chico, and everything in it."

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Antonio 'Tony' Montana
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Miguel Tavares
    Zijn schoonbroer Jan Harlan heeft laatst nog bevestigd dat we niet hoeven te hopen op deleted scenes in de aankomende special edition van 2001.

    off-topic: komt er een Special Edition van 2001 uit?? wanneer??
    Het is door Warner gemeld in een HTF chat. 2001 stond samen met A Clockwork Orange gepland voor einde dit jaar, maar er is nog geen aankondiging geweest. Waarschijnlijk dus pas volgend jaar.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jelger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Die boeken van Taschen zijn erg fraai, ik heb deze

    Die is inderdaad erg fraai. Is hij ook ergens voor een stuk minder dan de 150 euro waar ik hem steeds voor tegenkom te verkrijgen?
    Nee dat denk ik niet, ik heb het boek ook was id 150,00 met orginele filmstrip heb al een bod gehad voor het boek met die filmstrip voor 200 euro..ik doe hem pas weg als ie een paar duizend euries waard is haha.

    Verder heb ik op twee na alle filmjaarboeken die elk jaar mei uitkomen waar alle films in staan die in nederland met name in amsterdam gedraaid hebben dat jaar met veel info en bezoekersaantallen.
    Verder boeken over David Cronenberg David Lynch Paul Verhoeven en het boekje morgenster die bij de box van Adriaan Ditvoorst zit.

  17. #42

    Standaard

    Nee dat denk ik niet, ik heb het boek ook was id 150,00 met orginele filmstrip heb al een bod gehad voor het boek met die filmstrip voor 200 euro..ik doe hem pas weg als ie een paar duizend euries waard is haha.
    Nogmaals:




    PLAY € 113,50


    (plaatje op play.com klopt niet)
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  18. #43

    Standaard

    Goed....de twee delen van dvd delirium zijn binnen....en ik kan niets anders zeggen dan AANRADER!!

    Ik blijf er maar in bladeren... Deel 3 maar snel bestellen. Cult, horror, criterions, weird-shit.....er staat vreselijk veel in. Honderden dvd-besprekingen, achtergrondinfo etc. Welke versie van een dvd is de beste, tips over dvd's die behoorlijk onbekend zijn etc.

    Dit zijn toch wel boeken die een beetje dvd/filmliefhebber/verzamelaar in zn kast moet hebben staan...

    Te gek deze boeken..... Een nadeel is dat het erg uitnodigd om weer dvd's te gaan bestellen....

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz
    Een nadeel is dat het erg uitnodigd om weer dvd's te gaan bestellen....
    Dat is al reden genoeg voor mij om deze boeken voorlopig maar niet aan te schaffen :wink:

  20. #45

    Standaard

    En sinds een paar weken ook deel drie binnen.

    De hele serie nu dus compleet....en het wachten is nu op deel 4!

    Nogmaals, dit zijn echt zeeeeer goede boeken met heel, heel veel informatie over allerlei dvd-releases...voornamelijk cult, horror etc. Maar ook veel info over Criterions etc. Wat is de beeldkwaliteit van een bepaalde release, welke versies zijn er, veel info over de film zelf, wat zijn aanraders etc. Heerlijke bladerboeken en ideaal om tips op te doen.


  21. #46

    Standaard

    Volgens mij doet het plaatje het niet, dus over welk boek heb je het, Melzz?
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage
    Volgens mij doet het plaatje het niet, dus over welk boek heb je het, Melzz?
    Dat ging over Dvd Delirium deel 3.
    Send a maniac to catch a maniac...

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harker
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Iemand die toevallig weet waar dit boek nog voor een leuk prijsje te koop is?



    Boeken van de jaren 80 & 90 heb ik al.
    Heb hem heel vaak in De Slegte zien liggen en soms ook bij de Witte Boekenmarkt
    Ik heb hem laatst (3 weken geleden) voor €9,99 bij De Slegte in Utrecht gehaalt.
    My heart was not ripped out, but she did steal my cuckoo clock.
    The Swede in Hell On Wheels

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage
    Volgens mij doet het plaatje het niet, dus over welk boek heb je het, Melzz?
    De dvd deliriumboeken... Echt boeken geschikt voor dvdverzamelaars. En dan met name de weird, cult, horror (en zelfs ene heer Brakhage komt erin voor).... :wink: Volgens mij wel wat voor jou.... De recensies zijn uitgebreid en goed onderbouwd....

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage
    Volgens mij doet het plaatje het niet, dus over welk boek heb je het, Melzz?
    De dvd deliriumboeken... Echt boeken geschikt voor dvdverzamelaars. En dan met name de weird, cult, horror (en zelfs ene heer Brakhage komt erin voor).... :wink: Volgens mij wel wat voor jou.... De recensies zijn uitgebreid en goed onderbouwd....
    Klinkt interessant idd... ik zal het eens in mijn achterhoofd houden. Thanks!
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

Pagina 2 van 49 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •