Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 32 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Gezocht: films met grote groepen erin

    Hoi iedereen,

    Hopelijk val ik hier niemand mee lastig.

    Voor een onderzoek ben ik op zoek naar groepsgedrag en algemene groepering in verschillende situaties, en hoe de mensen zich hierin voortbewegen.
    Nu is mijn vraag aan jullie, weten jullie nog interessante films waar grote groepen (angry mobs, scared crowds etc.) een rol inspelen en goed zijn weergegeven?

    Alvast bedankt voor jullie hulp... hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven.

  2. #2

    Standaard

    Misschien is " das Experiment" iets voor je....

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    De film M van Fritz Lang is dan wel een interessante film denk ik.
    When I was your age, they would say you could become cops or criminals. What I'm saying is this: When you're facing a loaded gun, what's the difference?
    - Frank Costello (The Departed)

    Mijn Collectie

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Zonder twijfel een van de allerbesten: ID

    De enige echte voetbalhooligans film

  7. #7

    Standaard

    class of 84/the warriors/assault on prec. 13 ?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  8. #8

    Standaard

    American History X
    Hooligans
    24 seizoen 3 [spoiler:24af68b50e]Prison riot[/spoiler:24af68b50e] Disc 2 geloof k...
    United 93 [spoiler:24af68b50e]Passagiers komen samen in opstand tegen terroristen[/spoiler:24af68b50e]

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Hiemstra
    De film M van Fritz Lang is dan wel een interessante film denk ik.
    Ja, hoewel Metropolis misschien nog wat interessanter is .

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentBroccoli
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Hiemstra
    De film M van Fritz Lang is dan wel een interessante film denk ik.
    Ja, hoewel Metropolis misschien nog wat interessanter is .
    Dan zou ik zeggen kijk ze allebei
    When I was your age, they would say you could become cops or criminals. What I'm saying is this: When you're facing a loaded gun, what's the difference?
    - Frank Costello (The Departed)

    Mijn Collectie

  11. #11

    Standaard

    house of 9
    Saw 2
    Battle Royale
    You know, you come from nothing, you're going back to nothing.What have you lost? Nothing!

  12. #12

    Standaard

    Grote groep dorpelingen die onderdrukt worden door Britse macht in LAGAAN. En een grote familie in MONSOON WEDDING, waarin elk familielid een scherpe eigen rol spelen.

  13. #13

    Standaard

    Blood in Blood out.

  14. #14

    Standaard

    Planet of the Apes
    Ivan de Verschrikkelijke
    Triumph des Willens
    Independence Day
    Deep Impact
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  15. #15

    Standaard

    Rampen films zoals b.v. The Poseidon Adventure,Titanic en The Towering Inferno zitten ook vaak grote groepen mensen in.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  16. #16

    Standaard

    Kijk eens naar de films van Hustler, daar zie je ook vaak grote groepen (gangb...). :wink:
    Misschien ook eens kijken naar oorlogfilms.

  17. #17

    Standaard

    Gandhi is misschien wel een interessante. Quote uit IMDB:
    300,000 extras appeared in the funeral sequence. About 200,000 were volunteers and 94,560 were paid a small fee (under contract). The sequence was filmed on 31st Jan 1981, the 33rd anniversary of Gandhi's funeral. 11 crews shot over 20,000 feet of film, which was pared down to 125 seconds in the final release.

  18. #18

    Standaard



    Bronenosets Potyomkin (Eisenstein, 1925) is hier een goed voorbeeld van. De film geeft een gedramatiseerde versie weer van een opstand van een scheepsbemanning tegenover hun officieren. Nadat een matroos hierdoor het leven laat, slaat de opstand ook over naar de bevolking van Odessa. Deze wordt vervolgens hardhandig de kop ingedrukt door de troepen van de tsaar. De film is mijn inziens goed geschikt omdat er geen hoofdrolspelers zijn. Je volgt alle gebeurtenissen vanuit een neutraal oogpunt.

    Voor geinteresseerden is hij overigens legaal en gratis te downloaden.

  19. #19

    Standaard

    Lord Of The Rings... ha nee, dat waren computeranimaties
    En met "films met grote groepen"... bedoel je waarschijnlijk niet Spinal Tap, hè?

    Nee, hier nog een ernstige tip voor je: Lawrence Of Arabia.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  20. #20

    Standaard

    Gandhi, Lawrence of Arabia, bijna elk epos zou hier een goede aanrader zijn... Denk aan een Braveheart of Kingdom of Heaven bijvoorbeeld.

    Enneh, Werner: De massa opnames van The Lord of the Rings waren niet alleen computeranimaties, hoor! :wink:
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  21. #21

    Standaard

    Ik ga voor de wat meer gefocusde groepen.
    Ik zeg Romper Stomper vanwege de twee botsende culturele groepen, opruien en schapengedrag.
    American History X vanwege een ex bende lid die zichzelf en z'n broertje wil wegkrijgen bij de groep vandaan.

    Oh, en er was laatst een Ware Woensdag Avond Film over een vader die onderzoek deed naar de groep jongeren die z'n zoon hadden doodgetrapt. De jongeren deden dit in groepsverband en terroriseerde de buurt (ook een groep) zodat ze niet zouden getuigen. Ik weet helaas de naam niet meer Het was een Britse film.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  22. #22

    Standaard

    Ik weet niet of ik de zelfde als hierobden bedoel maar Greenstreet Hooligans met Frodo erin komt in de buurt van je beschrijving.

  23. #23

    Standaard

    Once Were Warriors
    Clock Work Orange
    Spetters
    The Believer
    Carrie
    The Warriors
    Heat
    The Last Tempation of Christ
    Er zijn zoveel films als je nagaat die je kunt bestuderen..Succes ermee

  24. #24

    Standaard

    Ik vind dat Grease wel enkele mooie voorbeelden van groepsgedrag heeft. Verder komen ook nog Sleepers, The Island en Saving Private Ryan bij me op.

  25. #25

    Standaard

    The Beach
    Remember The Titans
    THX:1138

    Series:
    Lost
    Jericho

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •