De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hoe bv dvd aanluiten op LCD TV

    Hallo,

    ik ben aan het overwegen om de sony KDL-40V2000 aan te schaffen.

    Nu ben ik op zoek hoe bepaalde apparaten aangesloten moeten worden die tot het beste resultaat leiden.

    Ik heb bv als surround setje de HTP-1200 van sony. Nu weet ik dat hierop een optische digitale kabel aangesloten kan worden. Hoe moet een dergelijk apparaat aangesloten worden op een lcd tv.

    Tevens heb ik digitale tv van essent. Ik heb een samsung 940R1 digitale ontvanger. Kan ik deze zo op een lcd tv aansluiten zodat ik digitaal beeld heb op een lcd tv, of moet ik nog iets anders aanschaffen.
    Ik sta niet graag voor verrassingen als ik een lcd heb aangeschaft, en vervolgens blijkt dat ik nog van alles moet aanschaffen wil ik goed beeld hebben.

    Bij voorbaat dank voor de reacties.

    Francis

  2. #2

    Standaard Re: Hoe bv dvd aanluiten op LCD TV

    Citaat Oorspronkelijk gepost door francisarkes
    Hallo,

    ik ben aan het overwegen om de sony KDL-40V2000 aan te schaffen.

    Nu ben ik op zoek hoe bepaalde apparaten aangesloten moeten worden die tot het beste resultaat leiden.

    Ik heb bv als surround setje de HTP-1200 van sony. Nu weet ik dat hierop een optische digitale kabel aangesloten kan worden. Hoe moet een dergelijk apparaat aangesloten worden op een lcd tv.

    Tevens heb ik digitale tv van essent. Ik heb een samsung 940R1 digitale ontvanger. Kan ik deze zo op een lcd tv aansluiten zodat ik digitaal beeld heb op een lcd tv, of moet ik nog iets anders aanschaffen.
    Ik sta niet graag voor verrassingen als ik een lcd heb aangeschaft, en vervolgens blijkt dat ik nog van alles moet aanschaffen wil ik goed beeld hebben.

    Bij voorbaat dank voor de reacties.

    Francis
    Je zult het waarschijnlijk op dezelfde wijze aansluiten als bij je huidige TV.

    De set is al een iets ouder model, heeft waarschijnlijk geen component uitgangen, en HDMI was er toen ook nog niet, je zult dus geen Digitaal signaal naar je LCD TV kunnen sturen.

    Dus zullen het wel 2 scartkabels worden, deze haal je uit je oude TV, en stop je in de nieuwe. Digitale TV, is alleen Digitaal in de kabel, de decoder zet het signaal om in een analoog signaal en dan kan het via de scart naar de TV. Er is wel een digitale decoder met een HDMI aansluiting, deze wordt bijvoorbeeld gebruikt op het netwerk van Casema.

    Je hoeft je dus niet direct zorgen te maken..... scart kabels losnemen uit de oude TV en weer aansluiten op de nieuwe...klaar :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard Re: Hoe bv dvd aanluiten op LCD TV

    Citaat Oorspronkelijk gepost door francisarkes
    Nu weet ik dat hierop een optische digitale kabel aangesloten kan worden. Hoe moet een dergelijk apparaat aangesloten worden op een lcd tv.
    tja, je hebt dan wel een mismatch, een mooie tv die je het liefst via hdmi (beste beeldkwaliteit) met je dvd-speler wil verbinden en desnoods via component (nummer 2 beeldkwaliteit).. ik vrees dat je je tv dus via scart met je homecinemaset moet verbinden! daar zitten toch wel scart-uitgangen op? dat spul is zo primitief, straks zit er alleen maar s-video, of erger, composiet op!

  4. #4

    Standaard Re: Hoe bv dvd aanluiten op LCD TV

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    Citaat Oorspronkelijk gepost door francisarkes
    Nu weet ik dat hierop een optische digitale kabel aangesloten kan worden. Hoe moet een dergelijk apparaat aangesloten worden op een lcd tv.
    tja, je hebt dan wel een mismatch, een mooie tv die je het liefst via hdmi (beste beeldkwaliteit) met je dvd-speler wil verbinden en desnoods via component (nummer 2 beeldkwaliteit).. ik vrees dat je je tv dus via scart met je homecinemaset moet verbinden! daar zitten toch wel scart-uitgangen op? dat spul is zo primitief, straks zit er alleen maar s-video, of erger, composiet op!
    Ik had het setje hier even opgezocht:

    http://www.kieskeurig.nl/review/4ADF...3E004D5713.htm

    Mazzel, niet een onaardige set, en heeft scart.
    Men kan er altijd nog deze speler bijkopen:

    http://www.modern.nl/WINKEL/PRODUCTI...00000000089802

    Men kan dan tevens die optische ingang gebruiken(als het tenminste een ingang is????) om die speler op aan te sluiten, en dan met een HDMI kabel naar de TV... Voor 83 euro heb je dan iets digitaals :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard Re: Hoe bv dvd aanluiten op LCD TV

    Ik had het setje hier even opgezocht:

    http://www.kieskeurig.nl/review/4ADF...3E004D5713.htm

    Mazzel, niet een onaardige set, en heeft scart.
    Men kan er altijd nog deze speler bijkopen:

    http://www.modern.nl/WINKEL/PRODUCTI...00000000089802

    Men kan dan tevens die optische ingang gebruiken(als het tenminste een ingang is????) om die speler op aan te sluiten, en dan met een HDMI kabel naar de TV... Voor 83 euro heb je dan iets digitaals :wink:
    Het leek me inderdaad wel een redelijk setje. Maar het is nu eenmaal zo dat de techniek zo snel gaat, dat het niet leuk is om constant iets nieuw te kopen. Alhoewel, je wilt natuurlijk wel graag goed beeld op je nieuwe LCD.
    Maar eens even uitzoeken of er een nieuwe hdmi dvd speler op aangesloten kan worden.

    De digitale tv loopt als ik het goed begrijp dus via de scart. Wat is dan de kwaliteit van digitale tv

  6. #6

    Standaard

    http://www.kieskeurig.nl/product/793...E9003EB3AE.htm

    Dit lijkt me dan ook wel wat. Heb ik gelijk een dvd recorder.

    Of deze:

    http://www.kieskeurig.nl/product/F76...220047B849.htm

    Heeft alle uitgangen die het volgens mij moet hebben.

    Ik weet (bijna zeker) dat de versterker van de HTP 1200 een optische uitgang heeft.
    http://www.sony.nl/view/ShowProduct....a+Surround+Kit

    Kijk maar eens in de handleiding van de HTP 1200 (blz.6)

    Als ik het verhaal van DVDProfilersFilmgek dus goed begrijp sluit ik de versterker via de optische ingang aan op de dvd speler en vervolgens met de hdmi aansluiting naar de TV

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door francisarkes
    http://www.kieskeurig.nl/product/793A78C3EE6830BEC12571E9003EB3AE.htm

    Dit lijkt me dan ook wel wat. Heb ik gelijk een dvd recorder.

    Of deze:

    http://www.kieskeurig.nl/product/F76...220047B849.htm

    Heeft alle uitgangen die het volgens mij moet hebben.

    Ik weet (bijna zeker) dat de versterker van de HTP 1200 een optische uitgang heeft.
    http://www.sony.nl/view/ShowProduct....a+Surround+Kit

    Kijk maar eens in de handleiding van de HTP 1200 (blz.6)

    Als ik het verhaal van DVDProfilersFilmgek dus goed begrijp sluit ik de versterker via de optische ingang aan op de dvd speler en vervolgens met de hdmi aansluiting naar de TV
    Je hebt er een redelijk setje mee, deze set heeft een gescheiden versterker en gescheiden DVD speler, gelukkig niet zo'n alles in 1 set.

    Als je een nieuwe speler of recorder koopt met een HDMI aansluiting, dan kun je die verbinden met je nieuwe TV, waar je wel zeker van moet zijn dat je geen DVD speler koopt die de digitale audiouitgangen uitschakeld als je de HDMI aansluiting gebruikt. Daar schijnt Pioneer nu een sport van gemaakt te hebben, die moet je dus zeker niet hebben, dan heb je wel weer mooi beeld, maar weer geen 5.1 geluid. Van de LG die ik je aanraadde is dat in ieder geval wel goed.
    Je versterker heeft 2 optische ingangen en een coax digitale ingang, dus je kunt die net als zoals je oude speler aansluiten. In een nieuwe situatie vervangt dan een HDMI kabel de scartkabel. Dat hoeft niet meer dan ongeveer 25 euro te kosten voor 1 kabel, merkloos maar dan wel van goede kwaliteit. Laat je niet gek maken door de kabelfanaten hier, die kopen met gemak een kabel net zo duur als de speler... te dicht langs de molen gelopen noem ik dat maar even voorzichtig :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    te dicht langs de molen gelopen noem ik dat maar even voorzichtig :wink:

  9. #9

    Standaard Re: Hoe bv dvd aanluiten op LCD TV

    Citaat Oorspronkelijk gepost door francisarkes
    Ik had het setje hier even opgezocht:

    http://www.kieskeurig.nl/review/4ADF...3E004D5713.htm

    Mazzel, niet een onaardige set, en heeft scart.
    Men kan er altijd nog deze speler bijkopen:

    http://www.modern.nl/WINKEL/PRODUCTI...00000000089802

    Men kan dan tevens die optische ingang gebruiken(als het tenminste een ingang is????) om die speler op aan te sluiten, en dan met een HDMI kabel naar de TV... Voor 83 euro heb je dan iets digitaals :wink:
    Het leek me inderdaad wel een redelijk setje. Maar het is nu eenmaal zo dat de techniek zo snel gaat, dat het niet leuk is om constant iets nieuw te kopen. Alhoewel, je wilt natuurlijk wel graag goed beeld op je nieuwe LCD.
    Maar eens even uitzoeken of er een nieuwe hdmi dvd speler op aangesloten kan worden.

    De digitale tv loopt als ik het goed begrijp dus via de scart. Wat is dan de kwaliteit van digitale tv
    De kwaliteit van Digitale TV is afhankelijk van het aangeboden signaal, oftewel oa de bitrate. Sateliet is momenteel het beste vind ik, je bent dan niet afhankelijk van de kabelboeren. De digitale TV van Casema is momenteel niet echt geweldig, als je een wat groter scherm hebt, dan valt vooral het gebrek aan scherpte op. De anderen schijnen het beter te doen. Het digitale signaal van KPN schijnt het minst te zijn, maar dat zou nog kunnen verbeteren in de toekomst, digitenne heeft een beetje gebrek aan bandbreedte en kan zodoende niet al te veel zenders doorgeven in hoge kwaliteit, zij moeten momenteel een beetje schipperen tussen het aanbod en de kwaliteit. Erg jammer dat op 11 december de ouderwetse landzenders eruit getrokken worden en alles digitaal wordt.....
    Digitale TV.... yep als er een HDMI aansluiting op de decoder zit, en voor HD TV zal dat wel moeten, voorlopig is het nog niet veel
    Digitale TV, is momenteel niet veel meer dan het signaal dat digitaal wordt aangeleverd, en dat bestaat alweer heel wat jaren, denk aan de satelliet.... Je hebt wel HD satelliet ontvangers, maar dat is een beetje kostbaar en je hebt ook nog eens een smartcard nodig van de aanbieders.
    En dan heb je nog digitale TV via de PC.... is nog vrij nieuw, kan er zelf nog niet veel over zeggen.
    Keus genoeg dus :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Als je die Sony LCD koopt (na mijn mening de beste LCD op dit moment) is het gewoon zonde om die niet digitaal aan te sluiten. Om even wat fabels uit de wereld te helpen, natuurlijk heeft je huideige Sony setje een digitale uitgang. Als ik me niet vergis is de DVD speler een Sony DVP-NS305 en die heeft gewoon een digitale coax uitgang, geen enkel probleem dus. Als ik jou was dan had ik de DVD speler vervangen voor de speler die je zelf al aangaf, of je een recorder wilt of niet is aan jou, houd er wel rekening mee dat Samsung met een HDD decoder komt voor digitale TV in november. Een DVD speler lijkt me dan de beste keuze, die kun je dan over HDMI naar je TV sturen (HDMI is zeg maar de digitale SCART) en voor het geluid kun je via coax of optisch (wat er maar opzit maar neem van mij aan altijd wel een van tweeën) aansluiten of je reciver en zo heb je 5.1 DD en / of DTS en een prima plaatje. Ik zou echter wel even uitzoeken of deze DVD speler ook kan upscalen, zo niet dan zou ik voor een andere gaan. Upscalen wil zeggen dat de DVD speler de resolutie verhoogt naar een HD resolutie. Dit geeft geen HD beeld, maar wel een beter / scherper beeld dan een normale weergave. Dergelijke spelers zijn ook zeker te koop voor een dergelijk budget.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  11. #11

    Standaard Re: Hoe bv dvd aanluiten op LCD TV

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    De kwaliteit van Digitale TV is afhankelijk van het aangeboden signaal, oftewel oa de bitrate. Sateliet is momenteel het beste vind ik, je bent dan niet afhankelijk van de kabelboeren. De digitale TV van Casema is momenteel niet echt geweldig, als je een wat groter scherm hebt, dan valt vooral het gebrek aan scherpte op. De anderen schijnen het beter te doen. Het digitale signaal van KPN schijnt het minst te zijn, maar dat zou nog kunnen verbeteren in de toekomst, digitenne heeft een beetje gebrek aan bandbreedte en kan zodoende niet al te veel zenders doorgeven in hoge kwaliteit, zij moeten momenteel een beetje schipperen tussen het aanbod en de kwaliteit. Erg jammer dat op 11 december de ouderwetse landzenders eruit getrokken worden en alles digitaal wordt.....
    Digitale TV.... yep als er een HDMI aansluiting op de decoder zit, en voor HD TV zal dat wel moeten, voorlopig is het nog niet veel
    Digitale TV, is momenteel niet veel meer dan het signaal dat digitaal wordt aangeleverd, en dat bestaat alweer heel wat jaren, denk aan de satelliet.... Je hebt wel HD satelliet ontvangers, maar dat is een beetje kostbaar en je hebt ook nog eens een smartcard nodig van de aanbieders.
    En dan heb je nog digitale TV via de PC.... is nog vrij nieuw, kan er zelf nog niet veel over zeggen.
    Keus genoeg dus :wink:
    kijk je zelf via satelliet dan, DVD?
    ik twijfel daartussen en digitale tv van @home, wat kun je me adviseren?

  12. #12

    Standaard Re: Hoe bv dvd aanluiten op LCD TV

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    De kwaliteit van Digitale TV is afhankelijk van het aangeboden signaal, oftewel oa de bitrate. Sateliet is momenteel het beste vind ik, je bent dan niet afhankelijk van de kabelboeren. De digitale TV van Casema is momenteel niet echt geweldig, als je een wat groter scherm hebt, dan valt vooral het gebrek aan scherpte op. De anderen schijnen het beter te doen. Het digitale signaal van KPN schijnt het minst te zijn, maar dat zou nog kunnen verbeteren in de toekomst, digitenne heeft een beetje gebrek aan bandbreedte en kan zodoende niet al te veel zenders doorgeven in hoge kwaliteit, zij moeten momenteel een beetje schipperen tussen het aanbod en de kwaliteit. Erg jammer dat op 11 december de ouderwetse landzenders eruit getrokken worden en alles digitaal wordt.....
    Digitale TV.... yep als er een HDMI aansluiting op de decoder zit, en voor HD TV zal dat wel moeten, voorlopig is het nog niet veel
    Digitale TV, is momenteel niet veel meer dan het signaal dat digitaal wordt aangeleverd, en dat bestaat alweer heel wat jaren, denk aan de satelliet.... Je hebt wel HD satelliet ontvangers, maar dat is een beetje kostbaar en je hebt ook nog eens een smartcard nodig van de aanbieders.
    En dan heb je nog digitale TV via de PC.... is nog vrij nieuw, kan er zelf nog niet veel over zeggen.
    Keus genoeg dus :wink:
    kijk je zelf via satelliet dan, DVD?
    ik twijfel daartussen en digitale tv van @home, wat kun je me adviseren?
    Ik kan TV kijken via de kabel van Casema, niet omdat ik het wens, het zit verplicht bij m'n internet pakket... anders had ik het wel helemaal opgezegt, maar het analoge beeld van casema is wel netjes, digitaal is het helaas niet scherp.

    Ja, Ik kijk ook TV via de Schotel, het was even een investering, maar het beeld is wel heel mooi, mijn ontvanger is al weer wat ouder, de @sat 9500, hij was ook onder een ander merk verkrijgbaar. Het is een ontvanger met een ingeboude multinorm cardreader, maar hij kan in de daarvoor aanwezige sloten ook nog andere cams kwijt, dit zodat je van allerlei aanbieders hun verschillende systemen kan kijken.
    Ik heb een draaibaar systeem, met een 80cm schotel, een abo bij canal+ , niet voor de films, maar wel voor NG, Discovery en nog een paar kanalen. Het is via de schotel iets goedkoper kijken, maar je investering is wel fors hoger, zeker bij een draaibaar systeem. Heb het nu een aantal jaren en ben er zeer tevreden over, ook omdat ik nu een bepaald kanaal kan ontvangen waar ik anders bij Casema voor rond de 30 euro moet betalen...

    Voordat je een schotel gaat aanschaffen, dien je je goed te oriënteren
    Er is heel wat mogelijk, maar het is veel minder simpel dan even een kabeldecodertje aansluiten. Doch als je de moeite er voor neemt, dan heb je bergen exotische zenders, en dat is ook wel eens leuk, ook al kun je ze dan niet verstaan :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    miss Swahili verkiezingen kijken

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •