Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 93 van 93 worden weergegeven.

Discussie: Xbox-360 HD-DVD

  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgennoppe Bekijk bericht
    upscalet de hd dvd addon van xbox 360 eigenlijk gewone dvd's naar 1080p?
    Ja, maar (net als de standaard dvd-drive van de 360) alleen via de VGA-kabel en niet via component of scart.
    Laatst aangepast door Richard B. : 20-05-2007 om 23:00

  2. #77

    Standaard

    Voordeel van zo'n VGA kabel als je geen 1920x1080 scherm hebt is dat je de resolutie kunt kiezen als bij een PC. Mijn scherm is 1024x768 en die resolutie heb ik dan ook gekozen. De X-BOX maakt dan gelijk een 1 op 1 pixel beeld dat er erg goed uitziet. Bij 720p uitsturing zou het scherm nog een beetje upscaling moeten doen (je bent dan ook nog 48 punten resolutie kwijt van de bron maar dat is maar 5%).

    Bijkomend voordeel voor mij is ook dat mijn TV geen progressive signalen via component accepteert (alleen 480p, 5 jaar oud beestje), dus is zo'n VGA kabel helemaal ideaal.

    Mijn X-Box heeft overigens problemen met de HDDVD 'Ran'. Daar valt 't geluid soms helemaal weg. Na wat achteruit en vooruit spelen deed 't geluid 't weer, maar op een moment toen 't weer gebeurde en ik hetzelfde deed hing de hele HD DVD en reageerde de X-Box niet meer op stop, FF, play, DVD menu e.d.
    Zou 't komen door de DTS true HD track?
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Mijn X-Box heeft overigens problemen met de HDDVD 'Ran'. Daar valt 't geluid soms helemaal weg. Na wat achteruit en vooruit spelen deed 't geluid 't weer, maar op een moment toen 't weer gebeurde en ik hetzelfde deed hing de hele HD DVD en reageerde de X-Box niet meer op stop, FF, play, DVD menu e.d.
    Zou 't komen door de DTS true HD track?
    Heb je de eerder genoemde update al geinstalleerd??

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Heb je de eerder genoemde update al geinstalleerd??
    Ja, ik hang aan 't internet met dat ding en krijg regelmatig automatisch updates als er wat is veranderd. Ik kan nu ook DTS als HD DVD output kiezen. Alles wordt dan als DTS naar buiten gestuurd, ook Dolby Digital Plus en Dolby TrueHD. Die werken overigens allemaal goed. Heb alleen met 'Ran' een probleem. Da's ook de enige HD DVD met alleen DTS Hi-res Audio die ik heb.
    Zal 't nog eens proberen. Heb daarvoor namelijk ook al een spel gespeeld. Misschien dat het geheugen van de X-Box problemen had of processen die nog zijn blijven draaien. 't Blijft Microsoft software natuurlijk.
    Heb ook een keer gehad dat ie geen enkele HD DVD wilde afspelen. Kon ze niet lezen. Ook niet na uit/aan zetten. Pas de volgende dag deed ie 't weer.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  5. #80

    Standaard

    Hmm, word het dan niet tijd om de hd-dvd speler om te ruilen? :P

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit Bekijk bericht
    Hmm, word het dan niet tijd om de hd-dvd speler om te ruilen? :P
    Vraag me af of ze 'm zomaar omruilen. Reparatie kan natuurlijk maar dan moeten ze wel kunnen zien dat ie niet werkt. Als 1 HD DVD 't niet doet ligt 't gewoon aan de HD DVD zegt men dan al gauw.
    Ik wacht wel totdat ik een 'echte' speler heb, misschien is dat straks Blu-ray en heb ik helemaal niks meer aan m'n DH DVD's.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  7. #82

    Standaard

    Weet iemand of de Samsung LE46M87B lcd 1080p via VGA ondersteund? De 360 addon kan enkel via VGA 1080p output weergeven en ik las dat vooralsnog alleen de samsungs dit ondersteunden. Maar kon er niet veel over vinden. Hier iemand met ervaring via deze connectie?

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Ja, ik hang aan 't internet met dat ding en krijg regelmatig automatisch updates als er wat is veranderd. Ik kan nu ook DTS als HD DVD output kiezen. Alles wordt dan als DTS naar buiten gestuurd, ook Dolby Digital Plus en Dolby TrueHD. Die werken overigens allemaal goed. Heb alleen met 'Ran' een probleem. Da's ook de enige HD DVD met alleen DTS Hi-res Audio die ik heb.
    Zal 't nog eens proberen. Heb daarvoor namelijk ook al een spel gespeeld. Misschien dat het geheugen van de X-Box problemen had of processen die nog zijn blijven draaien. 't Blijft Microsoft software natuurlijk.
    Heb ook een keer gehad dat ie geen enkele HD DVD wilde afspelen. Kon ze niet lezen. Ook niet na uit/aan zetten. Pas de volgende dag deed ie 't weer.
    Vraagje: Waar heb je precies de mogelijkheid om die instelling van je Default output vanaf de HD-DVD speler in te stellen? Ik heb die optie nog nergens gezien. Volgens mij heb ik gewoon de meest recente update draaien van de XBOX/HD-DVD speler. Of bedoelen jullie gewoon de verschillende audiotracks die op een HD-DVD beschikbaar zijn? Want dat werkt gewoon bij mij.

    TNX!
    Jurriaan
    (evt: als je wilt antwoord mailen naar j.wittenberg@versatel.nl tnx!)

  9. #84

    Standaard

    Heb ook een vraag. Ben totaal niet geinteresseerd in games alleen de Hd-dvd mogelijkheid. Is het voldoende om met een core xbox360+ Hd-dvd,add on, de hd-dvd's af te spelen?

    Ik heb de Matrix al besteld en verwacht het zaterdag op mijn deurmat.

    Er zijn blijkbaar tal van xbox accessoires, harddisk, premium gedoe. Is bijvoorbeeld een harddisk noodzakelijk om de films af te spelen of voldoet de core xbox360?

  10. #85
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2005
    Woonplaats
    Destelbergen, België

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Heb ook een vraag. Ben totaal niet geinteresseerd in games alleen de Hd-dvd mogelijkheid. Is het voldoende om met een core xbox360+ Hd-dvd,add on, de hd-dvd's af te spelen?

    Ik heb de Matrix al besteld en verwacht het zaterdag op mijn deurmat.

    Er zijn blijkbaar tal van xbox accessoires, harddisk, premium gedoe. Is bijvoorbeeld een harddisk noodzakelijk om de films af te spelen of voldoet de core xbox360?
    Als je niet geinterreseerd bent in games waarom zou je dan in godsnaam een 360 gaan gebruiken voor HD-DVD ????

    Koop gewoon een toshiba speler, als je tevreden bent met 1280x720p en 1920x1080i dan kan je bij pixmania al een speler kopen voor pakweg max. 400 euro:

    http://www.pixmania.be/be/nl/440522/...ler-hd-e1.html

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Heb ook een vraag. Ben totaal niet geinteresseerd in games alleen de Hd-dvd mogelijkheid. Is het voldoende om met een core xbox360+ Hd-dvd,add on, de hd-dvd's af te spelen?
    Ben je dan niet beter af met een stand-alone HD-DVD drive ?! De XBox360+HD-DVD add-on kosten je €500. Voor dat geld heb je al een stand-alone HD-DVD speler. Die zal ongetwijfeld van betere kwaliteit zijn, zal minder lawaai maken, en zal een HDMI-uitgang hebben en dus 1080p ondersteunen (wat niet het geval is bij de XBox 360).

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan Bekijk bericht
    Ben je dan niet beter af met een stand-alone HD-DVD drive ?! De XBox360+HD-DVD add-on kosten je €500. Voor dat geld heb je al een stand-alone HD-DVD speler. Die zal ongetwijfeld van betere kwaliteit zijn, zal minder lawaai maken, en zal een HDMI-uitgang hebben en dus 1080p ondersteunen (wat niet het geval is bij de XBox 360).
    Dat is ook een mogelijkheid, de toshiba HD-E1 speler. Alleen wil ik eigenlijk wachten op een 3/4e generatie HD-speler en tegen die tijd de xbox doorverkopen. Het is ook goed mogelijk dat ik de stand-alone speler koop. Ben alles een beetje aan het verkennen.

  13. #88

    Standaard

    Ik geloof dat je wel een soort van memory unit nodig hebt om in ieder geval wat updates te kunnen downloaden. Dit zou evt. een kleine memory unit kunnen zijn ipv de HDD add-on. (ietsje goeiekoper)

    Toch zou ik in een dergelijk geval ZEKER een standalone player overwegen: HDMI en meer stilte in van de speler.

    Gezien je budget ideeën begrijp ik dat je niet voor de NIEUWE xbox360 gaat die wel HDMI uit heeft (die zwarte). Ook een interessant punt is in hoeverre je de audio belangrijk vindt en wat voor versterker je daar dus voor hebt staan. 360 (versie zonder HDMI) heeft alleen TOS-link uit en kan dus alleen de standaard 5.1 signalen geven DD, DTS of normaal PCM 2.0. Daar waar HDMI ook hogere bitrates e.d. kan vervoeren...

    Ik had de 360+HDD staan dus was de HD-DVD een uitgelezen optie. TZT overweeg ik wel om een hybride speler aan te schaffen... dat lijkt mij de mooiste oplossing in dit HD geweld.

    Succes!

  14. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurriaan Wittenberg Bekijk bericht
    Ik geloof dat je wel een soort van memory unit nodig hebt om in ieder geval wat updates te kunnen downloaden. Dit zou evt. een kleine memory unit kunnen zijn ipv de HDD add-on. (ietsje goeiekoper)

    Toch zou ik in een dergelijk geval ZEKER een standalone player overwegen: HDMI en meer stilte in van de speler.

    Gezien je budget ideeën begrijp ik dat je niet voor de NIEUWE xbox360 gaat die wel HDMI uit heeft (die zwarte). Ook een interessant punt is in hoeverre je de audio belangrijk vindt en wat voor versterker je daar dus voor hebt staan. 360 (versie zonder HDMI) heeft alleen TOS-link uit en kan dus alleen de standaard 5.1 signalen geven DD, DTS of normaal PCM 2.0. Daar waar HDMI ook hogere bitrates e.d. kan vervoeren...

    Ik had de 360+HDD staan dus was de HD-DVD een uitgelezen optie. TZT overweeg ik wel om een hybride speler aan te schaffen... dat lijkt mij de mooiste oplossing in dit HD geweld.

    Succes!
    Zeer puik omschreven, ben het geheel met Juriaan eens. en ook ik doe het voorlopig met HDDVD add-on waar ik tezijnertijd 'n vervanger voor ga zoeken
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  15. #90

    Standaard

    Ik heb inmiddels de HD-E1 voor een zacht tweedehands prijs gekocht. Ben benieuwd.

  16. #91

    Standaard

    Heb vandaag een HD-DVD speler add-on voor de 360 gehaald en ziet er zeer goed uit. Alleen vroeg me wel af of je iets speciaal moet instellen om je normale DVD te upscalen naar 720p of doet die dat automatisch? Gebruik een VGA kabel en heb hem staan (bij dashboard) op 1280x768.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jan_tran Bekijk bericht
    Heb vandaag een HD-DVD speler add-on voor de 360 gehaald en ziet er zeer goed uit. Alleen vroeg me wel af of je iets speciaal moet instellen om je normale DVD te upscalen naar 720p of doet die dat automatisch? Gebruik een VGA kabel en heb hem staan (bij dashboard) op 1280x768.
    Als de dashboard op 720p staat, zijn je dvd's dat ook.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  18. #93

    Standaard

    En dan zelfs 1280x768p, toch weer 48 pixeltjes meer.
    Grote voordeel van direct die resolutie is dat er niet nog een upscaling gedaan hoeft te worden door de TV. Als je via component o.i.d. 720p aanbiedt moet de TV er ook nog eens
    768 van maken, en die moet dat dan met een analoge bron doen.
    Daarom is het ook wel prettig dat HD TV's ook precies de 1080p resolutie hebben.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •