De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.

Discussie: DVD-schijfjes

  1. #1

    Standaard DVD-schijfjes

    Hoi,

    Ik heb een DVD-brander van plextor ben opzoek naar schijfjes van hele goeie kwaliteiten....
    Kan iemand mij vertellen welke DVD-schijfjes, het gaan namelijk om een DVD+R schijfjes.
    Ik zoek naar hele goeie kwailteiten schijfjes qua houdbaarheid en betrouwbare schijfjes.

    Wie kan mij daaraan helpen en welke vertellen zo jah, welke dan

    Gr.

    faried

  2. #2

    Standaard Taiyo Yuden

    Taiyo Yuden DVD's zijn bijzonder betrouwbaar.

    voorzover ik weet in Nederland alleen te krijgen via
    http://www.cdrwinkel.com/

    of via shipping
    http://www.supermediastore.com/taiyo...d-r-media.html

  3. #3

    Standaard

    Het gaat niet om het merk dat op de schijfjes staat, het gaat om de mediacode. Er zijn tientallen merken dvd's, maar er zijn maar een beperkt aantal fabrikanten.

    Die fabrikanten geven een code mee, waaraan te herkennen is van welke fabrikant het schijfje afkomstig is. Stel dat de fabrikant Tayo Yuden is. Het maakt dan niet uit welk merkje op het fysieke dvdtje staat, of dat nou Traxdata, Platinum, Sony of wat dan ook is.

    Onder die fabrikanten zitten er die kwaliteit leveren, en die ***kwaliteit leveren. Je kunt ook niet afgaan op een merk eigenlijk. Je kunt niet zeggen van: "Platinum werkt altijd goed". Wat je dan eigenlijk zegt is dat de fabrikant waar de schijfjes geproduceerd zijn goeie kwaliteit levert.

    Het punt is dat je niet 100% op het merkje kunt vertrouwen. Neem bv Platinum. Over het algemeen doen die het goed, omdat ze hun schijfjes inkopen bij fabrikanten die goede kwaliteit levert. Maar het kan goed zijn dat ze ook een keer een batch inkopen van een andere fabrikant, die klote kwaliteit levert, dan ineens zijn die schijfjes niet meer zo goed.

    Wat je dan heel veel mensen hoort zeggen is "Platinum is *** geworden", maar dat hoeft niet per definitie waar te zijn, want als ze de volgende batch inkopen bij een goede fabrikant, dan zijn ze 'ineens weer goed'.

    Als je lege dvd's bij een internetwinkel koopt, zie je ook altijd dat de mediacode bij de verschillende merken staan, omdat dat veel belangrijker is dan het merkje op het schijfje. Of die mediacode ook vermeldt wordt bij dvd's die je gewoon in een winkel koopt weet ik eigenlijk niet.
    TV: JVC 26" LCD 26S60B. Receiver: Marantz SR4600. DVD-speler: Marantz DV4610. Speakers: Mordaunt Short Premiere.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •