De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke kleur en welk merk verf?

    Welke kleuren verf en welk merk gebruiken jullie voor het schilderen van plafond en de muren van de thuisbioscoop?
    Is het ook echt noodzakelijk de muren geheel donker te verven of kan je alleen het bovenste deel doen en het onderste gedeelte een lichtere kleur?

  2. #2
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Het liefst wordt heel de HT/thuisbioscoop donker geschilderd. Het voordeel hiervan is dat je geen weerkaatsing van licht hebt wat vervelend kan zijn tijdens het bekijken van een film met een beamer.

  3. #3

    Standaard

    Je ziet toch ook veel donkere kleuren, rondom het scherm... Eventueel grijs.

    En dan een bisocoop rood kleurtje op achterwand
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  4. #4

    Standaard

    En welke verf (soort en merk) gebruiken jullie daarvoor?

  5. #5

    Standaard

    Op muren 'gewoon' Monodek (b.v. van Histor).

    Op hout/ijzer/etc 'gewone' verf. Niet de Acryl nemen (heb ik slechte ervaringen mee, met name qua slijtvastheid), maar die op olie-basis. Voor HT zou ik gaan voor zijdemat of mat en niet voor (hoog)glans. Inderdaad opnieuw in verband met reflecties.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Op muren 'gewoon' Monodek (b.v. van Histor).

    Op hout/ijzer/etc 'gewone' verf. Niet de Acryl nemen (heb ik slechte ervaringen mee, met name qua slijtvastheid), maar die op olie-basis. Voor HT zou ik gaan voor zijdemat of mat en niet voor (hoog)glans. Inderdaad opnieuw in verband met reflecties.
    Inderdaad mat verf, geen hoogglans in verband met de al eerder genoemde reflecties. Daarnaast wordt zwart en antraciet(zwart/grijs) veel gebruikt.

  7. #7

    Standaard

    Bedankt voor jullie reacties.
    Wat je ook wel veel ziet op dit forum en die van ht is dat de achterwand zwart is en de zijmuren rood...
    Wat vinden jullie van zo'n combinatie?

  8. #8
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Ikzelf had zowel plafond als wanden in de SigmaTex (latex) RAL 9005 (zwart)
    Echter gaf dit nog teveel reflectie naar m,n zin dus heb ik alles met zwarte stof bekleed wat een gigantisch verschil was met de zwarte latex.
    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=20772.0

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Ikzelf had zowel plafond als wanden in de SigmaTex (latex) RAL 9005 (zwart)
    Echter gaf dit nog teveel reflectie naar m,n zin dus heb ik alles met zwarte stof bekleed wat een gigantisch verschil was met de zwarte latex.
    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=20772.0
    Zwarte stof en met name fluweel absorbeert reflecties/licht!

  10. #10
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door olemla
    Bedankt voor jullie reacties.
    Wat je ook wel veel ziet op dit forum en die van ht is dat de achterwand zwart is en de zijmuren rood...
    Wat vinden jullie van zo'n combinatie?
    Hoever ben je inmiddels met de kleuren ?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •