Pagina 5 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 178 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Glenn Smits


    doe ik genoeg.
    Noem jij mij de goeie kanten van het communisme dan eens?
    Zodra je iets goeds weet te noemen mag je mijn uitspraak dom noemen.
    Dit vat ik gewoon weer op als een domme opmerking...

    Wat de een een positief punt vind van een overtuiging, vind de ander wellicht een nadeel.. Dus hoe valt er dan iets "goeds" te zeggen..

    En een geloof is vooral een bepaalde vorm van Normen en Waarden.. Iets waar een herrieschoppertje van 18 nog iets van kan leren.. (taakstraf = terecht politieagenten hebben niets te maken met bolletjes slikkers, dat is de douane... weer zo'n doordenkertje)
    Life is like a donut... Round, with a hole in the middle...

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Glenn Smits

    ja klopt maar ik geloof niet
    Dat geloof ik..

  3. #103

    Standaard

    Als de Palestijnen smart-bombs of kruisraketten zouden hebben hadden ze geen zelfmoordcommando's. De zelfmoordcommando is de smart-bomb van de armen.

    In Palestina wonende Nederlanders hebben een petitie aangeboden aan de Nederlandse ambassade daar, met het verzoek tot sancties tegen Israel omdat de mensenrechten worden geschonden door het verhinderen van medische hulp en door het gebruiken van Palestijnen als menselijk schild.

    De joden denken natuurlijk dat Palestijnen geen mensen zijn maar bommen (zelfmoordcommando's), schilden en ander materiaal dat natuurlijk geen medische hulp nodig heeft.

    Zoals onze eigen tomatenleider het al zei: de Palestijnen wordt aangedaan wat de joden in WO2 is aangedaan.

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin vd Zwaard


    Dit vat ik gewoon weer op als een domme opmerking...
    zucht

  5. #105

    Standaard

    Het is natuurlijk een beetje merkwaardig om je te beroepen op een boek dat historisch niet (of in ieder geval niet helemaal) correct is. Bovendien kun je je afvragen of je een land kunt claimen omdat je afstamt van een volk dat er millenia geleden heeft gewoond. Het gebied dat nu Israël heet is andere volkeren en door mensen met andere geloofsovertuigingen bewoond voordat, tijdens en nadat de Joden er woonden. Het is nooit exclusief Joods gebied geweest, en het is daarom onzinnig om daar nu nog aan vast te houden. (En anders willen we inderdaad België terug. Als de batavieren tenminste hun grondgebied intussen niet meer komen claimen. En de neanderthalers voor hen).
    De Bijbel geen alleenrecht op Palestina of Israël. Van de andere kant is het inderdaad niet meer realistisch om op grond hiervan het volledige gebied dat tegenwoordig Israel heet weer terug te geven aan de Palestijnen. Ze zullen het toch ooit onderling eens moeten worden.

    En wat de discussie over het communisme betreft: De natuurlijke tegenhanger hiervan is niet de democratie maar het kapitalisme. En zowel communisme als kapitalisme zijn volkomen logische en 'moreel neutrale' systemen. De negatieve bijsmaak die beide systemen tegenwoordig hebben is puur te wijten aan misbruik van de beide systemen voor politieke doeleinden.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin de Goeij
    Geloof houdt ook in elkaar respecteren
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Glenn Smits
    ja klopt maar ik geloof niet
    .... Dus... daarom heb je ook geen respect...??
    Ik ben zelf een superheiden, maar respect voor andersdenkenden gaat boven alles!!

    ...stomme idioot..

    p.s. Deze laatste opmerking was als wraak op het beledigen van gelovige mensen...

  7. #107

    Standaard

    protestanten en katholieken ( ierland )

    hutsis en de tutsis ( afrika )

    oorlogvoerende tamiltijgers

    slachtingen in de molukken

    koerdische strijders

    En wij maar denken dat we het allemaal kunnen oplossen, weinigen van ons hebben genoeg kennis om uberhaupt een goede mening te kunnen vormen, en hebben we die kennis wel dan nog mis je het "gevoel " wat die mensen beweegt om de acties/oorlogen te voeren zoals ze nu doen.

    Zou er ooit wel eens 1 minuut op deze wereld zijn geweest zonder oorlog/geweld??

    Het is een droef feit maar het schijnt er nou eenmaal bij te horen.

    Niks aan doen dan????

    Ik denk dat je niet meer kan doen dan humanitaire hulp bieden.

    of zijn er voorbeelden dat een vreemde mogenheid met succes heeft ingegrepen, ik doel dus wel op religieuse kwesties.???
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    .... Dus... daarom heb je ook geen respect...??
    Ik ben zelf een superheiden, maar respect voor andersdenkenden gaat boven alles!!

    ...stomme idioot..

    p.s. Deze laatste opmerking was als wraak op het beledigen van gelovige mensen...
    ik houd het zelf op een gezonde combinatie van humanisme/atheïsme

  9. #109

    Standaard

    Starbuck heeft helemaal gelijk. Ingrijpen in geloofskwesties is het moeilijkst. Vooral omdat het dan meestal niet gaat om een paar machtige personen die een land dwingen oorlog te voeren, maar het hele volk blijft op deze manier geloven in het eigen gelijk. En als twee hele volkeren tegenover elkaar staan, wie gaat er dan tussen staan? Je zult die mensen echt niet kunnen overtuigen om hun geloof los te laten...

    Over je vraag: ik kan me niet herinneren dat een geloofskwestie door bemiddeling beeindigd is. Mijn vraag is dan weer: Hoe lopen die dingen meestal af?? Toen de christenen naar bijvoorbeeld Z-Amerika gingen een paar honderd jaar terug, werden de oorspronkelijke bewoners zo'n beetje allemaal uitgemoord. Gaan de andere geloofsconflicten die starbuck noemde ook zo aflopen??

  10. #110

    Standaard

    Volgens mij is die Sharon al even erg als een Nazi (hoeveel moorden zou die al op zijn 'geweten' hebben ???)
    ....met hem komt de situatie alleen maar erger....

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DrBob
    Gaan de andere geloofsconflicten die starbuck noemde ook zo aflopen??
    Afgezien van de situatie in Noord-Ierland zie ik daar niet zoveel religieuze conflicten staan ?...

  12. #112

    Standaard

    Op de molukken gaat het bijvoorbeeld toch ook tussen moslims en christenen?? bij de tamil tijgers volgens mij juist weer niet, wat die willen weet ik eigenlijk niet...

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DrBob
    Op de molukken gaat het bijvoorbeeld toch ook tussen moslims en christenen??
    Sorry, klopt. Heb ik over het hoofd gezien. Mijn excuses.
    De andere echter zijn/waren geen religieuze geschillen. De Koerden zijn Moslims en hebben het aan de stok mét Moslims.
    De Hutus en de Tutsis dat waren stammentwisten (maar dan danig uit de hand gelopen). Etnisch geweld dus dat al aan de gang is sinds de Belgen in de jaren '50 het gebied verlieten.
    [B]
    bij de tamil tijgers volgens mij juist weer niet, wat die willen weet ik eigenlijk niet...
    Zij willen de onafhankelijke staat Eelam in het noorden van Sri Lanka (het schiereiland). De Tamils staan tegenover de Boeddhistische Sinhalezen maar eigenlijk is de kwestie niet het geloof. Meer (zeer subjectieve) info vind je hier.

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    .... Dus... daarom heb je ook geen respect...??
    Ik ben zelf een superheiden, maar respect voor andersdenkenden gaat boven alles!!

    ...stomme idioot..

    p.s. Deze laatste opmerking was als wraak op het beledigen van gelovige mensen...
    sorry Alex maar als je nooit een kerk van binnen ziet zoals ik en als je weet dat je van 1 kant van ketters afstamt dan krijg je al gauw te maken met "kettersuperieuriteit". (dat woord bestaat vast niet)

  15. #115

    Standaard

    Heeft niemand hier dan een godsdienst?? Ik ben zelf atheïst, maar ik heb in deze thread nog geen reactie gezien vanuit het standpunt van een gelovige (welke godsdienst dan ook) Iemand?

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Glenn Smits
    als je weet dat je van 1 kant van ketters afstamt
    Maak je daarom zo'n teringherrie op straat s'nachts...
    en een kerk van binnen zien staat volgens mij los van het respecteren van normen en waarden van anderen..
    Life is like a donut... Round, with a hole in the middle...

  17. #117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin vd Zwaard
    een kerk van binnen zien staat volgens mij los van het respecteren van normen en waarden van anderen..
    Kerken zijn trouwens vaak schitterende gebouwen ! Toch maar eens gaan kijken ?!

  18. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin vd Zwaard


    Maak je daarom zo'n teringherrie op straat s'nachts...
    en een kerk van binnen zien staat volgens mij los van het respecteren van normen en waarden van anderen..
    Eerst wil ik melden dat je er verder weinig van af weet want teringherrie heb ik dus echt niet gemaakt, het kwam meer omdat we in een groep waren dus als je allemaal gaat lullen met je bezopen kop en sommigen gaan zingen dan is het al gauw ordeverstoring.
    Verder vind ik kerken mooi om te bekijken Pat los van het feit wat er in gebeurt. Ik respecteer wel normen en waarden, maar ik kan niet uitstaan dat mensen denken dat ze er beter van worden. (van godsdienst)
    HET IS NONSENS (dat is een feit)

  19. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pat

    Kerken zijn trouwens vaak schitterende gebouwen ! Toch maar eens gaan kijken ?!
    Nou, ik wil nog steeds "La Sagrada Familia" ( Gaudi) bekijken, interesse?

    hier:


  20. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Glenn Smits


    Eerst wil ik melden dat je er verder weinig van af weet want teringherrie heb ik dus echt niet gemaakt, het kwam meer omdat we in een groep waren dus als je allemaal gaat lullen met je bezopen kop en sommigen gaan zingen dan is het al gauw ordeverstoring.
    Verder vind ik kerken mooi om te bekijken Pat los van het feit wat er in gebeurt. Ik respecteer wel normen en waarden, maar ik kan niet uitstaan dat mensen denken dat ze er beter van worden. (van godsdienst)
    HET IS NONSENS (dat is een feit)

  21. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DrBob
    Toen de christenen naar bijvoorbeeld Z-Amerika gingen een paar honderd jaar terug, werden de oorspronkelijke bewoners zo'n beetje allemaal uitgemoord.
    Dit werd pas een 'religieus conflict' toen de Spanjaarden ontdekten dat er flink wat goud te halen was in Midden- en Zuid Amerika. Eigenlijk was het dus meer een ordinaire kolonisatie-oorlog.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  22. #122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Glenn Smits
    Ik respecteer wel normen en waarden, maar ik kan niet uitstaan dat mensen denken dat ze er beter van worden. (van godsdienst)
    HET IS NONSENS (dat is een feit)
    Alleen als je het objectief kunt aantonen (of weerleggen), dan is er sprake van een feit. Anders blijft het gewoon een mening.

    Ik ben niet gelovig, maar ik beschouw de diverse godsdiensten die in Nederland eeuwen hebben 'geheerst' als een onderdeel van onze cultuur. Veel van de zogenaamde normen en waarden die tegenwoordig in onze samenleving gemeengoed zijn, zijn ooit via godsdiensten geïntroduceerd. Let wel: Deze godsdiensten hebben deze normen en waarden niet uitgevonden. Ze hebben ze ook maar overgenomen van andere culturen (en eventueel daarna verfijnd of aangepast).
    Helaas zijn godsdiensten -of beter gezegd de instituten die de godsdiensten uitdragen- erg star en behoudend. Daarom hangen ze vaak nog een heleboel normen en waarden aan die in onze ogen achterhaald zijn (stanputen t.a.v. geboortebeperking/voorbehoedsmiddelen, rol van de vrouw, individuele vrijheid, homoseksualiteit, et cetera), en daarom zijn hier de kerken zo langzamerhand helemaal leeg gelopen (behalve bij bruiloften, communies en begrafenissen).
    In andere landen spelen dit soort religieuze instituten nog een veel grotere rol. Dit is vooral het geval in de armere landen, waar mensen in religie (of in andere extreme levensovertuigingen) een houvast vinden voor hun ellende. Daar is de overlapping tussen samenleving en religie veel groter, met alle botsingen van dien als verschillende religies in hetzelfde gebied moeten samenleven. Ziedaar de basis voor de malaise in het Midden Oosten (en in Indonesië en India).
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  23. #123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t


    Alleen als je het objectief kunt aantonen (of weerleggen), dan is er sprake van een feit. Anders blijft het gewoon een mening.
    dat is geloof pur sang..je gelooft of niet...in een god...Ik niet dus...Maar "geloof" is niet te bewijzen, dat is m.i. een persoonlijk iets..

    [b]
    Ik ben niet gelovig, maar ik bes
    chouw de diverse godsdiensten die in Nederland eeuwen hebben 'geheerst' als een onderdeel van onze cultuur. Veel van de zogenaamde normen en waarden die tegenwoordig in onze samenleving gemeengoed zijn, zijn ooit via godsdiensten geïntroduceerd. Let wel: Deze godsdiensten hebben deze normen en waarden niet uitgevonden. Ze hebben ze ook maar overgenomen van andere culturen (en eventueel daarna verfijnd of aangepast).
    Helaas zijn godsdiensten -of beter gezegd de instituten die de godsdiensten uitdragen- erg star en behoudend. Daarom hangen ze vaak nog een heleboel normen en waarden aan die in onze ogen achterhaald zijn (stanputen t.a.v. geboortebeperking/voorbehoedsmiddelen, rol van de vrouw, individuele vrijheid, homoseksualiteit, et cetera), en daarom zijn hier de kerken zo langzamerhand helemaal leeg gelopen (behalve bij bruiloften, communies en begrafenissen).
    In andere landen spelen dit soort religieuze instituten nog een veel grotere rol. Dit is vooral het geval in de armere landen, waar mensen in religie (of in andere extreme levensovertuigingen) een houvast vinden voor hun ellende. Daar is de overlapping tussen samenleving en religie veel groter, met alle botsingen van dien als verschillende religies in hetzelfde gebied moeten samenleven. Ziedaar de basis voor de malaise in het Midden Oosten (en in Indonesië en India).
    voor mij blijft de mens en het geloof in de mens het uitgangspunt, of r nu wel of geen god bestaat..En met het nodige respect zou men een eind moeten komen..

  24. #124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin de Goeij
    dat is geloof pur sang..je gelooft of niet...in een god...Ik niet dus...Maar "geloof" is niet te bewijzen, dat is m.i. een persoonlijk iets..
    Mijn opmerking had helemaal geen betrekking op geloof.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  25. #125

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t

    Ik ben niet gelovig, maar ik beschouw de diverse godsdiensten die in Nederland eeuwen hebben 'geheerst' als een onderdeel van onze cultuur. Veel <knip> Helaas zijn godsdiensten -of beter gezegd de instituten die de godsdiensten uitdragen- erg star en behoudend. Daarom hangen ze vaak nog een heleboel normen en waarden aan die in onze ogen achterhaald zijn (stanputen t.a.v. geboortebeperking/voorbehoedsmiddelen, rol van de vrouw, individuele vrijheid, homoseksualiteit, et cetera), en daarom zijn hier de kerken zo langzamerhand helemaal leeg gelopen (behalve bij bruiloften, communies en begrafenissen).
    In andere landen spelen dit soort religieuze instituten nog een veel grotere rol.
    100% Idd............een "open minded-opvatting" die ik zeer kan waarderen...Vaak ishet geloof ook niet het probleem, maar veeleer de instanties/functionarissen (paus/kardinalen enz enz) die uit naam vh geloof allerlei uitspraken doen of handelingen verrichten die haaks staan op het 'mens zijn', Enfin, zie de geschiedenis (v.b. Paus Pius XII, geloof ik)

Pagina 5 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •