Pagina 4 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 178 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin vd Zwaard
    Nou kan ik me vergissen hoor... maar is het land niet oorspronkelijk van de palestijnen, en NIET van de joden ???
    Klopt. De Joden hebben door de eeuwen heen altijd vastgehouden aan het Beloofde Land (jaja... Eretz en de heuvel Zion, enz.), maar echt legaal recht er op hadden ze niet.
    Maar goed, de verdeling is nu gebeurd, de Israëli's zijn er en ze gaan zeker niet meer weg. Dat moeten de Palestijnen beseffen.
    En er was ook wel goeie wil. Maar als de andere kant blijft vasthouden aan Joodse nederzettingen *in* Palestijns grondgebied, de Palestijnen zwaar blijft discrimineren (je moet gewoon eens gaan kijken hoe mensen in Gaza naar hun werk moeten), enz. dan kan het echt niet lukken, hoor.

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Glenn Smits
    Religie is een ramp, wie in die nonsens uit een boekje gelooft is niet goed bij ze hoofd.
    Dat is gemakkelijk voor ons om zo te denken maar in sommige landen is het voor de mensen de enige houvast.

  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin vd Zwaard


    Jah, maar VOOR de oorlog woonden ze toch ook al ergens, had ze lekker daar naartoe teruggestuurd.. Je kon natuurlijk op je blote voeten aanvoelen dat de oorspronkelijke bewoners van dat nieuwe "Jodenland" er niet blij van worden..
    Dat "Jodenland" zoals jij dat noemt was hun oorspronkelijke land.
    Voordat Israel Palestina werd genoemd hete het ook al Israel.
    Je moet wat verder terug kijken dan 1948.
    De oorsprong van deze crisis ligt veel verder terug.

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Weg Israel betekent weg poort naar het Midden Oosten. Dan ligt Amerika echt buiten. Midden-Oosten=voornamleijk oliebelang en stategisch belang.
    Klopt. Maar voor olie moeten ze zeker niet via Israël gaan.
    [B]
    Amerikae heult net zo makkelijk met de vijand. Zie Japan bijvoorbeeld.
    Met *iedereen* die ze kunnen gebruiken in hun expansiedrang.
    [B]
    En de 7% joden in Amerika hebben een sterke politieke lobby ontwikkeld. Zij hebben veel geld en dus veel macht in handen.
    O ja ! Waaronder heel wat mediamaatschappijen !

  5. #80

    Standaard

    hey RDV zou je even uit kunnen leggen hoe het dan wel zit?niet spottend bedoeld, maar ik heb eigenlijk geen idee wie er nou ECHT het eerst woonde, dus wanneer zijn wie nou op die plek gaan wonen?

    Aan de andere kant, als de palesteinen er al een hele tijd woonden kun je denk ik niet altijd zeggen van 'dat willen wij terug'. Als we zo zouden redeneren zouden een stel Belgische forumleden misschien ook wel ineens in Nederland wonen...

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RDV
    Dat "Jodenland" zoals jij dat noemt was hun oorspronkelijke land.
    Voordat Israel Palestina werd genoemd hete het ook al Israel.
    Je moet wat verder terug kijken dan 1948.
    De oorsprong van deze crisis ligt veel verder terug.
    In de Bijbel, inderdaad.

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DrBob
    Aan de andere kant, als de palesteinen er al een hele tijd woonden kun je denk ik niet altijd zeggen van 'dat willen wij terug'. Als we zo zouden redeneren zouden een stel Belgische forumleden misschien ook wel ineens in Nederland wonen...
    Heel wat, denk ik.
    Het is daarom al dat ik de opmerking maakte dat als men zo redeneert, heel Europa er opeens heel anders zou uitzien. Maar dat accepteerde onze vriend RDV spijtig genoeg niet (no offense !).
    Ik wil ook nog maar eens duidelijk maken dat ik niet anti-Israëlisch ben maar wel tegen het beleid dat de Joodse staat al zo lang voert.

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Koop de heel fraaie DVD genaamd HAVEN, krijg je een kleine indruk hoe de joden toen over de wereld zwierven. Bij FRs heel goedkoop en drie uur interessante film met waargebeurd verhaal. (kijk ik kom toch nog on-topic).
    Hey, cool Henk ! Ik denk echter niet dat de crew deze draad naar DVD algemeen zal gaan verhuizen.

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pat

    In de Bijbel, inderdaad.
    Inderdaad, het oude testament in de bijbel wordt door de Joden ook als geschiedenis boek gebruikt.
    Als Je nu wel of niet geloofig bent, het feit blijft dat zij wel de oorspronkelijke bewoners zijn van dat gebied.
    Nu kun je dat onzin vinden, maar er zijn genoeg bewijzen te vinden dat ze er wel thuishoren.

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RDV


    Dat "Jodenland" zoals jij dat noemt was hun oorspronkelijke land.
    Voordat Israel Palestina werd genoemd hete het ook al Israel.
    Je moet wat verder terug kijken dan 1948.
    De oorsprong van deze crisis ligt veel verder terug.
    Says who.... God ??

    "That's what it says in the Holy Bible"

    Sure it does, who do you think wrote THAT ??

    -----------------

    By the way: Joden zijn toch geen volk, maar een geloofsovertuiging ?? Ik zie ook nergens een christenland (toch ??)
    Life is like a donut... Round, with a hole in the middle...

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld

    Nou dat was dus eigenlijk niet zo. Ze leefden verspreid over de gehele wereld.
    Dus had iedereen gewoon terug moeten gaan.. verspreid over de wereld..
    Life is like a donut... Round, with a hole in the middle...

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DrBob
    hey RDV zou je even uit kunnen leggen hoe het dan wel zit?niet spottend bedoeld, maar ik heb eigenlijk geen idee wie er nou ECHT het eerst woonde, dus wanneer zijn wie nou op die plek gaan wonen?
    Zie mijn reply op Pat z'n bericht.

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pat

    Dat is gemakkelijk voor ons om zo te denken maar in sommige landen is het voor de mensen de enige houvast.
    Houvast? ik zie ze eerder als communisten die maar niet willen inzien dat het westerse democratische het beste is als je welvarend wilt worden.

  14. #89

    Standaard

    Omdat mensen bang zijn voor de dood gaan ze maar in een sprookjesboekje (bijbel, koran of hoe ze allemaal heten) geloven, wat een nonsens. Waarom is er een god nodig of een messias of iets? Ik heb er geen nodig. Als je volgens een boekje leeft zit je aan regels vast die een of andere idioot heeft opgeschreven. Leuk leven heb je zeg als je niet eens varkensvlees mag eten of als je alleen maar gereformeerde rokken ofzo mag dragen en als je niet naar sbs 6 mag kijken. damn

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Glenn Smits


    Houvast? ik zie ze eerder als communisten die maar niet willen inzien dat het westerse democratische het beste is als je welvarend wilt worden.
    Over domme opmerkingen gesproken...
    Life is like a donut... Round, with a hole in the middle...

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin vd Zwaard


    Over domme opmerkingen gesproken...
    domme opmerkingen noemt ie dat, ik heb gelijk, ben je een communist ofzo?
    Het is jammer dat sommige mensen zo'n beperkt denkvermogen hebben.

  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Glenn Smits
    Omdat mensen bang zijn voor de dood gaan ze maar in een sprookjesboekje (bijbel, koran of hoe ze allemaal heten) geloven, wat een nonsens. Waarom is er een god nodig of een messias of iets? Ik heb er geen nodig. Als je volgens een boekje leeft zit je aan regels vast die een of andere idioot heeft opgeschreven. Leuk leven heb je zeg als je niet eens varkensvlees mag eten of als je alleen maar gereformeerde rokken ofzo mag dragen en als je niet naar sbs 6 mag kijken. damn
    Jeetje, staat dat allemaal in de bijbel ?? Hadden ze toen ook al SBS6 ?? Ik zou het je wel willen uitleggen, maar ben bang dat je het toch niet snapt..

    Wat mij betreft slaat je signature precies op jou.. You Know Nothing..
    Life is like a donut... Round, with a hole in the middle...

  18. #93

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Glenn Smits


    Het is jammer dat sommige mensen zo'n beperkt denkvermogen hebben.
    Ben ik helemaal met je eens... Denk dus eens wat vaker door..
    Life is like a donut... Round, with a hole in the middle...

  19. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin vd Zwaard


    Jeetje, staat dat allemaal in de bijbel ?? Hadden ze toen ook al SBS6 ?? Ik zou het je wel willen uitleggen, maar ben bang dat je het toch niet snapt..

    Wat mij betreft slaat je signature precies op jou.. You Know Nothing..
    nou ik ben bang dat jij mijn uitspraak niet begrijpt. Die SBS heeft namelijk betrekking op deze tijd omdat er nog steeds mensen zijn (ik ken ze) die niet naar SBS mogen kijken. Bovendien wil ik over een Bijbel helemaal niks weten, strax ga ik die onzin nog geloven.

  20. #95

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin vd Zwaard


    Ben ik helemaal met je eens... Denk dus eens wat vaker door..
    doe ik genoeg.
    Noem jij mij de goeie kanten van het communisme dan eens?
    Zodra je iets goeds weet te noemen mag je mijn uitspraak dom noemen.

  21. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Glenn Smits


    nou ik ben bang dat jij mijn uitspraak niet begrijpt. Die SBS heeft namelijk betrekking op deze tijd omdat er nog steeds mensen zijn (ik ken ze) die niet naar SBS mogen kijken. Bovendien wil ik over een Bijbel helemaal niks weten, strax ga ik die onzin nog geloven.
    Ik begrijp je uitspraak maar al te goed.. Dat maakt het juist zo jammer...

    Het is altijd sneu om te zien dat er mensen zijn met zo'n "beperkt denkvermogen" dat die niet verder kijken dan hun neus lang is..

    De bijbel is een boek met morele verhalen.. Mensen kunnen het lezen, en daar hun EIGEN conclusies, normen en waarden uit halen.. En als iemand daardoor besluit geen sbs te kijken, so be it..
    Life is like a donut... Round, with a hole in the middle...

  22. #97

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Glenn Smits
    Omdat mensen bang zijn voor de dood gaan ze maar in een sprookjesboekje (bijbel, koran of hoe ze allemaal heten) geloven, wat een nonsens. Waarom is er een god nodig of een messias of iets? Ik heb er geen nodig. Als je volgens een boekje leeft zit je aan regels vast die een of andere idioot heeft opgeschreven. Leuk leven heb je zeg als je niet eens varkensvlees mag eten of als je alleen maar gereformeerde rokken ofzo mag dragen en als je niet naar sbs 6 mag kijken. damn
    Nou ben ik absoluut niet gelovig, maar het gaat mij wat ver om - historisch in ieder geval - waardevolle boeken als sprookjes, en aanhangers als idioten te bestempelen.. Helaas wil het geloof mensen nog wel eens verblinden en is het nogal eens misbruikt om bepaalde activiteiten / uitspraken te plegen / te doen, maar dat is wel wat anders...Geloof houdt ook in elkaar respecteren

  23. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin vd Zwaard


    Ik begrijp je uitspraak maar al te goed.. Dat maakt het juist zo jammer...

    Het is altijd sneu om te zien dat er mensen zijn met zo'n "beperkt denkvermogen" dat die niet verder kijken dan hun neus lang is..

    De bijbel is een boek met morele verhalen.. Mensen kunnen het lezen, en daar hun EIGEN conclusies, normen en waarden uit halen.. En als iemand daardoor besluit geen sbs te kijken, so be it..
    mee eens

  24. #99

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin de Goeij
    Geloof houdt ook in elkaar respecteren
    ja klopt maar ik geloof niet

  25. #100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Glenn Smits
    Omdat mensen bang zijn voor de dood gaan ze maar in een sprookjesboekje (bijbel, koran of hoe ze allemaal heten) geloven, wat een nonsens. Waarom is er een god nodig of een messias of iets? Ik heb er geen nodig. Als je volgens een boekje leeft zit je aan regels vast die een of andere idioot heeft opgeschreven. Leuk leven heb je zeg als je niet eens varkensvlees mag eten of als je alleen maar gereformeerde rokken ofzo mag dragen en als je niet naar sbs 6 mag kijken. damn
    Alle 'heilige boeken' stammen uit een ver verleden toen de samenleving er nog iets anders uit zag dan nu. Communisme was er nog niet in de vorm zoals wij het hebben leren kennen (is trouwens niet relevant want is een politieke overtuiging).
    Wij in de Westerse wereld zijn ondertussen enorm geëvolueerd maar in vele delen van de wereld zijn de levensomstandigheden nog primitief en uitermate ellendig. Veel mensen hebben nog nooit een DVD gezien - wij kopen er een wanneer we zin hebben. Die mensen die nog echt moeten *over*leven (i.p.v. gewoon leven) zijn blij dat ze iets hebben om zich aan op te trekken (religie).
    En neem dit niet verkeerd op maar misschien moet je maar eens beginnen reizen, Glenn - kan een echte ogenopener zijn. En ik heb het niet over 'op vakantie gaan' maar echt reizen.
    Nogmaals, ik ben totaal geen kerkelijk iemand maar de mensen die die boeken toendertijd hebben geschreven waren allesbehalve idioten !
    Martin heeft overschot van gelijk : respect is alles (OK, 't is niet altijd gemakkelijk ).

Pagina 4 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •