Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 178 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pat

    "Gezegd"... Als je de zaak ginder gaat bekijken, hebben ze zeker evenveel rechten... Not !
    Ze hebben het zelf afgewezen.
    Deze situatie hebben de palestijnen aan hun zelf te danken.
    Zij willen geen vrede met Israel, het enige wat ze willen is de staat Israel vernietigen.
    En alle Joden de zee in drijven.
    Dat staat in hun eigen handvest.
    Bij de Camp David akoorden heeft Israel aangegeven geen problemen te hebben met een Palestijnse staat.
    Maar toch zegt Arafat er "nee" tegen en gaat door met tereur.
    Wie wil hier nu geen vrede dan..?

  2. #52

    Standaard

    Als je vrede wilt, moet je het ook laten merken

    Israël heeft geen bezwaar tegen een Palestijnse staat, als het maar gebeurt onder haar voorwaarden.

    Palestijnse staat mag geen eigen buitenlandse politiek voeren.
    Ze mag geen eigen leger hebben Alleen licht bewapende politieagenten.
    Ze moet toe staan, dat het israëlische leger de palestijnse staat wanneer ze er maar zin in heeft.

    Nederzettingen blijven bestaan. De wegen naar die nederzettingen blijven onder israëlische beheer.

    wat blijft over een gatenkaas als je naar de kaart zou kijken,.
    Daarvan kan je geen levensvatbare staat vormen.

    En dus nie acceptabel voor Arafat of wie dan ook van de Palestijnen.

  3. #53

    Standaard

    Stel dat de geschiedenis anders was gelopen. Europa wordt eeuw na eeuw door andere grootmachten overheerst, iedereen spreekt er Nederlands (!). In 1900 is Europa een deel van het Osmaanse rijk. Libië, Algerije en Marokko zijn welvarende landen waar de joden langzamerhand gelijke rechten krijgen. Het midden oosten is de Verenigde Staten van Arabië waar het de joden ook goed gaat. In de rest van de wereld worden ze vervolgd en gehaat. De Joden streven een eigen staat na in Nederland.

    Door verschillende oorzaken breekt in 1914 de oorlog uit. Marokko valt Algerije binnen.
    Algerije en Libië vallen het Osmaanse rijk in Europa binnen. In 1918 wordt Europa verdeeld tussen Algerije en Libië. Nederland valt onder het mandaat van Libië. Regelmatig zijn er gevechten tussen de Joden en Hollanders. Overgenomen Arabische ideeën over volk, vrijheid en zelfbeschikkingsrecht versterken het Europees nationalisme.
    1936 Joods-Nederlandse burgeroorlog 6700 doden.
    1937 Arabische landen doen een voorstel tot de verdeling van Nederland. De Joden en Hollanders wijzen dit af.
    1939 Libisch witboek over Nederland concludeert tot beperking van Joodse immigratie met 1500 mensen per maand om de Nederlandse meerderheid te handhaven bestreden door joodse terreur.

    1940-1945 opnieuw een wereldoorlog. De Joden steunen Arabië en de Hollanders Marokko.
    1945 Nog voor beëindiging van het Libisch en Algerijns mandaat over Europa stichten de Europese staten de Europese Unie.
    1947 De verenigde naties adviseert tot opdeling van Nederland in twee gebieden. Noord en Zuid Holland moet joods worden.
    1948 Beëindiging van het mandaat van Libië storten Nederland in een anarchie.
    14-mei-1948 Proclamatie van de staat Israël in Noord en Zuid Holland. Duitse, Engelse en Belgische aanvallen worden afgeslagen.
    1949 Wapenstilstand. Deling van Amsterdam. De niet joodse delen van Nederland komt aan België. Israël begint een welvarende staat de worden. De Nederlanders worden behandeld als tweederangs burgers.
    1952 Overeenkomst met Marokko vanwege de jodenvervolging leidt tot een 3,5 miljard aan herstelbetalingen.
    1956 Duitse en Engelse blokkade van de haven van Rotterdam. Joodse aanval op Engeland. De blokkade wordt opgeheven. De Joden krijgen steun van de Arabische liga.
    1966/67 Grensincidenten. Conflicten over het watergebruik uit de Rijn. Sabotagedaden door het CDA. Na het vertrek van VN troepen uit Zeeland maakt Frankrijk bekend dat de haven van Rotterdam wordt geblokkeerd. Europese troepen rukken op. Israël valt Engeland aan en vernietigt de luchtmacht. Israël verovert de Nederlandse gebieden en bezetten delen van Duitsland. Wapenstilstand.
    België staat de Nederlandse gebieden af ten gunste van de Nederlanders.
    1966-74 Vliegtuigkapingen en aanslagen door de Nederlandse bevrijdingsorganisatie PvdA onder leiding van Wim Kok. Vergelding door Israël.
    1979 Verdrag met Engeland, delen van Engeland worden teruggegeven.
    1981 Israël vernietigt de Spaanse kerncentrale in Madrid en annexeert de Duitse laagvlakte.
    1982 Israël valt Luxemburg binnen vanwege raketaanvallen (tot 1985).
    Vanaf 1987 bevrijdingstrijd uitgeroepen door de Nederlandse organisaties.
    Joodse vestigingen in de Nederlandse gebieden.

    Overeenkomsten tussen Israël en Wim Kok leiden tot een vredesverdrag door hulp van Arabië. Delen van Nederland komen onder Nederlands bestuur. Wim Kok wordt gekozen tot leider.
    De VVD blijft aanslagen plegen zolang Oost-Amsterdam bezet is. Israël eist van Wim Kok dat hij hier iets aan doet. Sharon gaat naar het Ajax stadion en doet zijn behoefte op de penalty stip. De Ajax aanhang wordt boos en pleegt aanslagen, ook de VVD en D66 doen hier aan mee. Sharon wordt premier. Wim Kok arresteert Dijkstal. De aanslagen gaan door. Sharon valt met tanks alle Nederlandse steden aan, schiet Nederlanders dood en isoleert Wim Kok in het torentje in Den Haag. Sharon zegt dat Wim Kok te weinig tegen het terrorisme van de VVD, CDA en D66 doet.

    De Euopese Unie stelt vrede en erkenning van de staat Israël voor in ruil voor het bezette Nederland, Oost-Amsterdam en de terugkeer van de Nederlandse vluchtelingen. Sharon wil hier niets van weten.

    Hoe voel je je nu als Nederlander?

  4. #54

    Standaard

    Wat zou Bush er van vinden als de Sioux indianen een eigen staat zouden uitroepen en de blanke amerikanen zouden onderdrukken?

    Of stel je voor dat Ajax supporters die altijd in Amsterdam hebben gewoond ineens een Ajax staat van Amsterdam maken en daarbij alle niet Ajaxcieden als tweederangs burger zouden behandelen? En wat als daarna de Ajaxcieden Rotterdam zouden bezetten omdat die de niet Ajaxcieden in Amsterdam willen helpen en van Amsterdam weer gewoon Amsterdam maken?

  5. #55

    Standaard

    Een veel te complexe materie voor westerlingen, een westerse oplossing zal nooit tot een vrede leiden zonder spanningen.

    Ondanks fouten in de politieke sfeer van israel blijf ik een sympathie koesteren voor de israeli's.

    Waar ik moeite mee heb is de hardheid van de palesteinse aanslagen.

    een drukke winkelstraat, een bus, een restaurant, allemaal doelen met geen enkele millitaire/politieke betekenis.

    Ter vergelijking, Het verzet in nederland pleegde ook aanslagen met dodelijke slachtoffers, maar dat waren dan millitaire konvooien, hoofdkwartieren en landveraders. Ik heb nog niet gehoord dat een nederlandse verzetsman/vrouw een duits restaurant is binnen gelopen om het vervolgens op te blazen.

    Is dit een verschil van westerse met de arabische opvattingen???
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pat

    Weet je wel welke staten allemaal in Europa kunnen worden gesticht op "historische gronden" ??
    Zoals Friesland bedoel je bijvoorbeeld???

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Al Jazeera:
    ãÇ æÑÇÁ ÇáäåÑíä¡ ÂÓíÇ ÇáæÓØì¡ æãÇ ÃÏÑÇß ãÇ åí ÂÓíÇ ÇáæÓØì¡ ÇãÊÏÇÏ ØÈíÚí ááÚÇáã ÇáÅÓáÇãí¡ ÍÇÖäÉ ÈÎÇÑì¡ æÓãÑÞäÏ¡ æØÔÞäÏ¡ ÈáÇÏ ÇáÊÑãÐí æãÓáã æÇáÎæÇÑÒãí æÇÈä ÓíäÇ æÇáÎÑÓÇäí¡ ÂÓíÇ ÇáæÓØì¡ ÅÛÑÇÁÇÊ íÓíá áåÇ áÚÇÈ ÇáÞæì ÇáßÈÑì¡ ÊÑÓÇäÉ äææíÉ ÓÇÈÞÉ æÞæÉ ÇÞÊÕÇÏíÉ ÕÇÚÏÉ¡ æËÑæÉ äÝØíÉ ãßÊÔÝÉ¡ æãæÞÚ ÇÓÊÑÇÊíÌí ÛÇíÉ Ýí ÇáÃåãíÉ¡ ÂÓíÇ ÇáæÓØì¡ ÓÈÚÉ ÚÞæÏ ãä ÇáåíãäÉ ÇáÔíæÚíÉ¡ ÚÔÑÉ ÃÚæÇã ãä ÇáÇÓÊÞáÇá¡ æãä ÇáÅÏÚÇÁ ÈÃäåÇ ÈÇÊÊ ãÚÞáÇð ãä ãÚÇÞá ÇáÃÕæáíÉ ÇáÅÓáÇãíÉ¡ ÂÓíÇ
    Anybody speak Arab? Word ik niks wijzer van...
    Ik zal het niet allemaal gaan zitten vertalen, maar als het zo simpel is als het daar staat....

  8. #58

    Standaard

    Starbuck heeft hier zeker een goed punt. De aanslagen van de Palesteinen dienen alleen om Israelische burgers te doden. Hun probleem is natuurlijk dat ze niet tegen het leger opkunnen, dus pakken ze maar burgers. Op zich kun je daar begrip voor hebben. Heel veel Palesteinen hebben ondertussen wel een vader, broer, oom enz. die door de Israelisch is neergeschoten. Daar nemen ze op deze manier wraak voor. Tegen het einde van de 2e wereldoorlog gingen de geallieerden ook Duitse steden helemaal platbombarderen. Had dat veel militair nut?? dat niet, maar ja, 'de duitsers waren begonnen, dus nou mogen wij ook' . Ik wil niet zeggen dat het goed is, maar ergens is het te begrijpen.

    Aan de andere kant is het Israelische leger ook alleen maar steden aan het bezetten nu. Ze hebben wel een hoop tanks, maar er is niet echt een leger waar ze tegen moeten vechten, dus ja, wat doe je dan? Het probleem is natuurlijk dat ze allebei alleen maar wraak op wraak op wraak nemen. De vraag is wie het eerste stopt...

  9. #59

    Standaard

    Zal ik dan ook maar weer eens mijn mening geven...


    Die palestijnen zijn een vreemd soort.. Naar binnen rennen, en jezelf opblazen..

    Maar toch kan ik me hun situatie wel voorstellen... Ik weet niet precies hoe het zit, maar zijn die joden niet iets van 50 jaar geleden zomaar op HUN land geplaatst ???
    Life is like a donut... Round, with a hole in the middle...

  10. #60

    Standaard

    Originally posted by starbuck

    Is dit een verschil van westerse met de arabische opvattingen???

    ja dat is het inderdaad, zeker vanwege weer dat stomme geloof.
    kijk maar naar de islam, daarvoor blazen mensen zich ook op om hun geloof kracht bij te zetten, en om zo als hun het zeggen dan in de hemel te komen voor hun goede daden.

    Het is gewoon een geloofsovertuiging die voor ons niet echt te bevatten is, maar voor hun heel normaal. Immers die idioten die het wtc invlogen deden het ook uiteindelijk ook alleen maar voor het geloof.

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Dubbeldam

    ja dat is het inderdaad, zeker vanwege weer dat stomme geloof.
    kijk maar naar de islam, daarvoor blazen mensen zich ook op om hun geloof kracht bij te zetten, en om zo als hun het zeggen dan in de hemel te komen voor hun goede daden.
    Het is gewoon een geloofsovertuiging die voor ons niet echt te bevatten is, maar voor hun heel normaal. Immers die idioten die het wtc invlogen deden het ook uiteindelijk ook alleen maar voor het geloof.
    De geschiedenis herhaalt zich. Kunnen islamieten ons geloof wel begrijpen en respecteren. Zij die het met het Christendom niet eens waren gingen op de brandstapel. En wat deden de Christenen tijdens de kruistochten. Kun je dat een islamiet eenvoudig uitleggen? Hoe hebben wij in Zd-Amerika de indianen overtuigd van ons geloof. Daar zijn een hoop indiaantjes bij omgekomen. Leg het de islamiet even uit hoe het daar in Ierland precies zit?
    Mijn ultieme mening: religie is een ramp voor de mens, ongeacht welke. Pim Fortuyn had m.i. groot gelijk door te stellen dat de islam een achterlijk geloof is, als hij er maar bij gezegd had dat dit voor alle religies geldt, was ik graag een eindje met hem meegegaan. Uitsluitend naar de islam wijzen was pure stemmingkwekerij.

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RDV


    Ze hebben het zelf afgewezen.
    Deze situatie hebben de palestijnen aan hun zelf te danken.
    Zij willen geen vrede met Israel, het enige wat ze willen is de staat Israel vernietigen.
    En alle Joden de zee in drijven.
    Dat staat in hun eigen handvest.
    Bij de Camp David akoorden heeft Israel aangegeven geen problemen te hebben met een Palestijnse staat.
    Maar toch zegt Arafat er "nee" tegen en gaat door met tereur.
    Wie wil hier nu geen vrede dan..?
    Nou kan ik me vergissen hoor... maar is het land niet oorspronkelijk van de palestijnen, en NIET van de joden ???

    In dat geval is het niet zo vreemd he, dat ze de staat israel willen vernietigen .... Wij vonden die Duitsers ook niet zo tof in 40-45..
    Life is like a donut... Round, with a hole in the middle...

  13. #63

    Standaard

    Enige verschil is, dat NU de andere landen aan de kant van de "Duitsers" (Israel) staan... En met zn alleen de palestijnen in een hoekie drijven...
    Life is like a donut... Round, with a hole in the middle...

  14. #64

    Standaard

    ja dat vind ik ook een beetje triest... vooral de VS staan wel erg duidelijk aan de kant van israel. Pas na een hoop protest van de hele wereld heeft Bush vandaag gezegd dat ze het toch niet zo tof vinden waar israel nou mee bezig is

    Ik moet zeggen dat ik ook niet de hele geschiedenis ken, maar volgens mij zaten de Palesteinen er inderdaad eerder. Zij zien die israeliers al aankomen: jaa in ons boekie staat dat wij hier mogen wonen dus opflikkeren....

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DrBob
    Ik moet zeggen dat ik ook niet de hele geschiedenis ken, maar volgens mij zaten de Palesteinen er inderdaad eerder. Zij zien die israeliers al aankomen: jaa in ons boekie staat dat wij hier mogen wonen dus opflikkeren....
    Ja uhh.. het staat hier dat dit stuk jullie land niet meer is.. dus daaaggg...

    Trouwens, nu we het toch hebben over "de geschiedenis niet precies weten" .. Waarom kregen die joden eigenlijk een eigen land ??

    Beetje zomaar iemand anders ze stukkie grond afpikken.. geen wonder dat de Duitsers ze niet mochten..
    Life is like a donut... Round, with a hole in the middle...

  16. #66

    Standaard

    tsja het probleem is dat de geallieerden juist dachten van shit waar moeten we die joden nou kwijt? dus die hebben geholpen bij de oprichting van een nieuwe staat zodat die joden ergens heen konden. Ze waren waarschijnlijk al lang blij dat ze niet in europa hoefden te blijven...

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld

    Mijn ultieme mening: religie is een ramp voor de mens, ongeacht welke.
    Do you believe in a Godd that satisfies,
    Do you believe in a Godd that opens eyes,
    Do you believe in a Godd that tells you lies,
    or do you believe in me ??

    Do you believe in a Godd that brings you down,
    Do you believe in a Godd that wears a crown,
    Do you believe in a Godd that makes you bow,
    or do you believe in me ??

    - Marco V -
    Life is like a donut... Round, with a hole in the middle...

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DrBob
    tsja het probleem is dat de geallieerden juist dachten van shit waar moeten we die joden nou kwijt? dus die hebben geholpen bij de oprichting van een nieuwe staat zodat die joden ergens heen konden. Ze waren waarschijnlijk al lang blij dat ze niet in europa hoefden te blijven...
    Jah, maar VOOR de oorlog woonden ze toch ook al ergens, had ze lekker daar naartoe teruggestuurd.. Je kon natuurlijk op je blote voeten aanvoelen dat de oorspronkelijke bewoners van dat nieuwe "Jodenland" er niet blij van worden..
    Life is like a donut... Round, with a hole in the middle...

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RDV
    Dat doet hier nu niet terzake, het gaat om Israel en niet Europa.
    Dat doet juist heel goed ter zake. Als historische gronden je recht geeft op het stichten van een staat eender waar dan kunnen heel wat landen bij de VN een aanvraag doen.

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin vd Zwaard
    Trouwens, nu we het toch hebben over "de geschiedenis niet precies weten" .. Waarom kregen die joden eigenlijk een eigen land ??
    Kort :
    Zionistische vrijheidsstrijders hadden het in Palestina, dat onder Brits mandaat was, al een tijdje aan de stok met de Palestijnen. De Britten mochten telkens de opstanden in de kiem smoren en hadden - met de wreedheden die tijdens de Tweede WO tegen de Joden gebeurden in het achterhoofd - daar wel genoeg van.
    Er kwam sterke druk van de Zionisten op Groot-Brittanië (o.a. de eis tot uitvoering van de Biltmore-resolutie, de onbeperkte immigratie van Joden naar het toenmalige Palestina).
    Zionistische pressiegroepen hadden de Amerikanen (en hun toenmalige president Truman) ondertussen overtuigd van de 'noodzaak' van een eigen Israëlische staat. Truman bracht het voorstel voor de VN.
    De Britten waren vrij snel overtuigd want dan waren ze van die hele problematiek van het vechten tegen de Joodse vrijheidsstrijders af. Er werd dan ook eindelijk eens iets goeds gedaan voor een volk dat zo slecht behandeld was geweest in de oorlog. Er werd een deel van het Palestijnse/Britse grondgebied aan de Joden toegekend dat totaal niet in verhouding stond tot hun vertegenwoordiging in de bevolking van Palestina.
    Het vervolg is beter bekend, denk ik ?

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DrBob
    vooral de VS staan wel erg duidelijk aan de kant van israel. Pas na een hoop protest van de hele wereld heeft Bush vandaag gezegd dat ze het toch niet zo tof vinden waar israel nou mee bezig is
    Die Bush moet ik gewoon van kotsen. Straks geeft hij de Arabieren weer wat valse hoop; kan 'ie rustig wat bommen droppen op Irak. Schijnheiligheid ten top, ook wel Amerikaanse politiek genoemd... <Zucht>

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door daf01
    wat blijft over een gatenkaas als je naar de kaart zou kijken,.
    Daarvan kan je geen levensvatbare staat vormen.

    En dus nie acceptabel voor Arafat of wie dan ook van de Palestijnen.
    Zeer juist Daf01 ! Zo heb je geen leven. En voor het minste wat er gebeurd staan de Israëli's daar terug. Als er bijvoorbeeld plotseling een of andere delfstof uit de grond komt of... water ! Tja, want dat is de ware reden waarom Israël per sé het Meer van Galilea moest inpikken, niet enkel de Golan om strategische redenen.

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld


    Mijn ultieme mening: religie is een ramp voor de mens, ongeacht welke. Pim Fortuyn had m.i. groot gelijk door te stellen dat de islam een achterlijk geloof is, als hij er maar bij gezegd had dat dit voor alle religies geldt, was ik graag een eindje met hem meegegaan. Uitsluitend naar de islam wijzen was pure stemmingkwekerij.
    volledig mee eens. Religie is een ramp, wie in die nonsens uit een boekje gelooft is niet goed bij ze hoofd. Sorry dat ik kwaad ben maar ik heb een taakstraf gekregen van de politie omdat ik zaterdagnacht teveel herrie op straat had gemaakt met nog een paar. Erg democratisch. In plaats van dat ze bolletjesslikkers oppakken.

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin vd Zwaard


    Jah, maar VOOR de oorlog woonden ze toch ook al ergens, had ze lekker daar naartoe teruggestuurd..
    Nou dat was dus eigenlijk niet zo. Ze leefden verspreid over de gehele wereld. (nu overigens ook nog steeds voor een belangrijk deel). In WOII hebben velen getracht Duitsland te ontvluchten. Nergens anders welkom natuurlijk. Koop de heel fraaie DVD genaamd HAVEN, krijg je een kleine indruk hoe de joden toen over de wereld zwierven. Bij FRs heel goedkoop en drie uur interessante film met waargebeurd verhaal. (kijk ik kom toch nog on-topic).

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pat

    Die Bush moet ik gewoon van kotsen. Straks geeft hij de Arabieren weer wat valse hoop; kan 'ie rustig wat bommen droppen op Irak. Schijnheiligheid ten top, ook wel Amerikaanse politiek genoemd... <Zucht>
    Welnee, Amerika is niet pro-joods. Amerika heeft grote belangen.
    Weg Israel betekent weg poort naar het Midden Oosten. Dan ligt Amerika echt buiten. Midden-Oosten=voornamleijk oliebelang en stategisch belang. Amerikae heult net zo makkelijk met de vijand. Zie Japan bijvoorbeeld.
    En de 7% joden in Amerika hebben een sterke politieke lobby ontwikkeld. Zij hebben veel geld en dus veel macht in handen.

Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •