De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1
    hollandsglorie
    Guest

    Standaard Scene deleten in DVD-lab PRO

    Hallo,
    als ik in DVD-lab pro een hoofdstuk aanmak en aangeef dat hij naar het volgende hoofdstuk moet springen (m.a.w. De scene wordt overgeslagen) neemt hij bij het compileren van het project deze scene gewoon mee.

    Heeft iemand enig idee wat ik fout doe. Bij een homevideo heeft de aanknop aangestaan tijdens het wandelen. Veel voeten enz. in beeld. Deze wil ik dus niet meenemen in de compilatie.

    Wie o wie kan mij helpen ?

  2. #2

    Standaard

    Je zou de scene met een video-editing tool eruit kunnen knippen.
    Meeste werk, beste resultaat.

    Ik ken DVD Lab niet, maar in een ander authoring programma is het als volgt "op te lossen" :

    Je zou de scene 2x op de tijdlijn kunnen gooien met verschillende in&out points, dus 1x tot aan het rotte stuk, en 1 keer net voorbij het rotte stuk.

    Ook een optie: het kan zijn dat je die "jump"-functie aan de verkeerde hoofdstukmarker hangt.

    Stel ik heb een film met 4 chapters. Ziet er op de tijdlijn schematisch zo uit:

    Ch1 ---- Ch2 ---- Ch3 ---- Ch4 ------

    Als ik wil dat Ch2 wordt overgeslagen moet ik dat NIET bij Ch2 aangeven (al zou je dat logischerwijs verwachten), maar bij Ch1: "als Ch1 is afgelopen ga naar Ch3".
    Je kunt namelijk niet Ch2 tegen zichzelf laten zeggen: "als je bij mij bent gearriveerd, sla me dan maar over". Nadeel van deze methode is dat je vanaf Ch3 wel terug kunt skippen naar Ch2.

    Beste oplossing in dat geval: Gebruik een story om de afspeelvolgorde te bepalen. De tijdlijn hierboven blijft zoals die is met dezelfde hoofstukmarkeringen, maar in die story plaats je dan alleen de verwijzingen naar Ch1 Ch3 Ch4.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •