De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.

Discussie: Aansluitingen

  1. #1
    demotard
    Guest

    Standaard Aansluitingen

    Beste leden, de kerstman brengt dit jaar een nieuwe installatie. nl een Panasonic Receiver SA-XR58 en een Panasonic DVD recorder DMR-EH55. Er zitten echter zoveel aansluitingen op zodat ik niet weet welke de beste keuze van kabels gaat worden. Naar het tv-toestel ben ik nog verplicht om met een scart te werken. Maar de onderlingen verbinden tussen reciever en dvd-recorder is een groot vraagteken. Wie kan mij hierover raad geven.
    Alvast bedankt voor de reacties

  2. #2

    Standaard

    Het makkelijkst lijkt me om er een optisch-digitale kabel voor te gebruiken. Alvast veel plezier met je nieuwe set.
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  3. #3

    Standaard

    Als je voor de beste geluidsweergave gaat raden de meeste audiokenners toch de coax aan. Deze hoeft niet de extra omzetting te doen, let er wel op dat je een goed afgeschermde coax neemt.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Als je voor de beste geluidsweergave gaat raden de meeste audiokenners toch de coax aan. Deze hoeft niet de extra omzetting te doen, let er wel op dat je een goed afgeschermde coax neemt.
    Ik zou ook voor coax gaan. Theoretisch iets beter (praktisch vind ik dat overigens niet waar te nemen), goedkoper en vooral makkelijker en minder kwetsbaar.

    Dat dus als verbinding voor digitaal geluid tussen recorder en receiver.

    Waarschijnlijk bof je en krijg je niet alleen de genoemde apparaten [spoiler:7f901a6825]is de kerstman je vriendje? Wat heb je gedaan om zulke kado's te krijgen? Zo'n kerstman wil ik ook![/spoiler:7f901a6825] maar ook nog wat interessant leesvoer voor de kerstvakantie: 2 user-manuals (gebruikershandleidingen). Die vertellen veeeeel!
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Als je voor de beste geluidsweergave gaat raden de meeste audiokenners toch de coax aan. Deze hoeft niet de extra omzetting te doen, let er wel op dat je een goed afgeschermde coax neemt.
    Als audiokenner zou ik deze ook zeer zeker aanraden. Ik denk alleen niet dat de kerstman er ook een 'zet-zelf-een-digitale-coax-op-je-apparatuur-inclusief-soldeerbout-kit' bij doet. :wink:
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jasper_K
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Als je voor de beste geluidsweergave gaat raden de meeste audiokenners toch de coax aan. Deze hoeft niet de extra omzetting te doen, let er wel op dat je een goed afgeschermde coax neemt.
    Als audiokenner zou ik deze ook zeer zeker aanraden. Ik denk alleen niet dat de kerstman er ook een 'zet-zelf-een-digitale-coax-op-je-apparatuur-inclusief-soldeerbout-kit' bij doet. :wink:
    Waarschijnlijk niet. Gewoon naar een audioboer of dozenschuiver (MM, BCC) gaan en vragen naar een digitale coax kabel. Als beide apparaten dicht bij elkaar staan heb je aan 50cm genoeg, je hebt dan een ruime keuze uit diverse merken/prijzen varierend van 10 tot 100 euro. Bij de betere audio-boer kun je nog veel duurdere kabels vinden :wink: .

    Afhankelijk van hoe kritisch je bent zal een envoudige kabel van rond de 10-20 euro gewoon voldoen.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jasper_K
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Als je voor de beste geluidsweergave gaat raden de meeste audiokenners toch de coax aan. Deze hoeft niet de extra omzetting te doen, let er wel op dat je een goed afgeschermde coax neemt.
    Als audiokenner zou ik deze ook zeer zeker aanraden. Ik denk alleen niet dat de kerstman er ook een 'zet-zelf-een-digitale-coax-op-je-apparatuur-inclusief-soldeerbout-kit' bij doet. :wink:
    Waarschijnlijk niet. Gewoon naar een audioboer of dozenschuiver (MM, BCC) gaan en vragen naar een digitale coax kabel. Als beide apparaten dicht bij elkaar staan heb je aan 50cm genoeg, je hebt dan een ruime keuze uit diverse merken/prijzen varierend van 10 tot 100 euro. Bij de betere audio-boer kun je nog veel duurdere kabels vinden :wink: .

    Afhankelijk van hoe kritisch je bent zal een envoudige kabel van rond de 10-20 euro gewoon voldoen.
    Volgens mij zit er geen aansluiting voor een digitale coax op de DMR-EH55. (Dat probeerde ik duidelijk te maken.) :wink:
    http://www.kieskeurig.nl/product/A98...400038599A.htm
    ... of check de site van panasonic. Linken naar de juiste pagina met info lukt me effe niet.
    Sony ES | Primare | Panasonic | Audio Physic | REL | CEC | Pioneer | Van den Hul | QED | Cable Talk | Supra

  8. #8

    Standaard

    Klopt. Die Panasonic heeft alleen optical out. Dus adviseren dat ie een coax moet kopen, lijkt me nou niet bepaald verstandig...

    Koop bij de MM gewoon een Oehlbach optische kabel van 50cm en je kunt genieten!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •