De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hulp bij nieuwe set gevraagd!

    Forumgenoten,

    Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe home cinema set voor een vriend van mij. Zijn budget is 650 Euro maar het liefst minder.

    De set zal in een niet al te grote woonkamer komen te staan dus zuilen lijken mij overbodig. Hij wil hem voornamelijk gebruiken voor DVDs en af en toe een muziek cd'tje.

    Zelf zat ik te denken aan een Onkyo set (iets wat ik zelf ook heb) of een Yamaha AV pack. De Onkyo speakersystemen kan ik bijna nergens meer vinden. Ook zat ik te denken aan een losse Onkyo receiver + DVD speler en dan nog een nader te bepalen speakerset, maar welke?
    Een Mordaunt Short speaker systeem bijvoorbeeld is denk ik al snel bijna zijn totale budget (Euro 650).

    Mijn voorgestelde opties tot nu toe:
    - Een Yamaha AV pack 106 +- 400 Euro
    - Een Onkyo set (TX-502e/503e + Onkyo DVDspeler) + nader te bepalen speakerset twv 350 Euro.

    Hebben jullie nog ideeen?
    Receiver: Onkyo TX-SR502e, DVD-speler: Onkyo DV-SP402 DVD, Speakers: Onkyo HTP-103e & Canton LE 190, bekabeling : Monster cable, IXOS en VD Hul.

  2. #2

    Standaard

    Natuurlijk kun je je vriend eens wijzen op de H/K & JBL setjes, die staan ook kant en klaar in de MediaMarkt, vaak staan er ook mooie Onlyo/Canton setjes oid..neem er eens een kijkje.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  3. #3

    Standaard

    Zelf heb ik het niet zo op Harmann Kardon. Schijnen veel hardware problemen mee te zijn. Tenminste dat is wat ik vaak hoor. Bovendien leek het me niet handig om iets te kopen bij de MM aangezien zij vaak erg dure prijzen hanteren voor deze setjes.
    Receiver: Onkyo TX-SR502e, DVD-speler: Onkyo DV-SP402 DVD, Speakers: Onkyo HTP-103e & Canton LE 190, bekabeling : Monster cable, IXOS en VD Hul.

  4. #4

    Standaard

    Ik hoor toch ook zeer veel zer tevreden HK gebruikers. Volgens mij is het HK probleem bij 1 of 2 modellen DVD spelers geweest en meer niet, en dat had te maken met zelfgebrandde DVD's of CD's.
    Anyway, een Yamaha AVpack of Onkyo combo die je zelf al aangeeft zijn dan goede opties. Voor speakers zou ik dan gewoon eenvoudige boekenplank modellen zoeken of even de aanbiedingen in de gaten houden.

  5. #5
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Er zijn inderdaad een paar modellen dvd spelers waarbij er wat problemen voor konden komen.
    Dit was echter ook met originele DVD en CD,s maar voor zover ik weet zijn die problemen niet maar aanwezig.

  6. #6

    Standaard

    De receiver heb je zelf al zo ongeveer bepaald zoals ik uit je beginpost opmaak. Een JBL SCS-178 schijnt niet slecht te klinken (ca. € 300). Het zijn tevens ook redelijk volwaardige luidsprekers in vergelijking tot de meeste gelijkgeprijsde setjes. Weet alleen niet of dat het goed matched met Onkyo... Greetz ERIK
    Panasonic TX-28DK1F | Marantz SR4600 | Marantz DV4610 | MORDAUNT-SHORT Genie |

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door erik_van_meer
    De receiver heb je zelf al zo ongeveer bepaald zoals ik uit je beginpost opmaak. Een JBL SCS-178 schijnt niet slecht te klinken (ca. € 300). Het zijn tevens ook redelijk volwaardige luidsprekers in vergelijking tot de meeste gelijkgeprijsde setjes. Weet alleen niet of dat het goed matched met Onkyo... Greetz ERIK
    Het voordeel van de JBL SCS-178 is dat deze houten behuizing hebben ipv. kunststof of staal. Daardoor wordt het net wat warmer en fijner. Zeker geen top kwaliteit, maar erg goed aan te horen!

    Je kunt voor die prijs catagorie ook gaan zoeken naar wat grotere speakers en dan raad ik je de Quad L serie aan. Die boekenplank modellen gaan al snel richting de 25o E/stuk (budget gaat wel hard). Anders is de B&W DM303, wat een top speaker is voor het budget (130 E/stuk).

    Wil je sattelietjes kun je altijd naar Kef kijken, zijn aardige sattelietjes voor het geld. Op stereo vind ik ze niet sensationeel, maar ze voldoen (ZEER) goed voor meerkanaals.

  8. #8

    Standaard

    Dank voor jullie reactie! Persoonlijk denk ik dat het JBL setje een goede keuze zal zijn. JBL geeft vaak wat nadrukkelijk laag (boemerig toch?). Ik weet uit ervaring dat Canton en B&W wel goed matchen met Onkyo maar JBL durf ik ook niet te zeggen.

    Iemand ervaring toevallig?

    Rob Eric, ik denk dat B&W wat te duur wordt. Een actieve sub zal dan sowieso niet meer een mogelijkheid zijn omdat het budget dan ruim overschreden zal worden.

    Die kennis van mij is een simpel all-in-one setje gewend en ik denk dat hij snel tevreden is wanneer hij overgaat op losse componenten.
    Receiver: Onkyo TX-SR502e, DVD-speler: Onkyo DV-SP402 DVD, Speakers: Onkyo HTP-103e & Canton LE 190, bekabeling : Monster cable, IXOS en VD Hul.

  9. #9

    Standaard

    Oh, ik zie nu ook dat de JBL set een impendantie heeft van 4 ohm. Dat lijkt me niet optimaal als je het volume zo nu en dan flink opschroeft... Zelf had ik enige tijd geleden oude Quadrals en daar moest ik het volume altijd erg omhoog gooien wilde er goed geluid uit komen.

    En een JBL SCS 200.6? IS dat wat? Deze setjes worden vaak bij MM aangeboden icm Harmann Kardon meende ik.
    Receiver: Onkyo TX-SR502e, DVD-speler: Onkyo DV-SP402 DVD, Speakers: Onkyo HTP-103e & Canton LE 190, bekabeling : Monster cable, IXOS en VD Hul.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •