De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DVD via HTPc met comfortabele afstandbediening?

    Beste mensen,

    Ik weet dat er verschillende soortgelijke threads zijn over dit onderwerp, echter ik begin een nieuwe omdat ik volgens mij een iets andere vraag heb dan "normaal".

    Op de afgelopen HCCDagen heb ik bij ICTronix een schattig "cube " pctje gekocht. Deze heeft standaard TV-out en ik heb em dan ook aangesloten op mn breedbeeld. Heel cool, maar nu wil ik hiermee mn stand-alone DVD speler gaan vervangen. Dus er komt een DVDROM in en ik wil een een soundblaster extigy op aansluiten. Het extra PCI slot voor een GeForce2(ultra) kaart.

    Als dit gebeurd is zou ik in theorie een supersysteempje moeten hebben om DVD's mee af te spelen (aansluiten op mn versterker)(en en-passant nog lekker gamen, muziek spelen, divx, etc.)

    Maar het heerlijke van de standalone DVD speler is dat ie zo lekker via de afstandbediening werkt. Kan dit net zo comfortabel met de PC die ik hierboven beschrijf? Moet ik hiervoor nog voorzieningen treffen? En kan de beeldkwaliteit van een PC met tvout tippen aan een stand-alone DVD speler?

    Ben benieuwd...

    Groets,
    Arno
    Arno Jansen - www.sindono.com v3 - My personal playground.

  2. #2

    Standaard

    Volgens mij zijn die geforce kaarten niet zo goed om dvd op je tv weer te geven, volgens mij kan je beter zo'n ATI kaart nemen. Maar waarschijnlijk kan Eric je daar beter over inlichten.

    En waarschijnlijk bedoel je een SB Audigy

  3. #3

    Standaard

    Als je een afstandsbediening wilt gebruiken zul je om te beginnen een infraroodpoort op je pc aan moeten sluiten (kijk eens bij conrad). Verder heb je natuurlijk een afstandsbediening nodig. Het programma Remote Selector heeft specifieke afstandsbedieningen voor de pc nodig, het is verder compatible met de bekendere DVD players:

    http://www.remoteselector.com/

    Er zijn ook een aantal freeware programma's op het internet te vinden waarbij je de afstandsbediening van je tv of radio kunt gebruiken. Via die programma's kun je vervolgens met je afstandbediening andere programm's zoals winamp of je dvd player aanspreken. zoek in google op infrared, receiver, remote etc.

    Wat de kwaliteit betreft, daar kan ik weinig over zeggen, het is lang geleden dat ik dvd's via de pc op m'n tv afspeelde. Dat deed ik op een 37 cm tv'tje, met een tweedehands creative DVD-rom player met decoder kaart, een tweedehands afstandsbediening met infraroodpoort voor de pc en een shareware versie van remoteselector. Ik herinner me dat het beeld er toen wel vrij goed uit zag. Met de huidige generatie pc's zal de kwaliteit wel vrij goed zijn, of die echter net zo goed is als op een echte dvd speler betwijfel ik.Tegenwoordig heb ik een breedbeeld tv en een volwaardige DVd speler

  4. #4

    Standaard

    Okidoki,

    Ik heb inmiddels ook op hardware.info uitgevonden dat er een IRMan bestaat waarmee je bestaande AB's kunt gebruiken op je PC en met software verschillende functies van applicaties kunt bedienen met de AB.

    En Olaf: Ik bedoel echt de Extigy, zie hier: http://nl.europe.creative.com/brands/family.asp?fami=1

    In Computer!Totaal nr6 komt een review van dit ding. En het is voor (uit mn hoofd) & 199 te koop bij o.a. Alternate

    Ben alleen heel benieuwd of het kwalitatief kan tippen aan een stand-alone speler...

    Thanks voor de antwoordjes! Alles blijft welkom uiteraard!

    Groetjes,
    Arno
    Arno Jansen - www.sindono.com v3 - My personal playground.

  5. #5

    Standaard

    Ik gebruik op het moment de afstandsbediening die bij mn tv-kaart (Pinnacle PCTV Pro) zit. In combinatie met het programma IRAssistant http://www.irassistant.com/irass.html werkt dit vrij goed! Winamp etc. zijn er ook goed mee te bedienen..

    Ik denk er trouwens ook over om zo'n IRMan te kopen aangezien ik van mn TV kaart af wil..

  6. #6

    Standaard

    Het kan allemaal wat je wil, op een ding na.

    Een geforce in een PCI slot
    Zou ik niet proberen, gaat toch niet werken (past dus ook niet), Geforce moet op AGP.
    PCI is te langzaam.

    Je kan dus beter je bestaande vidkaart eruit gooien en er een nieuwe voor kopen.

    Voor je afstandbediening en dvdpc zou ik even op GoT zoeken (http://gathering.tweakers.net) staat genoeg info over. (Zoek op IRman, afstandsbieding voor PC).
    Ik heb er een..... woei

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door aetjansen
    Okidoki,

    [verhaal over IRman]

    Arno
    Naast IRman heb je ook nog de IRax
    Geloof iets goedkoper
    Ik heb er een..... woei

  8. #8
    kappiesjon
    Guest

    Standaard

    Met de huidige generatie pc's zal de kwaliteit wel vrij goed zijn, of die echter net zo goed is als op een echte dvd speler betwijfel ik.Tegenwoordig heb ik een breedbeeld tv en een volwaardige DVd speler
    sorry maar als je bijv een projector aan stuurt via je vga out heb je progressive output en das toch ff wat beter dan een normale stand alone dvd player !

  9. #9

    Standaard Re: DVD via HTPc met comfortabele afstandbediening?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door aetjansen

    Op de afgelopen HCCDagen heb ik bij ICTronix een schattig "cube " pctje gekocht.

    Het extra PCI slot voor een GeForce2(ultra) kaart.
    Hoe duur was die Cube als ik vragen mag?

    En een GF2Ultra in een PCI slot: no way.
    Hooguit een GF2MX / GF4MX

  10. #10

    Standaard

    Ik heb sinds paar dagen een IR-ontvanger in gebruik volgens dit bouwpakketje. Werkt perect! En dat voor nog geen 6 euro..

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •