Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 28 van 28 worden weergegeven.

Discussie: Hotsparky's set

  1. #26

    Standaard

    Mooie set hoor Hotsparky ... je keuze voor Klipsch is ook de mijne. Ik heb zelf een ietwat verouderde Reference reeks (RF-3, RS-3 en RC-3 + RW-12d) maar vind die niettemin zeer goed klinken, misschien ook omdat de speakers al heel goed ingespeeld zijn. Ik gebruik de set ook praktisch uitsluitend voor home cinema, praktisch nooit voor muziek. De combinatie van Klipsch met een Pioneer versterker is ook best te pruimen, al heb ik - uitgezonderd een Yamaha RX-V430 - nog niet echt andere merken zoals Denon of Marantz geprobeerd. Voorlopig ben ik toch wel erg tevreden over de Pioneer. Never change a winning horse ... Een vraagje : hoe heb jij de RW-12 sub ingeregeld ? Bij mij staat de cross zo LAAG mogelijk en op 80Hz op de receiver (Pioneer). Op die manier heb ik m.i. een mooi gedefinieerd en "omnipresent" LFE geluid. Hoe hoger ik de rollover op de sub zet, hoe beter ik hoor dat hij in de hoek staat ... en dat lijkt me de bedoeling niet, toch ?

  2. #27

    Standaard

    Bij mij staat de cross zo LAAG mogelijk en op 80Hz op de receiver (Pioneer). Op die manier heb ik m.i. een mooi gedefinieerd en "omnipresent" LFE geluid. Hoe hoger ik de rollover op de sub zet, hoe beter ik hoor dat hij in de hoek staat ... en dat lijkt me de bedoeling niet, toch
    Hoor je de sub nu uberhaupt wél dan? Jouw receiver stuurt nu alle frequenties onder de 80 hz naar de subwoofer. Maar nu filter jij met de subwoofer alle frequenties boven de 40 hz (jouw instelling). Hierdoor zullen de frequenties tussen de 80 en 40 hz flink zachter of zelfs helemaal niet te horen zijn.
    Het klopt wel dat je de sub niet moet kunnen 'plaatsen', maar de manier waarop jij dit nu is op uitschakelen na misschien wel de slechtste.

    Mijn advies: Lees eens wat topics of artikelen door over de instellingen van de subwoofer.
    Waarschijnlijk moet jij de sub gewoon beter plaatsen, en de crossover op de sub moet zo hoog mogelijk (of i.i.g. boven de instelling op jouw receiver). E.e.a. is wel afhankelijk vn de aansluiting die je gebruikt

  3. #28

    Standaard

    Ik heb in de reciever ingesteld dat alles onder de 80 Hz naar de sub moet. Op de sub staat de crossover helemaal open.

    En trouwens gelijk de startpost even aangepast naar huidige situatie.
    Laatst aangepast door Hotsparky : 04-04-2008 om 21:23
    Yamaha RX-V1800, Yamaha BD-S1900
    Denon PMA 1500 AE, Denon DCD 1500AE
    Fronts Klipsch RF 35 zuil
    Rears Klipsch RS 35 surrounds
    Center Klipsch RC-35
    Sub Klipsch RW-12

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •