De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Ik zit te twijfelen..

    Ik zit nog steeds te twijfelen tussen 3 toestellen..

    1. Panasonic TH-42PV60
    2. Panasonic TH-42PV600
    3. Samsung LE-40R72B

    Ik neig nu heel erg naar de Pana's maar ik vraag me af of het prijsverschil tussen die twee gerechtvaardigd is, en wat nu echt technisch de verschillen zijn.

    Hoe zit het eigenlijk met de levensduur (branduren) met plasma's ten opzichte van de lcd's?

    Groeten Remon
    Ik ben ook opzoek naar een grootbeeld.. Tips ??

  2. #2

    Standaard

    Hallo,

    Over de 2 Panasonics kun je hier een test lezen:
    http://www.mediatotaal.nl/test/downl...p?download=265

    Op deze site http://www.mediatotaal.nl/ zie je meer testen over televisie's en andere audio- en video-apparatuur.

    Jan

  3. #3

    Standaard

    Welkom op het forum,

    Door veel te googlen, En veel te lezen kan je al een gedacht krijgen over een TV, Ook het vergelijken in winkels is een start, Neem de tijd ervoor, gebruik dezelfde bron als je TV's test.
    Reviews van mensen, dus persoonlijke ervaringen. En dan je eigen keuze/smaak zijn gang laten gaan.

    Dit zijn de belangrijkste stappen.

    Als je in het Hometheater topic kijkt hier op de site (Mijn Thuisbioscoop) En dan Joostpolletje HT, zie je mijn topic. Hier staat de Samsung LE32R71. Kijk eens, lees eens en als er vragen zijn stel ze me dan!

    Succes
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  4. #4

    Standaard

    Ik zou mijn eieren zetten op de 42PV600 .

    Groet,

    Bjorn

  5. #5

    Standaard Waarom de 42PV600 ??

    Deze is zo'n 800 euro duurder... Daar kan je ook een leuker dvd speler van kopen....

    M.e.w. wat krijg je voor die 800,- meer wat die prijs rechtvaardigd...
    Ik ben ook opzoek naar een grootbeeld.. Tips ??

  6. #6

    Standaard Re: Waarom de 42PV600 ??

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Remon Saris
    Deze is zo'n 800 euro duurder... Daar kan je ook een leuker dvd speler van kopen....

    M.e.w. wat krijg je voor die 800,- meer wat die prijs rechtvaardigd...
    Volgens mij zit er in de PV600 de mogelijkheid om SD kaartjes te lezen en mogelijk ook een digitale tuner (even uit mijn hoofd).

    Via de specs op de Panasonic site moeten de verschillen duidelijk worden.

  7. #7

    Standaard Re: Waarom de 42PV600 ??

    De kwaliteit van de PV600 t.o.v. PV60 is gewoon hoger. Dus als je zit te twijfelen tussen die 2 dan zou ik altijd voor de PV600 gaan.

    Maar ik kan niet in jouw portemonee kijken, dus als je nog meer moet aanschaffen, tja, dan wordt het een monetair dilemma .

    Groet,

    Bjorn

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Remon Saris
    Deze is zo'n 800 euro duurder... Daar kan je ook een leuker dvd speler van kopen....

    M.e.w. wat krijg je voor die 800,- meer wat die prijs rechtvaardigd...

  8. #8

    Standaard Op welk gebied is de kwaliteit van de 42pv600 dan hoger?

    Volgens de spec's op de site van panasonic zouden beide de zelfde beeldtechnolgie hebben...

    Dan blijft het sd-slot, het geluid en de vormgeving over... toch?
    Ik ben ook opzoek naar een grootbeeld.. Tips ??

  9. #9

    Standaard Re: Op welk gebied is de kwaliteit van de 42pv600 dan hoger?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Remon Saris
    Dan blijft het sd-slot, het geluid en de vormgeving over... toch?
    Je slaat de spijker op zijn kop! Dat zijn de enige 3 verschillen.
    Beeld(kwaliteit) van de PV60 en de PV600 is 100% identiek en in mijn ogen is de PV600 dat prijsverschil zeker NIET waard.
    Arrivederci

  10. #10

    Standaard

    Zoek de verschillen:



  11. #11

    Standaard

    Qua beeld zijn de Panasonic schermen precies hetzelfde overige verschillen kun je zelf vinden. Je hebt in mijn mail kunnen lezen wat ik van het beeld van de Panasonic vindt. Niks dan lof. Geluid is ook okee.

  12. #12

    Standaard Ook nog..

    Ik zit nu eigenlijk ook nog even te twijfelen over de maat...

    mijn kamer is 4.20 mtr. breed.

    Even de bank er af gerekend zit ik op maximaal 3,50 mtr. van het scherm.... Is 42 inch dan niet te groot, en kan ik dan beter voor de 37inch gaan?
    Ik ben ook opzoek naar een grootbeeld.. Tips ??

  13. #13

    Standaard

    Ik zou 42 inch nemen....

    Waarom niet gewoon de duurdere pannie ff vergeten en met de 60 in de weer gaan met instellingen, dvd enz. Als je daar tevreden mee bent, kun je 800 euro aan ander leuk spul investeren. Thuis kun je toch niet a - b schakelen en vaak zet men de duurste het mooist in de winkel.... :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  14. #14

    Standaard Re: Ook nog..

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Remon Saris
    Ik zit nu eigenlijk ook nog even te twijfelen over de maat...

    mijn kamer is 4.20 mtr. breed.

    Even de bank er af gerekend zit ik op maximaal 3,50 mtr. van het scherm.... Is 42 inch dan niet te groot, en kan ik dan beter voor de 37inch gaan?

    Ik zit zelf op 2.50 van mijn 37inch panasonic. Op 3.50 zal ik zeker voor 42 inch gaan. Ik heb er zelfs nog over getwijfeld.

  15. #15

    Standaard

    De keuze die jij in de eerste plaats zal moeten maken is of je een LCD of een plasma wilt. Beide TV's hebben hun eigen voor en nadelen. Hét pluspunt van LCD is resolutie. Plasma heeft bijna nooit een natiefe HD resolutie, altijd de lagere resolutie van 1024X768. Dit maar ze dan wel HD-Ready omdat ze meer dan 720 beeldlijnen hebben, echter is dit nog geen HD resolutie (die is immers 1280X720). In pixels een redelijk verschil, het echte verschil wordt gemaakt in scaling. Er moet nu gescaled worden en de kwaliteit van deze scalers verschilt per toestel. Dat deze scalers niet altijd even top zijn geeft de uitvinding van de PEP (plasma enhancer pro) wel aan. Dan heb je een losse hoogwaardige scaler (kost €1250...). Hét nadeel van LCD zijn de zwartwaardes. Toegeven, plasma geeft diepere zwartwaardes, daarin tegen moet wel worden gezegd dat de kleuren ook donkerder zijn en of je dat mooi vindt is iets wat per persoon verschilt. Hét nadeel van plasma is naast de lage resolutie ook het inbranden. ALLE plasma TV's hebben er last van, sommige meer dan andere. De meeste plasma's hebben er de eerste 200 - 1000 uur (de meningen verschillen hierover) last van. Je moet dan het contrast fors terugzetten om inbranden te voorkomen. Een vrij genante fout als je net €2.500+ hebt betaald voor een scherm...

    Als je voor LCD wilt gaan moet je wel goed oppassen welke je neemt. De genoemde Samsung is een erg mooi scherm met een Sony paneel. Het scherm is wat goedkoper dan de Sony panelen. Sony geeft over het algemeen wat beter beeld, of je dit de meerprijs waard vindt is persoonlijk. Deze nieuwe generatie LCD's hebben geen last meer van de overige LCD nadelen zoals gohsting. Ook kun je bij de Sony schermen de backlight dimmen waardoor de zwartwaardes de van plasma benaderen. Daarnaast is het belangrijk om te kijken of het scherm 1:1 pixel mapping doet over VGA. Deze aansluiting is verreweg het makkelijkst om je PC mee aan te sluiten. Het aansluiten van je PC kan erg makkelijk zijn aangezien dit de makkelijkste manier is om nu te genieten van HDTV.

    Tot slot dan nog wat leesvoer:

    LCD discussie

    alles over Sony LCD's
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  16. #16

    Standaard Dode pixel garantie?

    Ik was vanmiddag in de winkel en stond op het punt om voor 1700,- de Panasonic TH-42pv60 te kopen. Maar toen ik vroeg hoe het met de dode pixels en garantie zat, kreeg ik het volgende antwoord.

    " Een dode pixel kan altijd gebeuren, echter de fabrikant hebben in hun leveringsvoorwaarden een clausule opgenomen dat er een bepaald aantal dode pixels zijn toegestaan. In principe wordt het toestel bij 1 dode pixel niet retour genomen. Er kan wel een pixel verzekering worden afgesloten voor een maand voor 69,-. Als er dan binnen een maand een dode pixel naar boven komt, dan wordt er zonder vragen of complicaties het toestel omgeruild voor een nieuwe. "

    Kan dit zomaar? Is dit een echte service van de verkoper, of is het juist geld klopperij? Een dode pixel in de garantieperiode is toch sowieso omruilen? En als er problemen zijn in de garantie periode dan is toch de verkoper (winkelier) toch altijd het aanspreekpunt/aansprakelijk.

    Graag hulp/info...
    Ik ben ook opzoek naar een grootbeeld.. Tips ??

  17. #17

    Standaard Dode pixel garantie?

    Ik was vanmiddag in de winkel en stond op het punt om voor 1700,- de Panasonic TH-42pv60 te kopen. Maar toen ik vroeg hoe het met de dode pixels en garantie zat, kreeg ik het volgende antwoord.

    " Een dode pixel kan altijd gebeuren, echter de fabrikant hebben in hun leveringsvoorwaarden een clausule opgenomen dat er een bepaald aantal dode pixels zijn toegestaan. In principe wordt het toestel bij 1 dode pixel niet retour genomen. Er kan wel een pixel verzekering worden afgesloten voor een maand voor 69,-. Als er dan binnen een maand een dode pixel naar boven komt, dan wordt er zonder vragen of complicaties het toestel omgeruild voor een nieuwe. "

    Kan dit zomaar? Is dit een echte service van de verkoper, of is het juist geld klopperij? Een dode pixel in de garantieperiode is toch sowieso omruilen? En als er problemen zijn in de garantie periode dan is toch de verkoper (winkelier) toch altijd het aanspreekpunt/aansprakelijk.

    Graag hulp/info...
    Ik ben ook opzoek naar een grootbeeld.. Tips ??

  18. #18

    Standaard

    Bel Panasonic op en vraag het ze.

  19. #19

    Standaard

    Remon,

    Ik persoonlijk vind het nogal vreemd dat je bovenop de 1700 nog eens 69 moet betalen om een garantie af te dingen die standaard behoort te zijn. Zeer lucratief lijkt mij aangezien een dode pixel niet vaak voorkomt bij de huidige generatie. De klant wil geen gedoe en zal daarom veelal betalen.

    Het is eigenlijk hetzelfde als bv 3 jaar extra garantie bij kopen terwijl er genoeg wettelijk geregeld is en dit eigenlijk niet eens nodig is. Alleen is het probleem dat veel verkopers zelf niet eens weten hoe een en ander geregeld is.

    Panasonic bellen heeft niet veel zin denk ik aangezien de zaak waar jij hem gekocht heeft intermediair is en alles moet oplossen cq regelen. Kun je niet wat afdingen en bv de 60, inclusief die zogenaamde dode pixel garantie van een maand van 69 voor 1700 of bv 1725 regelen met de verkoper? Of beter, gewoon een winkel nemen die dat standaard goed geregeld heeft. :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  20. #20

    Standaard Dat vond ik nou ook...

    Het zou gewoon al geregeld moeten zijn. Echter heb ik vanmorgen Panasonic gebeld en die zeggen dat de verkopende winkel niet verplicht is bij een dode pixel de tv terug te nemen. Panasonic stuurt dan een technisch iemand langs of laat de plasma ophalen en er wordt per situatie bekekn wat er mee gedaan wordt... m.e.w. dat wordt discussie...

    Daarbij is de prijs die ik in de winkel heb gezien erg scherp in mijn beleving, zelfs met de 69,- euro erbij...

    Maar goed, ik denk dat ik in de winkel de tv maar laat uitpakken en aan laat zetten, volgens mij zie je bij het blauwe opstart scherm al gelijk of alles werkt of niet....
    Ik ben ook opzoek naar een grootbeeld.. Tips ??

  21. #21

    Standaard Re: Dat vond ik nou ook...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Remon Saris
    Het zou gewoon al geregeld moeten zijn. Echter heb ik vanmorgen Panasonic gebeld en die zeggen dat de verkopende winkel niet verplicht is bij een dode pixel de tv terug te nemen. Panasonic stuurt dan een technisch iemand langs of laat de plasma ophalen en er wordt per situatie bekekn wat er mee gedaan wordt... m.e.w. dat wordt discussie...

    Daarbij is de prijs die ik in de winkel heb gezien erg scherp in mijn beleving, zelfs met de 69,- euro erbij...

    Maar goed, ik denk dat ik in de winkel de tv maar laat uitpakken en aan laat zetten, volgens mij zie je bij het blauwe opstart scherm al gelijk of alles werkt of niet....
    Misschien toch maar een dlp projector met standaard dode pixel garantie!?
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  22. #22

    Standaard

    Of je haalt hem bij de Mediamarkt, dan kun je zonder opgaaf van reden binnen 7 dagen het toestel terugbrengen.


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •