Pagina 4 van 9 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 208 worden weergegeven.

Discussie: V & D

  1. #76

    Standaard

    Ze adverteren deze week dat alle Disney DVD's en Blu-ray nog maar 10 euro zijn, maar als je op de webshop kijkt is daarvan, tenminste op Blu-ray gebied, nauwelijks iets te kiezen. Wat er was is inmiddels ' uitverkocht' (vreemd voor een webwinkel), dus kennelijk hadden ze maar enkele exemplaren. En in de winkel is ook amper iets te vinden. Voor DVD's ziet het er iets beter uit, dat wel.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #77

  3. #78

    Standaard

    Als je nog v&d-waardebonnen hebt zou ik die vandaag gaan cashen ja

  4. #79

    Standaard

    Een verhuurder (Amsterdam, Utrecht en Maastricht o.a.) eist in een kort geding dat V&D de huur betaalt. Doen ze het niet dan moet V&D per direct eruit. Meer info: http://www.rtlnieuws.nl/economie/hom...n#node_1299496

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Een verhuurder (Amsterdam, Utrecht en Maastricht o.a.) eist in een kort geding dat V&D de huur betaalt. Doen ze het niet dan moet V&D per direct eruit. Meer info: http://www.rtlnieuws.nl/economie/hom...n#node_1299496
    Aflopende zaak op deze manier. V&D is alleen maar negatief in het nieuws geweest de afgelopen week en dan ook nog een huurverlaging eisen.. nee dan heb je niet begrepen hoe zwak je positie in de markt eigenlijk is. Zinkend schip nummer zoveel..

  6. #81

    Standaard

    De Telegraaf beweert vandaag dat de banken na vandaag de geldkraan dichtdraaien. Ze schijnen de laatste maanden de kraan al dichter te hebben gedraaid. En verder hebben de parttimers van LaPlace hun salaris van januari nog niet betaald gekregen. En ze schijnen last te hebben gehad van leveranciers die meteen cash wilden hebben anders leverden ze niet.

    Ik denk dat ze beter het faillissement kunnen aanvragen en dan teruggaan naar 10 winkels met een goed uitgedacht concept.

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Een verhuurder (Amsterdam, Utrecht en Maastricht o.a.) eist in een kort geding dat V&D de huur betaalt. Doen ze het niet dan moet V&D per direct eruit. Meer info: http://www.rtlnieuws.nl/economie/hom...n#node_1299496
    Is inderdaad wel een vreemde actie van V&D. Feit is wel dat de huren in winkelcentra belachelijk hoog zijn en daardoor veel winkels weggejaagd worden, terwijl de verhuurder toch belang bij heeft dat alles verhuurd wordt, zou ik zeggen. Maar ja, ook daar heb je graaiers die nooit genoeg hebben, net zoals bij exploitanten van parkeergarages. Die worden ook slapende rijk.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  8. #83

    Standaard

    Ik ben dus wellicht vandaag de allerlaatste keer bij een V&D binnen geweest...
    Dit gaat nu over kleren maar mutatis mutandi is hetzelfde waar voor hun hoe langer hoe rommeliger uitziende dvd-afdeling:
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...jden_VD__.html
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #84

    Standaard

    De film- en muziekafdeling is hier bij de V&D al jaren niks meer. Toch zou het jammer zijn als deze zou moeten sluiten, want ik kocht er nog wel eens kleding.

  10. #85

    Standaard

    Ik heb er gisteren nog Downton Abbey seizoen 5 deel 2 gevonden (voor mijn moeder, ik wacht wel af tot de BR er is) tegen de nette prijs van 14,99 euro. Mooi voor een disk die eigenlijk nog niet uit is.
    Heb er eertijds veel gekocht toen het prijzencircus nog iets voorstelde.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    De film- en muziekafdeling is hier bij de V&D al jaren niks meer. Toch zou het jammer zijn als deze zou moeten sluiten, want ik kocht er nog wel eens kleding.
    1e deel mee eens.
    Jammer dat ze moeten sluiten, nee want de rest van de winkel stelt niets voor.
    Behalve dan La Place
    "A man's got to know his limitations", ...

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    1e deel mee eens.
    Jammer dat ze moeten sluiten, nee want de rest van de winkel stelt niets voor.
    Behalve dan La Place
    Als V&D omvalt, gaat LaPlace mee. Ze hebben dan weinig vestigingen over. Ik denk trouwens dat de rechter die verhuurder nooit gelijk zal geven tenzij zij aantonen alles eraan te hebben gedaan gedurende de onderhandelingen.
    En als de V&D gelijk heeft dat ze nog een tegenvoorstel aan het maken hadden, zal zo'n rechter ze eerst terug naar de onderhandelingstafel sturen.

    De film- en muziekafdeling is hier bij de V&D al jaren niks meer.
    Boeken idem. De nieuwste boeken liggen er nooit. Dan kan je beter naar de boekhandel gaan. Laatst in de opruimingdozen lag er een boek waarbij pagina's ontbraken of omgedraaid waren. En zo'n misbaksel wordt dan dus toch verkocht.
    Of je ziet een Midsommer Murders (die kom ik altijd in overvloed tegen) dvd-box staan waarop netjes staat dat 1 disc niet klopt en je daarom minder hoeft te betalen.

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Ik denk trouwens dat de rechter die verhuurder nooit gelijk zal geven tenzij zij aantonen alles eraan te hebben gedaan gedurende de onderhandelingen.
    En als de V&D gelijk heeft dat ze nog een tegenvoorstel aan het maken hadden, zal zo'n rechter ze eerst terug naar de onderhandelingstafel sturen.
    Lijkt me de omgekeerde wereld. Als je als huurder de huur niet meer kunt ophoesten, moet je verhuizen naar een goedkopere woning of pand. Als verhuurder hoef je niet mee te gaan met de wens tot huurverlaging natuurlijk. Het zijn allemaal A-locaties waar meer dan genoeg vraag naar zal zijn. Niet per se van 1 enkel warenhuis, maar zo'n pand is prima op te knippen in meerdere winkelruimtes.

    Wat mij betreft geen ramp als de V&D verdwijnt. Ik kom er nooit meer behalve bij La Place. En dat zal zeker doorstarten na een faillissement.

    De HEMA zal de volgende zijn verwacht ik.

    De winkelgebieden in de binnensteden zullen gaan veranderen, of we dat nu leuk vinden of niet. Meer horeca en dienstverlening (nagelstudio's, kappers), minder winkels voor spullen die op internet de helft goedkoper zijn.
    Laatst aangepast door Oakey : 01-02-2015 om 15:19

  14. #89

    Standaard

    Daarbij is de V&D vooral een verzameling van allerlei waren die je ook elders kunt kopen. Kleren in de kledingszaak, juwelen bij de juwelier, parfum bij de parfumerie, boeken bij de boekenzaak etc etc. Dan zorg je er ook nog eens voor dat zulke winkels wel kunnen blijven voortbestaan.

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Lijkt me de omgekeerde wereld. Als je als huurder de huur niet meer kunt ophoesten, moet je verhuizen naar een goedkopere woning of pand. Als verhuurder hoef je niet mee te gaan met de wens tot huurverlaging natuurlijk.
    Als je net in gesprek bent of een verlaging mogelijk is, is het wel belachelijk om maar meteen te gaan eisen dat ze eruit worden gezet. Dan ga je eerst praten. Als je er niet uitkomt en de verhuurder dan niet wil betalen, mag je van mij wel gaan uitzetten. Bovendien hoe willen
    ze de huurprijs op peil houden? Elke nieuwe winkel zal de prijs naar beneden willen hebben. Die prijzen zijn gewoon niet meer conform de economie.

    Wat mij betreft geen ramp als de V&D verdwijnt. Ik kom er nooit meer behalve bij La Place. En dat zal zeker doorstarten na een faillissement.
    Hoe? 99% van hun filialen zitten in V&D. Dan zullen ze eerst weer een pand moeten gaan zoeken.

    De HEMA zal de volgende zijn verwacht ik.
    Dat denk ik wel.

    De winkelgebieden in de binnensteden zullen gaan veranderen, of we dat nu leuk vinden of niet. Meer horeca en dienstverlening (nagelstudio's, kappers), minder winkels voor spullen die op internet de helft goedkoper zijn.
    Ik denk dat in de kledingbranche ook nog wel klappen gaan vallen. Als er nu ergens een winkel vertrekt, is het constant een modewinkel die erin komt. Daar zijn nu erg veel van en veel is hetzelfde.

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Als je net in gesprek bent of een verlaging mogelijk is, is het wel belachelijk om maar meteen te gaan eisen dat ze eruit worden gezet. Dan ga je eerst praten. Als je er niet uitkomt en de verhuurder dan niet wil betalen, mag je van mij wel gaan uitzetten. Bovendien hoe willen
    ze de huurprijs op peil houden? Elke nieuwe winkel zal de prijs naar beneden willen hebben. Die prijzen zijn gewoon niet meer conform de economie.
    Volgens mij waren dat heel eenzijdige gesprekken. V&D eiste dat de huur de komende 4 maanden niet betaald hoefde te worden. Daar ging geen gesprek met de verhuurder aan vooraf.

    Hoe? 99% van hun filialen zitten in V&D. Dan zullen ze eerst weer een pand moeten gaan zoeken.
    Nou, dat valt de laatste tijd heel erg mee. Er zijn heel veel La Place-gelegenheden die niet eens in de buurt van een V&D zitten.
    Er zijn 66 V&D's in Nederland en er zijn meer dan 100 La Place's. En dan nog een paar in het buitenland.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Volgens mij waren dat heel eenzijdige gesprekken. V&D eiste dat de huur de komende 4 maanden niet betaald hoefde te worden. Daar ging geen gesprek met de verhuurder aan vooraf.
    Precies, en het is geen tijdelijk liquiditeitsprobleem - dan zou je op enige coulance van de verhuurder kunnen rekenen - maar een structureel probleem met een markt die steeds verder inzakt en een winkelketen die ieder jaar meer verlies draait.

  18. #93

    Standaard

    Inmiddels heeft V&D de huur van het pand in Amsterdam voldaan, de rest niet. De eigenaar gaat dan ook door met het kort geding.
    Benieuwd hoe dit zal eindigen...
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  19. #94

    Standaard Re:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Inmiddels heeft V&D de huur van het pand in Amsterdam voldaan, de rest niet. De eigenaar gaat dan ook door met het kort geding.
    Benieuwd hoe dit zal eindigen...
    Van 4 overige vestigingen hebben ze 50% betaald. Ik denk dat ze gewoon terug naar de onderhandelingen worden gestuurd. Het is namelijk niet dat er al 3 maanden voorbij zijn zonder huur. Er is maximaal 1 maand geweest. Als een rechter dan meteen tot ontruiming overgaat dan is het hek van de dam bij andere bedrijven. En heeft een verhuurder nooit eigen risico. V&D is extreem bezig maar m.i. de verhuurder ook. Zie maar een vervangende winkel te vinden die even de gevraagde huur wil betalen. Een Primark gaat dat nooit doen. V&D heeft trouwens gesteld dat bij ontruiming meteen surseance wordt aangevraagd (aldus de media). Dan staan er volgens V&D 600 man op straat en die kosten kunnen ze niet dragen.

    Verder had de verhuurder een plan voorgesteld dat V&D alle onderhuurcontracten moest opgeven en ook nog een groot deel van de begane grond moeten afgeven in ruil voor de vrijstelling en verlaging. Dat heeft V&D geweigerd. Er stond ook in De Telegraaf dat V&D rust wil hebben aangezien ze werken aan een herstructeringsplan die over 3 weken klaar moet zijn. Daarmee willen ze de situatie gaan verbeteren.

    Als ik herstructering lees, betekent dat gewoon ontslagen en sluiting van enkele filialen.

    Er zijn 66 V&D's in Nederland en er zijn meer dan 100 La Place's. En dan nog een paar in het buitenland.
    Dan nog voel je zo'n optater. Het is geen paar procent van je omzet.

  20. #95

    Standaard

    Ik heb het niet zo op investeringsmaatschappijen die het louter om de centen te doen is, maar geen enkele affiniteit hebben met het bedrijf dat ze kopen, zoals in het geval van V&D met Sun Capital.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  21. #96

    Standaard

    De uitspraak is uitgesteld tot 20 februari. V&D en de verhuurders gaan nu praten over oplossingen aldus http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_d...gn=twitterfeed

  22. #97

    Standaard

    Quote

    Er zijn 66 V&D's in Nederland en er zijn meer dan 100 La Place's. En dan nog een paar in het buitenland.

    Correct!!!!

    De La Place formulle is er 1 die werkt en is te vinden op zowel solo locaties en zelfs in andere dan V&D winkels ...
    "A man's got to know his limitations", ...

  23. #98

  24. #99

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Met La Place alleen red je het niet.
    Ik weet niet waarop je dit baseert, maar waarom zou een lunchketen geen bestaansrecht kunnen hebben?
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  25. #100

    Standaard

    'Sun Capital steekt 60 miljoen euro in V&D'



    Eigenaar Sun Capital is bereid niet 40 maar 60 miljoen euro te investeren in een reddingsplan dat noodzakelijk is om de financiële nood bij V&D te verzachten.

    Dat meldt het NOS Journaal. Het voorstel zou op tafel liggen bij lopende besprekingen die zaterdag worden gevoerd tussen V&D-eigenaar Sun Capital, banken en verhuurders van winkelpanden.

    Kortingen op de huur en een loonoffer van het personeel maken onderdeel uit van het reddingsplan.

    Woordvoerders van Sun Capital en andere betrokkenen waren zaterdagavond niet bereikbaar om de extra investering te bevestigen.

    De vakbonden zijn niet bij de besprekingen uitgenodigd. Toch vraagt V&D van het personeel een loonoffer dat volgens de bonden kan oplopen tot 10 procent voor de laagste inkomens.

    Daartoe zijn de 5000 medewerkers volgens bestuurder Niels Suijker van FNV Handel niet bereid. „Juist het personeel op de winkelvloer levert het meeste in”, aldus Suijker.

    Bron : Telegraaf.nl

Pagina 4 van 9 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •