Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 56789
De resultaten 201 tot 208 van 208 worden weergegeven.

Discussie: V & D

  1. #201

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Die laatste zin snap ik niet helemaal. Ik maar zoeken in je tekst of er wat geks staat?

    De V&D waar ik wel eens (amper) kwam waren best nette winkels en omdat ze dan groot en op een prominente plek zaten, toont het nu wel erg armoedig. Maar dat het niet meer van deze tijd was is wel duidelijk. Ik denk dat de meeste grote concerns in de toekomst hetzelfde lot te wachten staat en de winkelwereld weer wordt overgenomen door pop-up stores en kleine detailhandel. Wat eigenlijk niet eens zo erg is. Nu is elke stad een kopie qua aanbod.
    Wij vonden juist het grote voordeel van een warenhuis als V&D dat je niet allemaal winkels langs hoefde als je wat wilde hebben. Er was veel keuze, ook in merkartikelen, op tal van gebieden. Ik heb helemaal niets met al die merkenwinkels die je tegenwoordig als paddenstoelen uit de grond ziet schieten (en sommigen verdwijnen ook weer net zo snel). De keuze is vaak erg beperkt, ze zijn te duur en ik zelf geef totaal niet om merkkleding of merkschoeisel. Ik wil kunnen kiezen en ter plekke tussen diverse merken (spijkerbroeken, schoenen etc.) kunnen vergelijken, en dat kan niet als je daarvoor tig winkels langs moet. Waar ik nu bijv. voor kantoorartikelen terecht moet, zou ik niet durven zeggen. Bruna, HEMA hebben zo weinig, bij V&D hadden juist een enorme diverse hoeveelheid.
    Mijn vriendin was laatst op haar vrije dag naar Amstelveen om te winkelen, maar kwam al na een uur onverrichter zake terug, terwijl ze normaal bijv. altijd de hele V&D afstruinde. Nee, winkelcentra waar een V&D gevestigd was gaan het nog heel moeilijk krijgen de komende periode, want echte andere publiekstrekkers zijn er amper. Ik kan me voorstellen dat jongeren wellicht niet zo veel met V&D hebben, maar wij zijn ermee opgegroeid en vinden het echt reuze zonde dat ze nu ten onder zijn gegaan. En wie is de volgende? Blokker? HEMA? Ik moet er niet aan denken dat we straks alleen maar die vreselijke Actions en Primarks met hun goedkope rommel hebben. En het blijft gek dat supermarkten (eigenlijk hetzelfde concept als een warenhuis, maar dan op voedselgebied) kennelijk wel bestaansrecht hebben, en de slager, bakker, groetenman etc. moeite hebben om het hoofd boven water te houden. Daar kiest het winkelend publiek wel voor het gemak, dus waarom bij een warenhuis als V&D dan niet?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #202
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Supermarkten moeten natuurlijk ook meedoen aan de prijzenoorlog en ze verkopen voornamelijk primaire levensbehoeften, dat is toch wat anders dan warenhuizen, waar meer dan 60% luxe artikelen zijn. Ik zie inderdaad de Hema en Blokkers ook omvallen binnen enkele jaren. Amstelveen is voor mij als film- en gamefan al een tijdje niet meer interessant. Het is bijna alleen maar klerenwinkels wat overblijft. Koop daar nog wel eens een pet in die Engelse winkel, maar voor de rest... Free Record shop daarbeneden, de Game winkel onder de blokker, de BCC, allemaal weg. Ik ga dan liever naar Almere waar alles nog te vinden is.

    Ik vind wel dat het nu niet uitmaakt of ik in Amsterdam winkel of Maastricht (en alles wat daar tussen zit), het is allemaal in hoofdlijnen hetzelfde. Als straks de tendens is dat er een heleboel pop-up-winkels komen met allemaal unieke en grappige dingen, vind ik dat niet eens erg. Terug naar vroeger waar unieke winkels overal zaten en geen landelijk dekkende franchise van standaard concerns.

    En goedkoop verkoopt gewoon, zeker als steeds meer blijkt dat merken niet per definitie beter zijn. Niet voor niets is het nu een gekkenhuis in de V&D's. Korting en de mens slaat bijna door.

    Maar het is wel een droevige tijd als je overal steeds meer lege winkels in de straten ziet en mensen wegblijven. Tijden zijn gewoon drastisch aan het veranderen. Nu heb ik dat al eerder meegemaakt toen alle kleine detailhandel uitgestorven raakte door al die grote concerns die op hun beurt nu te maken hebben met het gemak van Internet waar gemak steeds meer de mens dient.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 27-03-2016 om 11:25
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #203

  4. #204

    Standaard

    Voor wie Blu-rays of DVD's zoekt zou ook eens kunnen kijken op de website van Vroom & Dreesmann (V&D):

    Blu-rays (1.425 artikelen) vind je hier
    DVD's (5.267 artikelen) staan hier

    Tevens zijn er in beide categorieën ook links naar de uitverkoop ('sale')

    Je vindt de pagina's onder Hobby en speelgoed

    Boven een totaalbedrag van 20 euro betaal je geen verzendkosten, daaronder 3,95 euro per bestelling.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  5. #205

    Standaard

    Het zijn in ieder geval dezelfde prijzen als in de tijd toen de V&D nog fysiek bestond

  6. #206

    Standaard

    Helemaal gemist dat ze een online doorstart gemaakt hebben.

  7. #207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Helemaal gemist dat ze een online doorstart gemaakt hebben.
    Hebben ze ook niet. De merknaam v&d is opgekocht en dat is nu deze webshop. Net zoals de FRS ook een ‘doorstart’ heeft gemaakt als rek in de Boekenvoordeel winkels.

  8. #208

    Standaard

    Hmmm, van die prijzen die ze nog voor sommige films durven te vragen word ik in ieder geval niet echt vrolijk. Ik hou het wel bij Amazon.

Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 56789

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •