Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 3456789 LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 208 worden weergegeven.

Discussie: V & D

  1. #151

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    In Nederland is het hele concept winkelen + beleving namelijk gebaseerd op het aantrekken van meisjes en jonge vrouwen (of een combi van moeders en dochters).
    Ouderen en mannen worden niet als potentieel aangemerkt, waar door de door jou genoemde voorbeelden allemaal langzaam zullen omvallen.

    Het is niet een maar kwestie van of dit gebeurt, maar van tijd.
    Tenzij men het winkelen ook aantrekkelijk gaan maken voor mannen en ouderen.
    Precies. Wij komen wel eens in Amstelveen en dat hele winkelcentrum is omgetoverd tot een modeparadijs voor vrouwen. De ene modewinkel cq. schoenenwinkel na de andere. Voor mannen is daar werkelijk niets leuks meer te vinden. Wat mij wel verbaast is dat De Bijenkorf dan kennelijk wel goed draait. Dat is nu echt een warenhuis voor de happy few, niet bepaald voor het grote publiek. Dat was V&D nu juist wel, maar dat publiek laat het nu juist afweten. Ik denk ook dat het komt omdat die doelgroep het meest via internet koopt. Bijenkorf-klanten zullen dat vermoedelijk toch minder doen. Maar ik moet toegeven: De Bijenkorf heeft wel meer uitstraling, al koop ik er zelden wat. Maar dat heeft meer met het prijsniveau te maken dan met de producten. Ik ga echt geen 70 euro voor bijv. een (merk)overhemd uitgeven als ik voor de helft van de prijs daarvoor bij V&D of We terecht kan.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #152

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik ga echt geen 70 euro voor bijv. een (merk)overhemd uitgeven als ik voor de helft van de prijs daarvoor bij V&D of We terecht kan.
    Ik slaag zelf altijd meer bij C&A dan bij We. En dan is de prijs ook nog lager en de kwaliteit in orde. En blijkbaar spreekt dat aan aangezien het bij C&A altijd drukker is dan bij We. Primark ben ik 2x binnen geweest maar die is volgens mij meer op de jeugd gericht.

  3. #153

    Standaard

    Vandaag staat er nog een artikel over V&D in ED. Voornaamste reden is dat KKR alle gebouwen voor miljarden verkocht heeft, en zo de 'lening" heeft afgelost. De "lening" was het overname bedrag wat eerder door KKR was betaald en op de balans gezet is.Daarna moest V&D gaan huren.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  4. #154

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Vandaag staat er nog een artikel over V&D in ED. Voornaamste reden is dat KKR alle gebouwen voor miljarden verkocht heeft, en zo de 'lening" heeft afgelost. De "lening" was het overname bedrag wat eerder door KKR was betaald en op de balans gezet is.Daarna moest V&D gaan huren.
    In de Telegraaf stond dat verhaal ook. De 1,3 miljard die er is verdiend door de verkoop is volledig aan V&D voorbij gegaan. Verder bleken de afgesproken huren 30% meer dan gemiddeld te zijn en was V&D verantwoordelijk voor het onderhoud van de panden.
    Maar dit is niet de voornaamste oorzaak maar 1 van de vele fouten die tot de ondergang heeft geleid.

  5. #155

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    In de Telegraaf stond dat verhaal ook. De 1,3 miljard die er is verdiend door de verkoop is volledig aan V&D voorbij gegaan. Verder bleken de afgesproken huren 30% meer dan gemiddeld te zijn en was V&D verantwoordelijk voor het onderhoud van de panden.
    Maar dit is niet de voornaamste oorzaak maar 1 van de vele fouten die tot de ondergang heeft geleid.
    De voornaamste oorzaak is toch dat mensen niet meer in warenhuizen winkelen maar of online of in speciaal- danwel budgetzaken.
    In de jaren 70-90 was dat anders. Niets aan te doen. Kun je niet tegenop restylen. Vervelend voor de mensen die er werken. Zelfde voor HEMA, maar die heeft nog iets meer een eigen merk.

  6. #156

    Standaard

    Ik ben afgelopen augustus vader geworden en ik kom meer in de V&D en Hema dan ooit tevoren. Ideale winkels voor je kleine en voor je huishouden. Ze moeten alleen stoppen met spul te verkopen dat offline geen meerwaarde van aanbieden heeft, zoals dvd en bluray. Kleding, vooral voor de kleine, en ander huishoudenlijk en baby/kleine kinder spul is ideaal om in de winkel te kopen. Je ziet wat je koopt en kan eea passen. Voor met de verschillende maten voor een kleine is dit ideaal. Voor een man zijn winkels als V&D en Hema achterhaald, voor zoals gezegd voor vrouwen en gezinnen zijn deze winkels ideaal. Ik hoop dan ook dat in elk geval de Hema blijft bestaan en dat de V&D een doorstart kan gaan maken met een goed nieuw concept. Het kan zeker werken, maar je moet ene goed concept hebben met zowel een offline als online component. Die combi is ideaal.

  7. #157

    Standaard

    Kleding, vooral voor de kleine, en ander huishoudenlijk en baby/kleine kinder spul is ideaal om in de winkel te kopen.
    Alleen is V&D op dat punt te duur of te beperkt. Bij o.a. C&A heb je meer keuze qua kleding ook voor kleine kinderen en liggen de prijzen lager. En voor huishoudelijk kan je o.a. naar Ikea gaan die meer aanbod heeft en ook goedkoper is. Boeken kan je elders beter vinden. Er is niets wat je doet kopen bij V&D. qua DVD's hadden ze in het verleden een beter aanbod maar nu niet meer. Nieuwe titels hebben ze soms niet, qua tv-series te duur. Het is dat ze La Place nog hebben anders loop je er gewoon voorbij.

  8. #158

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Alleen is V&D op dat punt te duur of te beperkt. Bij o.a. C&A heb je meer keuze qua kleding ook voor kleine kinderen en liggen de prijzen lager. En voor huishoudelijk kan je o.a. naar Ikea gaan die meer aanbod heeft en ook goedkoper is. Boeken kan je elders beter vinden. Er is niets wat je doet kopen bij V&D. qua DVD's hadden ze in het verleden een beter aanbod maar nu niet meer. Nieuwe titels hebben ze soms niet, qua tv-series te duur. Het is dat ze La Place nog hebben anders loop je er gewoon voorbij.
    Dat is wellicht jouw mening en interpretatie en dat is natuurlijk prima. Alleen de kleding bij de C&A vind ik echt 3x niks, en dat is puur smaak. Ook voor de kleine koop ik dan liever iets van een merk wat ze bij de V&D verkopen. Dan mogen de prijzen lager liggen maar ik ga niet altijd voor de laagste prijs want dat hoeven wij gelukkig niet te doen. Ook de kleding van Bennetton verkopen ze bij de V&D en dat vindt mijn vrouw een fijn merk, dus prima. En dan nog, bij V&D hebben ze heel veel Nijntje spullen liggen voor een scherpe prijs, en die heb ik nergens anders gezien. En de kwaliteit van Ikea is al soms helemaal belabberd, dan heb ik liever goed spul van JosephJoseph of andere goede merken. En de koekenpannen van V&D eigen merk zijn echt geweldig, daar is die Ikea/Blokker/Action troep helemaal niks bij. Boeken en dvd's zijn bij uitstek producten wat je online kan kopen, maar dat vind ik heel anders dan kleding of andere producten. Daar moet de V&D ook mee stoppen.

  9. #159

    Standaard

    Het is altijd persoonlijk, Rogier. En inderdaad kan je erover verschillen. Geen probleem. Ik heb zelf b.v. diverse kasten (o.a. een boekenkast die ik voor dvd's gebruik) en een bureaustoel van Ikea en ze staan allemaal nog overeind.

    Nieuws over V&D: http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_d...-panden__.html

  10. #160

  11. #161
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Vandaag bij een filiaal geweest omdat daar toch vaak titels eerder liggen dan bij de andere winkels in de buurt. Maar vandaag lag die er niet en dan ga je toch gelijk denken dat het eens en ander met elkaar te maken heeft. Het was inderdaad wel redelijk druk.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #162

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Vandaag bij een filiaal geweest omdat daar toch vaak titels eerder liggen dan bij de andere winkels in de buurt. Maar vandaag lag die er niet en dan ga je toch gelijk denken dat het eens en ander met elkaar te maken heeft. Het was inderdaad wel redelijk druk.
    Leveranciers worden niet meer betaald dus leveren ook niet meer. Allemaal voorraad dat n de winkel ligt. Als er een nieuwe koper is zal het wel weer gaan lopen. Wat me opvalt in dit topic is dat er overigens relatief weinig rekening gehouden word met de medewerkers en hin mogelijke baanverlies. Was er vandaag nog even en vind het echt tof hoe de mensen daar nog werken onder deze omstandighecen......chapeau.
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  13. #163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wolverine Bekijk bericht
    Leveranciers worden niet meer betaald dus leveren ook niet meer. Allemaal voorraad dat n de winkel ligt. Als er een nieuwe koper is zal het wel weer gaan lopen. Wat me opvalt in dit topic is dat er overigens relatief weinig rekening gehouden word met de medewerkers en hin mogelijke baanverlies. Was er vandaag nog even en vind het echt tof hoe de mensen daar nog werken onder deze omstandighecen......chapeau.
    Ze moeten ook wel, want doorwerken is een voorwaarde om doorbetaald te worden door het UWV.

  14. #164

    Standaard

    Jumbo neemt LaPlace over: http://www.telegraaf.nl/dft/25084049...mpaign=twitter

    Inzake V&D wordt nog gesproken met 2 partijen waarbij Jumbo aanschuift als belanghebbende. Ze willen namelijk ook de vestigingen in de filialen.

  15. #165

    Standaard

    Even een vervanging van 2 eerdere postings door een nieuwe. Het is nu officieel. Kahn wil V&D overnemen: http://www.volkskrant.nl/economie/co...ande~a4239918/

    Ik ben benieuwd hoe hij het verder wil invullen. De Jumbo-rol inzake La Place i.c.m. een sushi-bar en mini-market is bekend maar Kahn zal meer moeten doen dan alleen mode. En juist op dat gebied heeft hij geen ervaring. En gaat hij dan mini-versie's van zijn winkels importeren? Dan moet hij wel oppassen dat de klanten dan daar kopen i.p.v. in zijn kledingwinkels. Kortom: veel vragen.

    En ik las dat de eerder genoemde Canadese groep bezig is met de vastgoed-eigenaren om zo panden in handen te krijgen waarin dan eigen winkel uit hun groep komt i.p.v. V&D.

  16. #166

    Standaard

    Weer een update vanuit de pers:

    Kahn wil 45 winkels overnemen waarin dan kleding, meubels en koken komt.
    De bank wil garanties waarbij hiervoor o.a. het ministerie is aangeschoven
    De verhuurders hebben geen haast en willen een oplossing voor alle panden die ze hebben. 1 vastgoedpartij vond de prijs van Kahn te laag, deed een tegenbod en heeft nog niets gehoord
    De Canadezen willen 20 winkels (waaronder Utrecht en Den Haag) en willen bij akkoord de winkels 2 jaar sluiten om om te zetten naar hun merk.
    De curatoren stellen dat geen akkoord volgende week dan sluiten alle filialen.

    Kortom: nog geen gelopen zaak.

  17. #167

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Weer een update vanuit de pers:

    Kahn wil 45 winkels overnemen waarin dan kleding, meubels en koken komt.
    .
    En dat wil hij dan nog een warenhuis noemen? Beetje karig aanbod, lijkt me, voor een warenhuis.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  18. #168

    Standaard

    Het hobbelt alle kanten op. Nu gaat het verhaal dat Kahn de financiering niet rondkrijgt en geen serieus plan weet te presenteren: http://www.z24.nl/ondernemen/vd-gaat...et-rond-617179

  19. #169

    Standaard

    Edit: De filialen zijn vandaag gesloten en blijven bij witte rook nog weken dicht. Dat is net door de curatoren bekendgemaakt.

    Heerlen en Sittard schijnen zo en zo buiten een mogelijke doorstart te vallen: http://www.1limburg.nl/geen-doorstar...latestarticles http://www.1limburg.nl/galeria-inno-vd-panden-heerlen-en-sittard
    Laatst aangepast door martwout : 15-02-2016 om 13:02

  20. #170

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Heerlen en Sittard schijnen [sowieso] buiten een mogelijke doorstart te vallen: http://www.1limburg.nl/geen-doorstar...latestarticles http://www.1limburg.nl/galeria-inno-vd-panden-heerlen-en-sittard
    Dat verbaast mee niets. Ben laatst na jaren we eens in mijn geboortestad Heerlen geweest en wat ik zag stemde mij diep treurig. Het halve centrum staat leeg en/of is dichtgetimmerd danwel vervallen. Het volk op straat kwam in mijn ogen ook niet als zeer kapitaalkrachtig over om het even netjes uit te drukken. Triest.

  21. #171

    Standaard

    Er schijnt een hoop gedoe te zijn ook om heel veel etenswaren, wat zomaar in kliko's wordt weggesmeten. De Voedselbanken en andere mensen zijn hierover erg boos.

  22. #172

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Het volk op straat kwam in mijn ogen ook niet als zeer kapitaalkrachtig over om het even netjes uit te drukken. Triest.
    Ik kom uit Heerlen en kom ook wel eens in Nijmegen:Veel kapitaalkrachtiger zien ze er in Nijmegen ook niet uit.

  23. #173

    Standaard

    Nijmegen ben ik ook een keer geweest (moest in de buurt zijn) maar dat was ook meteen de laatste keer. Wat een dooie boel dat centrum. Het café en de tweedehands boekenzaak hebben nog een positief gevoel opgeleverd anders was het echt voor niets geweest.

    Ik las vanochtend dat Kahn een flinke huurverlaging wil en ook dat de kosten voor de verbouwing bij de eigenaren moet liggen. Verder gaf de eigenaar van Sittard en Heerlen aan dat Kahn alleen Den Bosch wilde hebben. Maar de eigenaar wil alleen voor al zijn panden een deal. En ook de eigenaar van belangrijke locaties zoals Amsterdam en Utrecht is nog niet akkoord. Ik denk dat mijn laatste bezoek ook de allerlaatste was. Het zal wel een tijd dicht blijven en dan naar Hudson gaan. Alhoewel Hudson in Duitsland ook geen succes heeft. Inno in België ken ik niet misschien dat de Belgische forummers kunnen aangeven hoe die zaken zijn en draaien.

  24. #174

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger B. Bekijk bericht
    Ik kom uit Heerlen en kom ook wel eens in Nijmegen:Veel kapitaalkrachtiger zien ze er in Nijmegen ook niet uit.
    Dat was niet de discussie die ik wilde opstarten. Ik vergelijk de situatie in Heerlen alleen met die van 10-15 jaar geleden. Dan is er een heel groot verschil. Het halve Loon staat leeg, winkelcentrum de Plu is dichtgetimmerd en vervallen, winkelcentrum de Klomp staat leeg. De Vogelzang is weg. Waar de It's zat zit niets meer. Royal is dicht en staat leeg. Het Coriocentrum is wel een mooi winkelcentrum en het stationsgebied is mooi opgeknapt (dat was vroeger één en al junkies). En dalijk de V&D weg. Je kunt je ook afvragen of zo'n stad echt twee warenhuizen moet hebben, want Schunck is er ook nog. Mijn oude platenzaak Satisfaction zit er ook nog steeds
    Blijkbaar is de winkelleegstand in Heerlen al opgelopen naar 20%, ik vind dat toch triest.
    Laatst aangepast door Oakey : 16-02-2016 om 09:56

  25. #175

    Standaard

    Het gaat mij om je opmerking over het volk op straat die jij "netjes"niet kapitaalkrachtig noemt

Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 3456789 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •