De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.

Discussie: NTSC vs LCD/Plasma

  1. #1

    Standaard NTSC vs LCD/Plasma

    Ik heb een grote collectie R-0/R-1 NTSC DVD's, en wil binnenkort een LCD of plasma scherm kopen, 82 of 94 cm. (daar ben ik nog niet uit).

    Is er ervaring met hoe deze beeldschermen met NTSC signalen omgaan

    Qua beeld, cq NTSC-verwerking, ben ik met m'n huidige 66 cm. LOEWE -Xelos zeer tevreden.
    Volledigheidshalve moet ik nog vermelden dat ik op de wachtlijst sta voor een (zwarte) Denon DVD2910 met HDMI uit.

  2. #2

    Standaard

    Veel SD flatpanels hebben panelen die niet hoger gaan dan 854x480, dus geen enkel probleem met NTSC materiaal.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Veel SD flatpanels hebben panelen die niet hoger gaan dan 854x480, dus geen enkel probleem met NTSC materiaal.
    OK, met HD en HD-ready dus wel problemen

  4. #4

    Standaard

    Denk ik niet. Ook PAL materiaal zal op een HD (ready)-TV ge-upscaled moeten worden. Is net zo "lastig" als NTSC.

    Ik bedoelde meer te zeggen dat veel SD-flatpanels op de Europese PAL markt eigenlijk beter geschikt zijn voor NTSC.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Veel SD flatpanels hebben panelen die niet hoger gaan dan 854x480, dus geen enkel probleem met NTSC materiaal.
    OK, met HD en HD-ready dus wel problemen
    Als je maar een knappe DVD speler hebt, zelfs het spelertje dat ik heb, een LG deze dus;

    http://www.kieskeurig.nl/product/924...BA0038A913.htm

    Maakt van elke regio(NTSC of PAL) via de HDMI uitgang(ook via andere uitgangen) een mooi plaatje, dat is uiteraard wel weer afhankelijk van de kwaliteit van de bron, als er bagger kwaliteit op de DVD staat, kun je wel eens super bagger terugkrijgen 8)

    Je hoeft je op dat gebied dus geen zorgen te maken, met een beetje DVD speler maakt het niet veel uit welke regio je afspeelt. Wel uitkijken dat je een regiovrije speler aanschaft of 1 die makkelijk regio vrij te maken is

    Je staat op een wachtlijst , zorg dat je hem regiovrij krijgt , maar daar had je natuurlijk al aan gedacht met je collectie regio 1 DVD's
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard NTSC vs LCD/Plasma beeldschermen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Denk ik niet. Ook PAL materiaal zal op een HD (ready)-TV ge-upscaled moeten worden. Is net zo "lastig" als NTSC.
    Klopt, maar PAL heeft wel een hogere resolutie dan NTSC, dus er hoeft minder aan beeldmateriaal geinterpoleerd te worden. Daarnaast wordt bij het overzetten van 24 fps beeldmateriaal naar 30 fps NTSC gebruik gemaakt van een 3:2 pulldown (herhalen van elke derde frame), wat nog wel eens zichtbaar wil zijn met name in pans. (Toegegeven, daar staat dan weer tegenover dat bij PAL conversies het filmmateriaal 4% versneld wordt (van 24 naar 25 fps), waardoor ook de toonhoogte van het geluid iets omhoog gaat).
    Bedankt voor alle info's.
    "Pans"
    Nu nog wachten op de oplevering (weer uitgesteld na 16/8 ) van een zwarte Denon DVD2910 om uiteindelijk e.e.a. uit te proberen

    Geluid NTSC/PAL
    Sommige films heb ik in PAL en NTSC, met beeld zie ik nu geen verschillen, wel met geluid: NTSC bevalt mij stukken beter: vollere stemmen, lijkt natuurgetrouwen.
    Wel vind ik mbt PAL bij zwart/wit films, 't contrast wat vetter (details slibben dicht); bij NTSC meer grijswaarden. Lichte voorkeur dus voor NTSC.

  7. #7

    Standaard regiovrij

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Je hoeft je op dat gebied dus geen zorgen te maken, met een beetje DVD speler maakt het niet veel uit welke regio je afspeelt. Wel uitkijken dat je een regiovrije speler aanschaft of 1 die makkelijk regio vrij te maken is
    Je staat op een wachtlijst , zorg dat je hem regiovrij krijgt , maar daar had je natuurlijk al aan gedacht met je collectie regio 1 DVD's
    Voor 't Regiovrijmaken van de -uitlopende- Denon DVD2910 (de DVD2930 komt in sept.) heb ik al prijs afgesproken met Stegens El. in Rhoon. Hij geeft levenslange garantie op regiovrij, dus ga ik met deze vrij dure speler niet zelf aan de gang. M'n huidige LOEWE XEMIX5106 speler (uit 2001) heeft Stegens ook naar volle tevredenheid regio en RCE1 vrijgemaakt en deze speler houd ik maar als "regiovrije back-up speler".

    Denon DVD2910regiovrij firmware.

    Ja sinds ik regiovrij ben, is de filmhobby pas echt interessant, er gaat letterlijk een wereld voor je open :P

  8. #8

    Standaard Re: NTSC vs LCD/Plasma beeldschermen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    "Pans"
    Geluid NTSC/PALSommige films heb ik in PAL en NTSC, met beeld zie ik nu geen verschillen, wel met geluid: NTSC bevalt mij stukken beter: vollere stemmen, lijkt natuurgetrouwen.
    Panning is het horizontaal bewegen of draaien van de camera.Wat betreft het geluid: NTSC is natuurgetrouwer (in ieder geval bij filmmateriaal) aangezien daar geen speedup is. Het verschil is erg goed te horen inderdaad bij direkt vergelijk.
    Hier trouwens wat technische achtergrond over de 3:2 pulldown techniek, en ook hoe dit door (goede) deinterlacers weer wordt weggefilterd.
    Dan nog kiezen tussen HD of HDReady beeldschermen....

    M'n PAL/NTSC-kennis heb ik hier en hier weggehaald trouwens.

    Ja, en dan heb je nog "combing", maar dat is volgens mij een DVD-transfer probleem....

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •