Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 53 worden weergegeven.

Discussie: Monty Python serie

  1. #26

    Standaard

    En nu de samenvatting? In begrijpbaar Nederlands .
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  2. #27

    Standaard

    Hello slindenau... Hmmm..., van iemand die meer dan 2000 posts hier heeft had ik verwacht dat zij/hij begrijpt wat er zich nu wérkelijk... afspeelt in o.a. de DVD-branche die 'ons' goed aan het belazeren is !!! Je wilt... het zien... óf niet hé ?!
    Flipper

  3. #28

    Standaard

    AAAAAAHHHH!!!!! het is een complot!!! we gaan allemaal dood!!!
    Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite? - Mr Blonde

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Flipper Bekijk bericht
    Ik zal er kort over zijn: De- of beter: àlle... officiële versies van Monty Python (Flying Circus) die te koop zijn, zijn zodanig gemodereerd (aangepast) dat het geld daaraan besteed ? weggesmeten is !!! De enige manier om de echt supergoede... originele versies te verkrijgen is: Opnemen van (German ?) tv... als het nog eens uitgezonden wordt ?! De versies die NU (laatste 10 jaar) in de handel zijn... zijn een àànfluiting !!!
    Ikzelf heb in 1991 het grootste gedeelte van het originele Flying Circus opgenomen van een Duitse zender met een HiFi-video-recorder en ben momenteel bezig wat daarvan nog de moeite waard is om op DVD te zetten (ik schat in daar overigens pas in september dit jaar klaar mee te zijn [er is nog zeer veel goed, écht origineel goed spul bij !!!]). 't Is nog Engelse spraak ook nog, met Duitse ondertiteling... Maar, en dàt is het belangrijkste: het is het wàre spul van Monty Python... Dus, béter dan dat 'spul' wat aangepast in de handel is !!!
    Flipper
    Dude, ik heb ze vorig jaar allemaal opgenomen op Canvas, en ik durf te wedden dat ze exact hetzelfde zijn als wat nu op DVD verschijnt. Ik zal eens een willekeurige aflevering vergelijken als mijn 2 DVD-boxen binnen zijn. Jezus wat haat ik dat gezaag vanaf dat er eens ergens 1 regel tekst is weggelaten ofzo. En dan gaan doen alsof het een volledig ander product is. If anything staat er meer op de dvd's dan vroeger op TV is gekomen, vanwege veranderende censuur-standaarden.

  5. #30

    Standaard

    Hello intexor. Ik ben het niet met eens. Waarom niet ? Niet omdat er maareen regeltje of zo weggelaten is, dan zou ik er nog wel mee kunnen leven. Maar er is veel meer gedaan. Vergelijk bijvoorbeeld alleen al op beeld de restaurantscene waarin iemand in het begin klaagt over een vork waar enige rotzooi aan zit. De uiteindelijke intensie van John Cleese als kok met hakmes is origineel meesterlijk en goed ! In de laatselijke officiële versies zijn die quasi boze intensies van John Cleese in bijvoorbeeld die scene tot babyniveau proporties terug gebracht. Tsja, hard mag zeker niet meer anno: 2007, en dat wel in dier voege dat zelfs aan The originals geknoeit moet worden. De argeloze kijkster/kijker mocht eens schrikken van... John Clees... ?! Bah !
    Flipper

  6. #31

    Standaard

    Ik ben bang dat Flipper het over de DVD "And Now For Something Completely Different" heeft. De bedoeling van die film was om al bestaande sketches van Flying Circus aan elkaar te rijgen en er een film van te maken. Deze sketches zijn toendertijd inderdaad opnieuw opgenomen en of ze er beter van zijn geworden, is natuurlijk voor iedereen verschillend.
    De twee boxen die hier besproken worden bevatten de originele afleveringen, precies zoals ze op Canvas of een andere willekeurige televiesiezender worden vertoond.

  7. #32

    Standaard

    Je hebt opzichzelf gelijk Burning Fish. Het wàs: "And now for something completely Difference ", maarrrrrrrr... ik hoor van velen dat het met andere recentere uitgaven van Monty Python ook vaak zo is ?
    Flipper

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Flipper Bekijk bericht
    Je hebt opzichzelf gelijk Burning Fish. Het wàs: "And now for something completely Difference ", maarrrrrrrr... ik hoor van velen dat het met andere recentere uitgaven van Monty Python ook vaak zo is ?
    Flipper
    Als je het over die compilatie hebt kan ik je kritiek begrijpen, die heb ik ook nooit willen kopen. De boxen waar deze topic over gaat zouden echter de hele serie moeten bevatten. Op de meeste DVD-boxen van TV-series maakt men het voorbehoud dat de afleveringen mogelijk aangepast zijn ten opzichte van de versie die vroeger werd uitgezonden. Vaak gaat het hier echter over zeer kleine details, vandaar mijn nogal bot antwoord aangezien er hier wel genoeg zitten die hun box al terugsturen als er misschien 2 seconden beeld ontbreekt op een serie van vele tientallen uren. Hier gaat het echter zeker over de originele afleveringen die voor zover ik op de hoogte ben geen aanpassingen zijn ondergaan (eigenlijk zowel goed als jammer, want het beeld en geluid wat opkuisen had nu wel geen kwaad gedaan eigenlijk ). Het is de volledige serie met alle originele afleveringen, maar zonder bepaalde specials zoals de Duitse afleveringen die iemand hier vermeldde.

    Als je een fan bent van deze serie dan lijkt dit me toch wel wat je zoekt. Als je helemaal compleet wilt zijn kan je ook boxen met de specials vinden in het buitenland, of wachten tot die hier ooit nog uitkomt (maarja, je kan ook eeuwig blijven wachten op die manier ). Het is in ieder geval een stuk makkelijker en het staat ook veel mooier dan alles van TV opnemen, wat ik vorig jaar ook heb gedaan, maar ik heb ze nog altijd niet op DVD gezet (en nu moet het ook niet meer).

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Flipper Bekijk bericht
    Hello slindenau... Hmmm..., van iemand die meer dan 2000 posts hier heeft had ik verwacht dat zij/hij begrijpt wat er zich nu wérkelijk... afspeelt in o.a. de DVD-branche die 'ons' goed aan het belazeren is !!! Je wilt... het zien... óf niet hé ?!
    Flipper
    Ik had het over jouw Nederlands taalgebruik :P.
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  10. #35

    Standaard

    Wij mogen zeker niet klagen over deze 2 slices die we hier hebben gekregen van Monty Python's Flying Circus. Op de Amerikaanse versie is er geknoeid! Die 16-ton megaset is gecensureerd in de aflevering "The All-England Summarize Proust Competition"! Bij de "Summarize Proust Competition" zegt Graham Chapman dat z'n hobby's "golf, dieren wurgen en masturberen" zijn en in die Amerikaanse versie is dat weggeknipt! Ik heb gisteravond de aflevering gezien op slice 2 van de R2 versie die ze hier verkopen en voilà, het zat er nog in! En die extra's van die 16-ton megaset zullen hier nog wel eens verkrijgbaar worden.
    Laatst aangepast door Tom Wollaert : 13-05-2007 om 11:12

  11. #36

    Standaard

    Die R2 versie zijn 2x 3 discs toch?
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door slindenau Bekijk bericht
    Die R2 versie zijn 2x 3 discs toch?
    Slice 1 bestaat uit 4 DVD's (26 afleveringen) en Slice 2 uit 3 DVD's (19 afleveringen).

  13. #38

    Standaard

    Wel, Des Dolfijn's commentaar is absoluut NIET bedoeld om mensen zoals jullie zogezegt "de grond in te boren", maar spruit voort uit Des Dolfijn's teleurstelling dat jullie (en helaas veel te veel andere mensen ook hier op aard !) zomaar alles slikken en pikken wat ons onterecht aangedaan wordt door o.a. "deze DVD-branche" ? (en tot Des Dolfijn's absolute verbazing betàlen jullie dan daar óók nog voor ????????!). Verder heeft deze dolfijn wellicht ook best goed nieuws voor jullie, want o.a. dankzij mij (Jawel) wordt er in de week van 7 juli t/m 13 juli op de Nederlandse televisie aandacht besteedt aan oude(re) 'zaken'. Daarbij heb ik (op verzoek nogwel van iemand die daar ondermeer over gaat...) een dringend beroep gedaan om de V.P.R.O. (Die dat vroeger ook alreeds heeft gedaan !!!) nogmaals de complete serie van Monty Python (Flying Circus) uit te zenden (en dan dus wél... de echt originelen dus hé ?!). Tsja, 't is natuurlijk altijd even afwachten wat ze natuurlijk nu echt daadwerkelijk gaan uitzenden allemaal in die week, maar ik denk dat ik toch een goede aanzet gaf daarmee...
    Flipper

  14. #39

    Standaard

    Joh, praat/typ 'ns normaal...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  15. #40

    Standaard

    Maar 't is toch een leuke geste naar jelui toe allemaal vanwat deze Dolfina wel niet allemaal voor jullie probeerde cq probeert te bewerkstelligen, toch ? Stel je voor dat dankzij mij (The Highly Skilled & Nyenrode Crackin' Dolphin') Monty Python in de door Des Dolfijn's vorige post genoemde week weer eens op de tv zou komen... ? Nou, de Champagnefles staat al klaar hoor !
    Flipper

  16. #41

    Standaard

    Volgens mij doet ie erom, kijk hier maar es: http://frederikevanzanten.web-log.nl/
    Trust me, I know what I'm doing!

    Last.Fm

  17. #42

    Standaard

    Sorry maar dan wil je al gewoon netjes antwoorden, eventueel in discussie treden, en dan krijg je zo een hoop zever als antwoord? A) hou op met jezelf dolfijn te noemen, wij praten hier met MENSEN en B) je kan ook gewoon zeggen wat je bedoelt in plaats van het zo verschrikkelijk omslachtig te formuleren en C) het gaat hier over de nieuwe Monty Python DVD releases en als je het daar niet over wil hebben moet je niet in deze topic zijn.

    Voor de rest denk ik dat het best is om dit gewoon te negeren want ik denk ook wel dat hij het er gewoon om doet.

  18. #43

    Standaard

    Dit Topic ging over Monty Python, toch ? Tsja, als je daar geen commentaar op mag hebben (keurig en netjes !). Volgens mij gebeuren er in de Internet-scene wel akeliger dingen dan dat iemand zich: "des Dolfijn" noemt ? (eigenlijk: Des Dolfina !). Als ik uit was op een ban hier ??? zou ik alles wel op een àndere manier brengen ?! Dit topic gaat in essentie over Monty Python ! Laten we het daar dan ook gewoon over hebben... En tsja, met 7 miljard mensen (zo ongeveer) op deze aarde kun je niet verwachten dat een ieder op een gelijke manier schrijft of eenzelfde stijl zal hanteren, toch ?! Laat me (a.u.b.) maar gewoon Des Dolfijn schrijven... Als het niet érger is ??? Zo wellicht kunnen we nu weer door met het eigenlijke topic: Monty Python ?
    Flipper

  19. #44

    Standaard

    Dude, om in het algemeen over deze serie te praten moet je in het onderdeel "TV-series" van dit forum het desbetreffende topic van Monty Python zoeken, hier gaat het enkel en alleen over de DVD's van Flying Circus die recent zijn uitgebracht. Mijn excuses als het niet zo is maar het komt gewoon echt over alsof je moedwillig dwars wilt liggen en dat leidt tot irritatie.

  20. #45

    Standaard

    Sorry Intexor. Je hebt gelijk. Ik zag het even helemaal fout. Des Dolfijn's excuses hiervoor !
    Flipper

  21. #46

    Standaard

    Blij dat die mafkees uit Almere nu ook begint in te zien wat voor flauwekul hij aan het verkopen is.
    I'm gonna make you an offer you can't refuse!

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Flipper Bekijk bericht
    Sorry Intexor. Je hebt gelijk. Ik zag het even helemaal fout. Des Dolfijn's excuses hiervoor !
    Flipper
    3 woorden:

    Get a life.
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  23. #48

    Standaard



    De directe voorlopers van Monty Python's Flying Circus afleveringen zijn nu verkrijgbaar bij Play voor respectievelijk €4,99 en €6,49

    Zie:
    http://www.bbc.co.uk/comedy/guide/ar..._7772255.shtml
    http://www.bbc.co.uk/comedy/guide/ar..._7770420.shtml

  24. #49

    Standaard

    Die twee series heb ik ook (Nederlandse versie, van Bridge dacht ik)
    Hier in Nederland zijn ze 2e hands vaak tegen dezelfde of zeer lage prijzen verkrijgbaar.
    En een lage prijs is ook rechtvaardigd voor deze twee digipacks.

    Het is zwart/wit (uiteraard), maar helaas toch vaak van zeer slechte beeld en/of geluidskwaliteit. Totaal geen scherpte, de originele banden hebben denk ik slecht bewaard gelegen)

    Je ziet af en toe een vleugje Monty Python achtige humor voorbij komen, maar daar blijft het bij (ALT1948S is iets gewaagder dan het veel té brave DNAJS).
    In tegenstelling tot MP altijd keurige clue's en punchlines die (natuurlijk ook vanwege hun leeftijd) zéér oubollig, saai en braaf zijn.
    Ook doen er echte vrouwen in mee wat natuurlijk fout is in vergelijking met Monty Python. Vooral Denise Coffey is een aanfluiting zonder humor. Verder is de in iedere show terugkerende Captain Fantastic (David Jason) een snel en zwaar irriterende humorloze sketch waarbij ik vlug naar de afstandbediening moest grijpen.

    Ik heb er als die-hard Monty Python fan een enkele keer een flauwe glimlach van gekregen en daar blijft het bleef het bij. De shows duren maar een minuut of 20 dus je bent zo door deze 4 dvdtjes heen.

    Desalniettemin, goed dat ze toch zijn uitgebracht, anders had ik me nu continu zitten afvragen: hoe zouden die serie zijn in vergelijking met MP's Flying Circus.

    Play is trouwens zwaar de weg kwijt met de prijsbepaling van hun DVD's. Ze gaan niet alleen soms hard omlaag, maar ook hard weer omhoog!
    Een tijdje geleden kocht ik er regelmatig delen van Benny Hill Annual voor ongeveer 10 a 11 euro per stuk.
    Nu enkele maanden later zijn ze zonder reden de hoogte in geschoten met prijzen van rond de 25 euro! Das 2,5 keer zoveel!
    Nu weet ik waarom men aan het einde van het jaar altijd zoveel acties en grote "prijsdalingen" hebben.
    Goed speculeren wanneer je wat tegen welke prijs koopt, ze zijn niet altijd de goedkoopste.
    Laatst aangepast door robvanknegsel : 21-08-2007 om 17:29
    I'm gonna make you an offer you can't refuse!

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door robvanknegsel Bekijk bericht
    Het is zwart/wit (uiteraard), maar helaas toch vaak van zeer slechte beeld en/of geluidskwaliteit. Totaal geen scherpte, de originele banden hebben denk ik slecht bewaard gelegen)
    Bij ALT1948S zijn er maar twee mastertapes overgebleven, de rest is allemaal gewist. John Cleese kwam erachter dat ze allemaal werden gewist door het bedrijf (ze wilden er geen opslag voor betalen ofzoiets) en heeft er nog 2 kunnen redden. Vandaar de zwakke kwaliteit. Een hoop materiaal is sindsdien terug opgedoken, maar de kwaliteit kan natuurlijk niet aan de mastertapes tippen. Hetzelfde is voor DNAJS.)

    How to Irritate People lijkt mij wel leuk, met Graham, Michael en John.
    Ik heb enkel de Airplane Pilots sketch gezien ervan op YouTube, maar die is fantastisch.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •